Vliegen met kindje en zwanger

07-01-2009 17:19 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

We willen in februari dit jaar met ons dochtertje van 20 maanden naar Bonaire vliegen. Op dat moment ben ik 4 maanden zwanger. Nu is het zo dat ik een beetje begin te twijfelen aan het hele plan. Het is een lange vliegreis en daarbij ben ik ook zwanger. Ik ga er vanuit dat alles goed gaat, maar toch. Wat zouden jullie doen: gewoon lekker gaan of de reis toch nog even uitstellen?

Groetjes Minka
En wat dan? Ga je dan turven: 10 mensen zeggen vooral doen en 11 vooral niet doen en dan ga je dus niet? Als jij twijfeld zou ik het gewoon maar niet doen (al zou ik het zelf zeker wel doen).
waarom niet?
wat zijn je argumenten om het wel en wat die om het niet te doen.

Als je die nu gewoon eens voor je zelf op een rijtje zet?
Onze zoon was 2 en ik 4 maanden zwanger toen we naar Canada zijn gegaan. Lange vlucht (wel rechstreeks) en flink wat tijdverschil. Het is ons supergoed bevallen. Met 2 kleine kinderen zou ik zo'n reis minder snel maken, praktisch omdat het minder goed in een camper past en ook omdat je er dan 2 bezig hebt te houden.

Ik was wel al wat meer moe dan ingeschat en had meer last van mijn bekken. Daardoor hebben we een aantal lange wandelingen niet gemaakt en ben ik niet mee gegaan met een wandeling tot kniediep in de sneeuw.

Qua vliegen viel het me supermee. Om beurten de kleine bezig houden, dvd laten kijken en veel lekkers en wat nieuw speelgoed mee. Aan het tijdverschil was hij daar in 2 a 3 dagen gewend. Thuis duurde de jetlag langer, maar dan ben je in je vertrouwde omgeving en is het makkelijker op te vangen.

En wat anderen al zeggen: zet je voors en tegens op een rij en maak dan een afweging.
Het ligt ook helemaal aan je dochter. Ik doe het in ieder geval noooooooit weer totdat ze 18 is ofzo.

Wij zijn afgelopen voorjaar met onze dochter naar Portugal geweest. Dochter was ook 20 maanden. Wij hadden het geluk dat we 3 stoelen hadden, zodat dochter ook kon zitten. Je kunt de pech hebben dat je je dochter de hele lange vlucht op schoot moet houden. Onze dochter was echt niet te houden. Alleen maar lopen, gillen, schreeuwen en slapen ho maar.

Wij hadden overigens wel wat kleine cadeautjes mee om haar bezig te houden, maar uiteindelijk hadden we onze handen er echt vol aan.

Andere ouders daarentegen hadden niet zoveel last met hun kindjes. Ligt er ook maar echt aan. Onze dochter is lekker temperamentvol en dat is ook in het vliegtuig gebleken. Als je het niet probeert weet je het natuurlijk ook niet.
quote:Sanmi schreef op 07 januari 2009 @ 17:49:

Het ligt ook helemaal aan je dochter. Ik doe het in ieder geval noooooooit weer totdat ze 18 is ofzo.Wij zijn afgelopen voorjaar met onze dochter naar Portugal geweest. Dochter was ook 20 maanden. Wij hadden het geluk dat we 3 stoelen hadden, zodat dochter ook kon zitten. Je kunt de pech hebben dat je je dochter de hele lange vlucht op schoot moet houden. Onze dochter was echt niet te houden. Alleen maar lopen, gillen, schreeuwen en slapen ho maar.

Wij hadden overigens wel wat kleine cadeautjes mee om haar bezig te houden, maar uiteindelijk hadden we onze handen er echt vol aan.

Andere ouders daarentegen hadden niet zoveel last met hun kindjes. Ligt er ook maar echt aan. Onze dochter is lekker temperamentvol en dat is ook in het vliegtuig gebleken. Als je het niet probeert weet je het natuurlijk ook niet.Ah joh, straks als ze een jaar of 6 is worden ze wel wat makkelijker qua meenemen hoor
Gewoon doen, nu kan ze nog (bijna) gratis meevliegen.

Wij hebben twee dochters en oudste is net twee geworden dus daar moeten we nu het volle pond voor betalen helaas, maar beiden hebben ze sinds ze een week of zes oud waren of zo regelmatig (elke twee/drie maanden) in het vliegtuig gezeten. Maar hoe ouder ze worden, hoe langer ze worden en hoe minder makkelijk ze dus op je schoot passen. Dan zijn nachtvluchten het fijnste, dan slapen ze tenminste, anders is het best proppen en hard werk om ze bezig te houden.
Oh ja wat wij de laatste keer deden voor haar bij een langere vlucht, is haar haar eigen trekkoffertje geven (kun je heel leuk mee spelen op het vliegveld) en dat voldoen met allemaal nieuwe speeltjes en boekjes. Elke keer als de verveling toeslaat, tover je weer een nieuwe verrassing tevoorschijn.
Als je alleen voor de zon gaat, dan zou ik een bestemming kiezen dichterbij. Ga je op familiebezoek, bereid je dan goed voor.

Neem wat kleine speeltjes mee voor je kind en snoepjes en flesjes drinken voor bij het stijgen en landen.

En vooral : trek je niks aan van eventuele boze blikken van mensen als je kindje huilt. Je weet pas of je kindje zich goed aanpast als je het probeert.
quote:Bronny schreef op 07 januari 2009 @ 18:05:

En vooral : trek je niks aan van eventuele boze blikken van mensen als je kindje huilt. Je weet pas of je kindje zich goed aanpast als je het probeert.Ik vind dit altijd zo'n makkelijke redenering. Ik vlieg met regelmaat, en ik vind niets irritanter dan kinderen die de hele weg lopen te schreeuwen en te huilen...
Ik had een DVD speler in het vliegtuig voor mijn zoontje bij me. Die heeft lekker tubbies gekeken en Bumba, ik had er geen kind aan.
Stressed is just desserts spelled backwards
Even iets anders dan de vlucht..... Ik weet nog wel van mijn trip naar Curacao (toen nog zonder kind), dat ik onzettend last had van het tijdsverschil. Nog zeker 5 dagen lang rond 4.00 uur wakker van de honger. En dat voor een volwassene die (toen nog ;)) wist hoe je moest uitslapen. Een klein kind zal dat denk ik nog moeilijker vinden. Zit je wel dagenlang met een ontregeld kind op vakantie en daarna idem dito weer thuis.

Ik zou het dichter bij huis zoeken (of in ieder geval met niet al teveel tijdsverschil).
Ik was 30 weken zwanger en dochter 22 maanden toen we op vakantie gingen naar Spanje. Oke, het was niet zo'n verre vlucht maar dochterlief wilde de hele vlucht bij mij op schoot en niet bij papa!! Had ik weer!!!

Maar goed, als jij je verder goed voelt zou ik gewoon gaan hoor.
Als je voor de zon gaat moet je toch ongeveer minimaal net zo ver weg in februari. Op de Canarische eilanden is het dan toch nog niet zo zonzeker? (is even het enige wat ik dichterbij kan bedenken...)

Ik zou denk ik die dvd speler meenemen en die cadeautjes en het er lekker op wagen. Uiteindelijk gaat zo`n vlucht sowieso voorbij. En op Bonaire ga jed enk ik ook niet onwijs hiken en wandelen denk ik, kun je lekker bijkomen bij het zwembad/op het strand. Heerlijk hoor. Even nog lekker genieten met zijn drieen!

Het is dat ons geld op is vanwege ons nieuwe huis anders ging ik ook nog even. Weliswaar zonder peuter maar wel ook 4 maanden zwanger in februari.
Als je naar beneden zakt (Afrika) heb je weinig tot geen tijdsverschil. Er zijn daar ook heerlijke bountyeilanden. Ehhhhmmmm..... oh ja, Kaapverdische eilanden!
quote:appeltje78 schreef op 07 januari 2009 @ 20:30:

Even iets anders dan de vlucht..... Ik weet nog wel van mijn trip naar Curacao (toen nog zonder kind), dat ik onzettend last had van het tijdsverschil. Nog zeker 5 dagen lang rond 4.00 uur wakker van de honger. En dat voor een volwassene die (toen nog ;)) wist hoe je moest uitslapen. Een klein kind zal dat denk ik nog moeilijker vinden. Zit je wel dagenlang met een ontregeld kind op vakantie en daarna idem dito weer thuis.

Ik zou het dichter bij huis zoeken (of in ieder geval met niet al teveel tijdsverschil).dat is een heel goed punt! wij zijn laatste met 2 kleine kinderen naar zuid amerika gevlogen, op de heenweg ongeveer 5 dagen jetlag, waarbij ze heel vroeg wakker waren, maar wel goed gingen slapen savonds, terug thuis, duurde het 2!!! weken voor ze savonds normaal gingen slapen en niet uren nog beneden klaarwakker zaten. was 6 uur tijdsverschil. Alle energie die wij opgedaan hadden door 3 weken zon, was verdwenen na 2 weken thuis met gebroken nachten.
en ainne, grappig, zo'n koffertje hadden wij ook precies voor onze oudste, inderdaad groot succes!
Hier alleen maar positieve ervaringen. Twee nachten wakker rond een uur of vier (pas na 2 jaar trouwens), maar verder geen gedoe.

Vluchten gaan altijd prima en gezellig. Tuurlijk moet je ze bezig houden, maar dat is toch niet erg?

Enige twijfel die ik zou hebben is geen stoel voor kind en wel een behoorlijke (?) buik hebben. Dan zou ik goede afspraken met man hebben dat hij haar op schoot houdt.
Ik ben dus een beetje bang voor het verhaal van Sanmi.

Ik vlieg begin maart naar de VS voor familiebezoek met mijn dochtertje (dan 21 maanden). Ik ben dan 23 weken zwanger. Mijn moeder gaat met me mee.

Ik heb voor mijn dochtertje wel een eigen stoel geboekt.

Ik heb heel erg zin om mijn familie weer te zien, maar ik zie best wel tegen de vlucht op. Dochterlief is bepaald geen doetje. Ik ben bang dat ze niet wil slapen of gaat huilen van vermoeidheid. Ik ga me dan vast opgelaten voelen.

Verder zie ik op tegen haar jetlags, zowel heen als terug. Terug is het vaak nog erger dan heen. En dat kan ik thuis opvangen, maar toch....

Ik heb al geboekt, dus ik ga toch lekker. Maar hoe dichterbij het komt, hoe spannender ik het ga vinden....

De tip over een eigen trekkoffertje met speelgoed en kadootjes vind ik een hele goeie. Dat ga ik in elk geval aanschaffen.
What matters most is how you see yourself
Ik heb trouwens wel zowel heen- als terug voor nachtvluchten gekozen. Hopelijk valt ze lekker in slaap en hebben we er geen kind aan....
What matters most is how you see yourself
jane, ik heb voor dochter druppels van bach rescue gebruikt, hielpen wel een beetje. Verder koffertje met nieuwe speeltjes en een paar oude vertrouwde dingetjes, en maar gewoon afwachten hoe het gaat.
Hier ook gevlogen met dochter van 22 maanden en ruim vijf maanden zwanger van nummer twee. Dat ging prima. Het was een vlucht vanuit het Midden-Oosten en die zitten altijd stampvol kinderen, dus dan kijkt men niet op van een huilend kind. Maar dochter was gelukkig makkelijk en onder de indruk van de vlucht. Wat speelgoed en snoepjes mee om haar bezig te houden en geen enkel probleem.
Als je nu niet gaat, wanneer wil je dan wel gaan? Als je buik nog dikker is, of als je 2 kleine kinderen hebt?

Ik zou juist nu gaan. Je bent nog niet zo ver zwanger en je hebt nog maar 1 kind. Geniet nog even lekker van de zon.
Jane, komt vast goed joh, vooral met nachtvluchten, voor je het weet ligt ze lekker te pitten op het geronk van de vliegtuigmotor. En met haar eigen stoel kan ze nog lekker liggen ook, met haar benen op je schoot of zo. Neem dan ook een klein kussentje mee voor haar, niet alle maatschappijen hebben die.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven