Voor alle moeders!!!!
zondag 23 november 2008 om 14:56
Waarom heb jij je kind of kinderen een bepaalde naam gegeven?
Ik heb wat suggesties
Deikwoonindebijlmernaam:
Cheyenne, Romano, Myron, Jahmal
Deikwooninamsterdamzuidnaam:
Roderick, Mees, Anne-Fleur
Deikdoenietmeemetdegekkenamentrendnaam:
Kees, Karel, Jan
Deikkomuitfrieslandnaam:
Jildou, Jelle
Deiknoemmijnkinderennaarovergrootmoedernaam:
Hendrika,Wilhelmina,
Deikwileenapartenaamdienognooitiemandheeftgehoordnaam:
Gras,Zee,Storm, Splinter
Deikwoonindevolksbuurtnaam:
Joey, Jeffrey, Jerry, Lesley
Deikkannietsverzinnennaam
Lars, Tom, Martine
Deiknoemhetnaareenbekendenederlandernaam:
Sem, Sem, Sem
Deikkiesuitdetop10naam:
Sanne,Tim, Daan
Deikbenzoalternatiefnaam:
Keetje, Fientje, Catootje,Mensje
Deikganugauwwegvluchtennaamwantditwordmijnietindankafgenomennaam:
Nolet
Ik heb wat suggesties
Deikwoonindebijlmernaam:
Cheyenne, Romano, Myron, Jahmal
Deikwooninamsterdamzuidnaam:
Roderick, Mees, Anne-Fleur
Deikdoenietmeemetdegekkenamentrendnaam:
Kees, Karel, Jan
Deikkomuitfrieslandnaam:
Jildou, Jelle
Deiknoemmijnkinderennaarovergrootmoedernaam:
Hendrika,Wilhelmina,
Deikwileenapartenaamdienognooitiemandheeftgehoordnaam:
Gras,Zee,Storm, Splinter
Deikwoonindevolksbuurtnaam:
Joey, Jeffrey, Jerry, Lesley
Deikkannietsverzinnennaam
Lars, Tom, Martine
Deiknoemhetnaareenbekendenederlandernaam:
Sem, Sem, Sem
Deikkiesuitdetop10naam:
Sanne,Tim, Daan
Deikbenzoalternatiefnaam:
Keetje, Fientje, Catootje,Mensje
Deikganugauwwegvluchtennaamwantditwordmijnietindankafgenomennaam:
Nolet
zondag 23 november 2008 om 16:08
Wij hebben een naam gekozen waarmee je, als je je kind binnen roept, drie meisjes voor de deur hebt staan en 1 jongen. En die jongen is dan van ons
Gewoon, omdat we het een mooie en stoere naam vonden, Oud Hollandsch ook nog en dat is meegenomen.
Wat is eigenlijk jouw reden voor dit hele hokjes-gedoe? Verveling, onzekerheid of wat?
Gewoon, omdat we het een mooie en stoere naam vonden, Oud Hollandsch ook nog en dat is meegenomen.
Wat is eigenlijk jouw reden voor dit hele hokjes-gedoe? Verveling, onzekerheid of wat?
zondag 23 november 2008 om 16:09
quote:quintie schreef op 23 november 2008 @ 15:49:
Typisch voorbeeld van ikhebnietsmaardanooknietsbeterstedoenvandaag topic. Lekker standaard allemaal weer. What's next, bv versus fv?Die hebben we net gehad, staat voor over een kleine 2 maanden weer op de agenda.
Typisch voorbeeld van ikhebnietsmaardanooknietsbeterstedoenvandaag topic. Lekker standaard allemaal weer. What's next, bv versus fv?Die hebben we net gehad, staat voor over een kleine 2 maanden weer op de agenda.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
zondag 23 november 2008 om 16:15
quote:Supersmollie1 schreef op 23 november 2008 @ 16:09:
[...]
Die hebben we net gehad, staat voor over een kleine 2 maanden weer op de agenda.
Werkende moeders? Parttime vs fulltime vs thuisblijfmoeders? Ploetermoeders?
Er is nog zoveel meer waar we elkaar om af kunnen brandan...keus genoeg zou ik zeggen .
[...]
Die hebben we net gehad, staat voor over een kleine 2 maanden weer op de agenda.
Werkende moeders? Parttime vs fulltime vs thuisblijfmoeders? Ploetermoeders?
Er is nog zoveel meer waar we elkaar om af kunnen brandan...keus genoeg zou ik zeggen .
zondag 23 november 2008 om 16:22
zondag 23 november 2008 om 16:48
zondag 23 november 2008 om 16:49
Nou ja, érgens heeft ze natuurlijk wel gelijk
Als ik hoor dat iemand zijn kind Frits-Willem heeft genoemd denk ik níet aan een Tokkie in de bijlmer, en als ik hoor dat er een Destunie geroepen wordt ga ik er meestal niet vanuit dat dat kind bij een hartchirurg hoort
Overigens heeft mijn dochter een 'latenweeenslekkerapartdoenwantniemandheeftditooitgehoord'naam en mijn zoon een 'weliependoordeikea'naam.
Als ik hoor dat iemand zijn kind Frits-Willem heeft genoemd denk ik níet aan een Tokkie in de bijlmer, en als ik hoor dat er een Destunie geroepen wordt ga ik er meestal niet vanuit dat dat kind bij een hartchirurg hoort
Overigens heeft mijn dochter een 'latenweeenslekkerapartdoenwantniemandheeftditooitgehoord'naam en mijn zoon een 'weliependoordeikea'naam.
zondag 23 november 2008 om 16:51
zondag 23 november 2008 om 16:52
quote:whopper schreef op 23 november 2008 @ 16:48:
Ik denk juist dat niet het gedrag van de mensen die rop reageren, maar de hokjesstopperij van TO leidt tot meer agressie. Laat iedereen lekker gaan zeg. Het is allemaal al lastig genoeg in het leven zonder dat je in een hokje geprakt wordt om iets als een kindernaam.Het is als een grapje bedoeld!!!
Ik denk juist dat niet het gedrag van de mensen die rop reageren, maar de hokjesstopperij van TO leidt tot meer agressie. Laat iedereen lekker gaan zeg. Het is allemaal al lastig genoeg in het leven zonder dat je in een hokje geprakt wordt om iets als een kindernaam.Het is als een grapje bedoeld!!!
zondag 23 november 2008 om 17:01
zondag 23 november 2008 om 17:02
Ik heb de namen van mijn kinderen niet uitgekozen vanwege een speciale betekenis. Ik heb een lijstje gemaakt van namen die ik mooi vond en uiteindelijk sprong daar een favoriet uit. Zoiets als: kies mij! Helaas vond mijn ex die naam niet leuk. Hij kende iemand met die naam en dat vond hij een klootzak. Nou goed, we hebben het wat verbasterd en die verbastering klonk meteen een stuk vlotter als naam dus dat is het geworden. Eigenlijk dus samen beslist. De naam van mijn tweede kind kwam wel volledig uit mijn koker.
Het is mij: shaHla
(Iranian version)
zondag 23 november 2008 om 17:04
Ik vind het ook wel vermakelijk op deze sneeuwige zondag. Overigens is het echt zo dat de groep in de samenleving waartoe je behoort - zich kenmerkend door sociaal-economische status en opleidingsniveau-, voor een groot deel bepalend is voor je smaak. Dat uit zich op allerlei gebieden: mode, muziek, vrijetijdsbesteding en ook op het gebied van namen.
Dat kun je hokjesstopperij noemen, je kunt er boos om worden, moord en doodslag roepen, maar dat doet niets af aan het feit dat het nu eenmaal zo is.
Ik ga mijn kind een klassieke, misschien zelfs ouderwetse naam geven, heel passend bij mijn opleidingsniveau en sociaal economische status. En daar schaam ik me helemaal niet voor, in tegenstelling tot sommigen hier blijkbaar .
Dat kun je hokjesstopperij noemen, je kunt er boos om worden, moord en doodslag roepen, maar dat doet niets af aan het feit dat het nu eenmaal zo is.
Ik ga mijn kind een klassieke, misschien zelfs ouderwetse naam geven, heel passend bij mijn opleidingsniveau en sociaal economische status. En daar schaam ik me helemaal niet voor, in tegenstelling tot sommigen hier blijkbaar .
zondag 23 november 2008 om 17:06
Desiderius Parnell? Odysseus? Daedalus?
Ik zou mijn kind een mooie Slavische naam geven. Alles afgeleid van Aleksandr is prima voor mij. Of een Franse naam. Dat is het, niets anders.
Ik sta er zelf Godzijdank niet bij. Mijn naam ben ik absoluut niet blij mee. Mijn váder, wat een wansmaak had die man.
Ik zou mijn kind een mooie Slavische naam geven. Alles afgeleid van Aleksandr is prima voor mij. Of een Franse naam. Dat is het, niets anders.
Ik sta er zelf Godzijdank niet bij. Mijn naam ben ik absoluut niet blij mee. Mijn váder, wat een wansmaak had die man.
zondag 23 november 2008 om 17:10
Inderdaad Parnell, ik moet de eerste persoon nog tegenkomen die níet in hokjes denkt. Dat doet namelijk iedereen, of je het nu wilt toegeven of niet. De een doet het meer dan de ander, maar je zet mensen allemaal in bepaalde hokjes, zeker onbekende mensen. En dat doe je idd aan de hand van kleding, uiterlijk, taalgebruik, baan, en ook door namen of de namen van hun kinderen.
En de namen van mijn kinderen passen dan ook absoluut bij ons. Ik denk dat niemand er raar van op keek toen onze kinderen deze namen kregen, terwijl mensen het wél raar hadden gevonden als wij een Sanne of een Thijs hadden gekregen.
En de namen van mijn kinderen passen dan ook absoluut bij ons. Ik denk dat niemand er raar van op keek toen onze kinderen deze namen kregen, terwijl mensen het wél raar hadden gevonden als wij een Sanne of een Thijs hadden gekregen.
zondag 23 november 2008 om 17:13
Haha, ik ben denk ik de enige die de naam zelf verzonnen heeft, manlief had een hele mooie meisjesnaam en die moest en zou het worden en als compromis mocht ik de jongensnaam verzinnen. want manlief was overtuigd dat we een meisje kregen.
En zo hebben we de naam Jonathan, (afgeleid van mijn opa Jan) betekent geschenk van God. Mooier kon ik het niet verzinnen.
En zo hebben we de naam Jonathan, (afgeleid van mijn opa Jan) betekent geschenk van God. Mooier kon ik het niet verzinnen.
Stressed is just desserts spelled backwards
zondag 23 november 2008 om 17:14
k vind het ook grappig en ik vind ook wel dat er veel van klopt.
Ik zelf heb een mijnmoedervonddiefransenamenaltijdzomooiengafaldrdochtersduseenfransenaam-naam
Mijn beste vriendin heeft dus van die jawelwezijnapart-namen die niemand anders dus neemt.
Zeg jij het trouwens eerlijk als je een naam niet mooi vind? Ik niet, durf ik niet. Zeker niet in de kraamtijd !
Ik zelf heb een mijnmoedervonddiefransenamenaltijdzomooiengafaldrdochtersduseenfransenaam-naam
Mijn beste vriendin heeft dus van die jawelwezijnapart-namen die niemand anders dus neemt.
Zeg jij het trouwens eerlijk als je een naam niet mooi vind? Ik niet, durf ik niet. Zeker niet in de kraamtijd !
zondag 23 november 2008 om 17:15
Eow, nu ben ik wel benieuwd. Geef 's een hint?
Zowel mijn broer als ik hebben redelijk normale namen met een hoogdravende betekenis. Ik vind mijn naam waardig om op een gouden naamketting te staan, in de meest negatieve zin van het woord. Brrrr. Als het kon zou ik me zo omdopen tot een geheel andere naam. Mijn ouders hebben Franse namen trouwens.
Zowel mijn broer als ik hebben redelijk normale namen met een hoogdravende betekenis. Ik vind mijn naam waardig om op een gouden naamketting te staan, in de meest negatieve zin van het woord. Brrrr. Als het kon zou ik me zo omdopen tot een geheel andere naam. Mijn ouders hebben Franse namen trouwens.
zondag 23 november 2008 om 17:17
Hahaha Lente! Nee, mijn echte favoriet is Alexej. Dat vind ik zó mooi! Augustine of Natalya vind ik heel mooi voor een meisje. Natalya, sja, gewoon omdat ik dat mooi vind, en Augustine gek genoeg door een boek van Marquis de Sade.
Elle vind ik ook mooi, Helene of Helena, Alexandra, Alexander/Aleksandr...Maar Stanislav vind ik heel lelijk.
Elle vind ik ook mooi, Helene of Helena, Alexandra, Alexander/Aleksandr...Maar Stanislav vind ik heel lelijk.