Voeding met 4 maanden

12-08-2009 12:42 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

mijn zoontje is nu 4 maanden en krijgt nu 4 x de fles van 240 + 8 schepjes. We zijn gisteren op het bureau geweest en hij is 65,5 cm en 6730 gr. Ik kon als ik wilde met fruithapje beginnen of eerts nog even met rijstepap. Ik ga eerst een pap in de fles doen.

Maar moet ik dat toevoegen of ipv een ander schepje voeding?

Wat krijgen jullie kids te eten met 4 maanden?

groetjes Moeder van Joep
Dat staat wel op de verpakking van de rijstebloem denk ik of niet?

Mijn zoontje van 4,5 maand krijgt alleen nog maar de borst, dus ik heb er verder geen ervaring mee. Hoewel hij volgens mij best wel zou willen, beginnen wij pas met bijvoeden rond 6 maanden ivm risico's op allergieën etc.
..
je moet het extra toevoegen, het is geen vervanging van de poedermelk. Niet teveel in de fles doen, anders krijgt hij het niet uit de fles. Je zou ook een beetje van de fles in een schaaltje kunnen doen met de pap en oefenen met een lepeltje. Kan hij alvast wennen voordat je met fruit en groente gaat beginnen
Hi reizigster *zwaai*!

Mijn zoontje kreeg met 4 maanden nog steeds melk. En maar 5 x 180 en later met vijf maanden 4 x 210. Ik mocht van het cb pas met 6 maanden gaan bijvoeden. Dat staat zelfs in de landelijke folder van het cb. Concluderend uit alles wat ik aan info heb vergaard, heb ik begrepen dat het helemaal niet zo goed is om zo vroeg met bijvoeding te beginnen. En mij cb raadde het dus ook echt af. Vreemd dat daar toch steeds weer zulke verschillen in blijken te zitten, je zou toch denken dat ze met landelijke richtlijnen komen.

Ik ben wel met 5 maanden begonnen met 2 eetlepels rijstebloem toe te voegen aan de laatste fles ivm doorslapen.
De WHO adviseert pas met bijvoeding te beginnen met 6 maanden in verband met de risico's op allergieën. Op deze leeftijd is bijvoeding een zware belasting voor de darmpjes. Rijstebloem valt ook onder bijvoeding.