Waar blijft dat tweede streepje nou toch???

30-07-2009 11:49 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,

Manlief en ik zijn nu al 9 maanden bezig om een minimensje te maken, maar het wil nog niet lukken. Ik ben nogal ongeduldig, dus ik vind het wel moeilijk. Daarbij begin ik stiekum ook wel een klein beetje ongerust te worden, maar ik wil nog niet in de medische molen stappen, omdat het daar nog te vroeg voor is. Ben wel al 2 keer overtijd geweest, met een aantal testen tot gevolg, die negatief bleken te zijn, snif. Ik weet dat het best lang kan duren voordat het lukt, maar ik zou zooooo graag eens een keer een tweede streepje willen zien. Wie van jullie herkent dit en wil meepraten/delen?
Wat maakt jou anders dan de andere topics over dit thema dan? En waarom zouden de mensen daar niet met je mee kunnen praten en delen?
Er zijn hier inderdaad genoeg topics waar meiden meeschrijven die er "wat langer"over doen............

Er is volgens mij in een ander topic ook al tegen je gezegd dat er in jouw situatie nog geen reden tot paniek of wat dan ook is!

Dus: misschien kun je een aantal maanden gaan temperaturen, of ovulatietesten gebruiken? Verder: lekker seksen wanneer jullei dat beiden willen!

En even over de medische molen: daar is het inderdaad veel te vroeg voor, mijn huisarts hanteert 1,5 jaar actief bezig, dan pas een doorverwijzing (bij een gewone cyclus etc.)
Er is met name een topic over "na 11 maanden nog niet" zwanger, en dat is dus nog niet mijn geval (maar ik mag gelukkkig wel meepraten, ). Andere forums over zwanger worden in z'n algemeen zitten al aardig vol, dus het leek me een goed idee om een nieuw groepje te beginnen. En ik weet best dat ik me nog geen zorgen moet maken, maar het begint wel een beetje te knagen... Ik vroeg me af of meer meiden dat hebben...
Maar als er topics zijn met hetzelfde thema en waar ik nog welkom ben, houd ik me aanbevolen! Ik ben nog geen ervaren forummer, dus ik ben nog zoekende...
Beste Leontientje,

Als jij lekker een topic wilt openen omdat je een beetje aandacht wilt voor jouw probleem en er graag met andere mensen over wilt praten moet je dat lekker doen!!!

Daar is nu juist een forum voor en daarnaast is het ooit best moeilijk om aansluiting bij een reeds bestaande langlopende topic te krijgen.

Helaas kan ik niet veel voor je betekenen in dit topic omdat ik zelf net gestopt ben...

Wilde toch even reageren omdat ik het gewoon niet altijd kloppen hoe mensen op een nieuw topic reageren en wilde je even een hart onder de riem steken.

Veel succes........
Stampertje, bedankt voor je reactie! Ik had dat hart onder de riem wel even nodig :-). Ik blijf proberen!
Wat gebeurt er eigenlijk als je tegen de huisarts zegt dat jullie al meer dan een jaar bezig zijn en dat het niet zo wil lukken?

Hoe kan de dokter aantonen dat je 9 maanden bezig bent ipv 13,14,15?
Er was kan ik me herinneren ook een: "na 8 maanden nog niet zwanger topic" Misschien eens speuren in de lijst. Topic van Maris zijn ook veel meiden die met je mee kunnen praten toch?
quote:Maris1978 schreef op 30 juli 2009 @ 13:21:

Wat gebeurt er eigenlijk als je tegen de huisarts zegt dat jullie al meer dan een jaar bezig zijn en dat het niet zo wil lukken?

Hoe kan de dokter aantonen dat je 9 maanden bezig bent ipv 13,14,15?Niet. Tenzij hij zelf je spiraaltje er 9 maanden geleden uit heeft gehaald
Het kan ook iets heel simpels zijn. Een vriendin van mij is ook na een maand of 10 naar de HA gegaan en toen bleek dat ze geen goede eisprong had ofzo, die heeft 1 maand Clomid gebruikt en toen was ze meteen zwanger.
Stressed is just desserts spelled backwards
Als je er echt heel heel heel heel erg mee zit Leontientje, waarom zeg je dan gewoon niet tegen de huisarts dat jullie al meer dan en jaar bezig zijn?

Dan ga je de medische molen in.....komt eruit dat jullie allebei gezond zijn en dan keert misschien de rust terug die jullie nodig hebben om zwanger te raken.
quote:Aruba schreef op 30 juli 2009 @ 13:24:

[...]

Niet. Tenzij hij zelf je spiraaltje er 9 maanden geleden uit heeft gehaald

Daar ga ik dus door de mand vallen

TO, heel veel succes met zwanger worden iig!
Beste Leontientje,

Misschien dan toch nog een tip; ben het eens met Maris en Maleficent. Je moet niet luisteren naar de standaarden je moet naar je eigen lichaam luisteren en als jij vind dat het te lang duurt dan is dat zo en is er dus helemaal niets mis mee om eens een goed gesprek met je huisarts te hebben over de eventuele volgende stappen.

En wie weet is het zoals Maleficent zei wel iets heel kleins......

Groetjes.....
quote:Maris1978 schreef op 30 juli 2009 @ 13:21:

Hoe kan de dokter aantonen dat je 9 maanden bezig bent ipv 13,14,15?

Mij lijkt het fijner als je met 11 maanden misschien op de natuurlijke weg zwanger wordt dan dat je met 10 maanden clomid gaat gebruiken.....

Dus, waarom zou je die 3 maanden niet gewoon afwachten?
Hoi meiden,

Wat een hoop reacties ineens! Ga je even een boterhammetje eten, kom je terug, heb je weer lekker even wat te lezen .

Nou, ik weet dus nog niet of ik de medische molen wel in wil. Maar ik merk aan mezelf dat ik gewoon heel ongeduldig word en vroeg me af of meer meiden dat hebben... Aan de andere kant, ik zou het wel fijn vinden om zeker te weten dat alles goed zit, dan blijven we gewoon gezellig verder proberen zonder dat ik hoef te denken "zou het wel allemaal goed zitten"? Ik wil ook veeeeel liever na 11, 12, of 13 maanden "gewoon" zwanger worden dan gelijk in de molen te komen, hoor! Maar ik ben net 34, en Manlief 39 (we kennen elkaar pas sinds 3 1/2 jaar), en we zouden er wel een paar willen, dus de tijd dringt toch een beetje... En als we nou gewoon blijven proberen zonder onderzoeken en we er dan na 2 jaar achterkomen dat er WEL iets mis is, eer de molen dan op gang is zijn we weer een hoop maanden verder, en ik word er niet jonger op! Een hoop om over na te denken, dus!

Maar er zijn dus geen meiden die net zoals ik nog niet meteen zwanger zijn en toch een beetje ongeduldig worden??? Anyone?
quote:Annie Ooi schreef op 30 juli 2009 @ 13:42:

[...]

Mij lijkt het fijner als je met 11 maanden misschien op de natuurlijke weg zwanger wordt dan dat je met 10 maanden clomid gaat gebruiken.....

Dus, waarom zou je die 3 maanden niet gewoon afwachten?

Mij ook, maar daar haal je nu net het hele punt:

Leontientje kan/wil het niet meer afwachten. Ze vindt dat het nu lang genoeg geduurd heeft.
Hoi Maris!

Bedankt voor je begrip! Ongelooflijk dat het bij jullie in een keer raak was, trouwens! Ik benijd je stiekum wel een beetje, hoor! Voel je je trouwens al beter?

En misschien moet ik eens wat vaker een ovulatietestje doen om te kijken of dat goed gaat. Ik heb er één maand één van Kruidvat geprobeerd. Ik zag dat je tegenwoordig op Internet van die sticks kunt kopen die niet zo duur zijn... Wellicht dat dat me gerust stelt. Volgende week naar de gyn! Misschien dat die meer kan vertellen...
Ik wil wel kletsen, heb alleen een iets ander 'probleem' Ik slik al zeker 6 maanden geen pil meer, mijn cyclus was best wel regelmatig eigenlijk maar 4 weken geleden had ik dan toch écht mijn menstruatie verwacht. Nu nog niks... Ik heb godweetniethoeveel testen gedaan. Allemaal negatief. Het is om gek van te worden! Ik heb een eetstoornis gehad waardoor ik 4 jaar geleden helemaal niet meer menstrueerde. Toen het beter met me ging is dit weer op gang gekomen. En tot voor kort was alles heel regelmatig. Het gaat verder ook heel erg goed met me dus daar kan het ook niet aan liggen. Ik heb nu erg de neiging elke dag een test te doen Maar dat slaat natuurlijk ook nergens op. Aaargh.. zo stom! Ik wil het gewoon weten! Vooralsnog ga ik er maar van uit dat een negatieve test genoeg moet zeggen..
Oh, ik ben net zo ongeduldig als jij hoor.

In juni is mijn spiraaltje verwijderd, dus van mij mag ik nu wel zwanger zijn. Beetje teveel gevraagd natuurlijk dus ik wacht maar gewoon af. Ben intussen ook 37 dus ja, de tijd tikt ook fijn door
Hé zomerfreak,

Al 4 weken overtijd????!!! Zou je dan niets eens naar de HA gaan, zo loop je er ook maar mee te piekeren! Nogal logisch dat je het nu wel wilt weten!.

En @fussie : blij dat ik niet de enige ongeduldige ben . Is het jouw eerste? Bij spiraaltjes denk ik toch altijd meteen aan moeders, weet ook niet waarom...
@Leontientje: Ja wie weet kan de gyn. je iets adviseren. Kan me voorstellen dat je wens zo groot is dat je aan niks anders denkt, maar echt, dat komt het allemaal niet ten goede.

Ja ovulatietesten zouden kunnen helpen. Als je een onregelmatige cyclus hebt, is het altijd goed om te weten wanneer je ei springt.

Slik je foliumzuur? Sorry als je dat al verteld hebt, maar ik weet het ff niet meer. (zwangerschapsvergetelheid ;)

En doen jullie aan de 'goede' standjes zeg maar?
@Zomerfreak: ik zou NU een afspraak bij de dokter maken en je hele geschiedenis voorleggen.
quote:Maris1978 schreef op 30 juli 2009 @ 14:12:

[...]

Mij ook, maar daar haal je nu net het hele punt:

Leontientje kan/wil het niet meer afwachten. Ze vindt dat het nu lang genoeg geduurd heeft.

Maar het is toch gebruikelijk dat je na een jaar tervergeefs proberen naar de huisarts gaat, dan zou je eventueel die 3 maanden toch nog kunnen wachten?

Bovendien geeft TO aan bijvoorbeeld niet altijd ovulatietesten te gebruiken, ze heeft dus zelf geen weet van haar eigen ovulatie. Dat lijkt me toch wel handig in dit geval.

Ik heb zelf geen ervaring met die medische molen, maar als ik zie bij de mensen die daar wel in zitten, wat het allemaal met zich meebrengt, behoorlijk heftig hoor.
@Maris : ja, ik slik multivitamine, en Manlief ook ; met zink (schijnt goed te zijn voor het sperma, hahaha!). In multivitamine zit ook foliumzuur, dus...

Maar : wat bedoel je met goede standjes???? Hij in mij is toch het belangrijkste?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven