waar moet je het over hebben?

21-02-2009 14:12 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
mijn vriend en ik zijn allebei 25. En zouden graag kinderen willen in de nabije toekomst.

Maar mijn vraag is: waar moet je het van te voren allemaal samen over hebben qua opvoeding? of zie je vanzelf wel hoe het gaat als de baby er is?
Heb het vooral nergens over. Waar hebben jullie het allemaal over gehad voordat jullie besloten dat het wel leuk zou zijn om een relatie te beginnen? Of samen te gaan wonen?

Volg vooral je gevoel!!
Meestal gaat dat wel vanzelf hoor.

Het is natuurlijk leuk om er samen eens over te kletsen hoe jullie het zien.

Maar de ervaring is (en dat zie ik ook om mij heen) dat de helft wat je had bedacht in opvoeding je laat vallen omdat het in de praktijk anders werkt.

En je zal ook merken...er staan genoeg ouders dan in de rij om je met raad en advies bij te staan.

Want we weten het allemaal beter,haha!
Natuurlijk komen een heleboel dingen dan wel.

Toch denk ik dat je sommige dingen ook zeker van te voren al besproken moet hebben.

Hoe is en wordt het financielle plaatje en wat betekend dit

Dingen als wie werkt hoe veel, wat doe je met opvang en voor hoeveel uur. wie doet het huishouden en voor hoe groot deel. Hoevaak blijf je thuis van een feestje omdat je een kleine hebt. En hoe is dit verdeeld tussen beide partners.

Ik weet niet helemaal of je dit bedoelde, omdat dit breder is dan "opvoeding" maar het hoort er wel allemaal bij.

succes samen!
Religie is ook een goeie.
Het enige dat wij hebben afgesproken is dat we elkaar niet afvallen waar de kinderen bij zijn. Dat is funest voor het overwicht van de ene of de andere ouder.

Als man opvoedkundig bezig is zeg maar, met de oudste, en ik ben het er totaal niet mee eens, dan komt dat savonds wel dat ik dat zeg, ga dat niet doen waar kind bij is. Denk altijd bij mezelf dat ie er niet dood van gaat, een keer een aanpak waar ik het niet mee eens ben. (Of andersom natuurlijk) Het is nogmaar 1 keer voorgekomen, zitten aardig op 1 lijn geloof ik.
Wij hebben hier alleen afgesproken dat ik de opvoedkundige dingen beslis. Hij had zoiets van; dat kan jij als moeder het beste. En eerlijk gezegd ben ik het daar wel mee eens, haha. Tuurlijk vraag ik wel om zijn mening, en we zitten sowieso wel op 1 lijn, maar uiteindelijk beslis ik.
Hoeveel willen jullie blijven werken? Welke vorm van kinderopvang vinden jullie fijn? Wat als je kind meer zorg nodig heeft dan je verwacht?
pfoe... inderdaad wat anderen ook al schrijven vooral hoe je de taakverdeling ziet denk ik.

Ik ken vrouwen waarbij de man na de komst van de baby heel wat minder betrokken was bij de opvoeding dan ze gedacht hadden. Daar wordt je niet blij van! Een kennis heeft een vent die per sé iedere week met zijn vrienden wil voetballen en stappen zodat zij alleen thuis zit bij hun kind en er veel minder uit kan (er zijn er blijkbaar zat die vinden dat zij niets hoeven in te leveren, dat is blijkbaar een 'vrouwending'). Niet mijn ding, en wel erg prettig om dat van te voren besproken te hebben, hoe je dat ziet.

Verder hebben we qua opvoeding niet veel afgesproken, behalve dat we het echt samen doen. Dus juist niet wat The Empress schrijft. En inderdaad: elkaar niet afvallen. Maar voordat je kinderen zo oud zijn dat dat belangrijk wordt ben je al even verder hoor....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven