VRLK

06-01-2008 21:09 13668 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie zwijgt stemt toe
Zit aan bakje noodle soep, heb Kiloknaller gehaald op creche en gebracht naar NSO. BNJMN weer in box en nu even rust. Zometeen dochter en Kiloknaller weer halen bij eerder genoemde NSO. 't Is wat, kinderen . NSO juf zei dat de balletlessen begonnen en dochter niet geplaatst was... ze hebben waarschijnlijk het formulier kwijtgemaakt. Grmbllll, ze was wel ingeschreven en er was een wachtlijst, nu is er een kindje dat wel mag en later is begonnen op NSO. Ik hoop dat ze het nog recht kunnen breien.

Vrolijk, ik stond voor crechedeur en was eigenlijk al laat, vandaar abrupt gesprekseinde, maar we praten morgen verder!
Morrie, ik ben absoluut niet bang dat Kiloknaller BNJMN uit box of bedje haalt. Als hij in ons grote bed ligt zorg ik wel dat ik in de buurt blijf, want dan kunnen zowel grote broer als zus iets te hardhandig zijn.
quote:Pammie schreef op 22 augustus 2008 @ 15:15:

Domme kraamverzorgsters, dat soort verhalen moet je toch ook helemaal niet vertellen tegen labiele kraamvrouwen

Je kunt het toch een keer met Schorrie overhebben, dat jij alleen met Knorrie mag knuffelen als jullie erbij zijn en dat hij jullie mag roepen als Knorrie huilt?

Ze vertelde het niet uit zichzelf hoor, ik vroeg of ze dat weleens gehoord had, omdat ik me er zorgen over maak.

Het wiegje is heel laag, dus Schorrie kan er makkelijk bij. Kwee nie, ik zit gewoon niet relaxed beneden als die twee allebei boven liggen. Ik acht Schorrie er wel toe in staat, juist omdat hij (nu al!) een soort van beschermende trekjes vertroond richting Knorrie. Voor Schorrie is het een soort van alsof wij 3-en een baby hebben gekregen. Hij staat zeg maar niet gelijk in rang met Knorrie, maar met ons en ontfermt zich over Knorrie.

En dan kunnen wij 100 keer zeggen/er over hebben dat hij het niet mag doen, maar stel hij doet het 1 keer wel, dan vergeef je het jezelf nooit. En dan vind ik het onze verantwoording om dat te voorkomen, niet die van Schorrie.
Oke snap ik, maar wat wil je er tegen doen dan? Heb je traphekjes? Die zou je bovenaan de trap dicht kunnen doen zodat als ze allebei boven liggen, hij in ieder geval niet naar beneden kan vallen. Neem niet aan dat hij met een baby in zijn armen ook nog het traphekje openkrijgt.
We hebben geen traphekje boven. Wat ik wil doen, als ik het doe, is een haakje op de slaapkamerdeur op onze hoogte. Zodat Schorrie er niet zelf in kan maar de deur wel op een kier kan blijven staan en gemakkelijk te openen is door ons.

Maar misschien dat ik over een paar dagen wel niet meer zo overbezorgd ben .

Broertje van Harrie komt net onverwachts aan. Ik vind dat zo irritant. Harrie vindt dat ik overdrijf......
Onverwachte visite rond etenstijd is irritant. En in je kraamtijd helemaal. Maar mannen vinden dat meestal niet inderdaad
Ik heb nooit nagedacht bij het feit dat ouder kind de baby uit bed zou kunnen halen. Bedankt voor de tip, want hier zou dat kunnen gebeuren. Hoewel ik vooral Nippi verdenk, en die zal niet alleen met de baby boven zijn. Nippa kan er denk ik niet bij.

Onverwachte visite is irritant. En ik ben trouwens ook blij dat de kinderen niet te dicht op elkaar zitten, want dat had ik lastiger gevonden. Heb er even twee in de luiers gehad vorige keer en dat vond ik een heel gedoe. Gelukkig wil Nippa alles zelf doen, dus dat scheelt straks hopelijk.
Wacht maar tot ze weer in de regressie schiet . Nee hoor, het is heerlijk als kindjes ietsje ouder zijn en kunnen communiceren. Ik vind het in elk geval een stuk relaxter dan de 2.5 jaar die tussen dochter en Kiloknaller zaten.
Sorry Nippo, dat ik mijn angsten op je overgebracht heb .
Hier twee verschillende bevallingen. Bij KW heeft het ongeveer 16 uur geduurd vanaf de eerste wee en was het lang en indrukwekkend omdat het de eerste keer was en niet wist wat ik kon verwachten. Bij Bries duurde het nog geen 3 uur en zat ik tot een kwartier voordat ik beviel nog tussen de weeen door te kletsen met de verloskundige op de bank. Wat ik heftig vond was binnen 10 minuten van 2 naar 10 cm ontsluiting en geboorte van Bries. Wat ik toen niet wist (ivm de bevalling van KW als referentiekader) was dat het zo over zou zijn, maar de heftigheid en drang overviel me en heeft uiteindelijk meer indruk gemaakt dan de lange bevalling van KW. Dat het bij een derde misschien nog heftiger en sneller gaat benauwd me wel af en toe.

KW heeft nooit pogingen gedaan Bries uit het wiegje te tillen, maar was ook bijna anderhalf jaar jonger dan Schorrie. Haakje op de deur kan geen kwaad denk ik. En goed voor je gemoedsrust. Zit nu toch in je kop.

Wat heb ik vandaag lekker gekletst met Vrolijk en Lien aan de telefoon. Waarom doen we dat niet vaker?

Heb toch spierpijn in mijn bovenbenen van Evy!

Nah ja, betekent dat ik iets heb gedaan, toch?

Mille, welkom terug!
En Pammie dus ook voor een derde! Leuk

Gaan we samen in een maandgroepje
En dan te bedenken dat ik Lien ook nog wilde bellen vandaag, dan had ze een Vrolijk dagje gehad . Maar ineens heeft Knorrie een regeldag oid, hij wil de hele tijd aan de tiet. Ik dacht eerst dat het kwam doordat ik hem wakker gemaakt had voor een voeding vanochtend, maar ik zag later dat een regeldag meestal rond dag 10 plaatsvindt, en laat Knorrie nou net morgen 10 dagen oud zijn....

Wel fijn want ik had nog steeds last van een soort van stuwing en nu is dat tenminste weg.

Ik heb gehoord dat een derde bevalling niet perse sneller gaat dan de tweede. Juist weer iets langzamer ivm opgerekte baarmoeder oid. Maar is maar vaag tot me doorgedrongen want dit vertelde de vk net na de bevalling van Knorrie .

Mille, ik zag in ak dat je terug bent. Welkom terug! Heb je het lekker gehad?
quote:Wind schreef op 22 augustus 2008 @ 21:13:

En Pammie dus ook voor een derde! Leuk

Gaan we samen in een maandgroepje *zoekt naarstig naar het stokje maar kan het écht nergens vinden!*
Geloof dat jouw stokje een motorpak aan heeft
Ouwe spiekert.

Ik laat dat stokje fijn in het pak
Morrie, ik heb toen meisje net geboren was ook een haakje hoog aan de deur van de babykamer gedaan. Niet zozeer omdat ik bang was dat jongetje haar uit de wieg zou halen (hij was toen pas 20 maanden), maar wel omdat ik bang was dat hij aan haar zou gaan frunniken of iets in haar mond zou stoppen. Dat denk ik tenminste, dat dat het was, beetje vergeten eigenlijk. Maar we hebben het haakje al wel snel weggehaald, omdat het niet nodig bleek.
quote:Wind schreef op 22 augustus 2008 @ 21:30:

Geloof dat jouw stokje een motorpak aan heeft
Aha Koeky, ik ben dus niet de enige die gevaren ziet .

Ik ben er inmiddels ook achter dat ik Knorrie niet in de box kan laten liggen als Schorrie er ook is, en ik niet. Dan gaat hij ook frunniken aan hem, en hij had ook al kussens in de box gegooid. Je zal maar ff lekker bezig zijn boven en pas na een paar minuten ontdekken dat je kind onder de kussens in de box ligt .
anoniem_30416 wijzigde dit bericht op 22-08-2008 21:49
Reden: fruniken, frunniken, frunikken?
% gewijzigd
Ja, meisje heeft ook de neiging om steeds maar dekentjes over Kruimel heen te leggen als hij op zijn speelkleed op de grond ligt. 't Is lief bedoeld uiteraard... En ze zit ook steeds aan zijn gezicht en zijn oogjes. Babies kunnen vast meer hebben dan je denkt, maar ik vind het toch wel een beetje eng soms.
haha vrolijk, heb je een van de favoriete vivalinks hiernaast gezien?

Deze?

Morrie, ik heb om precies dezelfde reden mijn kinderen ook nooit (lang) alleen gelaten. Boefje was dan nog wel te klein om Schurk uit bed te kunnen halen of echt optillen, maar eraan zitten en goedbedoeld bedelven onder dekens, kussens en speelgoed is ook inderdaad iets om in de gaten te houden.
Schorrie vond dat Knorrie die kussens dan maar weg moest duwen, als hij er last van had.....

Hij zit steeds aan de vingertjes te friemelen, hij wil de kleine nageltjes zien. Maar ondertussen duwt hij die vingers zo ongeveer naar achteren in een stand waarvan ik niet eens wist dat vingers zo ver konden buigen.

En dan die fontanel! Dan het hoofd van Knorrie nog niet ingedeukt is inmiddels snap ik ook niet.

Een tweede kind heeft een hoop meer te verduren dan een eerste .

Ik ga nog ff wat drinken met Harrie, en dan tukken.

Moet ook het bed nog opmaken. Waar is de kraamverzorgster als je haar nodig hebt!!
Hahahaha... hoe schattig gevaarlijk die trotse broers en zussen kunnen zijn!
Leuk is het inderdaad wel. Al is het bij Boefje duidelijk babygerelateerd, want met neeflief is hij supervoorzichtig en lief terwijl hij z'n eigen broer graag molesteert.

Schurk is deze week in de tegenaanval gegaan en bijt nu wel ineens goed van zich af. Van de week werd hij zo pislink op Boef toen die hem ergens bij wegduwde dat ik er stiekem erg om moest grinniken.
quote:Morrie schreef op 22 augustus 2008 @ 14:39:

O ja, ik heb een soort angst dat als Schorrie en Knorrie allebei boven in bed liggen, dat Schorrie Knorrie dan uit bed gaat halen oid. Hebben jullie dat niet? Ik zat al te denken aan een haakje op de slaapkamerdeur ofzo, zodat Schorrie er niet zelf in kan. Misschien is het een ongegronde angst, maar ik zie het helemaal voor me dat Schorrie boven aan de trap staat met Knorrie in zijn armen......

Morrie, kun je geen babyfoon aanschaffen, zodat je het hoort als Schorrie Knorries, kamer in gaat?

Hier trouwens wel een kind, die 'baby' uit bed haalt.

Zootje, doet dat vaak met Zeefje. Mag officieel niet, maar ze doet het toch vaak. Zeefje moet ook vaak in de poppenwagen, heeft inderdaad als kleine baby wel eens chippies gevoerd gekregen en is ook wel eens op de bank neergezet. door Zootje, zonder dat ze kon zitten.

Is een combinatie van Zootje die graag met Zeefje bezig is en onoplettendheid van mij.

Over de kinderen.

Ik snap mensen helemaal als ze 1 kindje genoeg vinden, ik snap ook mensen als ze er graag twee willen.

De keuze/wens voor een derde snap ik ook heel erg goed.

Ik kan me er zelfs wat bij voorstellen, dat mensen gaan voor meerdere kinderen.

Ik kan alleen maar zeggen, dat ik dolgelukkig ben met mijn drietal, mijn zegeningen tel en ook geniet van de kleintjes om mij heen

En dan een hele belangrijke mijlpaal...rapapapapa.....

Zeefje loopt los!!!

Mijn kleine trage donder, loopt sinds gisteren. Stoere meid!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven