Vragen baby 10 weken. Aandacht en luier.

20-04-2025 12:25 26 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Goedemiddag,

Ik heb 2 vragen omtrent mijn baby van 10 weken. Het is mijn eerste kindje en dit straalt er waarschijnlijk vanaf, maar toch ik vraag het even.

Voor context: Ik heb een erg 'makkelijke', veel slapende en weinig huilende baby. Hij huilt eigenlijk alleen wanneer je al z'n signalen negeert (dit doe je natuurlijk niet), en kon bijvoorbeeld al vanaf 3 weken rustig een half uur in de box liggen zonder morren. Nu is dat eigenlijk 'oneindig' tot hij in slaap valt of wil eten. Ik laat hem er niet langer dan een half uur inliggen want dat voelt niet goed.

- je leest overal dat je veel tegen je baby moet praten/zingen etc. Maar wat is veel? Is er een richtlijn? Hij ligt nu in de box, huilt niet o.i.d. praat ik dan van afstand tegen hem terwijl ik het huishouden doe? En als hij bij mij ligt, ik klets wel met hem.. maar de gespreksstof raakt ook wat op ;)
Dus, hoeveel is veel.

-Hoe doe je dat met luier snachts? Mijn baby slaapt soms 6, soms 8 uur door. Maar verwissel ik dan zijn luier, dus maak ik hem wakker? Of laat ik hem 8 uur in die luier liggen... Als hij tussendoor wakker wordt verschoon ik uiteraard.
Alle reacties Link kopieren Quote
NellieVermicelli schreef:
20-04-2025 22:03
Plat achterhoofd?
Uit ervaring - en daarmee veel wetenschappelijke onderzoeken gelezen - weet ik dat dat niet komt door weinig op de buik liggen, ontstaat vaak al in de baarmoeder. Kun je je kind nog zoveel dragen of op de buik neerleggen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven