VRLK

06-01-2008 21:09 13668 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie zwijgt stemt toe
Lekker dat je je zo goed voelt Pebbles!

Dat argument verbaasde me misschien nog meer ja: dat je een 2e wel heul errug achterstelt als het kleding/ondergoed van oudere broer of zus moet dragen. Schurk hier (Boef overigens ook) zal het echt worst zijn wat hij aanheeft. Natuurlijk krijgt hij ook weleens iets nieuws, maar ondergoed zou nou echt het laatste zijn dat dan in me opkwam.

Het regent hier. En mijn moeder (die vandaag hier zou zijn) moest onverwacht op ziek neefje passen. En nu moet ik dus maar hopen dat de GLS-meneer, die ik donderdag al had gemist en voor vandaag opnieuw had laten komen, precies tussen alle boodschappen en 4x heen-en-weer naar school komt en niet weer niemand thuis aantreft. Dat haat ik echt aan internetshoppen: dat gezeik met afleveren. TPG probeert een pakket tenminste nog bij buren af te geven, maar GLS neemt het doodleuk weer mee en als je even pech hebt kun je het ergens op een depot in Verweggistan gaan afhalen. Irritant!!
Daarom verzenden wij ook met TNT, meest consument gericht.
Heb Wind net gesproken, had zitten slapen kennelijk, want me nog niet verdiept in alle luxe van HvS. Maarrrrr.. ik heb het ook verzonnen hoor. Ik denk dat ik vrijdag avond al ga, maar dan pas nadat de kindjes in bed liggen.
O en Morrie, ben jij er al uit wanneer jij gaat rijden? Als je vrijdagavond gaat kunnen we misschien wel samen rijden?
Zo, heb vandaag Ely, Lien, Morrie en Pebbles gesproken (en Nathje ingesproken) en van hun de behandeling(en) doorgekregen. Ik ga vanavond bellen dus als iemand zich nog bedenkt dan kun je het even doorgeven. Alleen de voorpret is al leuk!

Ja, volgens mij gaat Morrie ook vrijdagavond al, Lien.

Gezellig dat we vrijdagavond al bijna compleet zijn dan!

Ik wijk af wat ondergoed betreft. Ik denk niet dat BRS het gedragen ondergoed van KW krijgt.
anoniem_40307 wijzigde dit bericht op 23-02-2009 15:02
Reden: Naam!
% gewijzigd
Grappig Wind, zou van jou hierin geen afwijkende denkwijze verwachten. En is het dan om hygiënische redenen of het uitgangspunt dat 2e geen afdankers moet krijgen? Of andere reden wellicht?

Grappig net op schoolplein: Boef had zijn eerste speelafspraak (met ander vriendje dan het buurjongetje), stond er daarna ook nog een meisje aan zijn mouw te trekken omdat ze met hem wilde afspreken. Arme kind helemaal teleurgesteld, dus die zal wel snel ook een keer willen.

Had ik net alleen mijn moeder aan de lijn en die vond het maar raar dat ik Boef daarheen heb gebracht (ben met vriendje en zijn vader meegefietst) en hem straks ook ga halen. Zij vond dat dat om-en-om "hoort" en zei dat zij dat vroeger bij ons ook altijd zo deed als wij afspraken. Ik vind dat maar gek: ik kan toch niet van zo'n andere ouder verwachten dat die mijn kind maar effe thuisbrengt straks? Of wel?

Behandelingenvoorpret klinkt leuk. Ben zelf nooit zo van gepriegel aan mijn lijf, maar het zal vast erg relaxed zijn. Leuk hoor!
O en TNT was het dus ipv TPG. Ik ben altijd in de war met die organisaties. Hoe dan ook: GLS-meneer kwam keurig om 14:15. Maar waarom een webwinkel kiest voor die pakketdienst is mij een raadsel.
O (2) en mevrouw van de p&p poli belde nog. Kon melden dat Boef 2x met luier om op de wc had gezeten en het daarna vertikte. Dus het stickerbeloningssysteem moet aangepast en dan maar weer zien.

ok, als u het zegt.

Zucht.

En ja, I know, 't is peanuts op de schaal van wereldleed en andere ellende, maar soms worden we hier echt debiel van die luierberg. Na 2,5 jaar 2 kinderen in de luiers vind ik best dat er eentje mag gaan afhaken.
Vind ik ook Athena. Maar een kleine progressie is wel zichtbaar toch? (om het positief te houden...)

TNT was TPG was PTT.

Wind is heel hygiënisch volgens mij, dus ik denk dat dat voor haar de overweging is?

En hier is het gebruikelijk dat schoolvriendjes worden opgehaald. Dus als Pebbeltje ergens blijft spelen haal ik hem op. Ook met partijtjes enzo worden kinderen altijd opgehaald en niet thuisgebracht. Waar mogelijk gaan ze wel zelf (zonder mij) met het kind mee, maar als dat praktisch niet lukt dan fiets ik mee. Pebble brengt wel regelmatig vriendjes of vriendinnetjes kindjes thuis trouwens, maar dan moet hij ook door naar zaak om de bestellingen op te halen.
Hier ook met de ouder van speeldate mee en dan zelf halen. Als niet voldoende ruimte (in auto/op fiets) dan droppen we kind zelf. Soms breng ik kinderen die hier gespeeld hebben thuis, omdat ik dan eerder van ze af ben, maar ook omdat ik niet altijd zin heb de ouders hier te ontvangen . Hangt van de ouders af, maar je hebt wel eens plakkers, terwijl ik dan liever wil koken en BNJMN koest wil houden.
Wind is heel hygienisch inderdaad, which reminds me: ik ga ons bed nog even verschonen voordat ik BNJMN en de rest ga halen .
Ik moet altijd nog grinniken om Wind en haar 'vette lappen'.

Ik doe echt mijn uiterste best mijn bed elke 2 weken te verschonen, maar vaker ligt het er echt wel een weekje langer op. En dan schaam ik me voor de werksters en overweeg allemaal dezelfde dekbedovertrekken te kopen zodat het niet opvalt.

Overigens was ik afgelopen week thuis toen ze kwamen poetsen (en zijn ze een uur langer gebleven omdat we teveel kletsten tijdens het poetsen, super hoor). Ze vinden mijn huis netjes en schoon, niet iets om me voor te schamen. En toen ze voorbeelden noemde van andere werkhuizen die ze hebben, bijvoorbeeld eentje waar ze het vuil met een plamuurmes van de grond schrapen, was ik gerustgesteld.
Ghe, bed verschonen gebeurt hier dan juist weer elke week. De keren dat het langer duurt voel ik me al ranzig, terwijl dat goedbeschouwd niet zo hoeft te zijn natuurlijk. Maar met bedden heb ik dat nou eenmaal. Bij Schurk verschoon ik zijn laken momenteel elke dag, omdat het elke morgen onder de snotkorsten zit, zo goor!

Peb, je hebt gelijk hoor, progressie, hoe klein ook is fijn.

Punt nu met Boef en spelen is (nog) dat hij bij mij achterop de fiets naar school gaat, dus dan moet je hem ook zelf brengen als hij ergens naartoe gaat. Zat sowieso pas te kijken dat hij hoognodig een grotere maat fiets moet en dan moeten we ook maar eens serieus werk gaan maken van het fietsen zonder zijwielen, dan kan hij op zijn eigen fiets mee naar school en hoef ik hem na evt. speelpartijen alleen maar te halen. Scheelt weer.

Zo, koken en aan tafel. Ben lui, een paar avonden is het toch weer te laat geworden en ik kan daar echt niet goed (meer) tegen. Vanavond bijtijds dus maar weer eens.
Kinderen hier gaan altijd lopend naar school. Vaak mee in de auto met iemand anders, of ook lopend/achterop met andere ouder.

Kiloknaller noemde BNJMN 'vulniszak' omdat hij alles eet. hij bedoelde waarschijnlijk vuilinisBak . Vandaag zalm en brocolli, gewoon net als wij. Time flies.
[quote]Pebbles schreef op 23 februari 2009 @ 09:41:

Ik heb me er ook over verbaasd Athena. Klein Pebbeltje draagt hier vrolijk het ondergoed van Groot Pebbeltje hoor!

En Zen draagt gewoon weer het ondergoed van KP en GP!
quote:athena schreef op 23 februari 2009 @ 15:41:

Grappig Wind, zou van jou hierin geen afwijkende denkwijze verwachten. En is het dan om hygiënische redenen of het uitgangspunt dat 2e geen afdankers moet krijgen? Of andere reden wellicht?

Ben sowieso niet zo van de tweedehands kleding. Sinds kort wat minder en draagt BRS ook kleding van het buurjongetje. En natuurlijk kleding van KW. In eerste instantie wilde we het niet. Niet uit hygienisch oogpunt maar gewoon omdat veel kleding echt KW is. Als BRS het dan aan had dan zag ik KW. Nu niet meer maar moest daar echt aan wennen.

Ondergoed doorgeven vind ik gewoon not done. Dat heeft KW gedragen en gaat wanneer het te klein is de kliko in. Geen duidelijke reden (ik denk toch iets met hygiene).
Vette lappen

Hij blijft leuk hé? Wij verschonen iedere week het beddengoed om vette lappen te voorkomen. Niets lekkerder, in tegenstelling tot andere hier , dan een vers gedekt bed.

Hier worden de kinderen die bij KW komen spelen ook opgehaald. En ik haal KW als hij ergens speelt. Zo'n gedoe ook met BRS icm koken. Dan is het toch het handigst als het speelkindje gehaald wordt.

Zo, ik heb het lijstje bijna compleet

Pebbles: facial balance + hotstone massage

Mille: hotstone massage

Lien: facial balance + hotstone massage

Morrie: facial balance

Ely: geen

Nathje: nog niet kunnen bereiken

En ik twijfel nog. Vind twee behandelingen voor 120 euro wel duur hoor. Kan ik er dan nog van genieten als ik weet dat iedere minuut van de hot stone massage ruim een euro per minuut kost
Ben ik weer..

Kinderen slapen nog steeds niet! Ze zijn zó hyper.

Dacht net wat te horen toen ik met Morrie (ligt ziek op bed) aan de telefoon zat en heb opgehangen. Kom ik boven staat BRS in zijn bed zonder slaapzak aan en staat KW ernaast met de slaapzak van BRS aan! Pfff... vermoeiend.

Ook wel weer grappig, want die ventjes hebben samen echt veel lol. Ze zitten elkaar bijna nooit in de weg.

Zometeen Lekker PP kijken! Joehoe.

Ben niet zo tevreden meer over de werkster. Ik merk dat ik me steeds meer irriteer aan dingen als ze is geweest. het lijkt wel of ze minder haar best doet ofzo. Onze vorige hulpen waren 50+ en kond echt goed schoonmaken. Binnen 3 uur waren alle vaste dingen gedaan en hadden ze nog tijd voor iets anders. Deze hulp haalt de vaste dingen nét in drie uur en laat steken vallen.

Vanmorgen lag er een koffievlek naast de Senseo en heb ik (als test ) laten liggen. Kom ik vanmiddag thuis. vlek weg, maar onder de Senseo lag nog een halve liter koffie. Ze is er gewoon omheen gegaan! Ook staat er al een aantal weken een voetafdruk van mijn laars (nav in de regen lopen) op onze houten vloer. En ze dweilt iedere week en zit er nog steeds. GW zegt ook dat ze niet dweilt maar de vloer nat maakt.

Weet niet wat we moeten doen. Een nieuwe (en betrouwbare en goede) heb je niet zomaar gevonden.

Athena, waarom zegt de PP poli dat je moet stoppen met stickeren? In plaats van belonen weer negeren. Zoiets?

Of, PP begint!

Ik ga even snel een bakkie winterthee (mmmh...) zetten.
Hmm Wind, ik zit al de hele dag te dubben over toch de facial erbij. Ik liet me in eerste instantie ook weerhouden door de smak geld, aan de andere kant doe ik dit soort dingen anders nooit dus mag het ook wel een keer.. Maar dat je nog niet gebeld hebt en ik me dus nog kan bedenken helpt ook niet echt

En lief, KW en BRS die samen ondeugend doen. Het klinkt echt heel schattig, twee van die blije boefjes in pyjama.

Athena, kan me voorstellen dat je het flink zat bent, die vieze luiers. Schurk ze zelf laten verschonen is zeker niet pedagogisch verantwoord? In het kader van 'elke 4-jarige moet z'n billen zelf kunnen vegen, dus jij ook'? Dat gaat echt stukken makkelijker als het niet in een luier zit, dus misschien ook motiverend.. Maar ja, waarschijnlijk wil ik me de bende die dat zelf doen mogelijk gaat opleveren niet eens voorstellen!
He, ik had helemaal niet in de gaten dat ook Lien een weekend wegging, shame on me!

Het is hier niet aan de orde, kleding doorgeven aan de jongste, maar als dat kon deed ik het gewoon, ik ga ervan uit dat onze wasmachine zijn werk goed doet. Ik heb wel eens kinderkleding gekregen van een vriendin voor de kinderen, de hare zijn net wat ouder dan S&W, maar daar zat geen ondergoed bij. Wel sokken, en die heb ik dan weer weggegooid. Heel simpel, alles wat er verwassen uitziet blief ik niet van een ander.

Athena, ik houd ook niet van die koeriersdiensten die per se maar 1 of hooguit 2x komen, erg irritant, zeker als je spullen uit het buitenland verwacht (zoals ik regelmatig). Ik houd er ook niet zo van als ze het bij een van de buren afgeven, ik wil hen daar niet mee belasten. Bovendien is het begrip 'buren' bij TNT Post vaak een rekbaar begrip, heb ook wel eens iets op moeten halen bij een huis aan de overkant en dan 10 huizen naar rechts of zo. En in onze nieuwe woonplaats heb ik wel eens een bericht in de bus gevonden waarop stond 'ligt achter de groencontainer', toen moest ik wel erg lachen. Dat kan alleen in een dorp.

Met spelen worden de kinderen die hier komen spelen gewoon opgehaald door pa of ma, met uitzondering van 1 vriendje. Als hij komt spelen bied ik meestal aan om hem daarna naar huis te brengen, omdat de oppas-in-huis, soort Nederlandse au-pair maar dan anders, alleen een scooter ter beschikking heeft en ze daarop niet twee kinderen kan vervoeren (jochie heeft nog een zus). En dat vind ik ook geen probeem. Voordeel daarvan is weer dat ik zeker weet dat 't kind echt op tijd weer weg is .
Mille, ik heb nog niet gebeld. Ik wacht nog even Nathje af, misschien dat ze nog belt. Dus je kunt nog bijboeken hoor!

Het is pauze... even nog een bakje thee inschenken.
Wind, ik ben misschien heel simpel maar waarom zeg je niet gewoon tegen de hulp dat je de laatste tijd vindt dat het niet meer zo schoon is als ze is geweest? Ik neem aan dat je in je functie op je werk ook wat zegt als iemand zijn of haar werk niet goed doet. Ik snap wel dat je je hulp niet kwijt wilt, maar als ze het niet goed doet en het irriteert je, dan kun je of een andere zoeken (of het zelf gaan doen ) of je zegt er wat van en je hoopt dat het beter wordt. Ik zou in ieder geval niet blij zijn als ik geld betaal om iemand mijn huis schoon te laten maken en het huis is vervolgens niet naar behoren schoongemaakt.

Athena, ik blijf bij mijn stelling dat je het gewoon moet negeren als Boef in zijn luier poept en hem heel erg prijzen als hij het wel goed doet. Stickersysteem heb ik nooit gedaan, simpelweg omdat stickers mijn kinderen gestolen kunnen worden. Wat ik wel deed met Wiske was bijvoorbeeld beloven dat ze iets kleins mocht uitzoeken in de speelgoedwinkel als ze een hele week droog bleef. Misschien niet pedagogisch verantwoord maar die omkooppraktijken werken bij haar het best.
En ik verschool de bedden soms 1x per week, soms 1x per twee weken. Net naar gelang ik zin en tijd heb om het te doen. En als ik veel was heb liggen ben ik ook geneigd het bedden verschonen een weekje te verschuiven, in het kader van niet al te veel was ophopen.
quote:lien schreef op 23 februari 2009 @ 12:56:

O en Morrie, ben jij er al uit wanneer jij gaat rijden? Als je vrijdagavond gaat kunnen we misschien wel samen rijden?

Ben ziek en ben terug gelezen tot hier, ga ook niet meer verder want ben misselijk en ga mijn bed weer in. Maar.... ik ga denk toch vrijdagavond. Schorrie heeft die vrijdag vrij van school en nu had Harrie bedacht om dan met de jongens naar zijn moeder te gaan. Dus dan hoef ik nul schuldgevoel te hebben als ik uit mijn werk naar HvS ga!

Verder hebben wij de werkster opgezegd afgelopen vrijdag. Hoe we het dan nu moeten gaan doen is me nog even een raadsel. Maar ze liep zo enorm de kantjes er vanaf, kwam echt alleen het geld ophalen zeg maar, dat het gewoon genant was dat we dat nog accepteerden.

Had ik nog meer? Ik weet het al geeneens meer.....
Ondergoed van Schorrie gaat gewoon een doos in voor Knorrie ooit trouwens. Of ik het dan ook echt ga gebruiken is een tweede, het valt me tegen hoe mooi de kleding van Schorrie nog is nu ik het weer tevoorschijn haal. Terwijl ik dat toentertijd helemaal niet zag.

Ga weer naar bed. Ben het hele weekend al misselijk en vanochtend beetje aan de dunne. Was van plan om te gaan werken maar kon niet eens blijven staan onder de douche dus ben mijn bed maar weer ingegaan. En wat voel ik me weer schuldig zeg. Ik ben zo vaak ziek de laatste jaren, mijn baas zal wel denken.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven