vragen over baby-slaapzakje

28-12-2008 19:38 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi,

het is behoorlijk fris nu op onze slaapkamer en hierdoor zijn armpjes behoorlijk koud van onze zoon, want hij slaapt altijd met armen boven de deken.

wil eigenlijk slaapzakje proberen. we hebben een isi mini slaapzakje.

baby is bijna 7 weken.

vragen:

mag hij al in een slaapzakje?

Waar moet je op letten? het slaapzakje sluit goed aan rond nekje maar de armen zijn veel te lang, is dat erg?

wat moet ie nog meer aan dan, gewone kleertjes aanhouden of niet? lakentje nog erbij of niet? dekentje erbij of niet?

oke dat was het,

groeten!
Wat is het verschil tussen een mini slaapzakje en een slaapzakje?

Kindje kan prima in een slaapzakje als hij maar goed past. De mouwen kun je eventueel een stukje omslaan.

Ik heb hier nooit dekentjes over de slaapzak gehad. Gewoon romper (al dan niet met lange mouwen) en pyama.

Hoe warm is het in de slaapkamer?
ik schat graad of 15,

er staat op de label isi mini, weet ook het verschil niet denk dat het gewoon een merkje is, tis van soort badstof
Oh nou snap ik het. Dat slaapzakje gebruik je nog niet. Nou gewoon proberen. 15 graden is een prima temperatuur voor een slaapkamer. Is het badstof wel lekker dik en warm? Vind badstof altijd zo dunnig namelijk.
Mijn kind ligt al sinds dag 1 in een slaapzak. Waarom zou hij niet in een slaapzak mogen? In Duitsland waar ik woon moet dat zelfs. Hij werd na zijn geboorte in het ziekenhuis gelijk in een slaapzak gestoken.

Ik heb een winterslaapzak van Prenatal (70 cm) met afritsbare mouwen maar de mouwen laat ik er af.

Hij ligt in een romper met lange mouwen, een pyjamaatje met lange mouwen en dan de slaapzak zonder mouwen.

Over de slaapzak komt een dun lakentje tot aan zijn middel, strak ingestopt.

Hij slaapt heerlijk zo.
Hier ook altijd winterslaapzakken met dit weer van Prenatal. Te lange mouwen omslaan. Beide kids liggen hier vanaf een maand ofzo al in de slaapzak (beiden kropen het hele bed door ) Zoon heeft nooit een laken ofzoiets erbij gehad, dochter ligt wel altijd met een laken én deken erbij. Ligt een beetje aan je kindje zelf. Beide kids liggen vanaf een maand of twee (dus idd zo rond de leeftijd dat jouw baby nu is) in pyama snachts. Overdag wel met kleertjes aan (tot een jaar ofzo, dan is het minder moeite om ze ff snel in pyama te hijsen voor de middagslaap).
Mijn dochtertje was heel klein, waardoor haar hoofdje makkelijk door het hoofdgat kon als ze het slaapzakje aan had. Wij hebben toen met veiligheidspelden alle gaten kleiner gemaakt, zodat ze onmogelijk in haar slaapzak kon verdwijnen. Wij hadden trouwens het kleinste maat slaapzakje gekocht.

.
Liubi: hier (in NL) is het in de kraamzorg zo dat men de baby altijd onder een laken+dekentje legt. De meeste "nieuwbakken" mama's blijven dat volgens mij ook gewoon doen totdat ze bedenken dat een slaapzakje wellicht makkelijker is
tis inderdaad badstof, zou dat warm genoeg zijn?
Hier ook lekker een romper met lange mouwtjes, dikke slaapzak met mouwtjes, onder lakentje met dekentje. Gister had ze helemaal koude armpjes dus die mouwen er maar snel aangeritst! En ieder kind is ook weer anders, dus kijk gewoon goed of je kind het niet te warm of koud heeft. Het nekje is een goede graadmeter!
Ha Royanne,

Grappig om elkaar hier weer tegen te komen. Teun slaapt sinds een paar dagen in precies hetzelfde slaapzakje. Is die van jou ook met een tricot voering? Ik heb de mouwtjes een stukje omgeslagen, maar wel zo dat zijn handjes er bijna in zitten, omdat die ook zo ijskoud zijn steeds. Teun heeft gewoon een romper met lange mouwen en een pakje/shirtje met broekje aan in zijn slaapzak en slaapt heerlijk! We dekken hem toe met een lakentje en dun dekentje, maar hij ligt altijd in de hoera-stand.

Zou het gewoon lekker gaan proberen! Succes!
quote:Annabel72 schreef op 28 december 2008 @ 22:19:

Ha Royanne,

Grappig om elkaar hier weer tegen te komen. Teun slaapt sinds een paar dagen in precies hetzelfde slaapzakje. Is die van jou ook met een tricot voering? Ik heb de mouwtjes een stukje omgeslagen, maar wel zo dat zijn handjes er bijna in zitten, omdat die ook zo ijskoud zijn steeds. Teun heeft gewoon een romper met lange mouwen en een pakje/shirtje met broekje aan in zijn slaapzak en slaapt heerlijk! We dekken hem toe met een lakentje en dun dekentje, maar hij ligt altijd in de hoera-stand.

Zou het gewoon lekker gaan proberen! Succes!Bovenstaande klinkt prima. Vergeet niet dat als je stilligt 15 graden best koud is.
Poep, wie heeft jou gescheten?
WIj hebben ook een soort badstof slaapzakje van de Hema. Maar die is echt te koud nu dus ik doe daar wel een dekentje tot halverwege de borst overheen.

Van de week maar even een prenatal slaapzakje kopen want die zijn erg prettig, ik heb ze voor mijn oudste dochter ook.
Je kunt nu natuurlijk ook een dubbele pyjama aandoen + slaapzak (+ rompertje met lange mouwen).

Doe ik nu ook bij mijn dochter van anderhalf die in een winter-slaapzak (met mouwen) slaapt.

Het is absoluut niet te bedoeling dat baby's te warm liggen, maar het is nu wel erg koud 's nachts.

En wij slapen nu toch ook met een dikke deken?
Ja, dat vind ik echt.
Een omgevingstemperatuur van 18° C is ruim voldoende. En mijn kinderen hadden al een slaapzak aan vanaf geboorte.
Hebben jullie kindjes sokken aan in de slaapzak? Ik doe het zelf niet, het lijkt me gauw zo broeierig worden.

De slaapkamer van onze zoon is overigens wel behoorlijk koud, 13 graden. Hij slaapt in een romper met lange mouwen en een winterslaapzak, onder laken en (dubbel gevouwen) deken. Zijn lijfje voelt prima aan 's ochtends, alleen die handjes... ook al stop ik ze in de mouw, dan nog zijn ze ijskoud. En onder de deken stoppen helpt niet, hij weet zijn armen er altijd weer onder uit te wurmen.

Maar goed, ik ben dus benieuwd of jullie sokken aandoen bij de kindjes 's nachts.
Mijn zoontje slaapt in een romper met lange mouwen, pyama met broekje en soms sokken. Hier overheen een lakentje en dun dekentje.
Poep, wie heeft jou gescheten?
quote:Panda schreef op 29 december 2008 @ 09:10:

Maar goed, ik ben dus benieuwd of jullie sokken aandoen bij de kindjes 's nachts.Mijn zoon gaat niet slapen zonder sokken. Het liefste ook nog z'n pantoffels aan in bed.
Dochter slaapt in romper lange mouwen, pyama met lange mouwen, broekje, soms sokjes in een gevoerde slaapzak met mouwen van de Hema, onder een laken en dekentje. De mouwtjes van de slaapzak vouw ik wel een beetje om, maar dan komen haar handjes er maar voor de helft uit, dan blijven ze nog een beetje warm.
Bij ons ijzig koud 's nachts, slecht geisoleerd huis....

Dus toch maar de verwarming aan, met bakjes water eraan voor voldoende vocht.

Zoon van 9 maanden slaapt in lange mouwen-romper met pyjamabroek, in dikke lange mouwenslaapzak (prenatal), onder lakentje en twee dubbele dekens....

Tegen de tocht hebben we handdoeken rondom de spijlen van zijn ledikantje "gevlochten".

Hij wordt 's nachts nog altijd 1 of 2 x wakker (ook als het niet koud is) en afgelopen nachten bleek hij dan ondanks alles wat hij aanheeft en de stapel dekens toch koude voetjes te hebben, dus dan leg ik een kruikje onder de dekens bij het voeteneind. Alleen zo wordt hij 's morgens met een aangenaam warm lijfje wakker.

Ben normaal gesproken dol op dit soort winterse prachtige heldere vorstdagen, maar nu de kleine man er is mag het wat mij betreft weer gauw zomer worden!
Hier ook zo'n fijne slaapzak van prenatal, minismollie draagt daarin een dikke pyjama-aan-1-stuk, zo'n soort boxpakje en ligt onder een lakentje en een dubbelgevouwen dekentje.

Van mij mag het ook wel weer iets warmer worden, ook met die nachtvoedingen.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven