Vit D
zondag 3 oktober 2010 om 18:18
zondag 3 oktober 2010 om 19:08
Om het lastiger te maken: er zijn ook verloskundigen die het wel aanraden. Maar ik ben er zelf van overtuigd dat als je gezond eet en leeft je al die extra dingen niet nodig hebt. En die mening deelt de verloskundige gelukkig.
Mocht je je beter voelen als je het wel slikt: gewoon doen. Kwaad kan het niet.
Mocht je je beter voelen als je het wel slikt: gewoon doen. Kwaad kan het niet.
maandag 4 oktober 2010 om 14:16
In oktober 2008 heeft de gezondheidsraad het advies uitgegeven dat risicogroepen waaronder zwangere vrouwen en vrouwen die borstvoeding geven 10 ug Vitamine D per dag moeten suppleren. (dus naast voldoende daglicht en voldoende gebruik van margarine).
In een zwangerschapsvitamine zit ook vitamine D soms echter in een te lage dosis.
Ik vind het nogal eigenwijs van een verloskundige om dit landelijke advies in de wind te slaan!!
In een zwangerschapsvitamine zit ook vitamine D soms echter in een te lage dosis.
Ik vind het nogal eigenwijs van een verloskundige om dit landelijke advies in de wind te slaan!!
maandag 4 oktober 2010 om 17:04
Volgens mij verloskundige is het dus niet nodig en komt het advies van de raad voort uit het feit dat er steeds meer mensen zijn in NL met een hoofddoek. Daarbij kan het geen kwaad om het te slikken, maar nodig? Nee dat niet. Het is volgens haar iets wat elke tien jaar weer terug komt en vervolgens weer wordt tegengesproken.