Vuile magnetronbakjes na verwarmen voeding
woensdag 30 juli 2008 om 11:24
Even een heel huishoudelijke vraag:
Ik heb van die hele handige magnetronbakjes. Je kunt ze ook in de vriezer en vaatwasser doen. Alleen krijg je na het verwarmen van voeding altijd van die vieze voedselranden (zo'n rode gloed, ieeuw...) in het bakje. Uiteraard helpt de vaatwasser niet en kokend water ook niet. Ik zag laatst bij de Smaakpolitie dat hier toch smaakoverdracht door kan komen en dat het dus vies is.
Wie weet hoe ik dit goed (en het liefste makkelijk) schoon krijg?
Ik heb van die hele handige magnetronbakjes. Je kunt ze ook in de vriezer en vaatwasser doen. Alleen krijg je na het verwarmen van voeding altijd van die vieze voedselranden (zo'n rode gloed, ieeuw...) in het bakje. Uiteraard helpt de vaatwasser niet en kokend water ook niet. Ik zag laatst bij de Smaakpolitie dat hier toch smaakoverdracht door kan komen en dat het dus vies is.
Wie weet hoe ik dit goed (en het liefste makkelijk) schoon krijg?
woensdag 30 juli 2008 om 11:52
Geweldig, ga ik ook doen.
Die meneer van de smaakpolitie is trouwens wel een beetje een zeikerd vind ik. Die bakjes zijn gewoon verkleurd. Als het in de afwasser heeft gestaan en je hebt het met kokend water schoongemaakt, is het schoon, punt.
Het ziet er alleen niet fris uit.
Ook dat gedoe, dat alles wat over de datum is, weg moet. Als melk nog goed is, is het nog goed. Die melk kijkt niet naar de datum op het pak en denkt:"verdorrie, ik ben over de datum. ik word zuur".
Die meneer van de smaakpolitie is trouwens wel een beetje een zeikerd vind ik. Die bakjes zijn gewoon verkleurd. Als het in de afwasser heeft gestaan en je hebt het met kokend water schoongemaakt, is het schoon, punt.
Het ziet er alleen niet fris uit.
Ook dat gedoe, dat alles wat over de datum is, weg moet. Als melk nog goed is, is het nog goed. Die melk kijkt niet naar de datum op het pak en denkt:"verdorrie, ik ben over de datum. ik word zuur".
woensdag 30 juli 2008 om 12:33
als de meneer van de smaakpolitie dat vies vind zo'n kleurtje omdat het oa smaakoverdracht heeft dan is een kunstbit reiniger denk ik niet veel beter, dat dringt dan ook in het plastic... maar goed je hebt in ieder geval ook speciale bakjes die niet verkleuren en ook voor magnetron en vriezer zijn, die aan schaffen
woensdag 30 juli 2008 om 14:37
quote:elninjoo schreef op 30 juli 2008 @ 12:25:
Je kunt dat soort dingen voorkomen door de gewenste hoeveelheid voedsel op je bord te leggen en dat in de magnetron op te warmen. (scheelt je tevens onnodige afwas)volgens mij beetje overbodige opmerking, als het spul uit de vriezer komt, bakje is toch al vuil
Je kunt dat soort dingen voorkomen door de gewenste hoeveelheid voedsel op je bord te leggen en dat in de magnetron op te warmen. (scheelt je tevens onnodige afwas)volgens mij beetje overbodige opmerking, als het spul uit de vriezer komt, bakje is toch al vuil
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
woensdag 30 juli 2008 om 14:44
Ik gebruik de bakjes van de Chinees altijd om eten in te bewaren. Die kunnen in de vriezer en in de magnetron. Als ze verkleurd zijn (die dingen verkleuren eigenlijk nooit volgens mij) of stuk dan gooi ik ze weg en bestel weer Chinees. Ook handig om mensen eten in mee te geven, de bakjes hoef ik namelijk niet terug.
Je kunt die dingen trouwens ook gewoon krijgen bij Chinese supermarkten.
Je kunt die dingen trouwens ook gewoon krijgen bij Chinese supermarkten.