Voorbereiding komst baby..
zondag 25 januari 2009 om 11:54
Wanneer moet ik nou alles klaar hebben voor de komst van baby? Heb dr al twee(!) maar dat is voor mijn gevoel zó lang geleden. Jongste is bijna 7.
Ik ben nu 20 weken zwanger. Half juni uitgerekend. Dat klinkt weer zo ver weg.
Wij hebben de kinderwagen gekocht, wat kleertjes gekocht/gekregen. Kraamzorg geregeld. En dat was het.
Een naam hebben we ook maar staat nog niet 100% vast.
Voor de geboortekaartjes hebben we al een idee. Maar niets concreet nog.
Ik heb soms het idee dat ik te weinig doe qua voorbereiding. En vriend is weer zó in de *dat-komt-wel-modus*.
Die zou inprincipe in week 40 -als beeb al niet eerder komt!- een babywinkel kunnen binnenwandelen alles pakken wat je nodig hebt en klaar!
Maar bij mij werkt dat zo niet.
Hoe deed jij dat? In week 28 het kamertje al helemaal klaar? De enveloppen al geschreven, alles gewassen&gestreken?
Of juist niet?
En wat is een gangbare tijd om alles klaar te hebben?
Ik ben nu 20 weken zwanger. Half juni uitgerekend. Dat klinkt weer zo ver weg.
Wij hebben de kinderwagen gekocht, wat kleertjes gekocht/gekregen. Kraamzorg geregeld. En dat was het.
Een naam hebben we ook maar staat nog niet 100% vast.
Voor de geboortekaartjes hebben we al een idee. Maar niets concreet nog.
Ik heb soms het idee dat ik te weinig doe qua voorbereiding. En vriend is weer zó in de *dat-komt-wel-modus*.
Die zou inprincipe in week 40 -als beeb al niet eerder komt!- een babywinkel kunnen binnenwandelen alles pakken wat je nodig hebt en klaar!
Maar bij mij werkt dat zo niet.
Hoe deed jij dat? In week 28 het kamertje al helemaal klaar? De enveloppen al geschreven, alles gewassen&gestreken?
Of juist niet?
En wat is een gangbare tijd om alles klaar te hebben?
zondag 25 januari 2009 om 11:57
Mijn uk is nu 1.5 jaar en ook ik had moeite met de vraag: ben ik er klaar voor (spullen wise dan).
Ik ben nu bezig met het schrijven van een boekje waarin ik ook "de lijstjes" noem van wat je in huis moet hebben.
Ik denk (omdat je er al 2 hebt) dat je meer in huis hebt dat je al denkt.
Maar als je wilt kan ik je wel mijn lijstje mailen? Misschien dat ze helpen.
Ik ben nu bezig met het schrijven van een boekje waarin ik ook "de lijstjes" noem van wat je in huis moet hebben.
Ik denk (omdat je er al 2 hebt) dat je meer in huis hebt dat je al denkt.
Maar als je wilt kan ik je wel mijn lijstje mailen? Misschien dat ze helpen.
zondag 25 januari 2009 om 12:03
Bij de eerste had ik alles klaar rond de 8e maand. Alleen heb ik de kleertjes/lakentjes in week 36 gewassen zodat die helemaal fris waren.
Bij de tweede (nu net 5 weekjes geleden) had ik alles klaar op 35,6 dagen. Bedje opgemaakt, huis gepoetst en op de valreep nog de laatste spulletjes zoals een kiddyboard gekocht. De volgende dag braken mijn vliezen en met 36 weken ben ik bevallen. Was wel erg blij dat de nesteldrang zijn werk had gedaan en alles dus echt klaar was. Ik sprak een vriendin toen ik 35 weken zwanger was en zij vond het echt onzin dat ik toen al zo druk was met poetsen en klaarmaken. Ze vond het geloof ik nogal panisch. Maar uiteindelijk dus geen dag te vroeg klaar
Bij de tweede (nu net 5 weekjes geleden) had ik alles klaar op 35,6 dagen. Bedje opgemaakt, huis gepoetst en op de valreep nog de laatste spulletjes zoals een kiddyboard gekocht. De volgende dag braken mijn vliezen en met 36 weken ben ik bevallen. Was wel erg blij dat de nesteldrang zijn werk had gedaan en alles dus echt klaar was. Ik sprak een vriendin toen ik 35 weken zwanger was en zij vond het echt onzin dat ik toen al zo druk was met poetsen en klaarmaken. Ze vond het geloof ik nogal panisch. Maar uiteindelijk dus geen dag te vroeg klaar
zondag 25 januari 2009 om 12:04
Wat gangbaar is weet ik niet. Ik ging 6 weken voor de uitgerekende datum met verlof en had bedacht dat ik het kamertje wel tijdens mijn verlof ging doen. Na 3 dagen verlof kreeg ik weeën en twee dagen later was de beeb er. Blijkbaar wilde hij inspraak in hoe zijn kamertje er uit ging zien.
Het geboortekaartje heb ik in het ziekenhuis (op de laptop) zitten maken. Als je het allemaal wat relaxter wil dan zou ik zorgen dat je het allemaal rond de 30ste week wel af hebt.
Het geboortekaartje heb ik in het ziekenhuis (op de laptop) zitten maken. Als je het allemaal wat relaxter wil dan zou ik zorgen dat je het allemaal rond de 30ste week wel af hebt.

zondag 25 januari 2009 om 12:06
Bij de 1ste was alles klaar met 34 wkn, de 2de met 35 wkn en bij de 3de moest ik haasten om het met 37 wkn klaar te hebben...
Kaartjes heb ik wel aldoor uitgezocht rond de 24 wkn. Weinig moeite, en fijn idee als dat klaar is. Enveloppen kreeg ik dan gelijk mee en met een week of 30 waren die geschreven.
Ik vond het zelf fijn om met 34 a 35 wkn alles klaar te hebben.
Dus, alles gewassen en gestreken, kamer klaar, vluchttas voor ZH klaar en alles in huis.
Dan hoefde ik alleen nog maar aan mijn neurotische drang om alles iedere dag schoon te maken te voldoen, en niet meer mezelf druk te maken om wat er allemaal nog gebeuren moest voor de komst van de baby.
Kaartjes heb ik wel aldoor uitgezocht rond de 24 wkn. Weinig moeite, en fijn idee als dat klaar is. Enveloppen kreeg ik dan gelijk mee en met een week of 30 waren die geschreven.
Ik vond het zelf fijn om met 34 a 35 wkn alles klaar te hebben.
Dus, alles gewassen en gestreken, kamer klaar, vluchttas voor ZH klaar en alles in huis.
Dan hoefde ik alleen nog maar aan mijn neurotische drang om alles iedere dag schoon te maken te voldoen, en niet meer mezelf druk te maken om wat er allemaal nog gebeuren moest voor de komst van de baby.
zondag 25 januari 2009 om 12:11
Ach... wij verhuisden nog even toen ik al ruim 38 weken zwanger was. Het kamertje van onze uk was 2 dagen voor de uitgerekende datum klaar. Wel had ik een ladekast met alles spulletjes voor de eerste dagen en de eerste kleertjes met 28 weken helemaal klaar. Dat kwam trouwens meer omdat ik zoveel harde buiken had, dat de gyn dacht dat de baby toen al zou komen. Goddank hield ze het uit tot ruim 40 weken.

zondag 25 januari 2009 om 12:38
Ik geloof dat 'de boekjes' zeggen dat je rond 7 maanden alles klaar 'moet' hebben. Maar ja... Ik ben nu 35 weken zwanger van de eerste en op zich is alles wel klaar. Maar ik heb me niet aan een bepaald tijdschema gehouden en ik heb ook geen nesteldrang in die zin dat alles nu 'moet'. Maar daar heb ik nog even de tijd voor... En dan móet er niks meer, ook wel een prettig idee.
Ik heb gewoon hier en daar wat gedaan. In de buurt van Ikea: meubeltjes gekocht. Vrije zaterdagmiddag: geboortekaartjes zitten googlen. Kinderwagen in de aanbieding: vast gekocht. Alle babydingen bij de Hema met 20% korting: ingeslagen. Overigens heb ik veel vriendinnen die al kinderen hebben en tijdens hun zwangerschappen ben ik vaak meegeweest spulletjes kopen en kaartjes kijken enzo. Dus ik wist eigenlijk al wat ik zelf wilde. Moest dus alleen verder zoeken als vriend iets anders wilde. Maar die maakte zich niet druk om waar de hydrofielluiers vandaan kwamen
. Ik ook niet trouwens...
Ik heb wel redelijk op tijd een adressenbestand aangemaakt in Excel, ook handig voor de kerstkaarten. Straks print ik etiketten uit en plak ze op. Ga dus niks zitten schrijven. Heb trouwens ook postzegels besteld via tnt, dus die liggen klaar.
Misschien heb ik nog wel 7 weken te gaan, maar dat kunnen er ook 2 of 3 zijn. Ben niet meer zo mobiel, dus ik ben wel blij dat ik er niet meer over na hoef te denken. Aan het begin dacht ik dat ik tijdens mijn verlof wel zou gaan shoppen, maar ik kom nu amper vooruit.
Ik heb gewoon hier en daar wat gedaan. In de buurt van Ikea: meubeltjes gekocht. Vrije zaterdagmiddag: geboortekaartjes zitten googlen. Kinderwagen in de aanbieding: vast gekocht. Alle babydingen bij de Hema met 20% korting: ingeslagen. Overigens heb ik veel vriendinnen die al kinderen hebben en tijdens hun zwangerschappen ben ik vaak meegeweest spulletjes kopen en kaartjes kijken enzo. Dus ik wist eigenlijk al wat ik zelf wilde. Moest dus alleen verder zoeken als vriend iets anders wilde. Maar die maakte zich niet druk om waar de hydrofielluiers vandaan kwamen

Ik heb wel redelijk op tijd een adressenbestand aangemaakt in Excel, ook handig voor de kerstkaarten. Straks print ik etiketten uit en plak ze op. Ga dus niks zitten schrijven. Heb trouwens ook postzegels besteld via tnt, dus die liggen klaar.
Misschien heb ik nog wel 7 weken te gaan, maar dat kunnen er ook 2 of 3 zijn. Ben niet meer zo mobiel, dus ik ben wel blij dat ik er niet meer over na hoef te denken. Aan het begin dacht ik dat ik tijdens mijn verlof wel zou gaan shoppen, maar ik kom nu amper vooruit.
zondag 25 januari 2009 om 12:41
Ik liep over van de lijstjes met dingen die nog gedaan moesten worden of gekocht. Heel handig aangezien ik een echte zeef was en nog steeds ben (had niets met de zwangerschap te maken, haha). Maar als je met 7 maanden alles klaar hebt (iig de noodzakelijke dingen) dan kun je daarna je op de extra's gaan richten (schilderijtjes enz). Ik had het bedje al weken voordat ik beviel helemaal opgemaakt, heerlijk! En elke avond even kijken samen en zwijmelen over dat kleintje dat daar straks zou liggen...
O, en ik had ook zo'n vriend die alles wel even op het laatste moment zou gaan doen.Not dus! Dat maakte dat mijn nesteldrang nóg sterker werd en alles echt klaar moest zijn. Leverde mij wel stress op hoor, alles klaar willen hebben. En de kaartjes hebben wij mooi op tijd ontworpen en de proefdrukken waren ook ruim op tijd. Op de dag zelf moest er toen alleen nog een foto worden gemaakt van ons meisje voor de kaart en klaar! Een vriendin had die proefdruk niet gedaan en heeft uiteindelijk pas na 2 weken (!!) de kaarten kunnen versturen. Zou ik dus écht niet handelen!!
O, en ik had ook zo'n vriend die alles wel even op het laatste moment zou gaan doen.Not dus! Dat maakte dat mijn nesteldrang nóg sterker werd en alles echt klaar moest zijn. Leverde mij wel stress op hoor, alles klaar willen hebben. En de kaartjes hebben wij mooi op tijd ontworpen en de proefdrukken waren ook ruim op tijd. Op de dag zelf moest er toen alleen nog een foto worden gemaakt van ons meisje voor de kaart en klaar! Een vriendin had die proefdruk niet gedaan en heeft uiteindelijk pas na 2 weken (!!) de kaarten kunnen versturen. Zou ik dus écht niet handelen!!
zondag 25 januari 2009 om 12:55
Ik was gister 37 weken zwanger en heb toen de gewassen kleertjes in de commode gelegd. Ik moet nog een hemeltje naaien voor de wieg, een luieremmer kopen, geboortekaartje kiezen, tweede naam kiezen, huis opruimen en schoonmaken, nieuw beddegoed kopen (toch prettiger met kraamverzorging in huis! ). Babykamer is er overigens nog niet, we gaan verbouwen na de bevalling en tot die tijd is er dus een babyhoekje op onze slaapkamer.
Ik heb er wel haast mee want mijn eerste is geboren met 38 weken... Ook moet ik nog een paar dagen (thuis) werken.
Ik kreeg overigens pas echt nesteldrang met 35.5 weken. Ik denk dat je daar wel op kunt vertrouwen.
Ik heb er wel haast mee want mijn eerste is geboren met 38 weken... Ook moet ik nog een paar dagen (thuis) werken.
Ik kreeg overigens pas echt nesteldrang met 35.5 weken. Ik denk dat je daar wel op kunt vertrouwen.
zondag 25 januari 2009 om 13:12
Ik ben bevallen met 36 weken en had wel een comode en wiegje staan maar verder nog weinig in huis. Ik wilde ook veel doen tijdens mijn verlof. Maar eigenlijk vond ik het wel prima zo. Ziekenhuis tas heeft vriend gepakt terwijl ik met weeen rondliep. Ik heb kaartjes zitten schrijven in het ziekenhuis terwijl vriend ons bed hoger zette en vriend werd er op uitgestuurd door de kraamhulp als we iets niet in huis hadden. Het voordeel is dat je alleen dingen koopt die nodig zijn. En gestress over wat ik allemaal nog moest halen heb ik niet gehad, want ik was gewoon nog aan het werk
zondag 25 januari 2009 om 13:14
Ik had een kinderwagen (met bak waarin geslapen kon worden) en een toegezegd stapeltje hydrofielen en vond dat ik er helemaal klaar voor was. Uiteindelijk bleef mijn Qrummeltje iets langer zitten dan de dreigende vroeggeboorte met 23 weken en is er nog een kamertje leeggemaakt, een wieg en een kast met verschoonplek gekomen. Oh en een badje en ook een box, zodat ik haar ook in de woonkamer te slapen kon leggen. Meer hadden we de die eerste tijd echt niet nodig. Als we wél iets nodig hadden, dan haalden we dat wel op dat moment.
Toen ze thuiskwam uit het ziekenhuis hadden we dus ook niet zo veel. Drie sets kleertjes, kruiken (winterbaby) en de minimale basisuitrusting qua meubels, doeken en dekens. Inmiddels is er heel wat bijgekocht , maar in die eerste weken heb ik amper wat gemist.
Oh, geboortekaartjes heb ik inderdaad in het ziekenhuis achter de laptop gemaakt en hebben we om budgettaire redenen zelf gekopiëerd in plaats van laten drukken. Adressen hadden we wel van tevoren al georganiseerd. Dat is een klusje waar je echt niet op zit te wachten als je net een verse baby hebt. Dus het kaartje zou ik ook wel van tevoren regelen. Maar verder zou ik het inderdaad gewoon lekker op z'n beloop laten. Je merkt vanzelf wel wat je mist en dan is het snel genoeg gekocht of geleend.
Toen ze thuiskwam uit het ziekenhuis hadden we dus ook niet zo veel. Drie sets kleertjes, kruiken (winterbaby) en de minimale basisuitrusting qua meubels, doeken en dekens. Inmiddels is er heel wat bijgekocht , maar in die eerste weken heb ik amper wat gemist.
Oh, geboortekaartjes heb ik inderdaad in het ziekenhuis achter de laptop gemaakt en hebben we om budgettaire redenen zelf gekopiëerd in plaats van laten drukken. Adressen hadden we wel van tevoren al georganiseerd. Dat is een klusje waar je echt niet op zit te wachten als je net een verse baby hebt. Dus het kaartje zou ik ook wel van tevoren regelen. Maar verder zou ik het inderdaad gewoon lekker op z'n beloop laten. Je merkt vanzelf wel wat je mist en dan is het snel genoeg gekocht of geleend.
zondag 25 januari 2009 om 13:53
Leuk om te lezen hoe men zich voorbereid.
Mijn onrust heeft ook te maken met de op handen zijnde verhuizing naar een compleet andere stad als ik ongeveer 30 weken zwanger ben. Mijn kinderen zullen op een andere school komen en ik zal toch even mijn plekje moeten vinden ook al zijn we nu al veelvuldig bij vriend in huis.
Mijn familie woont dan ook niet meer om de hoek. Ik vind het best spannend.
Ik heb tot nu toe een lijstje gemaakt en die werk ik één voor één af. Dan ben ik volgens mij gewoon op tijd. Al een geruststellende gedachte.
Dat van die adressen ga ik nu ook alvast doen. Dat lijkt me zo'n werkje dat wéken kan blijven liggen. En ik ga ook verder met orienteren geboortekaartje.
Qua bedje&commode: het liefst nu al. Maar daar wacht ik nog even mee.
En ik vraag mijn vriend toch van die wezienwel-modus af te stappen. Dat werkt bij mij echt op mijn zenuwen.
Qua naam ben ik ook heel irritant geloof ik.. Ik wil zeg maar een besluit nemen over de naam. Maar vriend zegt we blijven wel rondkijken. Ik wil dat deze naam blijft staan. Dát word hem. En alleen als heeeeeeeeeeeeeeel toevallig een andere naam voorbij gaat komen die nóg mooier is stap ik van deze naam af.
Ach, ik ben ook echt heel lastig voor vriend hoor. Best sneu.
Mijn onrust heeft ook te maken met de op handen zijnde verhuizing naar een compleet andere stad als ik ongeveer 30 weken zwanger ben. Mijn kinderen zullen op een andere school komen en ik zal toch even mijn plekje moeten vinden ook al zijn we nu al veelvuldig bij vriend in huis.
Mijn familie woont dan ook niet meer om de hoek. Ik vind het best spannend.
Ik heb tot nu toe een lijstje gemaakt en die werk ik één voor één af. Dan ben ik volgens mij gewoon op tijd. Al een geruststellende gedachte.
Dat van die adressen ga ik nu ook alvast doen. Dat lijkt me zo'n werkje dat wéken kan blijven liggen. En ik ga ook verder met orienteren geboortekaartje.
Qua bedje&commode: het liefst nu al. Maar daar wacht ik nog even mee.
En ik vraag mijn vriend toch van die wezienwel-modus af te stappen. Dat werkt bij mij echt op mijn zenuwen.
Qua naam ben ik ook heel irritant geloof ik.. Ik wil zeg maar een besluit nemen over de naam. Maar vriend zegt we blijven wel rondkijken. Ik wil dat deze naam blijft staan. Dát word hem. En alleen als heeeeeeeeeeeeeeel toevallig een andere naam voorbij gaat komen die nóg mooier is stap ik van deze naam af.
Ach, ik ben ook echt heel lastig voor vriend hoor. Best sneu.
zondag 25 januari 2009 om 21:20
Hihi die naam ja, die hadden wij echt pas op het laatste moment. Wij wisten ook niet of het een jongen of meisje was dus tja, moet je toch voor beide echt een naam hebben waarvan je zeker weet dat je die wilt.
Voor de rest was ik vrij op tijd met alles, ik had dan ook vanaf 26 weken al verlof dus tja, zeeën van tijd want ook eerste kindje.
Ik had voor die 26 weken al het een en ander in huis qua kleding enzo, maar meer omdat het zo leuk was om te kopen.
Kamertje en alles wassen heb ik dus na die 26 weken gedaan.
Kaartjes kwamen wij niet echt uit, dus die weer vrij laat gedaan, maar toen we eenmaal de enveloppen in huis hadden, wel meteen geschreven.
In de laatste weken heb ik vooral alle kleertjes en ander schattig spul nog eens bekeken en dubbel gecheckt wat ik echt belangrijk vond, zoals de ziekenhuis tas. Die stond ook al wel vrij lang klaar, maar elke keer kwam er weer iets bij wat me handig leek en in het ziekenhuis was ik erg blij met alles wat ik erin gestopt had!
Ik wens je veel succes met je verhuizing en voorbereiding leuk!
Voor de rest was ik vrij op tijd met alles, ik had dan ook vanaf 26 weken al verlof dus tja, zeeën van tijd want ook eerste kindje.
Ik had voor die 26 weken al het een en ander in huis qua kleding enzo, maar meer omdat het zo leuk was om te kopen.
Kamertje en alles wassen heb ik dus na die 26 weken gedaan.
Kaartjes kwamen wij niet echt uit, dus die weer vrij laat gedaan, maar toen we eenmaal de enveloppen in huis hadden, wel meteen geschreven.
In de laatste weken heb ik vooral alle kleertjes en ander schattig spul nog eens bekeken en dubbel gecheckt wat ik echt belangrijk vond, zoals de ziekenhuis tas. Die stond ook al wel vrij lang klaar, maar elke keer kwam er weer iets bij wat me handig leek en in het ziekenhuis was ik erg blij met alles wat ik erin gestopt had!
Ik wens je veel succes met je verhuizing en voorbereiding leuk!
woensdag 4 februari 2009 om 10:40
Om nou een apart topic te open voor eenzelfde soort vraag..Ik stel hm dan maar hier.
Heb nu een lijstje gemaakt wat nog gekocht moet worden.
Wat mis ik nu nog?
En wat vond jíj onmisbaar na de bevalling? Qua spullen!
Mijn lijstje:
(Don't shoot me maar heb enorm last van zwangerschapsdementie of weetikveel. Ik onthoud níks. Ik vergeet heel veel. Alles wat ik vroegah uit mijn mouw schudde..Soms heb ik het idee dat dit mijn eerste kind is. Terwijl dit mijn derde is! )
badthermometer
badcape 2x
borsteltje
zeepdoosje
wattenpotje
schaartje
badstandaard
waskom
luier-mand
badje
(luier) emmer
aankleedkussen
waskussenhoes
Tummy tub + standaard
kruik
bedje + wieg + matrasje
commode + plankje
hemeltje
zwitsal-produkten:(haarlotion, schuimbad, bodylotion
shampoo, creme wangetjes, luierdoekjes, sudocreme
luiertjes newborn)
lakentjes
dekentje
rompertjes
babypakjes
sokjes
hydrofielluiers 12 stuks of meer?
navelbandjes
veiligheidsspelden (ja?)
wattenstaafjes
Heb nu een lijstje gemaakt wat nog gekocht moet worden.
Wat mis ik nu nog?
En wat vond jíj onmisbaar na de bevalling? Qua spullen!
Mijn lijstje:
(Don't shoot me maar heb enorm last van zwangerschapsdementie of weetikveel. Ik onthoud níks. Ik vergeet heel veel. Alles wat ik vroegah uit mijn mouw schudde..Soms heb ik het idee dat dit mijn eerste kind is. Terwijl dit mijn derde is! )
badthermometer
badcape 2x
borsteltje
zeepdoosje
wattenpotje
schaartje
badstandaard
waskom
luier-mand
badje
(luier) emmer
aankleedkussen
waskussenhoes
Tummy tub + standaard
kruik
bedje + wieg + matrasje
commode + plankje
hemeltje
zwitsal-produkten:(haarlotion, schuimbad, bodylotion
shampoo, creme wangetjes, luierdoekjes, sudocreme
luiertjes newborn)
lakentjes
dekentje
rompertjes
babypakjes
sokjes
hydrofielluiers 12 stuks of meer?
navelbandjes
veiligheidsspelden (ja?)
wattenstaafjes

woensdag 4 februari 2009 om 12:26
Veiligheidsspelden hier niet gebruikt.
Navelbandjes niet gebruikt (of je moet het ene navelbandje wat in je kraampakket zit bedoelen)
Ik heb een stuk of 20 hydrofielluiers, en nog grijp ik soms bijna mis.
Pedaalemmer zakken voor in de luieremmer
Officieel moet je 2 kruiken hebben, en dus ook kruikzakken.
Nagelvijltje / knippertje
Navelbandjes niet gebruikt (of je moet het ene navelbandje wat in je kraampakket zit bedoelen)
Ik heb een stuk of 20 hydrofielluiers, en nog grijp ik soms bijna mis.
Pedaalemmer zakken voor in de luieremmer
Officieel moet je 2 kruiken hebben, en dus ook kruikzakken.
Nagelvijltje / knippertje

woensdag 4 februari 2009 om 12:33

woensdag 4 februari 2009 om 12:53
Ik ben bijna 35 weken zwanger van mijn tweede.
Vorige week kreeg ik een folder van de kraamzorg waarin stond wat ik allemaal nodig had. Toen heb ik maar eens even zitten strepen wat ik al had en wat nog niet. De ontbrekende spullen heb ik afgelopen weekend gekocht.
Kamertje is niet klaar en zal ook niet klaar zijn voor de baby komt. We zijn aan het verbouwen en dat duurt nog wel even. Tot die tijd slaapt ie maar bij ons op de kamer. We hebben we zijn kast vast in elkaar gezet, om de kleertjes etc. ergens op te kunnen bergen. Die kast staat nu in een rommelhok in een hoekje gepropt en is bijna onbereikbaar.
We hebben nog geen naam, kunnen het maar niet eens worden, zucht.....
Ik heb wel al een soort geboortekaartje gemaakt via internet, maar ben daar nog niet helemaal tevreden over. Adreslijst voor het kaartje ga ik vanavond mee aan de slag.
Mijn ziekenhuistas (hopelijk overbodig) wil ik rond 36 weken klaar gaan zetten. Voor die tijd wil ik nog niet eens dénken aan bevallen, omdat ik nog werk.
Bij de oudste hadden we de spullen rond 35 weken wel zo'n beetje in orde. Met 38 weken had ik de adressen voor het kaartje af, dat was het laatste wat ik nog moest doen. De volgende dag is ie geboren. Ik heb zelf heel erg het gevoel dat dat kwam doordat ik die avond zo'n opluchting voelde dat alles klaar was. In mijn dagboek heb ik die avond zelfs nog geschreven dat ik er toen helemaal klaar voor was en dat ik nog lekker even een paar weken van mijn rust wilde gaan genieten. Niet dus!
Vorige week kreeg ik een folder van de kraamzorg waarin stond wat ik allemaal nodig had. Toen heb ik maar eens even zitten strepen wat ik al had en wat nog niet. De ontbrekende spullen heb ik afgelopen weekend gekocht.
Kamertje is niet klaar en zal ook niet klaar zijn voor de baby komt. We zijn aan het verbouwen en dat duurt nog wel even. Tot die tijd slaapt ie maar bij ons op de kamer. We hebben we zijn kast vast in elkaar gezet, om de kleertjes etc. ergens op te kunnen bergen. Die kast staat nu in een rommelhok in een hoekje gepropt en is bijna onbereikbaar.
We hebben nog geen naam, kunnen het maar niet eens worden, zucht.....
Ik heb wel al een soort geboortekaartje gemaakt via internet, maar ben daar nog niet helemaal tevreden over. Adreslijst voor het kaartje ga ik vanavond mee aan de slag.
Mijn ziekenhuistas (hopelijk overbodig) wil ik rond 36 weken klaar gaan zetten. Voor die tijd wil ik nog niet eens dénken aan bevallen, omdat ik nog werk.
Bij de oudste hadden we de spullen rond 35 weken wel zo'n beetje in orde. Met 38 weken had ik de adressen voor het kaartje af, dat was het laatste wat ik nog moest doen. De volgende dag is ie geboren. Ik heb zelf heel erg het gevoel dat dat kwam doordat ik die avond zo'n opluchting voelde dat alles klaar was. In mijn dagboek heb ik die avond zelfs nog geschreven dat ik er toen helemaal klaar voor was en dat ik nog lekker even een paar weken van mijn rust wilde gaan genieten. Niet dus!
..