Vriendin zwanger.... Leuk cadeau?

02-07-2009 13:58 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gister heb ik te horen gekregen dat een goede vriendin zwanger is. Ze is de eerste uit mijn vriendengroep (niet heel gek we zijn rond de 23). Vanavond ga ik naar haar (en vriend) toe om alles te horen en bij te kletsen.

Ik wil een kleinigheidje meenemen om het te vieren. Wat is dan leuk om mee te nemen. Misschien iets waar ze zelf iets aan hebben en niet een half jaar moeten wachten om iets aan te hebben.

Bedankt alvast!
Ik heb voor mezelf (eigenlijk voor onze drie kinderen) een boek gekocht (22 euro) van de reeks ''Vertel eens''

(zie deze link: http://www.verteleens.nl/ )

Ik heb het boek gekocht dat je bijhoudt van zwangerschap tot pupertijd, ik vind het echt een aanrader!!

Gewoon te halen bij elke boekhandel

xx
Hmm, ik zie het boek dat ik heb er niet bij staan, heeft een oranje kaft...

Het is dus een soort ''Ikke boek''

Een dagboek van je kind door jou als moeder geschreven
(nu ze zwanger is kan ze er dus ookal iets mee omdat er ook gevraagd wordt naar dingen die ze in de zwangerschap meemaakt.)

En nu hou ik dr over op
Eigenlijk is alles leuk! Maakt niet uit hoe groot, duur, bruikbaar etc. Ik heb in het begin van mijn zwangerschap b.v zelfgebreide pantoffeltjes van een oude dame hier uit de buurt gekregen................zomaar, spontaan, we kennen elkaar amper!

Ze zijn eigenlijk niet eens mooi, vreselijk tuttig maar ik vond het zo lief!

Maar ff een paar tips:

* 9 maanden dagboek

* fotolijstje voor echo

* een lief knuffeltje

* lieve sokjes etc. etc.
Neem een lekkere fles prosecco mee. Weet je tenminste zeker dat je 'm niet hoeft te delen en 'm in je eentje naar binnen mag tikken vanavond.
Ik haal altijd het allerkleinste rompertje dat ze bij de Hema hebben, maat 48 of 52 ofzo, weet ik veel. Bij net zwangere ouders is het gegeven dat dáár straks hun kind in past nog een erg groot wonder en daarom een leuk cadeau.

Heb ik al twee keer zelfs maanden ná de bevalling nog complimenten over gehad: zo handig dat dat rompertje opzij open gaat!!
quote:Tammetuk schreef op 02 juli 2009 @ 14:22:

Ik haal altijd het allerkleinste rompertje dat ze bij de Hema hebben, maat 48 of 52 ofzo, weet ik veel.

Maat 50/56, 48/52 bestaat niet en al zouden ze hebben bestaan dan paste onze dikke baby's dr geen van 3e in

Handig weetje voor TO:

De maat van kleertjes is gebaseerd op de lengte van het kindje.

(maat 56 is dus dat het kindje tot +/- de 56 cm erin past)

De meeste kindjes zijn zo rond de 50 cm bij geboorte, maatje 50 zal aan de kleine kant zijn dus zou ik altijd kiezen voor een 50/56.
Lekkere massageolie

of ga samen als ze wat verder in haar zwangerschap haar buik laten gipsen en mozaïeken, is wel best prijzig maar vind het er zelf heel leuk uitzien:

of maak een verwen pakketje met een leuk boek en massageolie, doucheschuim, kadobon voor de hema of een babywinkel.
Persoonlijk vind ik kleding niet leuk om te geven of om te krijgen.

Ik heb een mandje vol sokjes die yammini nooit aan heeft gehad omdat ze grote voeten had

ik heb een vijftal spuuglelijke jurkjes vol franje en tierlantijn mét Bijpassend haarbandje hangen want dat vind oma (schoonmoeder) zo leuk

veel te blije shirtjes met bijpassende jeans,

een handig dik gevoerd slaapzakje ... in de maat die ze nu draagt 30 graden buiten .... als ook een snoezig winterjasje voor nu

voornamelijk veel kleding in verkeerde maat in combinatie met het seizoen.
zo een buik gipsen kun je ook als doe het zelf pakket bestellen dan is t helemaal niet zo duur!
quote:TheNurse schreef op 02 juli 2009 @ 14:29:

[...]

Maat 50/56, 48/52 bestaat niet en al zouden ze hebben bestaan dan paste onze dikke baby's dr geen van 3e in

O ja... dat weet ik eigenlijk ook wel, maar ik vergeet het altijd weer! Daarom zeg ik, ik haal gewoon de kleinste die er is!
quote:Yamuna schreef op 02 juli 2009 @ 14:33:

zo een buik gipsen kun je ook als doe het zelf pakket bestellen dan is t helemaal niet zo duur!Ja dat is waar zo'n doe het zelf pakketje, dat is ook een leuk idee!
een blikje klei voor een hand of voetafdrukje rond de vijf euro bij de etos
weleda zwangerschaps olie

een kekke emmer zodat ze in stijl kan kotsen
Ik vond het heel leuk om het boekje 'Jouw zwangerschap' Dag voor Dag' te krijgen. Van Stuart Campbell.

Elke dag van de zwangerschap is er een 3d foto te zien met een beschrijving erbij van de ontwikkeling die je baby doormaakt.

ISBN: 9026961952
Champagne en kinderchampagne en proosten op het grote geluk.

Dat hadden mijn vriendinnen lang, lang geleden, voor mij, ik was ook jong en de eerste van de vriendengroep en da's zo'n mooie herinnering!

Dingetjes voor de baby komen nog wel..
Help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt van Kluun!
quote:jemamem schreef op 02 juli 2009 @ 16:52:

Champagne en kinderchampagne en proosten op het grote geluk.

Dat hadden mijn vriendinnen lang, lang geleden, voor mij, ik was ook jong en de eerste van de vriendengroep en da's zo'n mooie herinnering!

Dingetjes voor de baby komen nog wel..Inderdaad gewoon iets lekkers om het nu te vieren
Frankly my dear, I don"t give a damn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven