VRLK

06-01-2008 21:09 13668 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie zwijgt stemt toe
Ach, dat is maar schijn. Die laarzen declareert ze gewoon

Nee hoor... geen idee hoe het dan zou kunnen komen!

Is KK gewoon naar school?
Misschien krijg jij aan het eind van het jaar nog een berg terug Lien? Wij kregen dat wel vaak. Maar vooral omdat ik inkomen Harrie altijd hoger inschatte dan het uiteindelijk werd zodat we in ieder geval niet terug hoefden te betalen.

Ik denk dat de belastingdienst ons deze 2 maanden al teruggegeven heeft wat we vanaf 1-1 terug moeten gaan krijgen. Dan gaat Knorrie namelijk een dag extra naar het kdv. Maar dan zou ik het verkeerd opgegeven moeten hebben. Kan het me haaaaast niet voorstellen.

Maar ik kwam boven om te kijken hoe laat de bieb open gaat.
11 uur. Kan ik mooi eerst naar de HEMA om een knutselpakket te kopen voor Schorrie. Die zijn met 15% korting.
Ik vrees echt dat we de kinderen gewoon niet vlot genoeg op elkaar hebben gepland .

Duurste kind krijg je maar een paar procent van terug toch. En de goedkoopste kinderen juist wel weer 45%, maar dat tikt dus minder aan.

Kiloknaller weer helemaal gezond en inderdaad naar school. BNJMN tukt nog en dat vind ik onhandig, want had even snel Sint inkopen willen doen, maar om 'm daarvoor nou wakker te maken....
Heb BNJMN maar eens wakker gemaakt, hij lag al sinds gistern 18.30 in bed. Sintshoppen lukt niet meer, want hij ligt nu te drinken en ik moet om 12.15 alweer op school zijn... Morgen weer een poging.
Gaat je planning...
Lien, je moet hem ook in de wagen laten tukken . Ik ben al naar de supermarkt geweest, naar de HEMA en naar de bibliotheek. Al die tijd met een tukkende Knorrie. Hij miepte alleen even toen ik hem wakker maakte om in zijn jas gehezen te worden.

Die knutselpakketten stelt ook niet echt iets voor bij de HEMA. Dus nu heb ik maar zo'n appel-in-partjes-snijd-ding gekocht. Das echt handig. Scheelt 's ochtends toch al snel 1 minuut denk ik .

Ik heb nog een adventskalender gekocht voor Schorrie. Kan ik me van vroeger herinneren dat ik dat zo leuk vond!
BNJMN houdt niet zo van wandelwagen, want buikslaper en dat past niet meer zo.

Ely, heb je op je hotmail een berichtje gestuurd, dat is toch het goede adres he? Kan de e-mail adressen niet meer zo snel vinden op de verschillende groepen....
O ja, Vrolijk mail je die vacature nog even? Dan heb ik het idee dat ik nog wat doe als ik er op reageer, dan zit ik keurig in alle fases:sollicitatie brief verstuurd naar bedrijf Weerste gesprek gepland bij bedrijf Xeerste gesprek gehad bij bedrijf Ytweede gesprek gehad bij bedrijf ZDan hoef ik voorlopig weer even niet op die akelige vacature banken te zoeken .
O ja, buikslaper ja. Was ik ff vergeten. Daar zouden ze dan nog wat op moeten verzinnen. Een speciale kinderwagenbak voor buikslapers. Gat in de markt .

Ik heb echt een pepernotenverslaving dit jaar. Ik heb nog een hele pot vol met die noten en nu heb ik net het recept opgezocht om ze zelf te maken. Ga ik dat vanmiddag leuk doen met Schorrie. Bij dat recept staat ook nog als tip om zelf chocolade te smelten en die noten daar dan in te dopen!!
Hai!

Te druk om uitgebreid te reageren.

Ely, denk om jezelf meisje, klachten klinken als stress. Prioriteiten stellen hoor. En als je thuis bent is dat je gezin.

Makkelijker gezegd dan gedaan, wij hebben ook moeite om thuis het werk los te laten. Maar spreken elkaar er wel op aan.

En wat dus heel erg scheelt bij ons is de hulp, zodat we als we thuis zijn er ook meer voor de Pebbeltjes kunnen zijn zonder de hijgende adem van huishouden in onze nek. En -en daarom ben ik geen HHP meer- dingen ook maar eens laten liggen thuis. Dan maar een keer de was niet opruimen ofzo.

Verder geen mail gelzen nog, geen datumprikker gezien en ook niet op Multiply gekeken.
Het scheelt ook dat allebei de Pebbeltjes nu op school zitten denk ik. En dat we zelfstandig ondernemen. We werken allebei wel fulltime nu, maar flexibel om de Pebbeltjes heen zeg maar.
quote:lien schreef op 26 november 2008 @ 09:54:

Zoveel verdien ik niet, want als je zoveel laarzen op je wensen lijst hebt staan zal er vast ook wel wat inkomen binnen komen daar .Zolang ze op wensenlijstje blijven staan heb je niet veel inkomen hoor Lien.
Ik heb nog helemaal niets ingekocht voor Sint en weet ook nog niet wat ik ga kopen. Ik weet ook niet of mijn schoonouders meevieren. Daar hebben we nog geen tijd voor gehad. Dat is pas erg toch?
quote:Pebbles schreef op 26 november 2008 @ 12:53:

[...]

Zolang ze op wensenlijstje blijven staan heb je niet veel inkomen hoor Lien.

Da's waar, maar los daarvan ga ik ervan uit dat ik in mijn eentje niet meer verdien dan de Vrolijkerds samen .

Zo, kinderen opgevist, broodje gegeten, zometeen pinda's rijgen en daarna met dochter naar de kapper. Braafbraafbraaf zo op de woensdagmiddag.

Pebb, ik weet wel dat we het vieren, maar mijn cadeautjes-koop-planning wordt de hele tijd verstoord door mijn jongens....
Ik heb alle Sint kado's gekocht via Lobbes.nl. Erg handig en niet duur. Handig als je planning overhoop wordt gegooid door slapende baby of als drukke ondernemer Je moet alleen even kijken wat je koopt, maar ik ben erg tevreden!

Morrie, eet je je scheel aan pepernoten of kruidnoten? Ik weet dat je perpernoten schrijft maar de halve natie zegt perernoten als ze kruidnoten bedoelen en nu ben ik in de war

Ik vind die chocolade kruidnoten zo lekkerrrrr!

Ik heb mijn koffer(tje) gepakt.

Schoonmoeder komt om 14.30 uur.
quote:lien schreef op 26 november 2008 @ 12:01:

O ja, Vrolijk mail je die vacature nog even? Dan heb ik het idee dat ik nog wat doe als ik er op reageer, dan zit ik keurig in alle fases:

sollicitatie brief verstuurd naar bedrijf Weerste gesprek gepland bij bedrijf Xeerste gesprek gehad bij bedrijf Ytweede gesprek gehad bij bedrijf ZDan hoef ik voorlopig weer even niet op die akelige vacature banken te zoeken .

Het wordt tijd dat er iets concreets uit komt rollen.

Ik duim voor je.
En kruidnoten inderdaad, ik probeer iedereen om me heen ook op te voeden. Kruidnoten zijn lekker en pepernoten niet!

Ga nu pinda ketting rijgen!
Kruidnoten zijn inderdaad lekker, pepernoten zijn vaak te taai.

Mmmhhh.. krijg trek. Ga maar even thee zetten.

Tot morgen!
Uiteraard bedoel ik kruidnoten en ik wíst dat er iemand over zou beginnen dat het kruidnoten is . Maar pepernoten zijn niet te vreten dus volgens mij snapt iedereen het wel als je pepernoten zegt en kruidnoten bedoelt. Ze staan nu in de oven. Schorrie nam een vriendje mee, althans ik nam het vriendje mee want de moeder was wat ziekig. Ze hebben samen nootjes gemaakt en die ruik ik nu!
Ik bedacht me gisteravond in bed ook nog dat een werkster de tip voor Ely is. Ik vind dat echt een uitkomst. Ik heb nooit het gevoel dat ik iets in huis moet doen dus als de kinderen in bed liggen, ben ik vrij.

Pebbles, hoe is het met je vader?
Met mijn vader niet zo goed. In die zin dat hij zich erg veel zorgen maakt. Hij droomt er zelfs van, en hij heeft naar eigen zeggen in zijn hele leven nog nooit gedroomd. Ook heeft hij antibiotica voor zijn dikke been, plastabletten om het vocht te verdrijven en is vandaag voor de eerste keer thuiszorg geweest om zijn been in te zwachtelen. Morgen weer scan en echo van aorta en dan maandag gesprek met arts. Al mijn voorstellen om maandag mee ta gaan worden afgewezen. heb nog wel iets aangedrongen maar helaas. En dan houdt het toch op vind ik, alle adviezen dat we hem niet alleen moeten laten gaan ten spijt. Hij is dan toch degene die het laatste woord heeft. Maar..., hij heeft wel gezegd niet in zijn eentje de beslissing om te opereren of niet te nemen.

Mijn schoonmoeder zegt dat mijn vader de leeftijd heeft om dood te gaan (76) en dat vind ik niet leuk. Dit op mijn zorgen dat ik straks geen ouders meer heb. Dat ik er maar rekening mee moet houden dat dat op korte termijn zo kán zijn...

Gisteren was ik op kraam visite bij een vriendin (zij is al 20 jaar bevriend met Pebblo). En terwijl zij met een kersvers babietje (donderdag geboren) zit vraagt ze hoe het met mij gaat. Ik heb verteld van mijn psycholoog, en van mijn vader. En ze was erg lief enzo. Maar ik was best verward daarna, het voelde zo gek. Zij zo gelukkig met nieuw leven enzo, kan het niet benoemen.

En nu ga ik eindelijk een boterhammetje eten. Gekkenhuis hier. We hebben gesprekken gehad met de bank, dubben over ruimte erbij kopen en doorbreken, op zoek gaan naar groter pand of een jaartje geld opzij zetten. Wordt waarschijnlijk laatste, maar we zijn pand wel een beetje uitgegroeid na 15 maanden...
Zaken gaan goed dus Pebb, dat is fijn.

Je vader die zelfredzaam is: ook belangrijk, ondanks dat het akelig zal voelen dat hij alleen gaat.

Jij die een boterham gaat eten: ook verstandig .

Ely een werkster is echt heerlijk, absoluut een aanrader!

Intussen bij kapper geweest, BNJMN heeft daardoor exact 5 minuten geslapen, want viel net in slaap voordat we weggingen. Nu maar weer even aan het voeden in de hoop dat hij zo gaat tukken.
Kan me best voorstellen dat je vader zich zorgen maakt. Het lijkt me heel naar als doktoren zeggen dat het een soort tijdbom is, lijkt me zo'n enge gedachte!

Gaat hij nou echt helemaal alleen naar de dokter?? Lijkt me echt niet verstandig, het is zo lastig om een dokter goed te begrijpen en te onthouden wat hij zegt.

En een leeftijd om dood te gaan heeft hij niet vind ik. Dat is als je in de 80 bent. Mijn schoonvader is geloof ik 72 en die gaat ook echt over 4 jaar nog niet dood hoor.

Zelfgebakken pepernoten zijn echt zo ontzettend lekker. Die uit de winkel zijn ineens smakeloos geworden. En het is echt heel makkelijk, dit ga ik vaker doen.

Schorrie wilde ineens bij een meisje uit de klas spelen vanmiddag. Ik had al met de moeder van vriendje met dezelfde naam als KW afgesproken. En nu blijkt dat Schorrie met dat meisje wil spelen omdat zij kauwgom mag. Dus als ik het toelaat, gaat hij daar kauwgom eten terwijl hij dat van ons nog helemaal niet mag!
Werkster lijkt me idd. wel lekker voor jullie Ely. En pas alsjeblieft een beetje op jezelf, het klinkt alsof je niet te lang zo moet doorhobbelen!

Haha Morrie, groot gelijk, die Schorrie van jou. Lekker ergens spelen waar je kauwgum krijgt

Het zal vast nog wel erger worden dan dat. Ik ging op mijn 15e logeren bij een vriendinnetje van wiens ouders we wel tot laat uit mochten

Peb, wat een zorgen om je vader. Sterkte meis! En je niks van je schoonvader aantrekken, 76 is echt niet hoogbejaard!

Hier gaat het met Millenium steeds een klein beetje beter, Nanos' handje ziet er blarig maar rustig uit, dus tijd voor iets nieuws: nou is Mini weer ziek. Net na een dag wezenloos bankhangen met 39.7 naar bed gegaan, arm kind!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven