Waar laat je het?

16-09-2010 15:55 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg me af wat jullie met de kaarten hebben gedaan die je hebt gekregen tijdens de zwangerschap en na de bevalling.

Ik ben er namelijk nog niet over uit wat ik er mee ga doen. En voor de leuk: een polletje.

Waar laat je het?

Totaal aantal stemmen: 72

In een mooie (kartonnen) doos (51%)
In een foto-album (31%)
In een flip-over foto-album (1%)
Huh? Bewaren? Weg die troep! (17%)
Ieder kind heeft hier eigen plakboek met die kaartjes.

(En ook nog ieder een plakboek met kaartjes die ze zomaar gekregen hebben.)
Plakboek of in een mooie doos.
Ik heb ze allemaal ingeplakt.
Ik heb zelf veel fotoalbums en in mijn allereerste fotoalbum zitten ze voorin geplakt, samen met: de uitzetlijst van wat mijn ouders allemaal gekocht hadden, dingetjes van het ziekenhuis, een klein door mijn vader gemaakt armbandje, mijn geboortekaartje, reacties van alle mensen en natuurlijk foto's. Heel mooi.

Vooralsnog zitten Doperwtjes foto's in een grote bewaardoos. Denk dat ik ze daar voorlopig in laat zitten en op een gegeven moment ga uitzoeken. Misschien plak ik ze ook wel in
Plakboek is best een goed idee. Ik kan de poll zeker niet meer aanpassen?

Hoe doe je dat met kaartjes die ook op de achterkant zijn beschreven? Oh wacht, ik heb misschien nog wel van die foto-hoekjes
quote:Helianthus2106 schreef op 16 september 2010 @ 15:59:

Plakboek is best een goed idee. Ik kan de poll zeker niet meer aanpassen?

Hoe doe je dat met kaartjes die ook op de achterkant zijn beschreven? Oh wacht, ik heb misschien nog wel van die foto-hoekjes

beetje creatief zijn!

Ik knipte strookjes papier en plakte die voor de helft op de achterkant van het kaartje, zodat je het open kon klappen.
ik heb (nog) geen kinderen, maar ik weet wel dat het bij ons thuis groot discussiepunt was vroeger, mijn ouders hebben het namelijk voor mijn oudere zus netjes bewaard, mijn kaarten zijn weggegooid...
Ik heb ze nét vanmorgen allemaal ingeplakt! Ik heb een grote linnen foto-klapper gehaald, fotobladen gehaald en daarin alle kaarten geplakt.

Erwt, leuk idee om die ziekenhuisdingen enzo er bij in te doen, die heb ik idd ook nog.
Van nummer 1 zitten ze in een album, van nummer 2 (schaam schaam) in een lelijke doos. Niet dat ze dat verdiend maar daar heb ik ze gewoon in opgeruimd.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:chala schreef op 16 september 2010 @ 16:01:

ik heb (nog) geen kinderen, maar ik weet wel dat het bij ons thuis groot discussiepunt was vroeger, mijn ouders hebben het namelijk voor mijn oudere zus netjes bewaard, mijn kaarten zijn weggegooid...

En terecht dat dat een discussiepunt is. Gaat erbij mij echt niet in trouwens, die kaartjes weggooien.

Moet wel zeggen dat het bij Nr2 langer duurde voordat het ingeplakt was.
@ fleurtje:

blij te horen dat er iemand hetzelfde over denkt als mij,

het voelt gewoon erg raar als je er over na gaat denken...

het excuus was trouwens: dat boek hebben we gekregen....

en als het nou zo was dat die kaarten gewoon nog in een oude doos zaten, had ik het eigenlijk niet eens zo erg gevonden
Ik heb een mooi album uitgezocht en de kaarten ingeplakt met boodschapjes er bij. Toen mijn zoon op zichzelf ging wonen , heb ik hem dat album samen met een album vol babyfoto's meegegeven, hij was er erg blij mee.
quote:chala schreef op 16 september 2010 @ 16:01:

Ik ken het chala, mijn oudere zus heeft een baby-album en ik niet.

Maar goed, da's weer net iets anders.

Ik vind het plakboek tot nu toe het leukste idee
Ik heb zo'n geboorte/babyboek, daar heb ik ze ingeplakt.

(de lelijke kaarten hebben nog geen bestemming)
Voor de inplakkers/bewaarders: Zijn jullie eigen geboortekaartjes ook bewaard? De mijne niet en ik heb nog geen kinderen, maar het was nog nooit in me opgekomen dat al die kaartjes bewaard (moeten) worden.
quote:fleurtje schreef op 16 september 2010 @ 16:01:

[...]

beetje creatief zijn!

Ik knipte strookjes papier en plakte die voor de helft op de achterkant van het kaartje, zodat je het open kon klappen.

Ik ben zo a-creatief dat ik dit niet snap (ook niet na 20x lezen)

Maar het komt wel goed, ook met die achterkant-beschreven kaarten. Desnoods laat ik ze er los inzitten In dat opzicht is een kartonnen doosje wel handig. Leuk idee om ook de gewone kaarten te bewaren en in een album te doen.

De ziekenhuisdingetjes zitten in een envelop, die ik achterin een babyboek heb geplakt. Ik heb zo'n baby-boek gekocht voor het eerste jaar. De baby-uitzet-lijst is ook een leuke om te bewaren.
Hier twee grote Rooms Katholieke families. Inplakken, vergeet het maar, ze zitten in een mooi doosje.
quote:NoahTd schreef op 16 september 2010 @ 16:10:

Ik heb zo'n geboorte/babyboek, daar heb ik ze ingeplakt.

(de lelijke kaarten hebben nog geen bestemming)

Wat maakt het uiterlijk van de kaarten uit? Of liever gezegd: wat maakt jouw kind dat later uit? Het gaat toch om wat er op staat.

Hoeveel ruimte zit er trouwens in een babyboek? Ik las ook dat iemand het in het eerste babyfoto-album had geplakt, maar krijg je dan niet een enorm dik ding? Ik bedoel, als je ze in een plakboek doet wordt het al zo dik.
Bij mij zijn al die kaartjes dus bewaard en dat vind ik heel leuk! Mijn ouders hebben destijds zelfs op memobriefjes geschreven hoe vrienden en familie reageerden op het nieuws dat ik er was, op mij, etc. Er is bijvoorbeeld een brief waarop staat dat mijn tante vroeg 'heeft ze haar oogjes al open dan?!', waarop mijn moeder zei: 'het is geen jong poesje hoor'
Baby-album, baby-foto's, jeugdfoto's, felicitatiekaartjes; ik heb niks. Maar wel mijn eigen geboortekaartje. Vind ik heel erg leuk om te hebben! De aankondiging dat mijn ouders heel blij waren met mijn komst, vond en vind ik heel mooi om te lezen.
quote:Helianthus2106 schreef op 16 september 2010 @ 16:11:

[...]

Ik ben zo a-creatief dat ik dit niet snap (ook niet na 20x lezen)

Maar het komt wel goed, ook met die achterkant-beschreven kaarten. Desnoods laat ik ze er los inzitten In dat opzicht is een kartonnen doosje wel handig. Leuk idee om ook de gewone kaarten te bewaren en in een album te doen.

De ziekenhuisdingetjes zitten in een envelop, die ik achterin een babyboek heb geplakt. Ik heb zo'n baby-boek gekocht voor het eerste jaar. De baby-uitzet-lijst is ook een leuke om te bewaren.Stel dat de kaart 10cm lang is, of breed. Je knip een evenlang strookje papier af, van een cm of 2. Vouw je in de lengte door midden, dus 1cm links en 1cm rechts. Ene helft doe je lijm op en plak je op de rand van de achterkant.
quote:Erwt schreef op 16 september 2010 @ 16:13:

'het is geen jong poesje hoor'
quote:borderwalk schreef op 16 september 2010 @ 16:11:

Voor de inplakkers/bewaarders: Zijn jullie eigen geboortekaartjes ook bewaard? De mijne niet en ik heb nog geen kinderen, maar het was nog nooit in me opgekomen dat al die kaartjes bewaard (moeten) worden.

Waarom zou het wél in je opkomen om ze weg te gooien?

Ja, die van broer en mij zijn ook bewaard.
quote:fleurtje schreef op 16 september 2010 @ 16:15:

[...]

Stel dat de kaart 10cm lang is, of breed. Je knip een evenlang strookje papier af, van een cm of 2. Vouw je in de lengte door midden, dus 1cm links en 1cm rechts. Ene helft doe je lijm op en plak je op de rand van de achterkant.Ja, ik heb hem. Dank!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven