Vriendin van volwassen zoon

20-03-2018 12:46 873 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren heb ik een topic geopend ('omgaan met volwassen zoon') over de situatie met mijn zoon en het feit dat ik z'n gedrag niet meer kan en wil accepteren en hij op kamers moet gaan wonen vind ik.

Nu zou ik het fijn vinden als ik jullie mening mag horen over zijn vriendin en hoe jullie dit zouden aanpakken.

Kort samengevat (deel staat al in mijn andere topic).
Ze is een jaar samen met mijn zoon. De eerste paar maanden waren ze samen binnen huis nog redelijk sociaal en fatsoenlijk. Ik mocht haar graag en vond haar erg spontaan en leuk. Ik dacht: sow, mijn zoon heeft een leuke meid aan de haak geslagen'.

Na een paar maanden werden ze afstandelijker en gingen ze meestal gelijk naar boven als ze binnenkwamen en zeiden ze nog net gedag als ze weer gingen. Langzaam had ze van alles aan te merken op ons gezin (en dat kan en mag). Ik vond ergens wel dat ze snel een oordeel klaar had. Maar goed...
Mijn zoon en zij kregen steeds meer ruzies, soms ook slaande ruzies, drama over van alles en nog wat.. maar kunnen elkaar niet loslaten.

Zij kwam steeds minder vaak en minder graag bij ons thuis. Ik hoorde van mijn zoon dat ze geen band voelde en dus liever niet kwam (of dus boven op de kamer). Ze hebben me een tijdje beide midden in hun relatie getrokken (of ik heb dat toegelaten, niet goed...) en probeerde dan wel eens te bemiddelen. Nadat zij het voor de zoveelste keer had uitgemaakt en ik mijn zoon huilend ophaalde etc, heb ik gezegd dat ze manipulatief is. Ik zie mijn zoon verdrietig en dat wil je natuurlijk niet zien als moeder. Los van het feit dat het meisje dat ook best wel is (vind ik), had ik dit voor me kunnen houden misschien (?).
Sindsdien wilt ze niks meer met me te maken hebben, niet meer komen als ik er ben, beïnvloed zijn mijn zoon enorm (merk ik aan de dingen die hij nu zegt) en heeft ze mij een paar weken geleden voor van alles uitgemaakt via whats app.

Mijn zoon en zij hadden het wéér uit toen dit gebeurde. Hij belt mij (terwijl ie bij haar naar buiten wordt gezet ongeveer) en zij appt me op datzelfde moment hele verhalen. Ze schreef hierin dat ik een kutkind op de wereld heb gezet, dat mijn zoon compleet verpest is, ik moet leren opvoeden, ik een lastpak ben etc etc...
Ik heb daar niet op gereageerd.

Zouden jullie dit kind nog je huis inlaten?

Ik moet er nog iets aan toevoegen... die meid heeft de laatste tijd in haar gezinssituatie het nodige meegemaakt. Hierdoor heb ik veel door de vingers gezien...


Bedankt alvast voor de reacties :-)
anoniem_366609 wijzigde dit bericht op 20-03-2018 12:52
3.34% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
MissMaran schreef:
21-03-2018 12:44
Haha wat?? Die meid platknuffelen na al het geterroriseer..
Het is al geëscaleerd dus platknuffelen is wel het laatste.

Dat is effectief als je een goede band met je kind hebt en hij introduceert een meisje dat je niet leuk vindt.
Dan platknuffelen en de hemel inprijzen niet iemand die je verrot scheld over de app en stiekem je huis binnenkomt, gekkie..
het gaat om het einddoel, dit werkt echt
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
21-03-2018 12:48
het gaat om het einddoel, dit werkt echt
Ach, schei toch uit. Dat werkt in een harmonieuze situatie met een dubieuze vriendin. Dat werkt niet bij een tiranniserende puber die zijn zin een keer niet krijgt omdat grenzen zijn overschreden!
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
21-03-2018 12:48
het gaat om het einddoel, dit werkt echt
Ik zou klein beginnen ze zijn nu zo ver van elkaar verwijderd, eerst maar eens met professionele hulp om de tafel en goed praten en plan van actie op tafel en vanaf wat er dan goed gaat complimenteren, dat is ook het meest oprechte.
Ze vindt hem nu ook even niet zo leuk wat erg logisch is, stukje bij beetje weer grip krijgen en belonen.
Alle reacties Link kopieren
CloseFlow schreef:
21-03-2018 12:06
En omdat ik hier mijn grens aangeef, gaat het nu van kwaad tot erger. Dit is het hele probleem en wordt er vanalles bijgehaald.
Ik blijf bij mijn standpunt mbt zijn vriendin en laat me niet meer voor lastpak uitmaken of me laten vertellen door zo'n blaag dat ik mijn kinderen had moeten opvoeden etc...
Excuses en praten weigert ze, dan houdt het op....
en ben jij straks je zoon kwijt, gefeliciteerd
Is dat het waard??
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
21-03-2018 12:52
Ach, schei toch uit. Dat werkt in een harmonieuze situatie met een dubieuze vriendin. Dat werkt niet bij een tiranniserende puber die zijn zin een keer niet krijgt omdat grenzen zijn overschreden!
niet zo persoonlijk(???) aantrekken hoor
Alle reacties Link kopieren
Ik zou haar zeker mijn huis in laten. Om bij een kopje koffie eens te praten over hoe dit zo uit de hand kon lopen en om haar de gelegenheid te geven excuses aan te bieden. Mag jij dan ook doen, voor dingen die je niet handig hebt aangepakt. En daarna... schone lei.

Het is je zoon, hij mag zijn eigen fouten maken en jij hoeft je niet zo te laten betrekken in hun drama. Als jij denkt dat ze niet de juiste keuze voor hem is, dan is dat lastig en jammer, maar vooral iets waar je je bij een (volwassen) zoon niet mee kunt bemoeien.

En het lijkt me een goed idee dat je zoon op zichzelf gaat wonen. Maar juist dan wil je graag een goede verstandhouding met je zoon en mogelijk ook met zijn vriendin, en geen ruzie en afstand.
Wat eten we vanavond?
Zoon wil dat je je excuses aan vriendin aanbiedt.
Heb je zoon al eens gevraagd wat je dan moet zeggen? Sorry, mijn zoon is inderdaad een kutkind?
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
21-03-2018 12:53
en ben jij straks je zoon kwijt, gefeliciteerd
Is dat het waard??
Een puber doodknuffelen als beloning voor wangedrag levert die knul en TO veel meer problemen op. Iets met zachte heelmeesters en stinkende wonden.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
21-03-2018 12:53
en ben jij straks je zoon kwijt, gefeliciteerd
Is dat het waard??
Wat een opmerking zeg..
Deze moeder heeft wel genoeg naar zijn pijpen gedanst, ze is juist te lief geweest en nu moet ze jouw opmerking ook nog aanhoren nu ze voor het eerst de grens aangeeft.
Wordt ze weer even in de hoek gezet.
Alle reacties Link kopieren
makreel schreef:
21-03-2018 12:55
Ik zou haar zeker mijn huis in laten. Om bij een kopje koffie eens te praten over hoe dit zo uit de hand kon lopen en om haar de gelegenheid te geven excuses aan te bieden.
TO heeft vriendin al uitgenodigd voor een goed gesprek en dat weigert vriendin. Vriendin weigert überhaupt langs te komen als TO thuis is. De strijd zit hem er in dat TO het niet accepteert dat ze wel (stiekem) in huis komt als TO niet thuis is.
Alle reacties Link kopieren
Het probleem is dat jij geen grenzen hebt en ze dus ook niet stelt. Alles mag zelfs kritiek op je gezin terwijl zij zich niet aan normale fatsoen normen houden. Je gedraagt je als een vriendin die zelf pubert en snakt naar acceptatie ipv als een ouder.

Wanneer je dat met meer mensen/kinderen/pubers doet dan is het logisch dat je steeds in de problemen komt en dat men geen respect voor je heeft. Hem eruit zetten vind ik trouwens geen oplossing. Zoek opvoedingondersteuning bij poli of via de huisarts zodat je leert wat je grenzen zijn en hoe een ouder zich gedraagt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
lilalinda schreef:
21-03-2018 12:54
niet zo persoonlijk(???) aantrekken hoor
He ja, nog even op de man ook. Alsof je opmerkingen al niet twijfelachtig genoeg zijn.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
21-03-2018 12:29
mijn mening is, dat je 18 jaar eerder had moeten beginnen met je zoon opvoeden. En dat je mbt het opvoeden van pubers op jouw manier echt deze 'strijd'niet gaat 'winnen'.

Wat is het einddoel?
Dat jij en je zoon het weer leuk krijgen samen.
Hoe harder jij tegen de vriendin in gaat (en ja, het is vast een kutkind met een grote bek), hoe verder je af bent van weer een leuke gezinssituatie.

Dus:
hoe kom je bij een leuk gezin??
Door te praten met je zoon en zijn vriendin
En de klassieker: knuffel die meid helemaal plat, dan heeft je zoon des te eerder een hekel aan haar

Jij graaft je nu diep in, in een loopgraaf
En weet je, pubers zijn intens principieel en eigenwijs, dus op jouw manier gaat je dit nooit 'winnen', dit houdt hij veel langer vol dan jij
Ok thnx :-).
Ik hoef geen strijd te winnen, ik wil dat hij in mijn huis normaal doet en respect heeft. Ik heb mijn grenzen nooit genoeg aangegeven, maar ga dat nu wel doen. Dat er dan weerstand komt, neem ik voor lief. Lastig is het wel.....
Zelf vind ik dat ik niet alles over me heen hoef te laten komen van die twee en het maar moet accepteren. Hij wilt vanalles afdwingen. Ga ik hiermee mee, dan is het einde zoek...
Praten met haar wil ik, maar wilt zij niet. Ze wilt zelf niet komen als ik er ben, maar sluipt naar binnen als ik er niet ben. En dát accepteer ik niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Koffiekop schreef:
21-03-2018 12:32
Zo, een nieuw topic? In het andere topic zei iedereen al dat je niet zo over die vriendin moet zeuren maar je zoon op zijn eigen verantwoordelijkheid aan moet spreken. Oh ja, en dat je jezelf eens wat meer volwassen op kan stellen.

Blijkbaar beviel dat je niet en open je een zelfde topic maar nu met de vriendin zelfs in de titel genoemd... zodat we allemaal weten dat het de bedoeling is om te klagen over dat meisje in plaats van over jou en je zoon.

Heel typisch. Snap je zoon steeds beter.
Jammer...

Ik weet me geen raad meer en twijfel over elke stap die ik zet. Dáárom open ik een topic...
Alle reacties Link kopieren
CloseFlow schreef:
21-03-2018 13:13

Praten met haar wil ik, maar wilt zij niet. Ze wilt zelf niet komen als ik er ben, maar sluipt naar binnen als ik er niet ben. En dát accepteer ik niet meer.
Nee, zij sluipt natuurlijk niet naar binnen als jij er niet bent. Ik neem aan dat ze gewoon de deur gebruikt en dat jouw zoon die deur voor haar opent.
Alle reacties Link kopieren
MissMaran schreef:
21-03-2018 12:34
Hij moet... je laat hem toch niet kiezen hoop ik..
En die maatschappelijk werker erbovenop, hij zegt dat ie dan ook weg is, nou die maatschappelijk werker weet daar vast wel raad mee, dat is wat ze doen, helpen en steunen maar hou het niet binnenshuis want dat doet hij nu hij weet dat ie fout zit dus daarom wil hij niet naar je zus of spreken met de hulp die je inschakelt, zijn plan is om de boel te domineren en dat lukt dan niet.

Dus vooral veel mensen erbij betrekken en dit ook duidelijk naar hem communiceren.
Ik neem wat je zegt mee en zal straks eens met mijn zus overleggen...
Hij wilt inderdaad niemand onder ogen komen omdat hij weet dat z'n gedrag en gedreig onacceptabel is.
Alle reacties Link kopieren
CloseFlow schreef:
21-03-2018 13:13
maar sluipt naar binnen als ik er niet ben. En dát accepteer ik niet meer.
maar ook daar van kunnen je denken: oh what ever
Alle reacties Link kopieren
1960to4 schreef:
21-03-2018 12:42
Zoon is toch iets van 17,5 jaar oud?

de hulpverlening gaat voor zo ver ik weet tot 18.. dus veel helpen zal het niet.
Mijn zoon is 18,5. Handvaten aanreiken is al fijn en als zij me niet kunnen helpen, weten ze vast wie wel...
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
21-03-2018 12:48
het gaat om het einddoel, dit werkt echt
Na de eerste app tirade van haar ben ik ze (met carnaval) tegengehouden. Gewoon héél normaal gedaan, ik dacht ik laat het gaat (voor de vrede zoals ik al veeeel te lang heb gedaan) en doe gewoon netjes. Dag erna kreeg ik de volgende app dat ik moest stoppen met zo schijnheilig doen, ze heel goed wist hoe ik over haar dacht en dat ik nep was etc.
En toen was het genoeg!!!
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
21-03-2018 12:48
het gaat om het einddoel, dit werkt echt
Na de eerste app tirade van haar ben ik ze (met carnaval) tegengehouden. Gewoon héél normaal gedaan, ik dacht ik laat het gaat (voor de vrede zoals ik al veeeel te lang heb gedaan) en doe gewoon netjes. Dag erna kreeg ik de volgende app dat ik moest stoppen met zo schijnheilig doen, ze heel goed wist hoe ik over haar dacht en dat ik nep was etc.
En toen was het genoeg!!!
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
21-03-2018 13:25
maar ook daar van kunnen je denken: oh what ever
Mmmh, nee. Ik ben er absoluut voor om sommige zaken niet al te serieus te nemen en pick your battles enzo, maar een 17-jarig grietje dat in mijn huis rondscharrelt (dus ook bij mijn spullen kan komen) en al bewezen heeft totaal onbetrouwbaar te zijn, dat zou ik ook echt niet pikken.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
21-03-2018 12:53
en ben jij straks je zoon kwijt, gefeliciteerd
Is dat het waard??
Die komt wel terug als hij bij zinnen is, ook al duurt dat lang, daar ben ik op voorbereid. Maar ga me niet langer de les laten lezen en me regels in mijn eigen huis laten opleggen....
Verder weet ik niet hoe de verdere aanpak gaat zijn, maar deze stap heb ik nu wel gezet.
Alle reacties Link kopieren
CloseFlow schreef:
21-03-2018 13:29
Na de eerste app tirade van haar ben ik ze (met carnaval) tegengehouden. Gewoon héél normaal gedaan, ik dacht ik laat het gaat (voor de vrede zoals ik al veeeel te lang heb gedaan) en doe gewoon netjes. Dag erna kreeg ik de volgende app dat ik moest stoppen met zo schijnheilig doen, ze heel goed wist hoe ik over haar dacht en dat ik nep was etc.
En toen was het genoeg!!!
Man man man.. Ik brand een kaarsje voor je en hoop dat ze niet zwanger wordt van je zoon, ze is toch wel aan de pil he..
Alle reacties Link kopieren
makreel schreef:
21-03-2018 12:55
Ik zou haar zeker mijn huis in laten. Om bij een kopje koffie eens te praten over hoe dit zo uit de hand kon lopen en om haar de gelegenheid te geven excuses aan te bieden. Mag jij dan ook doen, voor dingen die je niet handig hebt aangepakt. En daarna... schone lei.

Het is je zoon, hij mag zijn eigen fouten maken en jij hoeft je niet zo te laten betrekken in hun drama. Als jij denkt dat ze niet de juiste keuze voor hem is, dan is dat lastig en jammer, maar vooral iets waar je je bij een (volwassen) zoon niet mee kunt bemoeien.

En het lijkt me een goed idee dat je zoon op zichzelf gaat wonen. Maar juist dan wil je graag een goede verstandhouding met je zoon en mogelijk ook met zijn vriendin, en geen ruzie en afstand.
Ze mag zeker in huis komen om te praten, maar dat wilt ze dus niet. En excuses al helemaal niet. Ze vinden beide dat ze in hun recht staan en haar appjes waren ''mijn eigen schuld'' volgens beide. Ze vinden dat IK mijn excuses moet aanbieden en willen zélf bepalen wanneer ze hier komt en onder welke voorwaarden. Daar pas ik voor.

Uiteraard moet je als je 18 bent nog veel leren en hoort vallen en opstaan erbij. Ook ontdekken wat een relatie betekent, liefdesverdriet etc. Als zij degene voor hem is, mijn zege hebben ze. Maar ondertussen verwacht ik dat ze normaal tegen mij doen.

Hij weet inmiddels dat hij hier kan blijven mits hij normaal doet. Houdt hij zich niet aan de regels? Dan moet hij op zichzelf gaan. En hoe dat nu de komende tijd zal gaan, is even afwachten.
Alle reacties Link kopieren
CloseFlow schreef:
21-03-2018 13:29
Na de eerste app tirade van haar ben ik ze (met carnaval) tegengehouden. Gewoon héél normaal gedaan, ik dacht ik laat het gaat (voor de vrede zoals ik al veeeel te lang heb gedaan) en doe gewoon netjes. Dag erna kreeg ik de volgende app dat ik moest stoppen met zo schijnheilig doen, ze heel goed wist hoe ik over haar dacht en dat ik nep was etc.
En toen was het genoeg!!!
maar ze had dus gelijk, want je was schijnheilig?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven