Waar laat je het?

16-09-2010 15:55 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg me af wat jullie met de kaarten hebben gedaan die je hebt gekregen tijdens de zwangerschap en na de bevalling.

Ik ben er namelijk nog niet over uit wat ik er mee ga doen. En voor de leuk: een polletje.

Waar laat je het?

Totaal aantal stemmen: 72

In een mooie (kartonnen) doos (51%)
In een foto-album (31%)
In een flip-over foto-album (1%)
Huh? Bewaren? Weg die troep! (17%)
Ik heb foto's gemaakt van alle kaarten zoals ze in huis hiingen. Dioe foto's zitten in hun babyboek. De kaarten zitten zelf gebundeld (gaatje perforeren, lintje erdoor, voila) in hun 'bewaardoos' waar ook allerlei andere meuk in zit. Eerste kleertjes, eerste schoentjes, etc.
Ik heb trouwens ook nog een apart boekje voor dochter.

In de vorm van een hart, en alle kraamvisite heeft daar wat voor haar in geschreven.
quote:milo schreef op 16 september 2010 @ 18:50:

[...]

Heb jij een A3 scanner?

Maar nee, ik vind het veel leuker als ze straks allemaal spulletjes/tekeningen/foto's/1e sokjes/schoentjes door haar handen kan laten gaan. Daar kan geen USB stick tegenop.

Het ligt er vast aan dat ik bijna niets van míjn vroeger heb. Alleen een paar foto's.Ik heb dus wél spullen van vroeger, maar ik vind het ook veel leuker om die spullen in het echt te bewaren. Het is zó bijzonder om, als je 18, 25, 30 of 40 bent door je eigen spullen te bladeren, je eerste schoentjes vast te houden, alle kaarten en tekeningen door te spitten
quote:Hebbes schreef op 16 september 2010 @ 18:24:

Mijn kinderen krijgen als ze het huis uit gaan een USB stick met alle ingescande kaarten en tekeningen etc. Scheelt enorm veel ruimte ;)Zo, en dan lachen je kinderen je uit met je hopelijk ouderwetse USB stick
Grief is just love with nowhere to go
Ik heb alle kaarten -dus ook de lelijke...waarom zou je die wegdoen? - in een doos gestopt. Lintje eromheen om ze bijelkaar te houden en weg ermee. Tweede keer hebben ze niet eens opgehangen...dat was ik van plan, ze beneden op te hangen (eerder hingen ze in de slaapkamer) maar is er nooit meer van gekomen.
Hier staat op zolder ook een grote verhuisdoos met spullen van vroeger. Mijn eerste kleertjes, het babyboek, tekeningen, kaarten, schriften etc. Leuk om eens in de zoveel jaar eens door te bladeren.

Zo las ik bijv in het babyboek dat mijn moeder een vergelijkbare bevalling als ik had, heel grappig hoe dat overeen kwam.
Ik haal bij de ikea vna die goedkope bruinkartonnen dozen, daar komt van ieder schooljaar alles in. Ieder jaar in één doos. Waar ik de kaarten voor Skippy in moet doen weet ik nog niet, zovee lwaren het er. Van oudste heb ik een plakboek, en dat is ook erg dik (oa veel kaarten van forummers )
Ik heb ze ingeplakt in een heel groot tekenblok. Dan kon ik er lekker veel naast elkaar kwijt

Mijn kinderen krijgen als ze het huis uit gaan een USB stick met alle ingescande kaarten en tekeningen etc. Scheelt enorm veel ruimte ;)

dat scheelt idd heel veel ruimte.

En toch vind ik de ouderwetse fotoboeken het mooiste. Hartstikke handig hoor die digitale boeken, maar zeker het babyboek vind ik het mooi om in te plakken.
quote:fussie schreef op 16 september 2010 @ 19:40:

Ik haal bij de ikea vna die goedkope bruinkartonnen dozen, daar komt van ieder schooljaar alles in. Ieder jaar in één doos. Waar ik de kaarten voor Skippy in moet doen weet ik nog niet, zovee lwaren het er. Van oudste heb ik een plakboek, en dat is ook erg dik (oa veel kaarten van forummers )

En hoe lang ga je hiermee door? Dat worden wel erg veel dozen dan?! Dat is toch niet te doen... Staat heel je zolder straks vol.

Ik denk dat de babydoos het allerleukste is om te krijgen als jezelf wat ouder bent. Van de basisschool heb ik ook nog wel een rapport en werkstuk, maar dat is toch anders. Ik had graag mn eerste schoentje/pakje/knuffel etc. willen hebben en had graag gezien wie er heeft gefeliciteerd met mijn geboorte

Mijn kinderen krijgen als ze het huis uit gaan een USB stick met alle ingescande kaarten en tekeningen etc. Scheelt enorm veel ruimte ;)Totdat je direct dat stickie kwijtraakt, en dan? Sowieso zou ik het echt niet leuk vinden om de kaarten digitaal te bekijken. Tis toch veel gezellig lekker op de bank te gaan zitten en dan dingetje voor dingetje uit die doos te pakken en lekker te genieten.
quote:keedy schreef op 16 september 2010 @ 20:21:

[...]

En hoe lang ga je hiermee door? Dat worden wel erg veel dozen dan?! Dat is toch niet te doen... Staat heel je zolder straks vol.

Ik denk dat de babydoos het allerleukste is om te krijgen als jezelf wat ouder bent. Van de basisschool heb ik ook nog wel een rapport en werkstuk, maar dat is toch anders. Ik had graag mn eerste schoentje/pakje/knuffel etc. willen hebben en had graag gezien wie er heeft gefeliciteerd met mijn geboorte Hoezo? Ik weet nog dat mijn ouders mijn eerste schrijfschriftje nog hadden, en dat vond ik ontzettend cool om te zien, hoe ik leerde schrijven en hoeveel beter ik het later kon. Ik baal onwijs dat al die werkjes die mijn moeder bewaard heeft, later verloren zijn gegaan toen de berging uitfikte.
Mijn moeder is een echte hamster. Zo heeft ze mijn geboortekaartje dus bewaard, felicitatiekaartjes van mijn geboorte, plak- en knipwerkjes van school.

Op de slaapkamer van BritBaby hangt een fotolijstje met daarin mijn geboortekaartje, die van BritMan en die van hemzelf (zelfde als die van mij). Ook 2 t-shirtjes met mijn naam erop (helemaal verwassen en errug 80's )

Ook bewaard: lakentjes die mijn oma heeft geborduurd voor in mijn wieg. Nu dus weer in gebruik en iedereen vindt ze super cool haha!
O en ook: een schriftje waar mijn vader mijn eerste woordjes en zinnetjes in heeft opgeschreven. Geweldig om terug te lezen hoor! ik geloof dat er zelfs nog ergens cassettebandjes (jaja!!) zijn waarop ik te horen ben, pratend met mijn overgrootouders!

(De handycam was nog niet geboren...)
Ik weet nog niet hoe wij het straks gaan doen, maar heb vanmiddag het boek van mijn vriend bekeken (bij schoonmoeder thuis).

Daar zaten behalve zijn geboortekaartje en de felicitatiekaartjes, ook dingetjes van het ziekenhuis bij in, ook de kaart waarop staat dat zijn bloed gewisseld is toen hij nog maar een paar dagen oud was.

De dubbele kaarten zijn gewoon ingeplakt, de enkele zijn ingeplakt en de naam van de verstuurders eronder gezet.

Plakband redt het alleen geen 29 jaar, veel dingetjes waren los gegaan.

Bedenk me net: Zou het een idee zijn om dingen te lamineren? gewoon van die A4 vellen halen en daar alles tussen doen. Dat door het lamineerapparaat halen (kan dus alleen met platte dingen) en je kunt het dan van beide kanten bekijken. Als je ruimte over laat om er gaatjes bij in te maken, kun je ze nog mooi inbinden ook.'

T kost alleen veel tijd en lamineervellen.
quote:tilalia2 schreef op 16 september 2010 @ 20:28:

[...]Hoezo? Ik weet nog dat mijn ouders mijn eerste schrijfschriftje nog hadden, en dat vond ik ontzettend cool om te zien, hoe ik leerde schrijven en hoeveel beter ik het later kon. Ik baal onwijs dat al die werkjes die mijn moeder bewaard heeft, later verloren zijn gegaan toen de berging uitfikte.Dat is dan idd heel persoonlijk, want die schriftjes en werkjes vd basisschool boeien mij dan weer helemaal niet.
En nu ik erover nadenk: BritBaby heeft ook in zn ledikantje de favoriete knuffels van BritMan en mij! Een kale beer van mij en een hond/ beer/ poesachtig beest genaamd Tijgertje van BritMan.

Het lijkt de Kringloop wel bij ons als ik het zo terug lees.......

(Valt toch redelijk mee hoor )
Ow ja, helaas zijn mijn ouders ook niet van het bewaren en de foto's geweest. Mijn geboortekaartje is er niet meer en de enige babyfoto's die ik heb zijn foto's waarop ik helemaal in een witte doek gewikkeld ben. Er is alleen een donkere pluk haar en een vaag gezichtje te zien.

M's babyfoto's zijn van die vierkante opdroogdingen (de direct-klaar van vroeger zeg maar) en die zijn best wazig. Maar hij heeft tenminste nog zijn 'hier ben ik 7 maanden oud' foto. Die van mij beginnen bij 1.5/2 jaar.

In M's babyboek zit overigens ook het voedingsschema dat ze in 1981 aanhielden. Al echt heel vroeg kregen ze sinaasappelsap (8 weken) en met 3 maanden al groentepruttel en maar iets van 2x de borst of de fles. Arme baby's van toen!
Mijn dochters hebben een doos(je) met daarin echofoto's/dvd, de foto's die niet geschikt waren om in te plakken, een krant van de dag dat ze geboren zijn, hun eerste kleding, naambandje, alle kaarten die tijdens de zwangerschap en bij de geboorte gestuurd zijn, een geboortekaartje en en haarlokje van de eerste bij de kapper.

Later komt daar ook nog het tandendoosje bij.
ik had ze opgehangen: gaatje gemaakt in linkerbovenhoek en met kadolint aan elkaar geregen. (telkens stukje er tussen laten, zodat ze onder elkaar hangen).

Na 2 maanden vond ik het wel eens tijd de rotzooi op te ruimen. Heb ze los gehaald, en door hetzelfde gaatje met een stukje kadolint bij elkaar gebonden. Nog gegroepeerd ook: directe familie groep 1: oma's, ooms/tantes, oudooms/tantes, groep 2: vrienden, groep 3: collega's, zakenrelaties en andere vage kennissen ). Toen in een doos gemieterd waar ook de feli-met-je-zwangerschapskaarten op zelfde manier gebundeld inzitten, en de papieren van de verloskundige (alle controles, echo's en bevallingsverslag), navelklemmetje, naamplaatje, electroden voor een of andere machine, krant van dag van geboorte, alsook krant met geboorteaankondiging en andere ongein, inzitten. straks komt daar kraambezoekboek en baby boeken bij.
quote:stukje_cake schreef op 16 september 2010 @ 20:39:

Ow ja, helaas zijn mijn ouders ook niet van het bewaren en de foto's geweest. Mijn geboortekaartje is er niet meer en de enige babyfoto's die ik heb zijn foto's waarop ik helemaal in een witte doek gewikkeld ben. Er is alleen een donkere pluk haar en een vaag gezichtje te zien.

M's babyfoto's zijn van die vierkante opdroogdingen (de direct-klaar van vroeger zeg maar) en die zijn best wazig. Maar hij heeft tenminste nog zijn 'hier ben ik 7 maanden oud' foto. Die van mij beginnen bij 1.5/2 jaar.

In M's babyboek zit overigens ook het voedingsschema dat ze in 1981 aanhielden. Al echt heel vroeg kregen ze sinaasappelsap (8 weken) en met 3 maanden al groentepruttel en maar iets van 2x de borst of de fles. Arme baby's van toen!mijn neefje (bouwjaar 2008) kreeg met 3 maanden ook al prakjes. geen sinaasappelsap. poeh, das wel heul heftig!
quote:milo schreef op 16 september 2010 @ 18:50:

[...]

Heb jij een A3 scanner?

Maar nee, ik vind het veel leuker als ze straks allemaal spulletjes/tekeningen/foto's/1e sokjes/schoentjes door haar handen kan laten gaan. Daar kan geen USB stick tegenop.

Het ligt er vast aan dat ik bijna niets van míjn vroeger heb. Alleen een paar foto's.Het was als grapje bedoeld. Alle geboortenkaarten heb ik ingeplakt en ik bewaar ook de eerste schoentjes, eerste kleertjes en andere spullen met emotionele waarde. Wel jammer dat je zo weinig hebt van vroeger. M'n moeder was precies andersom. Die bewaarde zowat alle kleertjes en ook schoolagenda'setc
Ik heb hele leuke ideeën gelezen. Ben er nog niet uit of ik ga voor een plakboek/foto-album of mooi bundelen en in een doos met meer bewaarspullen.

Zelf heb ik een doos met voor mij waardevolle spullen (vooral prullen ) vanaf mijn pubertijd. En ik vind het heerlijk om daar eens per jaar eens doorheen te gaan. Ik denk dat ik in elk geval een doos koop voor haar met waardevolle prulletjes en spulletjes.

De kaarten ga ik zeker wel bewaren. Het handige van opplakken is dat je er bij kunt schrijven wat de relatie is van jou met de afzender. Bundelen met een lint vind ik mooi idee, maar heeft dus die beperking.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven