Waar blijft dat tweede streepje nou toch???

30-07-2009 11:49 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,

Manlief en ik zijn nu al 9 maanden bezig om een minimensje te maken, maar het wil nog niet lukken. Ik ben nogal ongeduldig, dus ik vind het wel moeilijk. Daarbij begin ik stiekum ook wel een klein beetje ongerust te worden, maar ik wil nog niet in de medische molen stappen, omdat het daar nog te vroeg voor is. Ben wel al 2 keer overtijd geweest, met een aantal testen tot gevolg, die negatief bleken te zijn, snif. Ik weet dat het best lang kan duren voordat het lukt, maar ik zou zooooo graag eens een keer een tweede streepje willen zien. Wie van jullie herkent dit en wil meepraten/delen?
@Annie ooi : ik voel meestal wel wanneer ik ovuleer ; pijn in m'n lies aan één kant... En die ene test was positief (tenminste de 5e strip van het pakje, dan!)
Ja, hij weet mijn geschiedenis. Hij zei dat er honderden vrouwen zijn die eens een maand geen menstruatie hebben. Ik was dus wel redelijk gerustgesteld. Maar nu dus niet meer :(

Mss moet ik eens naar een andere huisarts.
Ja, zomerfreak, ik zou toch maar eens ergens anders aan de bel trekken. Een man, zeker? En de gyn?
Ik wil je even een hart onder de riem steken Leontientje. Een half jaartje geleden bevond ik me ook in jouw positie; al negen maanden bezig zonder resultaat.

Toen ben ik begonnen met temperaturen (heb je dat al gedaan? Dat is een goede eerste stap, dat zal de huisarts je waarschijnlijk ook eerst laten doen) om te bekijken of ik wel een eisprong had (ik was behoorlijk onregelmatig, mijn cyclus dan). En die had ik. De maand daarna was het opeens raak.

Laat je niet van de wijs brengen door iedereen die zegt dat je er vooral niet mee bezig moet zijn, je niet druk moet maken, enz. Dat is makkelijk praten. Ga gewoon eens temperaturen (evt. in combinatie met ovulatietesten) en als je dat een maand of twee gedaan hebt, daarmee naar de dokter (tenzij het dan niet meer hoeft..!)

Zomerfreak: ik denk dat je huisarts gelijk heeft hoor, het komt heel vaak voor dat je eens een maandje overslaat. Maarja, als het een tweede maand weer niet komt... dan zou ik toch nóg een keer een bezoekje brengen.
Hoi leontientje. Ik zat in de dezelfde situatie als jij maar eigenlijk nu weer.

Ik heb bij de huisarts er wat maandjes bijgesprokkeld (2) en zo zijn er al wat onderzoeken gedaan (zaad, ei en samenleving) en dat was allemaal goed. Dat was voor mij een pak van mijn hart, ik was er altijd angstig voor. We moesten weer naar huis en de 2e maand was het raak, dus net binnen het jaar. Helaas is het na 10 weken misgegaan maar dat doet aan het verhaal niet veel.

Ik kan je niet adviseren omdat het jouw keus is. Ik zal ook niet weten of ik met of zonder onderzoeken beide keren in ronde 11 zwanger zou zijn geraakt. Of was ik opgelucht? Meer ontspannen? Maar daar zijn onderzoeken over dat dat niet uit hoeft te maken. Geen idee, ik voelde me wel opgelucht. Je zult het niet weten. In beide gevallen was ik heus wel een keer zwanger geraakt.

Ik vond de basis onderzoeken overigens niet erg. Maar de protocollen in ieder ziekenhuis zijn anders. Bij mij werden we weer voor een half jaar naar huis gestuurd. (en na de miskraam is dat weer een jaar) Soms gaan ze wel door met onderzoeken maar dat ligt misschien ook aan je cyclus.
quote:Maris1978 schreef op 30 juli 2009 @ 14:12:

[...]

Mij ook, maar daar haal je nu net het hele punt:

Leontientje kan/wil het niet meer afwachten. Ze vindt dat het nu lang genoeg geduurd heeft.

Er zijn hier niet voor niets "regels"over! Al hanteert de ene huisarts ze soepeler dan de andere! Als je een normale cyclus hebt en je niet tegen de 40 jaar aanloopt is er echt geen reden om je eerder door te verwijzen dan zeker een jaar!

Het blijkt dat er toch nog heel wat stellen tussen een jaar, en 1,5 jaar spontaan zwanger raken. Het is dan de moeite van het afwachten waard! Wat denk je dat alle onderzoeken kosten als je eenmaal in de medische molen zit? En bovendien zijn gyneacologen vaak ook erg terughoudend om meteen te behandelen!

Ik heb zelf op gyneacologie gewerkt en wist dus wat ik kon verwachten. Mijn gyn ging niet eens behandelen voordat we 2 jaar bezig waren (uitzonderingen zijn wel b.v PCOS en zeer slecht zaad) Tuurlijk was ik ook ongeduldig maar die terughoudendheid van de artsen was op een bepaalde manier ook goed! Er komen namelijk erg veel emoties kijken bij de stappen in de medische molen!

Als je eenmaal de stap neemt om te proberen om zwanger te raken wil je heel graag dat het zo snel mogelijk lukt. Maar ik zou in geen geval tegen een arts liegen over de tijd die je ermee beizg bent!

In ieder geval succes ermee! Ik hoop dat degenen bij wie het nog niet gelukt is snel zwanger zijn!
quote:peggysue2 schreef op 30 juli 2009 @ 16:18:

[...]

Het blijkt dat er toch nog heel wat stellen tussen een jaar, en 1,5 jaar spontaan zwanger raken.Dat is wel waar hoor Leontientje. Ik kan er hier zo een stuk of 10 opnoemen hier op het forum.
@poehee :

Hè, wat naar zeg dat het verkeerd is gegaan!

En hoe lang zijn jullie nu bezig?

En wat betreft de medische molen : een gesprek met de gyn en een paar ovulatietestjes kunnen geen kwaad, lijkt me, en kosten ook geen geld (als je ze zelf koopt al helemaal niet!), dus : chill! Ik kan me best voorstellen dat ik na aan paar positieve ovulatietestjes er toch een geruster gevoel over heb, en daarbij : ieder geval is anders, lijkt me, en de medische wereld zal daar best wel een goede keus in kunnen maken.

Daarbij wil ik nog wel even benadrukken dat ik dit topic NIET heb gestart om te pleiten voor onderzoeken VOOR de 12 maanden. Ik ben gewoon ongeduldig, en ben ook maar een mens, dus ik maak me een beetje zorgen. Daar wilde ik het nou juist over hebben. Ik ben niet om zaadonderzoeken en follikelmetingen aan het schreeuwen...
Leontientje,

Ik kan me je ongeduld goed voorstellen. Dat had ik na een maand of 3 al. Had heel naief verwacht dat ik zou stoppen met de anti-conceptie en dat het dan toch wel zeer snel raak zou zijn. Helaas liep het anders en juist toen ik zoiets had: "wat komt, komt, of niet." Toen bleek ik zwanger. Was op dat moment met heel andere dingen bezig ( plannen van de bruiloft) en ben uiteindelijk met 20 weken zwangerschap getrouwd.

Ook ik was wel ongerust in de maanden voorafgaand aan mijn zwangerschap. Man rookt, drinkt graag een biertje/ borrel ( nee hij is geen alcoholist) en is kok van beroep. Allemaal factoren die niet mee werken. Zelf ben ik te zwaar na ja allemaal dat soort dingen dus. En toch, toch is het gelukt.

Houd moed! Ik weet dat het moeilijk is en dat je geduld op de proef wordt gesteld, maar daarvoor is dit forum zo fijn. Lekker spuien!

Heel veel succes met zwanger worden en als het straks zover is probeer dan te genieten ( als het mogelijk is met alle evt. kwaaltjes). Voor je het weet is het voorbij.
Oh ja bij mij duurde het trouwens 10 maanden. Ben al vrij snel gestart met ovulatietesten, maar ik had of niet de goede of ze werkten bij mij niet. Had nooit 2 gelijke streepjes ( moesten allebei dezelfde kleur/ dikte hebben).

Daar was ik dus snel mee klaar.
Leontientje we hebben dus 11 pogingen gehad (mijn cyclus is met 30-33 dgn iets langer) en zijn een jaar en 2 maanden bezig maar ben er natuurlijk even tussenuit geweest. Ik had trouwens ook getemperatuurd en ovulatie testen gedaan en die bevestigde wat ik voelde.
Oja Peggysue jij schrijft

"Ik heb zelf op gyneacologie gewerkt en wist dus wat ik kon verwachten. Mijn gyn ging niet eens behandelen voordat we 2 jaar bezig waren (uitzonderingen zijn wel b.v PCOS en zeer slecht zaad"

Maar dat betekend dus wel dat er al eerder vooronderzoeken worden gedaan voor slecht zaad of PCOS. Je hebt natuurlijk onderzoek en behandeling. Dat maakt kwa kosten weer heel veel uit, al kost alles natuurlijk geld.

Mijn gynacoloog zei dat ze een keer een groep waarvan alles op papier er goed uit zag in 2-en hebben gesplitst. De ene groep ging naar huis en zelf verder, de andere groep kreeg hormonen en IUI. Wat bleek, van beide groepen waren er evenveel zwanger.

Maar die onzekerheid in het begin of het een keer gaat lukken is vreselijk, heb ik zelf ook zo ervaren. (en zit ik nu weer in) Dan hoeft er nog niet behandeld te worden.

We zijn een beetje van de generatie waarin alles kan, studeren, hobbies noem maar op. Ik heb het idee dat dat mij zo ongeduldig maakt.
@Poehee,

Sorry dat ik zo doorzeur, hoor, maar ik weet niet zeker of ik het wel goed begrepen heb. Je bent dus eerst na 11 of 12 maanden zwanger geraakt en toen een miskraam gehad, en bent nu weer bezig sinds 11 maanden?

En wanneer ben jij met onderzoeken begonnen? En nog iets (en dan houd ik echt op!) : hoe oud ben je?

@allemaal

Ik zit er serieus over te denken om de ovulatietests van Internet te bestellen (strips, want die zijn veel goedkoper dan dia fancy in een dure verpakking). Heeft iemand daar misschien ervaring mee? (bij www.zozwanger.nl bijvoorbeeld)
Leontientje geeft niet hoor,

Na 10 maanden heeft mijn vriend zijn zaad laten controleren. Toen boden ze aan om bij mij de eitjes te bekijken. Ik weet het, te vroeg, je moet wachten, fout, foei etc. Maar goed, ik was er erg bij gebaad. 2 maanden later bleek ik zwanger, (dus niet de eitjes van de meting maar die erna) en jaaa daar was toch dat 2e streepje! Dat moment is niet te beschrijven. Vorige week donderdag ging het mis, na 10 weken. Dus nu wachten op de volgende menstruatie die nog wel een week of 4 op zich laat wachten denk ik.

Ovu testen; zelf interpeteren! Verwacht geen donkere strepen (er staat dat dat moet) (ik heb er wel eens 1 gehad maar die piek schijnt maar effe te duren en dan moet je dus net dan getest hebben) maar kijk hoe de strepen met dag donkerder worden en daarna weer lichter. Je zult er de eerste maand 5 a 6 nodig hebben en daarna redt je het met 3 of kan je zonder. Ik haalde het strookje eruit, schreef de dag erop en plakte ze naast elkaar en dan zie je de maand erop waar je ongeveer zit als je ze er weer naast houd. Ik zou het niet langer dan 3 maanden doen trouwens.
Ohja, ik ben 30 (maar vriend is ouder)
Hoi Poehee,

Wat lief dat je de moeite neemt om te antwoorden terwijl het net voor jullie mis is gegaan...

Bij een vriendin van mij hetzelfde verhaal ; moeilijk zwanger worden, toen gelukkig, en een miskraam bij 10 weken... Ze is nu weer zwanger (drie maanden na haar miskraam gelukt), en alles ziet er prima uit ; ze zijn bijna 12 weken... Je hoort zo vaak gelukkige baby- en zwangerschapsverhalen, dat het soms wel eenzaam voelt als niet alles 1-2-3 goed gaat.

Heb je het trouwens een beetje kunnen delen? Ik hoor van de meesten dat ze het nog niet meteen vertellen, maar dan kun je het ook niet kwijt als het misgaat... Nou, ik ratel maar door... Daar heb je ook niks aan... Ik duim voor je volgende cyclus!!!

Liefs,

Leontientje
quote:phoehee schreef op 30 juli 2009 @ 17:44:

Ovu testen; zelf interpeteren! Verwacht geen donkere strepen (er staat dat dat moet) (ik heb er wel eens 1 gehad maar die piek schijnt maar effe te duren en dan moet je dus net dan getest hebben) maar kijk hoe de strepen met dag donkerder worden en daarna weer lichter. Je zult er de eerste maand 5 a 6 nodig hebben en daarna redt je het met 3 of kan je zonder. Ik haalde het strookje eruit, schreef de dag erop en plakte ze naast elkaar en dan zie je de maand erop waar je ongeveer zit als je ze er weer naast houd. Ik zou het niet langer dan 3 maanden doen trouwens.Bedankt voor de tip! Ik denk dat ik de ww.zozwanger-tests ga proberen... Ik ga ze zeker "markeren" met de datum en opplakken, ook leuk als decoratie-object, hahaha! De vorige keer gooide ik ze steeds meteen weg, maar dan heb je ook geen vergelijkingsmateriaal... Slim van jou! Gaakookdoen!
Matcare zijn ook fijne Leontientje.
via L10 met www en nl had ik ze besteld.

Maar nogmaals; had je al getemperatuurd?

Dan zou ik dat zeker ook tegelijkertijd gaan doen! Het geeft jezelf wat extra zekerheid als de ovulatietesten geen even donkere streep laten zien (doordat je de piek net mist): als je temperatuur dan stijgt weet je zeker dat je een eisprong hebt gehad!
Leontientje, allereerst een dikke

Als je eenmaal in je hoofd hebt dat je graag een kindje wilt, dan is iedere maand er 1 teveel. Of je nu 3, 5 of 15 maanden bezig bent.

Ik heb inmiddels 2 kinderen. Wij waren slechts 3 maanden bezig toen ik naar de huisarts ging omdat wij graag een kindje wilde. Ik had een gevoel dat er iets niet goed zat. Zij verwees me door naar de gyn. Pas na 4 maanden kon ik bij de gyn terecht De gyn nam me in het begin niet echt serieus, ik was nog jong, bla, bla, bla. Toch heb ik op onderzoeken aangewezen en dat heeft ze gelukkig gedaan. In december 2004, 9 maanden nadat ik bij de huisarts was geweest, kreeg ik te horen dat ik nooit op de natuurlijke manier zwanger kon worden. Vreemd genoeg ben ik in januari 2005 spontaan zwanger geworden. Waarschijnlijk door de rust, na de uitslag van de onderzoeken.

Toen wij graag een 2de kindje wilde, mocht ik meteen met Clomid beginnen. Maar daar duurde het ook langer dan verwacht.

Al met al mag ik absoluut niet klagen. De 1e keer na 10 mnd en de 2e keer na 11 mnd.

Ik wil alleen maar schrijven, als je het niet vertrouwd, je huisarts is er voor jou. Al is het maar om te praten dat je je hart kunt luchten. Mocht het dan na een paar maanden nog niet lukken, kun je altijd om een doorverwijzing vragen.

Succes!!
hoi leontientje,

ben na een half jr ovulatietesten gaan gebruiken en toen was het de 3e maand raak. misschien toeval, maar vond het gewoon prettig om te weten wanner het juiste moment was (niet alleen voor de fun, maar ook voor baby ). helaas is het mis gegaan, maar ik ga ze zeker weer gebruiken. en ik snap je gevoel helemaal hoor. bijna al mn vriendinnen waren na 3-4 mnd zwanger. maar heb ok iemand in mijn naaste omgeving met 2 miskramen achter de rug en iemand die al 4 jr bezig is. je geduld wordt op de proef gesteld, maar daar krijgen we dan straks (hopelijk) iets heel moois voor terug!

aruba, vraagje.. die van matcare zijn goedkoper he? ik gebruikte clearblue. deze zijn duur, maar wel erg duidelijk...
Leontientje mooi verhaal van jou vriendin, bedankt zoiets geeft me hoop! Het schijnt dat je lijf na een zwangerschap, hoe kort ook een soort van gereset wordt.

Ik heb trouwens heel veel steun gehad en nog en dat komt ook omdat ik familie en goede vrienden en collega's verteld had dat ik zwanger was.
Ik zit ook in de MM na een gezonde dochter van bijna 4 jaar gaat het nu heel moeilijk op zijn zachts gezegt.

Wij zijn nu 2 jaar bezig met ovulatietesten begonnen en geen maand voorbij laten gaan zonder de topdagen te benutten voor het goede doel. Nu heb ik 3 miskramen gehad die al niet in de koude kleren gaan zitten en daarom al bij gyn liep.

Ik werd elke keer weer zwanger maar nu duurd het me vrezelijk lang en wil het niet lukken. Ik ga vanaf februari elke maand meerder malen naar de gyn om te kijken wanneer ik eisprong heb. Elke maand meerdere goede eitjes zelf dus wetend dat het een tweeling kan worden. En zelfs dat ene eitje word momenteel niet meer bevrucht.

Afgelopen maandag na 6 rondes ei kijken, en progestoron slikken wil het niet lukken. Ik heb gezegd dat ik er nu nog weinig goed gevoel in heb.

Maandag kon ik gelijk HSG onderzoek krijgen, en daar was in elk geval te zien dat 1 eileider goed doorkankelijk was. De andere kant wou niet lukken dus is niet te zeggen of het goed of slecht is.

Maandag moet man zijn spul inleveren ook al ben ik van hem al 4x zwanger geweest.

Ik denk elke maand shit alweer een maand verder.

Ik ben inmiddels 39 en denk niet dat ik het voor mijn 40e ga halen.

Dat geeft een enorme druk om mij, en die stress kun je nu echt niet gebruiken.

Op dit moment zijn we weer bezig aangezien je gelezen hebt dat je juis na een HSG makkelijk zwanger kunt worden.

Temperaturen gaf de gyn aan dat ik dat juist niet moest doen.

Overigens kruidvattesten zijn goedkoop 10 euro voor 5 stuks.

succes
quote:Maris1978 schreef op 30 juli 2009 @ 13:30:

Als je er echt heel heel heel heel erg mee zit Leontientje, waarom zeg je dan gewoon niet tegen de huisarts dat jullie al meer dan en jaar bezig zijn?

Dan ga je de medische molen in.....komt eruit dat jullie allebei gezond zijn en dan keert misschien de rust terug die jullie nodig hebben om zwanger te raken.

Meen je dit nu serieus? Sorry hoor, maar die termijnen zijn niet voor niets gesteld. Als iedere vrouw dat doet die na een maand of 10 nog niet zwanger is, en er "een slecht gevoel bij heeft" dat doet zijn de wachtlijsten helemaal niet meer te overzien!

@TO, succes, volgens mij ben je goed bezig zoals je bezig bent. Ik gebruikte destijds personastaafjes. Die zijn lekker goedkoop, en kun je hier goed voor gebruiken. Ik zou ook beginnen met temperaturen. Mocht het een jaar duren, en je komt bij de HA is zeer waarschijnlijk het eerste dat hij gaat zeggen dat je 3 mnd moet gaan tempen.

Iedere morgen op hetzelfde tijdstip (ja, ook in het weekend, vakantie etc) de wekker zetten en rectaal tempen. Dit bijhouden in een grafiekje. Dan kun je (achteraf, das dan wel weer jammer) zien wanneer je eisprong is geweest.
@Iris: zoals je op de vorige bladzijde ergens kunt lezen, is er iemand geweest die na 3 maanden proberen 'al' naar de dokter is gestapt en zij is toen ook doorverwezen. (al was het pas na 4 maanden!)

Ik weet dat die termijnen niet niet voor niets zijn gesteld, maar als je nou eenmaal heeeel graag wil en je hebt het gevoel dat er iets niet goed zit, wat is er dan mis met een 'leugentje voor eigen bestwil'?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven