vorig jaar rond deze tijd

02-07-2008 15:26 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zat ik erdoor. Over geen enkel vlak in mijn leven had ik controle. Ik had een zoon van 6 maanden waar ik me geen raad mee wist. Werk wat niet meer ging. M'n moeder die aankondigde dat ze ging emigreren, een ontplofte hormoonhuishouding.

Ik denk er ineens aan omdat ik zie dat de tour de france weer begint. Vorig jaar heb ik de hele tour de france gezien. Hele dagen heb ik voor de tv gezeten. Het was me soms teveel moeite om m'n zoon aandacht te geven.

Wat ben ik dan nu trots op mezelf! De mooiste zoon van de wereld! Een nieuwe baan! Allemaal lieve familieleden die me aan alle kanten gesteund hebben. En natuurlijk niet te vergeten een aantal mensen op dit forum.

Ik hoop 1 ding wel, en dat is dat ik de tour de france nog steeds leuk vind! Hahaha.

Wat wil ik hier nu mee? Ach, weet ik niet eens. Soms lees ik berichtjes van nieuwe moeders die er helemaal doorheen zitten, en dan doet m'n hart een beetje pijn omdat ik weet hoe het voelt. Ik heb weinig herinneringen aan het eerste jaar met mijn zoon. Het komt echter wel goed. Je moet wel stappen ondernemen, zelf initiatieven komen, maar het komt goed.

Nu ga ik mijn lieve jongetje uit bed halen..
anoniem_5504 wijzigde dit bericht op 02-07-2008 15:33
Reden: toevoeging.
% gewijzigd
Goed gedaan Krokusje!!!!!!
Krokus!

ZOEN!!!!!!
wat kan een mens groeien in een jaar tijd he?

Deze heb je dan wel verdiend!!!

Knap van je, ik hoop dat ik zo sterk ben om uit zo'n situatie te komen.
vorig jaar rond deze tijd zat ik in een halfgesloopt huis, met een verhuizing en verbouwing voor de boeg, heb niets van de Tour gezien, had geen TV namelijk

ik zat er lang niet zo slecht bij als Krokusje, gelukkig! maar net als zij ziet het er nu allemaal een stuk rooskleuriger uit

Krokus, schouderklopje voor jou en geniet van deze zomer!
tnx allemaal!
Go Krokus, go krokus, go krokus!
Vorig jaar om deze tijd was mijn relatie net uit. Zou ik bijna 30 worden, was ik blij dat ik over zou blijven, voelde ik me klote en alleen!

En nu... heb ik het reuze naar mijn zin, leuke baan, leuke vakantie voor de boeg, leven weer op de rit.

Joepie!

Dus net als Krokus: happy!!!
goed gedaan meid !!!

Vorig jaar was ik opgenomen in een psychiatrisch ziekenhuis met een moeder-kind eenheid. Dit omdat ik een zware psychose en PPD heb gehad.

Nu ben ik jammerlijk genoeg nog steeds op zoek naar werk, maar die baan gaat er komen. Ben van plan een korte opleiding te volgen, om zo mijn arbeidskansen te verhogen. Goed nieuws is wel dat het afbouwen van de medicatie is begonnen.
Krokusje, supergoed! Gefeliciteerd, wat fijn dat alles weer op rolletjes loopt

Niet echt kindergerelateerd, maar: vorig jaar rond deze tijd stond ik op het punt om voor een half jaar naar het buitenland te gaan en daar zag ik erg tegenop. Het was ook niet zo'n leuke tijd, maar nu ben ik weer in Nederland en ik ben zo blij dat ik dit jaar gewoon thuis mag blijven!
This was not judgment day - only morning. Morning: excellent and fair.
heerlijk om te horen!
Goed hoor meid! En altijd zinnig om er even goed bij stil te staan als je iets hebt bereikt.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Topper!

Vorig jaar rond deze tijd was is net gestopt met de pil, wachtend op mijn eerste NOD op 7 juli, wat was dat spannend! Toch moest ik nog even wachten, in september testte ik positief en mijn mooie kerel ligt nu lekker te slapen, eindelijk, hij heeft last van de warmte...
Vorig jaar was ik vol goede hoop over mijn zwangerschap (en mijn huwelijk!) en nu kamp ik met een stevige PPD.

Wat je moet met dit berichtje, Krokusje? Mensen zoals ik laten zien dat het eindig is.
Zie je wel??? Nooit opgeven!
quote:qwertu schreef op 02 juli 2008 @ 17:08:

Vorig jaar was ik vol goede hoop over mijn zwangerschap (en mijn huwelijk!) en nu kamp ik met een stevige PPD.

Wat je moet met dit berichtje, Krokusje? Mensen zoals ik laten zien dat het eindig is. Het is eindig Q! Uit je postings weet ik dat je een doorpakker bent. Dus niemand hoeft jou iets te laten zien! Je redt het. Zorg dat je hulp durft te vragen aan mensen om je heen. Wees je bewust van de mooie momenten van je Qrummel (en ik hoop ook van de mooie momenten met je man). Het komt goed.
.
Toen ik de titel las dacht ik: die klote-depressie....

Een jaar geleden was ik moeder van een zoon van bijna drie maanden oud. Ik was druk op zoek naar zijn gebruiksaanwijzing, hij had Kiss en een zeer afgeplat hoofdje (de fysiotherapie is net afgerond), had pijn van de verstopping van zijn darmen... ik wist me weinig raad met het mooie leuke jochie, in tegenstelling tot mijn oudste. Ik wilde soms zelfs dat ik hem nooit gekregen had en zat er helemaal doorheen. En ondertussen maar je best doen om niets te laten merken aan de omgeving... "lekker op vakantie" (waar geen klap aan was)

Pas in februari kwamen we erachter dat ik al die tijd een postpartumdepressie heb gehad, gecombineerd met burn-out achtige verschijnselen.

Nu slik ik superpillen, heb goede gesprekken en ontwikkel mezelf als een tierelier. Ik houd zielsveel van beide zoons en ben weer blij. Ik kan weer genieten van dingen en begin mezelf weer terug te vinden.... want tering... wat ben ik verweg geweest.

Kortom: er is hoop!
Knap gedaan Krokusje, petje af!

(Vorig jaar rond deze tijd was ons mannetje 2 weken oud en de wolk nog knalroze. 2 mnd later belandde zijn vader in het ziekenhuis.. Over 2 mnd zoek ik je topic nog eens op, wel goed om eens stil te staan bij wat er zoal bereikt is in een jaar!)
Ik doe ook even mee hoor.

Een jaar geleden woonden we in ons kleine huis, zonder eigen slaapkamer voor onze tweede zoon, die toen net een jaar oud geworden was (en zijn eerste jaar was niet bepaald een makkelijk jaar). Bij zijn grote broer op de kamer slapen kon niet, want hij sliep heel licht en ze hielden elkaar wakker. Dus sliep de jongste bij ons. En werd elke nacht wakker en huilde dan een paar uur achter elkaar. Wat waren wij geslóópt!

En nu? Wonen we in een twee keer zo groot huis, met voor iedereen een eigen kamer, en sinds de verhuizing een aantal maanden geleden slaapt zoon door! Wat scheelt dat enorm, als je zelf weer normale nachten kunt maken. Overdag, maar ook 's avonds. Een jaar geleden stortte ik zelf in zodra de kinderen op bed lagen... Nu kan ik ook nog weleens 's avonds forummen!

Een dikke knuffel voor iedereen die NU in de situatie zit waar wij een jaar geleden zaten, en: hou vol! het wordt ECHT weer beter!!!

Caro
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
He krokusje, ik ken je verhaal niet. Maar vind het leuk om te horen dat je leven zo ten goede is gekeerd en dat je vooral weer kunt genieten van je lieve jongetje : )

Leuk dat je ons dat komt melden, want positieve verhalen zijn altijd fijne opstekertjes!
Euh eh oh, vorig jaar (denk denk) woonde ik nog in mijn oude woonplaats (stad) waar ik nooit heb willen wonen en wat veel discussies met lief opleverde, want hij wilde daar wel wonen nl.

Ik heb toen in mijn eentje de knoop doorgehakt om te verhuizen naar daar waar ik het liefste wilde zijn, mijn huidige woonplaats (dorp) in de buurt van mijn roots. Ik ben dolgelukkig met mijn keuze en fiets supervaak met een intense smile langs al dit groen en juich dat ik dit mag meemaken. Sterker, vriend is om en wil hier (in dit dorp) ook wonen (gelukkige meevaller).
Meisje, heb kippenvel van je bericht. Ik was al bijna vergeten dat de nu zo nuchtere, blije Krokus er een jaar geleden heel anders bijzat.

Ik ben trots op je. Lief dat je dit bericht plaatst. Ik hoop dat sommige (aanstaande en bijna) mama's er troost uit kunnen putten!
Wat een herkenning.

Goed gedaan Krokusje!

Vorig jaar rond deze tijd zat ik fors in de kreukels. Ik dacht dat het nooit meer goed zou komen. Nu ben ik een leuker mens en grijp het leven aan waar ik kan.

Voor iedereen die denkt dat het nooit meer over gaat; geef jezelf de tijd, zoek hulp. Samen kun je het.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven