Waar verheug jij je op? - Pakjesavond

03-12-2019 16:44 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik verheug me dit jaar extra op het kloppen op de deur. Peuter maakt dit voor het eerst bewust mee en ik ben zo benieuwd naar haar reactie.

Het cadeau van de oudste. Ze had iets gezien dat ze heel graag wil hebben, maar ze zei dat het veel te duur is en dus niet kan. Ze gelooft niet meer. Wat ze niet weet, is dat het in de kast op haar staat te wachten. Ik had een mazzeltje en kon het met korting kopen. Ik ben zo benieuwd naar hoe verrast ze zal zijn.

Ik verheug me ook op de hele avond alles in elkaar zetten, te laat naar bed, onbeperkt pepernoten snaaien en de volgende dag de hele dag in de pyjama spelen.

Waar verheug jij je op? Voorpret delen is leuk :)

Waar verheug jij je op?

Totaal aantal stemmen: 67

Het kloppen (10%)
Het uitpakken (36%)
Het spelen (6%)
Dat die ouwe baard weer ophoepelt (48%)
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
elfjetwaalfje schreef:
03-12-2019 19:17
Ik verheug me nog het meest op hoe er op gereageerd wordt dat ik een gedicht voor mezelf heb geschreven waarin ik mezelf tot epische proporties de hemel in prijs (zwaar overdreven natuurlijk).
Oh echt hilarisch en goede tip voor volgend jaar!
Hallo?!
_Doortje_ schreef:
03-12-2019 20:36
Sorry! Volgend jaar ok? :cheer2:
Top!
Alle reacties Link kopieren
_Doortje_ schreef:
03-12-2019 17:20
Snap ik, het duurt lang. Wij kijken daarom bewust geen Sinterklaasjournaal meer. Jongste had er echt last van. Nu zijn ze gewoon gezond gespannen en enthousiast.
Kijken ze op school ook geen sinterklaasjournaal dan? Hier vond oudste het vanavond wel heel spannend in het sinterklaasjournaal. De trein die maar doordendert met de cadeautjes. De andere cadeautjes in de vuilniswagen. Paardenpiet en ozosnel ineens losgekoppeld dus waar die nu weer uitkomen? De pieten die nu de stoomboot in gaan. Het is wel heel veel drama bij elkaar. Ik heb maar stug volgehouden dat Sinterklaas alles aan het oplossen is en dat het zeker goedkomt. Dat het altijd goed gekomen is maar ik vind het heftig dit jaar hoor, is ook de eerste keer dat oudste het sinterklaasjounaal bewust volgt. Ze was rustig en overtuigd dat het goed zou komen toen ze in bed lag. Ik hoop dat dit vannacht zo blijft...

Ik verheug me het meest op de reactie van oudste bij het kloppen op het raam en als ze een bepaald cadeautje ziet wat ze heel graag wil.
Alle reacties Link kopieren
NYC schreef:
03-12-2019 20:23
Eigenlijk gewoon op de hele sfeer van de avond. We vieren het 5 december met ons vieren. Meestal na het eten, als de kinderen in bad zijn geweest. Hebben een videobericht van de Sint en daarna gaat de televisie op (youtube) haardvuur bij gebrek aan open haard, maar toch geeft dat een hele fijne sfeer. Lekkers op tafel en dan om de beurt iets uit de zak halen en kijken welke naam er op staat. We hebben gigantisch uitgepakt dit jaar, eigenlijk helemaal niet hoe ik het gewild zou hebben (lees: ik ben het type dat de zak naast een stuk of twee kadootjes bij voorkeur opvult met sinaasappels, chocolademunten, kaneelstokjes en speculaas) maar mijn vrouw heeft de afgelopen maanden belachelijk veel (en vooral veel duurs) gekocht. Besloten om me er maar niet aan te ergeren en vooral te gaan genieten van de avond (want het gaat wel in de smaak vallen) en volgend jaar weer hopelijk een beetje meer mijn manier.
Goed van je, de cadeaus zijn toch al in huis :) En voor beide valt wat te zeggen. Ik ben dit jaar ook iets te lis gegaan, maar ja, kind heeft een vervelend jaar gehad waarin ik niet zoveel kon doen en toe uitte die machteloosheid zich in cadeaus :$
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
duizel schreef:
03-12-2019 20:39
Kijken ze op school ook geen sinterklaasjournaal dan?

Ik verheug me het meest op de reactie van oudste bij het kloppen op het raam en als ze een bepaald cadeautje ziet wat ze heel graag wil.
De oudste kijkt op school wel, maar die is al wat ouder en gelooft al een tijdje niet meer. De jongste gaat nog niet naar school, dus die doe ik er een groot plezier mee door Dieuwertje even een jaartje te ontlopen. Het is te spannend.
Hallo?!
Ik vind het in elkaar knutselen van surprises altijd het leukste. De rest hoeft voor mij niet. Ik heb dit jaar een schaap en een reuzenpanda gemaakt en eigenlijk is het best zonde om die te ontmantelen voor 2 kadootjes waar niemand iets aan heeft.
_Doortje_ schreef:
03-12-2019 20:40
Goed van je, de cadeaus zijn toch al in huis :) En voor beide valt wat te zeggen. Ik ben dit jaar ook iets te lis gegaan, maar ja, kind heeft een vervelend jaar gehad waarin ik niet zoveel kon doen en toe uitte die machteloosheid zich in cadeaus :$
Begrijpelijk. Hier geen specifieke reden dus ik was eigenlijk best een beetje gepikeerd (ook omdat ik me zorgen maak om koopgedrag van vrouw, hoewel we er niet door in de problemen komen ofzo) maar zoals je zegt, het is in huis en dan kunnen we wel zeggen, we bewaren het een en ander voor verjaardagen/volgend jaar, maar a) ik wil de zolder leeg hebben omdat ik komend jaar een verbouwing wil en b) dit gaat over communicatie dus daar wil ik het eigenlijk per gelegenheid over hebben en c) de kinderen krijgen ook steeds meer eigen wensen waardoor ik liever geen kadootjes meer in de opslag bewaar, zeker niet de hele dure.

Maar voor nu ga ik het loslaten en genieten van pakjesavond komende donderdag. Godzijdank hebben de kinderen nog geen besef van geld.
Alle reacties Link kopieren
NYC schreef:
03-12-2019 20:44
Begrijpelijk. Hier geen specifieke reden dus ik was eigenlijk best een beetje gepikeerd (ook omdat ik me zorgen maak om koopgedrag van vrouw, hoewel we er niet door in de problemen komen ofzo) maar zoals je zegt, het is in huis en dan kunnen we wel zeggen, we bewaren het een en ander voor verjaardagen/volgend jaar, maar a) ik wil de zolder leeg hebben omdat ik komend jaar een verbouwing wil en b) dit gaat over communicatie dus daar wil ik het eigenlijk per gelegenheid over hebben en c) de kinderen krijgen ook steeds meer eigen wensen waardoor ik liever geen kadootjes meer in de opslag bewaar, zeker niet de hele dure.

Maar voor nu ga ik het loslaten en genieten van pakjesavond komende donderdag. Godzijdank hebben de kinderen nog geen besef van geld.
Wel goed dat je het heel helder hebt en dan ook nog kunt loslaten.
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
Hier hetzelfde scenario als bij jou, Doortje.
Een peuter die het voor het eerst allemaal echt beseft en al heel lang om 'Klaasje' vraagt en een grote zus die voor het eerst niet meer gelooft en met name heel erg hoopt dat ze Sparkly Critters krijgt :-)

Hier komt de Sint langs met zijn pieten. De jongste kan zijn ogen niet van de pieten houden en de oudste weet wie ze zijn en voelt zich daardoor heel groot en speciaal.
Vrijdag ook heerlijk samen vrij en we gaan heel de dag in onze pyjama's spelen en pepernoten eten!

Geniet ervan!! Dat gaan wij ook doen :heart:
Alle reacties Link kopieren
Oww en hier dacht ik dat ik me best wel had ingehouden. Maar toen ik gisteravond na 2 uur inpakken nog niet klaar was, besefte ik me dat het toch wel veel is.
Mag ik vragen hoeveel kadoos jullie per kind hebben? Gewoon om eens te vergelijken.
eenhoornn schreef:
03-12-2019 21:05
Oww en hier dacht ik dat ik me best wel had ingehouden. Maar toen ik gisteravond na 2 uur inpakken nog niet klaar was, besefte ik me dat het toch wel veel is.
Mag ik vragen hoeveel kadoos jullie per kind hebben? Gewoon om eens te vergelijken.
Vier per kind van mijzelf, drie per kind van mijn ouders. 7 in totaal dus per kind.
Alle reacties Link kopieren
Dit jaar komt er voor het eerst een Sinterklaas op pakjesmiddag. Oudste gelooft nog (net 7) en jongste is oud genoeg om het bewust mee te maken (4).

Perfecte moment om eens een Klaas te laten komen. Voorheen kwam er wel een Pietje, maar die gooide strooigoed naar binnen en ging weer door, dus de kinderen verwachten het niet.

Vorige jaren Sinterklaas altijd heel goedkoop gehouden, door slim (ruim van tevoren) in te kopen en soms tweedehands.

Dit jaar voor het eerst voor oudste zoon echt zijn allerliefste wens, namelijk een bepaalde Lego-doos. Die wil hij heel graag, maar verwacht hij niet te krijgen.

En wij vieren het met de hele familie (12 volwassenen, drie kinderen). Cadeautjes, gedichten, snoepen en daarna gourmetten. Ik heb er zin in!
Alle reacties Link kopieren
als alleenstaande volwassenen doe ik daar niet meer aan mee, maar wel aan extra voorraad sint snoep aanleggen dat wel!
Alle reacties Link kopieren
weet nog dat we vroeger een keer de sint thuis hebben ontvangen ...
Alle reacties Link kopieren
eenhoornn schreef:
03-12-2019 21:05
Oww en hier dacht ik dat ik me best wel had ingehouden. Maar toen ik gisteravond na 2 uur inpakken nog niet klaar was, besefte ik me dat het toch wel veel is.
Mag ik vragen hoeveel kadoos jullie per kind hebben? Gewoon om eens te vergelijken.
Vier per kind van onszelf. Mijn ouders, mijn zusje en mijn vriendin kopen ook allemaal iets.
Ik vind 7 zelf eigenlijk veel, maar ik heb zelf echt bepaalde briljante ideeën (en soms ook tweedehands) die ik niet aan anderen op wil leggen als cadeau en het dan dus zelf geef.

En ik heb meer, maar dat bewaar ik gewoon weer als cadeau voor een verjaardag.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
03-12-2019 17:02
Mijn pubers houden nog steeds van Sinterklaas, maar geen surprises en gedichten
gewoon gezelligheid en pakjes
Hier ook.
Ik heb hier op het forum een keer een tip voorbij zien komen van een site met allerhande adventskalenders. Daar eens rondgeneusd en een super mooie houten uitvoering met allerlei laatjes gevonden van sport van dochter.
Allemaal briefjes gemaakt voor in de laatjes, grote, kleine en nep-kadootjes: ik heb er zin in!
Alle reacties Link kopieren
icequeen2000 schreef:
03-12-2019 21:27
weet nog dat we vroeger een keer de sint thuis hebben ontvangen ...
Ik ben voor een vereniging hier in het dorp de secretaresse van de Sint. Ik heb weer heel wat bezoekjes gepland!
Alle reacties Link kopieren
girasole3 schreef:
03-12-2019 21:34
Ik ben voor een vereniging hier in het dorp de secretaresse van de Sint. Ik heb weer heel wat bezoekjes gepland!
haha toffe job!
Alle reacties Link kopieren
Zoon krijgt 4 cadeautjes en nog 2 van opa en oma. Voor mijn man heb ik 2 cadeautjes en nog 1 cadeau voor ons 3 (kaartjes voor een aantal voorstellingen in de schouwburg). En ik heb 1 cadeautje voor Duitse vrienden die komend weekend langs komen en waar we dan op zaterdagavond een beetje Sinterklaas mee gaan vieren. Ik ga morgen ook nog Chocoladeletters voor hen halen. En pepernoten en marsepein. Leuk om die traditie met hen te delen.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan met de pubers bowlen en gourmetten. Heerlijk geen gezeik met surprises en gedichten!.
Alle reacties Link kopieren
eenhoornn schreef:
03-12-2019 21:04
Hier hetzelfde scenario als bij jou, Doortje.
Een peuter die het voor het eerst allemaal echt beseft en al heel lang om 'Klaasje' vraagt en een grote zus die voor het eerst niet meer gelooft en met name heel erg hoopt dat ze Sparkly Critters krijgt :-)

Hier komt de Sint langs met zijn pieten. De jongste kan zijn ogen niet van de pieten houden en de oudste weet wie ze zijn en voelt zich daardoor heel groot en speciaal.
Vrijdag ook heerlijk samen vrij en we gaan heel de dag in onze pyjama's spelen en pepernoten eten!

Geniet ervan!! Dat gaan wij ook doen :heart:
Oh echt, zo’n huisbezoek is helemaal geweldig!
Hallo?!
Dochter is 15 maanden en we vieren donderdagmiddag sinterklaas. Nog geen gebons op het raam, maar gewoon cadeautjes.
Ze heeft er niks van, ze snapt het niet, maar wat ben ik benieuwd wt ze doet als ze de cadeautjes ziet :heart:
Alle reacties Link kopieren
eenhoornn schreef:
03-12-2019 21:05
Oww en hier dacht ik dat ik me best wel had ingehouden. Maar toen ik gisteravond na 2 uur inpakken nog niet klaar was, besefte ik me dat het toch wel veel is.
Mag ik vragen hoeveel kadoos jullie per kind hebben? Gewoon om eens te vergelijken.
6 pakjes per kind :$

Elk een groot cadeau en wat kleinere pakjes. Waarbij een paar kleine pakjes misschien iets groter zijn uitgevallen.

Qua kosten heb ik me netjes binnen budget gehouden, maar ik vind het zelf wel wat veel in aantal.

Maar ach, zak pepernoten open en gaan met die banketstaaf ;-D
Hallo?!
eenhoornn schreef:
03-12-2019 21:05
Oww en hier dacht ik dat ik me best wel had ingehouden. Maar toen ik gisteravond na 2 uur inpakken nog niet klaar was, besefte ik me dat het toch wel veel is.
Mag ik vragen hoeveel kadoos jullie per kind hebben? Gewoon om eens te vergelijken.
Dochter krijgt iets van 8 cadeautjes ofzo. Het duurste is een poppenhuis van fisher price van marktplaats voor nog geen 20 euro. Meer kleinigheidjes hier
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het leuk hoe mijn kleuter het doodnormaal vindt dat een vreemde meneer uit Spanje komt om hem cadeaus te brengen.

Ondanks dat hij zich niet gek laat maken door Sinterklaasjournaal oid vind ik het straks ook wel fijn als hij weer naar Spanje is, die periode van steeds verrassingen/cadeaus duurt hier net iets te lang. Vooral de peuter vindt het nodig om als een leeuw zijn nieuwe speelgoed te verdedigen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven