VRLK

06-01-2008 21:09 13668 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie zwijgt stemt toe
Wij hebben de Pirates of the Carribean racebaan. Wel graapig, je schiet de auto af en die krijgt dan op verschillende plaatsen nog een zetje en blijft dan maar rondjes rijden. De arm van het skelet kan je auto er af slaan, dus reuze spannend. Maar... toch behoorlijk gammel (en was niet goedkoop) en er is niet onwijs vaak meegespeeld maar de auto's vliegen nu in de eerste bocht van de baan af omdat het verband eruit is ofzo.

We hebben ook nog een ouderwetse racebaan. Carrera ofzo. Met 2 van die metalen strips waar de auto's in rijden. Bij de hobbyshop kun je losse auto's, bochten en weet ik veel wat ervoor kopen. Maar... Pebbeltjes zijn er nog te klein voor. Je moet echt remmen in de bochten enzo anders vlieg je eruit. Toen mijn zusje en ik klein waren, toen had mijn biologische vader ook zo'n baan op zolder. Pebbl;o en ik vinden het wel heel erg leuk.

Van HotWheels hebben we een ding dat je op de tafel vastmaakt als een soort schans, dan de baan naar beneden en een looping op het eind. Die is wel stoer. Geen echte racebaan in de zin van rondjes maar wel leuk.

Ik heb niet zo van die gangbare borsten en behaas kopen vind ik een waar drama. Ik heb er maar 2 die goed passen (schaam) en dus echt wel wat nodig. Nadeel HEMA is thuis passen, en voordat ik een goed zittende beha heb gevonden heb ik er al 10 aangehad die niet goed zitten. Moet eigenlijk naar speciaalzaak, maar die zijn ook meteen zo duur, en ga het dus toch maar bij Hunkemoller proberen. Straks. Denk ik.
Gewoon bij Bart Smit gaan kijken!

Die hotwheels dingen zijn volgens mij wel leuk. Schorrie heeft er nu 1 ding van, een soort apparaatje waarmee je auto's over de grond weg kunt schieten. Hij neemt het al dagen mee naar het kinderdagverblijf om aan iedereen te laten zien.

Mijn broertje had vroeger een Dardabaan, ook een racebaan met kleine autootjes, en ook daar speelt Schorrie heel graag mee.

Je kunt het zo groot maken als je zelf wilt want er zijn allerlei uitbreidingsdingen bij te koop met 'trucs' die die auto's dan doen.

Ik heb op Schorries verlanglijst ook lego staan, je hebt een legodoos voor vanaf 4 jaar, een soort startersset, en dan kun je nog los voor 10 euro per doos ramen, wielen en daken geloof ik kopen. Ik ben altijd erg voor de uitbreidbare cadeaus.
Ik heb laatst ook 10 bh's van de HEMA meegenomen en er paste er toen ook maar 1. Vond ik ook een beetje drama. Die ene die draag ik nu dus bijna elke dag, de rest past niet meer zo goed en ik wil geen zwangerschapsbh aan.

Heb me ook voorgenomen om deze borstvoedingsperiode mooie voedingsbh's aan te schaffen. Bij Schorrie vond ik dat zonde want wist ik niet hoe lang ik ze zou gebruiken maar nu ga ik er van uit dat het in ieder geval een half jaar is, en misschien langer. Dan wil ik er toch een beetje fijn bijlopen.
GP kreeg voor zijn 4e verjaardag ook veel LEGO.

KP kreeg vorig jaar Playmobil. Van ons een kasteel, en daarbij van anderen heel veel ridderdingen enzo. Erg leuk.

Knex ook leuk, maar dat is volgens mij voor wat ouder. Pebbeltjes zijn erg technisch dus Knexen heel erg veel en graag. Klein Pebbeltje maakt wel al vanaf dat hij 4 is de 'platte' Knex dingen uit de boekjes en de makkelijkere 3D-dingen.

Puzzels ook erg populair bij KP rond 4e jaar.
Playmobil is ook leuk, eigenlijk is alles leuk . Ik vraag ook weer Brio en plancity spul, is ook zo leuk.

Playmobil heeft Schorrie eigenlijk niets van nu, en misschien is het handiger dat zo te houden zodat hij niet van alles maar een klein beetje heeft.
Met koninginnedag een mooie grote racebaan gekocht op de vrijmarkt voor 5,- maar daar was KW echt nog te klein voor. Auto schoot uit de bocht omdat hij nog niet weet te doseren in de bochten.

En nu de racebaan van Cars omdat hij echt verzot was op de racebaan en er duidelijk van baalde dat hij er te klein voor was. Hij zeurt dus al vanaf begin mei om dat ding. Echt een aanrader trouwens. 5 race auto's uit de film en je schiet ze één keer af en ze blijven rondjes rijden. KW is er echt heel zoet mee. Mooi spul ook.

Ik denk dat je kiloknaller er een groot plezier mee doet, Lien!
Dat die jongens zo dol zijn op die racebanen he. Hebben de meisjes dat nou ook, of echt niet? Of hebben die gewoon nooit een racebaan onder ogen gehad en de kans niet gekregen het leuk te vinden? (Dit is een vraag voor de meisjesmoeders)

Ik krijg helemaal zin in Schorries verjaardag, en in alle cadeaus die hij gaat krijgen
Ik ben trouwens moe, heel moe.

Nog anderhalve dag werken en dan lekker verlof. Ik moet nog wel het eea doen op het werk, maar ik kan het haast niet meer opbrengen, val zowat in slaap hier!
Nou lekker dan, ik ben nu ook geveld door dat buikgriepje. Dat was behoorlijk genant want mijn collega was hier thuis komen werken toen ik opeens enorme buikpijn kreeg en naar de wc moest en tegelijkertijd moest spugen. Snel bij Apie in bed gekropen die nu alleen nog regelmatig naar de wc moet, gelukkig.

Ik was trouwens (positief) jaloers op vrouwen die zo snel na de bevalling iets konden doen. Ik was al blij dat ik bij Japie na 14 dagen het wandelingetje naar het kdv kon maken (zo'n 100 m verderop) en dat was eigenlijk alleen gelukt op wilskracht.

O lekker zeg Morrie, nog maar anderhalve dag! Gewoon rustig aan doen hoor!
Ja hallo Nathje, maar je hebt bevallen en bevallen en een keizersnee is gewoon een operatie waar veel langere hersteltijd voor staat.

Onze Benjamini is een een enorme hikker, knettergek worden wij en hij ervan.

Cars racebaan ga ik eens bekijken en nu proberen de hik te bezweren.
Dat besef ik me ook wel hoor. Het is appel en peren vergelijken. Maar in die tijd had ik ook graag gewoon een dag na de bevalling beneden op de bank gezeten ofzo.

Japie was trouwens ook zo'n hikker. Aap kon/kan daar slecht tegen. Een slokje aan de borst wil wel eens helpen?
Het valt mij op dat Apie en Japie soms echt traditionele voorkeuren hebben qua speelgoed. Zo hebben wij altijd speelgoed auto's en blokken gehad maar Japie speelt daar vanuit zichzelf heel anders mee dan Apie. Echt sturen en bouwen enzo terwijl Apie er meer verhaaltjes bij verzon. Ik stond daar echt van te kijken.
Hikte Benjamini ook in de buik Lien? Dat deed Schorrie heel veel, en later bleek hij ook als 'geboren baby' veel te hikken! Deze baby in de buik heb ik nog maar 1 keer op hikken kunnen betrappen.

Nathje, ja, ik heb dus ook het idee dat kinderen uit zichzelf al die traditionele voorkeuren hebben voor spelen. Schorrie heeft een pop, waar hij niet naar omkijkt. Met knuffels doet hij ook weinig, behalve mee naar bed nemen en soms eens een rollenspelletje wat al snel ontaard in dat de knuffel iets stukmaakt. En hij had laatst mijn barbies van vroeger gevonden, die hij direct helemaal uit elkaar haalde en weer in elkaar probeerde te zetten.
Hahaha.. arme barbies!

Bizar hoe voorkeur voor speelgoed toch afhankelijk is van geslacht. (bij de meeste kinderen) KW is helemaal gek van Cars op het ogenblik en wil er van alles van hebben. De merchandising helpt daar behoorlijk in mee.

Oh, Vrolijk wilde jij Cars? Ik zal hem GW laten branden voor je.

Is Athena al terug? Want ik wil haar echt heel erg bedanken voor het luisterboek (cd) van Martijn. KW en Bries zijn er dol op. Ik heb meteen meer luisterboeken voor zijn verjaardag gevraagd voor onderweg naar Iktalie en hij krijgt er nog één van Jip en Janneke. En ik heb er gisteren op mijn werk nog één gekocht van Rindert. Iets met een ezeltje dat heel graag groot wil zijn. Heel toepasselijk.
Hé wat suf. Ik had al wel bijgelezen vandaag, maar somehow veel berichten gemist. ]

Zondag is Vietje jarig en we gaan een houten kiepauto en transportband voor hem bestellen. Ben blij dat ik eindelijk wat kon bedenken. Nu nog hopen dat het op voorraad is allemaal...

http://www.mijnwebwinkel....D=90372&articleID=1331411

en

http://www.mijnwebwinkel....D=90372&articleID=1331421

Mijn ouders betalen de helft dus dan valt het wel mee.
Lijkt me lastig om bij de 3e jongen nog weer leuke cadeaus te verzinnen. Maar die kiepauto ziet er heel mooi uit Meave, daar is Vietje vast blij mee.

Ik ga eens even lekker in bad, kreeg van collega badschuim als 'afscheidscadeautje' (dat is toch echt wel het leuke van zwanger zijn hoor, dat je steeds zomaar onverwacht cadeautjes krijgt van mensen!) en dat moet ik gaan uitproberen!
Hij is echt leuk. Die knop bovenop is het stuur. Door daaraan te draaien kun je de voorwielen besturen. En de transportband werkt ook echt. De set staat bij de massagetherapeut van Mootje in de wachtkamer en de jongens vinden 'm echt heel leuk.
quote:Wind schreef op 08 juli 2008 @ 20:44:

Is Athena al terug?

Yep, Athena is terug. Al een aantal dagen, vorige week donderdag zijn we teruggekomen. Een dagje eerder, omdat het zulk slecht weer was dat wachten tot vrijdagmorgen zinloos was. Maar was zo heerlijk pc- en internetloos geweest, dat ik me nog niet eerder ben komen melden . We hebben het heerlijk gehad! Supermooi weer met eigenlijk maar 1,5 dag regen en verder alleen maar zonnig en zwemweer. Dat scheelde een hoop, want op het park zelf was voor de kinderen niet al teveel te doen en in de Ardennen moet je er toch steeds met de auto op uit als je dan iets wilt gaan doen. We hadden het geluk dat we vlakbij het circuit van Spa-Francorchamps zaten en dat daar steeds geracet

werd. Boefje vond het helemaal geweldig en wilde er steeds weer naartoe. We hadden dus veel van die echt rustige dagjes waarbij we rustig opstonden, ontbeten, dan boodschappen deden en dan met een picknicktas naar " de rees" (op z'n Boefjes) gingen. Schurkje vond het geweldig om 100x de tribunes op en af te klauteren en Boefje vergaapte zich aan de race-auto's die voorbij kwamen. Elke rode was McQueen, elke blauwe King en elke groene Chick. We hebben genoten alleen al van zijn enthousiasme, hij stond echt te springen op de banken. En als we via de tunnel naar het middenterrein gingen en daar de Porches, Ferrari's en Lotussen uit de trailers gehaald zagen worden was de pret helemaal compleet. 's Middags ging Schurk dan steeds een tuk doen en ging 1 van ons met Boefje in het riviertje bij het park spelen, of speelde hij in de zandbak vlak naast ons huisje. Of zwemmen. Het was echt zalig en we balen eigenlijk nog steeds een beetje dat het alweer voorbij is .

Verder heb ik heel snel even bijgelezen, onthouden dat er een paar jarige kindjes waren en natuurlijk Liens grote nieuws. Morrie: nog bedankt voor je lieve sms-je en het doorgeven van mijn felicitaties. Maar bij deze alsnog lien, Linoleum en grote zus en broer gefeliciteerd met het nieuwe gezinslid! Well done en fijn dat je, zoals ik ook in de gauwigheid las, weer begint op te knappen van toch best een heftige start voor jezelf. Maar je klinkt relaxed en gelukkig, fijn om te lezen!

Wind, leuk dat de luistercd zo goed beviel, hij is goed he? En Schorrie vond 'm geloof ik ook leuk, dus mooi dat het in de smaak viel.
welkom terug Athena! Je vakantie klinkt heerlijk en ik kan me voorstellen dat je het gewoon mist! Meestal kun je het thuis nog wel een aantal dagen vasthouden maar zodra je aan het werk gaat verdwijnt het vakantiegevoel te snel!
Dat klopt Nathje, vandaag was mijn eerste werkdag. Al is het bij ons nu zo rustig dat ik er nog steeds niet helemaal in zit. Ach, komkommertijd he, zal nog wel even duren.

Jij beterschap met de buikgriep, klinkt niet fijn! Ben je nog superziek of begint het al wat op te knappen?
En hoe is het met je beugel trouwens, begint die al wat te wennen?
Athena, leuk dat je er weer bent en dat jullie vakantie zo geslaagd was!

En verjaardagen van Loeder en KW klinken ook leuk. KW al een kleuter!

Toevallig kregen we vandaag post van de basisschool voor Mini. Ze was helemaal in de gloria met de kaart die er bij zat voor haar.

Nathje, beterschap!

Hier idd. ook speelgoedvoorkeuren die wij er niet ingestampt hebben maar die ze helemaal zelf bedacht hebben. Mini tut met poppen en knutselt, en Nano gooit en smijt met auto's. Erg maar waar

Morri, lekker dat je bijna verlof hebt, zeker als je je zo moe voelt!
Lien, ik heb nog steeds geen geboortekaart van jouw jongste spruit, stond ik wel op het lijstje?
Wij hebben luister-cd's van Pipi Langkous en "de Griezels" van Roald Dahl. Waren een hit vorig jaar. Pebblo was helemaal verliefd geworden op Pipi, tot hilariteit van de Pebbeltjes, maar ze zijn ook echt heel erg leuk. Nu heb ik er weer 3 gekocht voor deze vakantie waarvan ik moet afwachten of ze leuk zijn.

Ik ben niet van het branden enzo, maar ik kan voor een keer ()wel kijken of ik deze kan branden, Wind? We hebben er ook nog eentje van Ernst en Bobbie, maar daar word ik een beetje simpel van.

We hadden net een oud-collega van Pebblo op bezoek en zij wil wat als freelance tekstschrijvber gaan doen. Kwam dus bij ons voor tips over zelfstandig ondernemen enzo. Nu had ik wel wat raakvlakken met grafisch ontwerp maar bedacht opeens dat Meave misschien wel wat algemene goede tips of adviezen heeft?! Heb jij bijvoorbeeld een idee van een uurtarief? En is het nog een vrij beroep? Laatste moet ze gewoon bij Belastingdienst kunnen navragen overigens.

Mijn Pebbeltjes zijn wel jongens-technisch met Knex en LEGO, maar ook gek op tekenen, knippen en plakken. Hebben een verkleedkist en trekken (GP inmiddels wel wat minder maar toch vanochtend nog) ook de prinsessenjurk wel aan. Klein Pebbeltje heeft ooit op rommelmarkt een pop met buggy gekocht en kreeg van verkopende meisje (woont om de hoek) later nog een pop (met piemel, dat dan weer wel). Heeft heel wat achter zijn buggy gelopen, en kleedt pop ook aan en uit (meestal uit en niet meer aan). Gp had bij vriendinnetje met barbies gespeeld, maar dat mochten we dan weer niet verder vertellen. Ze spelen nu ook vaak schooltje, ook niet speciaal een jongensding.

Maar buiten zijn het wel echt klimmende schooierende jongens. Zonder handen fietsen, slippen, voorwiel optrekken. Echt jongens.

En nu doet Pebblo de lichten uit, en ik ga met hem mee naar bed.

Truste!

Oh, hoi athena, welkom terug!!
Ik vind die jurk hiernaast zo onflatteus. Die plooien op de buik, teveel ruimte bij de borsten. Tuttig ook, hier in pakhuis heb ik groot scherm, en aan de lengte van de jurk komt geen eind. En de dame gaat vermoedelijk pas onder de knieën het beeld uit.

Heb nooit zoveel commentaar op de dame hiernaast, maar deze vind ik echt niets. En dan vooral kleding en houding (armen over elkaar).

Goedemorgen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven