Voorbereiding komst baby..

25-01-2009 11:54 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wanneer moet ik nou alles klaar hebben voor de komst van baby? Heb dr al twee(!) maar dat is voor mijn gevoel zó lang geleden. Jongste is bijna 7.

Ik ben nu 20 weken zwanger. Half juni uitgerekend. Dat klinkt weer zo ver weg.

Wij hebben de kinderwagen gekocht, wat kleertjes gekocht/gekregen. Kraamzorg geregeld. En dat was het.

Een naam hebben we ook maar staat nog niet 100% vast.

Voor de geboortekaartjes hebben we al een idee. Maar niets concreet nog.

Ik heb soms het idee dat ik te weinig doe qua voorbereiding. En vriend is weer zó in de *dat-komt-wel-modus*.

Die zou inprincipe in week 40 -als beeb al niet eerder komt!- een babywinkel kunnen binnenwandelen alles pakken wat je nodig hebt en klaar!

Maar bij mij werkt dat zo niet.

Hoe deed jij dat? In week 28 het kamertje al helemaal klaar? De enveloppen al geschreven, alles gewassen&gestreken?

Of juist niet?

En wat is een gangbare tijd om alles klaar te hebben?
Gauw vanaf werk..

Super al die tips.

Ik ga trouwens borstvoeden. En lang als het aan mij ligt. Eerlijk gezegd koop ik niet eens flessen ( en de rest) omdat dit geen optie is. ( en nee, papa moet dus wachten met flesje geven. Helaas.) Die flessen komen dus uit-ein-de-lijk wel maar iig niet nu.

Kompressen & voedingsbeha moet ik dus ook noteren!

Maxi cosi komt er ook.
Haha hier ook de 3de, en de andere 2 kinderen zijn 5 & 7 jaar.

Het lijkt wel alsof je toch iets makkelijker gaat worden, bij nummer 1 had ik alltijd al lang op tijd klaar, en bij nummer 3 dacht ik met 20 weken .... euh oh ja ik moet de kraamzorg ook nog eens aanvragen ... haha

Ik had ook helemaal niet veel kleertjes in huis, want het hangt ook een beetje af van het gewicht van de baby (en ik had wel wat setjes in huis maar bleek allemaal te groot want ze woog 2800 gram)

Sja, de belangrijke dingen zou ik wel doen, maxi cosi, wiegje, een paar setjes kleding en kraampakket.

Verder had ik ook geen flessen enzo in huis, geef borstvoeding, en stel dat na een aantal dagen blijkt dat je moet bijvoeden ( ? ) kun je altijd naar de apotheek.

Wat ik wel had gemaakt zijn traktaties voor de oudere 2 kinderen, voor als de baby geboren is (trakteren op school)

Enne, geniet wel even bewust van je buik, want zo'n 3de zwangerschap gaat zo aan je voorbij dat er 'opeens' een baby is!

Dat was hier wel het geval. :-D
Op het dak zie je kleine musjes,
je weet; ze krijgen wormen ... maar het lijken kusjes!
Hier ook de derde op komst... Vorige week kwam de kraamzorg langs en vroeg of ze het kamertje mocht zien. Ik heb gezegd dat we die niet hebben omdat alle kamers bezet zijn.

Ben nu 30 weken en kreeg het gister opeens op mijn heupen na twee dagen heftige voorweeen. Maar even een ziekenhuistasje ingepakt (heel kleintje hoor) al weet ik wel dat ik echt niet vroeg ga bevallen. Heb dus al een klein wasje babykleding gedaan waaronder twee hydrofiel luiers. Geboortekaartje is bijna klaar en eigenlijk zijn we ook wel uit de naam, maar je weet nooit of we die nog gaan veranderen...

Geniet er allemaal van. Ik moet wel lachen als ik dan op zijn babysite lees dat je moet rusten... yeah, right! Heb er al twee rondlopen!
Oh, wat fijn dit topic. Ben zelf 30 weken zwanger en heb erge nesteldrang. We hebben dan ook een ledikantje wat mijn opa gemaakt heeft. Een familiestuk dus. Maar moest wel geschuurd en geverfd worden. Dus het duurt allemaal wat langer.

Wel heb ik nog een vraag aan iedereen hier. Op mijn lijstje van de kraamzorg staat ook dat je bij een ziekenhuisbevalling (mijn voorkeur) 5 celstofmatjes in huis moet hebben.

Verder mis ik nog:

1 maatkan om te spoelen na gebruik van ondersteek of toilet.

6 Veiligheidsspelden voor het borstverband. >> heb ik wel, maar wat is in godsnaam een borstverband? Dacht dat de baby ergens anders uitkwam en niet uit mijn borsten?

1 à 2 pakken medicinale (zigzag) watten à 100 gram;

een schoon bakje om de medicinale zigzag watten in te doen.

Deze dingen zitten dus niet in mijn kraampakket van de zorgverzekeraar. Waarom moet ik ze hebben dan?

Kan iemand mij dit vertellen?
Chi caatje ik had geen enkele van die dingen die je opnoemt voor beide (ziekenhuis)bevallingen en heb ze ook niet gemist. Heb ook werkelijk geen idee wat een borstverband is!
Oh, wat goed zeg. Fijn om te horen. Vind het ook wel rare dingen hoor. Heb het nog gevraagd aan collega's. Maar die zijn al ouder, maar meenden dat dat was ter bescherming van je beddegoed? Maar je krijgt toch kraamverband?? En ik heb heel fanatiek zo'n matrasbeschermer gekocht. Bleek ook in het kraampakket te zitten. Kan ik die toch gebruiken?

Kraamzorg komt over 2 weken op bezoek. Zal dat toch eens vragen hoor..
Chi caatje, een maatkan is niet nodig hoor, ik heb de vorige keer gewoon een lege petfles gebruikt, werkte prima.

Ik ben - op het afmaken van de bekleding van het wiegje na - volgens mij nu eindelijk klaar met de voorbereidingen! Mag ook wel, met 38.5 weken. Onee, ik moet nog even wachten op de eerste pdf van het geboortekaartje en de adressen opzoeken en schrijven... Detail... en als ik eerder beval mogen anderen dat mooi doen! Ook weer opgelost!
Borstverband zal wel zijn als je je borsten wilt opbinden als je geen borstvoeding wilt geven? Of zoiets

medicinale (zigzag) watten? Ik had alleen 1 pakje normale watten. Dit om met alcohol de thermometers mee schoon te maken. Ook handig met een beetje warm water de oogjes van de baby mee schoon te maken.

Ondersteek heb ik wel geleend, nooit gebruikt. Had ook geen maatkan om hem schoon te spoelen.

Lekkage perikelen:

Ik heb tot een week of 4/5 na mijn bevalling dag en nacht kraamverband gedragen. Ik át pakken kraamverband. Handig om dus meerdere pakken in huis te hebben.

Je hebt dus de grotere matrasbeschermers en kleinere matjes. De kleintjes absorberen als een gek en zijn handig om onder je kont te leggen als je:

- Vliezen worden gebroken (in mijn geval)

- Je in je blote kont op bed ligt als bv je hechtingen worden gecontroleerd
Die celstofmatjes heb ik ondanks ziekenhuisbevalling ook wel opgekregen. Ik sliep er na de bevalling 's nachts op, de eerste nachten tegen doorlekken van het kraamverband, daarna af en toe om de hechtingen te laten luchten Ik had er trouwens ook een in de auto liggen voor als mijn vliezen gebroken waren voor vertrek (en dat was ook zo, dus dat matje kwam goed van pas)

Voor de oogjes van de baby gebruik ik trouwens van die wattenbolletjes, gewone watten vind ik echt een verschrikking.

Een borstverband? Nooit van gehoord, en ik heb het tot nu toe ook nog niet gemist (komt vast ook niet meer, die bevalling is al 2,5 week geleden).

Ik had trouwens meer kleertjes die makkelijk aan te trekken zijn, willen hebben. Daar heb ik me een beetje op verkeken. En rompertjes zonder mouwtjes heb ik bij laten halen, want die #$%%$mouwtjes zorgen ervoor dat katoenen shirtjes er niet meer overheen willen.

MissMara, nog niet bevallen? Ik ben al begonnen met de productie hoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven