VRLK

06-01-2008 21:09 13668 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie zwijgt stemt toe
Zo'n platte tv is wel heel mooi, ik zou er wel blij mee zijn als Harrie dat van zijn eigen geld zou kopen!

Nathje, spannend hoor! Misschien doen ze wel Pietengym, Schorrie kreeg een Pietendiploma omdat hij zo goed pakjes in de schoorstenen kon gooien en van dak naar dak kon springen . Vandaag gingen ze trouwens pepernoten bakken. En weer bedacht ik me dat wij vroeger echt niet zulke leuke dingen deden in de klas volgens mij.

Wij hebben sinds een week stank in huis. Het begon in onze slaapkamer, een viezige lucht, maar toch ook een beetje zoetig, 't is geen putlucht. Soms ruik ik het in de keuken ook (die onder de slaapkamer zit). We komen er maar niet achter wat het is. Heb al een doek in het putje van de wastafel gehad maar ik ruik het nog steeds dus dat is het ook niet. Gisteravond in bed waren we al aan het fantaseren over een lijk bij de buren in huis .

Het enige wat ik nog kan bedenken is de allesreiniger die de werkster gebruikt. Misschien gaat die stinken op den duur als je hem niet goed verdunt oid.
Ach, ik krijg gewoon een brokje in mijn keel als ik denk aan Apie die in haar hemd en onderbroek aan het gymen is. Wat is het moederschap toch gek

Vreemd zeg van die lucht Morrie. Hier nog een wilde fantasie (die Aap heel regelmatig meemaakt) een hennepkwekerij bij de buren? Die schijnen vooral gepakt te worden door stankoverlast en dus klachten van de buren. Is dat zoetige geen wietlucht?
Weet je wat mijn manie is op het moment? Ipv een tv een beamer in de woonkamer Lijkt me zo heerlijk dat je op de muren kunt projecteren en dus geen tv kast ofzo nodig hebt. Aap begint er ook steeds meer voor te voelen dus als we het geld bij elkaar gespaard hebben is hij vast om.

(ik kan me goed inleven in Veter Drop, dat blijkt)
Dat zou wat zijn, een wietplantage bij de buren. Let ook op je energierekening dan...

Hier ook zote lucght in de keuken, beetje erg overrijp fruit lucht. Komt uit de vuilnisbak en daar heb ik vande week idd een schimmelende sinaasappel ingegooid.

Wij hadden vannacht een kind met koortsdromen. Helemaal overstuur en gillen enzo. Lijkt wel wat opgeknapt vandaag dus Sint morgen op school moet lukken. Pebblo is thuis.

Ik heb een lekker petroleumkacheltje bij me staan want geen verwarming in pakhuis, en dat is lekker!
Nee, het is geen wiet. Wietlucht herken ik wel, dat is kruidiger.

Ik zat nog te denken aan de verwarming, het komt wel uit die hoek van de slaapkamer denk ik. (Zien jullie het voor me, ik snuffel continue door de slaapkamer, overal aan ruikend en me concentrerend op de lucht ).

Wij hebben geen vlakke wand waar we een beamer op zouden kunnen projecteren of een flatscreen aan zouden kunnen hangen. De enige geschikte wand heeft een raampje en Harrie opperde laatst al om dat dan dicht te metselen .
Hebben jullie nou een tvgids thuis?
Wij hebben geen tv gids. Zappen wat in de rondte, kijken op teletekst en soms op http://www.tvgids.nl
www.tvgids.nl
Ha Pebb, twee zielen een gedachte .
Aha, Pebbles doet het dus net als wij, alleen kijken wij op omroep.nl. En Lien ook op www.tvgids.nl, ga ik daar ook maar eens kijken.

En de rest?
De Vara gids.
Die hadden wij ook toen we nog een gids hadden. Vond ik een leuke gids, soort tijdschrift.

En kijk je dan vooraf wat er die week op tv komt?

Ik denk dat ik gewoon een proefabo ga nemen, vind het wel iets voor de winter, dan kijk je toch wat meer tv. Als hij elke week ongelezen de prullenbak in beland (wat de reden was dat wij hem opzeiden) weet ik dat het niets voor ons.
Wij denken er juist over om hem op te zeggen. Ik kijk er echt nooit in. Ja, als hij binnenkomt lees ik een paar vaste rubrieken zoals 'eigen buis en haard', 'Bob en Youp' en de ingezonden brieven. Zal ik eens kijken of je een kado krijgt als je lid wordt?
Ik heb hem al besteld, 4 weken gratis. Kan ik dus idd kijken of we hem ongelezen weggooien. Toen we nog geen kinderen hadden las ik hem altijd, toen Schorrie geboren werd heb ik hem opgezegd omdat ik er nooit meer in keek.

Die mensen in eigen buis en haard, daarvan viel het me op een gegeven moment op dat de een na de ander ging scheiden nadat ze daarin gestaan hadden .
Ben benieuwd of het je bevalt! Ik kan hem eigenlijk niet opzeggen. Vind het ook wel gezellig en nostalgisch (mijn ouders zijn al lid sinds jaar en dag) de Vara gids

KW was bij de buurvrouw en toen heb ik nog even snel bij de sportzaak in het winkelcentrum keepershandschoenen gekocht voor KW (voor in de zak). Ik weet zeker dat hij daar blij mee is! Voor BRS een Cars bal.
Leuk idee, keepershandschoenen. Ik heb nog snel een kinderkeukenhulpsetje gekocht voor Schorrie en voor neefje. Met deegroller, pollepels, enz. Ik smste mijn broertje dat kindjes stierlijk verwend gaan worden omdat ik me niet kon beheersen (we zouden 1 cadeau voor het kind van de ander kopen maar ik heb er 3 voor neefje). Hij smste terug dat ze al zoveel zooi hebben en vast opgroeien tot heeeeel vervelende kinderen .

Schorrie heeft bij vriendje-met-dezelfde-naam-als-KW gespeeld. Heb bij het ophalen nog even koffie gedronken met de moeder. Best leuk zo die schoolplein contactjes. Nooit gedacht dat ik dat nog eens zou zeggen . Moeder vertelde dat vriendje-met-dezelfde-naam-als-KW het heel vaak over Schorrie heeft en dat ze dikke vrienden zijn. Dacht ik ook al maar vind het ook echt heel leuk om te horen.

Schorrie vraag wel heel vaak: 'Waarom hebben we twee KW's?' Dat vindt hij toch wel erg raar!
Lig in bed.

Toen GW thuis kwam zaten hier de 3 buurkindjes en stortte ik in. Heb nog gegeten (wel genoten van lekkere zuurkoolschotel!), maar hoofd werd steeds zwaarder. Nu zit KW naast me op de Ds en zijn GW en BRS de tafel aan het afruimen.

Het water loopt uit mijn neus en ben nog steeds duizelig. Ik ben net twee dagen niet verkouden geweest al was de eerste denk ik een ander virus. Want toen was verkoudheid voornamelijk slijm en voelde ik al mijn holtes, nu is het alleen het water wat me de neus uit loopt.

Zijn jullie ook weer op de hoogte van de details
Morrie naam alarm: in post van 16.09!

pfff, wij hebben weer problemen met het regelen van de kerstfeestdagen wanneer we bij wie zijn. Het is elk jaar drama en altijd onze "schuld".
Lekker uitzieken dit keer Wind! Beterschap!
Ach, schattig die vriendschappen op de kleuterschool

KW heeft 4 vriendjes waar hij veel mee speelt in de klas, maar durft met niemand mee. En het komt niet in hem op om kindjes bij hem te vragen dus zei ik hem maandag dat er wel een kindje mee mocht als hij dat wilde. Ja, dat wilde hij wel, maar dan meost ik het vragen. Ik op moeder en jongetje (1 van de 4 vriendjes uit zijn klas) af en vroeg of S bij ons wilde spelen. Nee, wilde hij niet. Hij ging liever naar zijn oma. Mijn moederhart brak toen ik de teleurstelling op het gezicht van KW zag.
Rete-irritant die kerstdagen invullen.

Hier is al jaar en dag ritueel dat 1e kerstdag met de hele schoonfamilie (broers en zus van schoonmoeder + kinderen, aanhang en kinderen) wordt gevierd. We rouleren ieder jaar van gastheer/vrouw. Nooit een probleem geweest want mijn broertje was lang vrijgezel en mijn ouders namen genoegen met 2e kerstdag want stond geen enkele traditie in de weg. Nu mijn broertje een vriendin heeft wordt het wat lastiger want haar familie heeft de traditie bij elkaar te zijn op 2e kerstdag. Juist ja... Dus hebben we afgesproken dat we om het jaar er niet bij zijn op 1e kerstdag en hetzelfde geldt voor broertje en vriendin op 2e kesrtdag bij haar familie.

Nou... wat een gezeik is dat (geweest).

Dit jaar zitten wij in een huis met mijn ouders en broertje + vriendin en hebben schoonfamilie gevraagd ook te komen.

Nou.... wat een ophef.

Pfff... laat maar gaan

Zalige feestdagen!
Gelukkig heb ik erg relaxte schoonouders, en heeft mijn broertje ruzie met de zijne. Wij zijn degene die mogen zeggen wanneer we het waar vieren, en we zijn er nog over aan het nadenken .

Wind, erg is dat he, als een kind niet bij jouw kind wil spelen. Schorrie zei laatst dat er niemand bij hem wilde spelen, vond ik ook zo erg. Maar het viel achteraf gelukkig wel mee.

Weet je ook waarom KW het eng vindt om bij een vriendje te spelen?

Je hebt nog 3 vriendjes over om te vragen, er wil er vast wel 1 .

Het handigst vind ik het toch wel als de kinderen het zelf regelen en met zijn tweeen op je af komen om te vragen of ze mogen spelen. Dan weet je tenminste zeker dat de kinderen het willen. Ik heb Schorrie een paar keer gezegd dat als hij wil dat er iemand komt spelen, hij dat dan aan dat kindje moet vragen. Misschien kun je dat bij KW ook proberen? Ik moest het wel een paar keer herhalen hoor.

Beterschap trouwens.

Naam is weer aangepast, wat vergis ik me toch vaak....
Hij vindt het gewoon nog een beetje eng. Ik zal hem volgende keer 's ochtends instructies geven dat hij iemand mee mag vragen!
Ja, en dat dan 10 dagen lang herhalen, dan komt het vast wel goed .

Nathje, wat een superwinkel dat Harolds Grafik zeg. Ik had gemaild gisteren en nu belde ze terug. Ze gaan me de passer opsturen en maken een uitzondering door niet te wachten tot het geld binnen is. Ik ben helemaal blij. Nu nog hopen dat TNT meewerkt..... Zo niet, dan verzin ik wel wat voor schoonmoeder dat het later komt ofzo.
Fijn zeg Morrie! Ik vind het ook een fijne zaak. Echt zo'n zaak waar ze liefde hebben voor de producten en snappen dat hun klanten dat ook hebben (of in jouw geval snappen dat jij het cadeau wil geven )

Apie had het helemaal goed gedaan op school trouwens. Ze vond het helemaal leuk en de juf vond dat het soepel was verlopen.

Ze heeft haar eerste vervelende opmerking ook al voor haar kiezen gehad. "Iemand zei ukkepuk tegen me, mam en daarna stommerd ofzoiets." Arm schaap.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven