Waaraan merk je dat je zwanger bent?

vrijdag 9 november 2007 om 13:04
Een zwangerschapstest doen en daarna langs de huisatrs en je daar ook nog even testen.Als je zwanger bent kun je last hebben van verschillende symptonen ,misselijkheid, opgezette buik, borsten,pijn in de onderrug etc.
Maar dit hoeft lang niet altijd aanwezig te zijn, dus er zit niets anders op dan testen.
Maar dit hoeft lang niet altijd aanwezig te zijn, dus er zit niets anders op dan testen.
vrijdag 9 november 2007 om 13:19
Nou het is een beetje lastig he. Als jij al weet niet of je zwanger bent, hoe kan een buitenstaander het dan weten? Ik heb tot 20 weken totaal niets gevoeld en ook mijn buik was nagenoeg niet groter dan normaal (terwijl ik maat 36 heb) dus tja... Misschien kan je even terug rekenen wanneer je sex hebt gehad/pil bent vergeten/etc? Maar dan nog hoeft het niet raak te zijn. Even testen dus (wat iedereen al zei maar dit is de langere versie )

vrijdag 9 november 2007 om 14:16
Jee wat hebben sommige hier toch lullige reacties, niets van aantrekken hoor, zegt meer over henzelf.
Je KAN het merken doordat je ineens hele pijnlijke borsten krijgt, alsof het lijkt dat ze zwaar zijn.
Daarbij word je je vaak niet meer ongesteld en ben je vaak in de ochtend misselijk.
Het is bij iedereen anders.
Ik had alleen pijn in mijn borsten. De test gaf negatief aan en ook was ik niet misselijk in de ochtend en werd ik gewoon vrolijk nog 2 maanden erna nog ongesteld........dus zo gek is je vraag niet!!
Voor alle zekerheid maak een afspraak met je huisarts!
Succes!
Je KAN het merken doordat je ineens hele pijnlijke borsten krijgt, alsof het lijkt dat ze zwaar zijn.
Daarbij word je je vaak niet meer ongesteld en ben je vaak in de ochtend misselijk.
Het is bij iedereen anders.
Ik had alleen pijn in mijn borsten. De test gaf negatief aan en ook was ik niet misselijk in de ochtend en werd ik gewoon vrolijk nog 2 maanden erna nog ongesteld........dus zo gek is je vraag niet!!
Voor alle zekerheid maak een afspraak met je huisarts!
Succes!

vrijdag 9 november 2007 om 14:18
quote:Femme2 schreef op 09 november 2007 @ 14:16:
Jee wat hebben sommige hier toch lullige reacties, niets van aantrekken hoor, zegt meer over henzelf.
Ja ja ja ja ja ja ja!
Gelukkig zijn er nog genoeg mensen die het heerlijk vinden om voor de duizendste keer stukken tekst van zichzelf te zien staan, waar ze wéér voor de zoveelste keer hun symptomen beschrijven.
Zegt gelukkig ook heel veel over henzelf.
Ja ja ja ja ja ja ja!
Gelukkig zijn er nog genoeg mensen die het heerlijk vinden om voor de duizendste keer stukken tekst van zichzelf te zien staan, waar ze wéér voor de zoveelste keer hun symptomen beschrijven.
Zegt gelukkig ook heel veel over henzelf.

vrijdag 9 november 2007 om 14:27
DZN en Femme, tja ik ben het op zich wel met jullie eens dat sommige antwoorden niet heel lief en aanmoedigend enzo zijn, maar zeg nou zelf, wat moet je nou met zo'n vraag? Wat kunnen Viva-forummers daar nou op antwoorden.
Zit echt maar 1 ding op, wachten tot je ongesteld wordt en zo niet, een test kopen.
Zit echt maar 1 ding op, wachten tot je ongesteld wordt en zo niet, een test kopen.
vrijdag 9 november 2007 om 14:29
Dat klopt ook wel, maar het is erg lullig als je dus gewoon wel ongesteld word......en de test negatief uitblijft, terwijl je gewoon zwanger bent.
Maar ik ben het wel met je eens dat ze misschien eerst beter deze vraag had kunnen stellen nadat ze een test had gedaan en die misschien negatief aangaf.
Maar ik ben het wel met je eens dat ze misschien eerst beter deze vraag had kunnen stellen nadat ze een test had gedaan en die misschien negatief aangaf.

vrijdag 9 november 2007 om 14:39
quote:Femme2 schreef op 09 november 2007 @ 14:27:
Wat dacht je fleurtje, ik werk het berichtje even bij
Achja, maak je er niet druk om zou ik zeggen, je bent 32 je hebt wel voor hetere vuren gestaan neem ik aan?
Ik had hem bij gewerkt voordat jouw tweede posting er stond.
Voor de rest heb je eigenlijk wel gelijk: wat zou ik me ook druk maken....
Nu even serieus: ik kan me voorstellen dat je wilt weten hoe het voelt om zwanger te zijn, wat de symptomen zijn. Zou ik ook wel willen weten. Maar er zit maar een ding op: afwachten en dan testen. Als jij het al niet weet, dan kunnen anderen het zeker niet weten.
Wat dacht je fleurtje, ik werk het berichtje even bij

Achja, maak je er niet druk om zou ik zeggen, je bent 32 je hebt wel voor hetere vuren gestaan neem ik aan?
Nu even serieus: ik kan me voorstellen dat je wilt weten hoe het voelt om zwanger te zijn, wat de symptomen zijn. Zou ik ook wel willen weten. Maar er zit maar een ding op: afwachten en dan testen. Als jij het al niet weet, dan kunnen anderen het zeker niet weten.
vrijdag 9 november 2007 om 14:46
quote:fleurtje schreef op 09 november 2007 @ 14:39:
[...]
Nu even serieus: ik kan me voorstellen dat je wilt weten hoe het voelt om zwanger te zijn, wat de symptomen zijn. Zou ik ook wel willen weten. Maar er zit maar een ding op: afwachten en dan testen. Als jij het al niet weet, dan kunnen anderen het zeker niet weten.niets meer aan toe te voegen!
[...]
Nu even serieus: ik kan me voorstellen dat je wilt weten hoe het voelt om zwanger te zijn, wat de symptomen zijn. Zou ik ook wel willen weten. Maar er zit maar een ding op: afwachten en dan testen. Als jij het al niet weet, dan kunnen anderen het zeker niet weten.niets meer aan toe te voegen!