Voeding met 4 maanden

12-08-2009 12:42 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

mijn zoontje is nu 4 maanden en krijgt nu 4 x de fles van 240 + 8 schepjes. We zijn gisteren op het bureau geweest en hij is 65,5 cm en 6730 gr. Ik kon als ik wilde met fruithapje beginnen of eerts nog even met rijstepap. Ik ga eerst een pap in de fles doen.

Maar moet ik dat toevoegen of ipv een ander schepje voeding?

Wat krijgen jullie kids te eten met 4 maanden?

groetjes Moeder van Joep
Toch goed om weer even te lezen dat het echt echt goed is om tot 6 mnd te wachten met bijvoeding...

Had al op het borstvoedingstopic gepost (ben ook nieuw, moedervanjoep!) over mijn vaak etende jongetje. Mijn dochter sliep al veel eerder door. Jullie kunnen je dus alle adviezen wel voorstellen die nu mijn kant op komen. Een kind van 5 mnd. die 's nachts nog wil eten wordt verwend, wordt te dik, heeft bijvoeding nodig enz.

Ik lees dit topic en weet ineens weer helemaal zeker dat ik gelijk heb, dat is ook wel eens fijn. Thanks dus weer!
quote:yeno schreef op 12 augustus 2009 @ 23:50:

Een kind van 5 mnd. die 's nachts nog wil eten wordt verwend, wordt te dik, heeft bijvoeding nodig enz.

Yeno, ken je de site borstvoeding.com? Daar staat veel info over het al dan niet doorslapen van baby's en nachtvoedingen.

Het is heel normaal hoor, als een baby nog nachtvoedingen wil. Baby's die volledig op verzoek gevoed worden kunnen wel tot na het eerste jaar nachtvoedingen vragen. Dus heel goed dat je je omgeving laat praten!

Oh, en dat het normaal is wil ook niet zeggen dat je er nooit eens over mag klagen, dat vinden sommige mensen in mijn omgeving ook nog wel eens lastig te begrijpen.
quote:yeno schreef op 12 augustus 2009 @ 23:50:

Toch goed om weer even te lezen dat het echt echt goed is om tot 6 mnd te wachten met bijvoeding...

Had al op het borstvoedingstopic gepost (ben ook nieuw, moedervanjoep!) over mijn vaak etende jongetje. Mijn dochter sliep al veel eerder door. Jullie kunnen je dus alle adviezen wel voorstellen die nu mijn kant op komen. Een kind van 5 mnd. die 's nachts nog wil eten wordt verwend, wordt te dik, heeft bijvoeding nodig enz.

Ik lees dit topic en weet ineens weer helemaal zeker dat ik gelijk heb, dat is ook wel eens fijn. Thanks dus weer!

yeno op deze pijler is ook een borstvoedingsvragen topic, waar je naar hartelust even kan klagen , van je afschrijven , advies inwinnen zónder dat je direct bekogeld word met pakken nutrilon.

borstvoeding is fijn, borstvoeding is goed, maar ook wel eens moeilijk en zwaar. en heb je even een hart onder de riem , een schop onder de kont , of een begrijpend medemens nodig die je niet linea recta verwijst naar bijvoeding kunstvoeding en andere dingen.
Loop je ook met belletjes over straat?
Volgens mij mis ik wat...zeg ik iets doms? Belletjes? Ik?
Nee, was niet voor jou! Wees niet bang
Yamuna, dank je wel, had het vragentopic al gevonden. Het stomme is dat ik het meeste echt wel weet inderdaad, heb dochter ook 7 maanden gevoed, maar die omgeving wordt inderdaad met de week wat sterker in het commentaar. Ga dat dus ook niet meer aanhoren. Aan de andere kant schijnt het ook weer ontaard te zijn als je af en toe baalt van de borstvoeding, ik vind het lang niet altijd halleluja. Dus erg herkenbaar wat je zegt, ik kom wel af en toe even een schop incasseren.
Maar dan wil ik natuurlijk wel weten waar het over gaat!
Beetje zalvend enzo Yeno.
Fleur: Het verschil tussen wat mijn kind wil en wat goed voor hem is kan ik nog wel uit elkaar houden hoor.

Blijkbaar kreeg ik de wind goed van voren en mag ik mijn kogelvrije vest aanhouden omdat iedereen het beter weet.

Waar ik woon en in mijn omgeving is bijvoeden vanaf 4 maanden de normaalste zaak van de wereld. Het is mij goed bevallen, dat wilde ik delen met TO. Mijn advies hoeft niet opgevolgd te worden. Het was de andere kant van de zaak. Iedereen is tegen, ik ben voor.

Daarbij wil ik nog even zeggen dat er geen gluten in rijstebloem zitten zoals wen suggereerde.
quote:Floortje_7 schreef op 13 augustus 2009 @ 11:58:

Fleur: Het verschil tussen wat mijn kind wil en wat goed voor hem is kan ik nog wel uit elkaar houden hoor.

Ja joh?

Blijkbaar kreeg ik de wind goed van voren en mag ik mijn kogelvrije vest aanhouden omdat iedereen het beter weet.

Waar ik woon en in mijn omgeving is bijvoeden vanaf 4 maanden de normaalste zaak van de wereld. Het is mij goed bevallen, dat wilde ik delen met TO. Mijn advies hoeft niet opgevolgd te worden. Het was de andere kant van de zaak. Iedereen is tegen, ik ben voor.

Daarbij wil ik nog even zeggen dat er geen gluten in rijstebloem zitten zoals wen suggereerde.

OK, ik kan het toch niet laten...

Dat het in jouw omgeving de normaalste zaak van de wereld is maakt het nog niet gezond. Er zijn plaatsen in Nederland waar je met je broer kinderen kunt krijgen, is er doodnormaal, maar gezond is anders.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.

Daarbij wil ik nog even zeggen dat er geen gluten in rijstebloem zitten zoals wen suggereerde.Duindorp?
Blijdorp.
Floortje, ik suggereerde helemaal niets. Maar aangezien het sterk wordt afgeraden om voor de 6 maanden met bijvoeding te starten, en rijstebloem ook gewoon bijvoeding is, is jouw opmerking over niet te laat beginnen met granen een beetje vreemd.
Sjee wat reageert iedereen hier heftig op bijvoeden.

Ik ben er ook mee begonnen met 5 maand op verzoek van het consultatie bureau en de kinderarts ook met de rijstebloem.

Mijn kind reageert er heel erg goed op en is een erg tevreden mannetje.

Ik kom uit de zelfde omgeving als Floortje en daar wordt het dus door het cb en de kinderarts geadviseerd.

En denk dat de kinderarts niet zomaar iets verteld maar er ook voor geleerd heeft.

En ik geef ook flesvoeding ipv borstvoeding en ook daar ben ik heel erg blij mee nu.

In het begin niet omdat ik het graag wou maar het totaal niet lukte.
B12, dat is toch niet heftig reageren? De WHO heeft de beschikking over de meest recente en goed uitgevoerde wetenschappelijke onderzoeken. Zij geven aan dat wachten met bijvoeden tot 6 maanden het beste is. Er zijn uitzonderingen, maar dan gaat het in overleg met de kinderarts. Helaas is het zo dat een aantal cb artsen niet op de hoogte (willen?) zijn van deze onderzoeken en adviezen, en dus hun eigen straatje blijven volgen. Dat je dat overneemt vind ik logisch, maar dan is het ook logisch dat op deze topics verteld wordt wat de richtlijnen zijn en waarom. ( en hiermee bedoel ik dus niet de kinderen waar eerder bijvoeden om medische redenen nodig is). Dat is toch alleen maar prettig? Ben je als ouder aan alle kanten geinformeerd en kun je een goede keuze maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven