waarom je eigen kind het leukste is... (gezinshumor)

06-04-2021 17:10 122 berichten
Het is lekker als je je kind opmerkingen hoort maken die helemaal spot on zijn qua droogheid, scherpte of gewoon meligheid. Wanneer vind jij dat je kind geslaagd is voor de gezinshumor?

TO trapt af:
Ik maak zoon (net 11) er op attent dat je de zoekgeschiedenis op mijn Ereader ook kunt wissen, aangezien ik daarin ineens een lijst met "neuken, hoer" etc. voorgeschoteld krijg als recente zoekopdracht...
Enige reactie: "Ik heb daar geen actieve herinnering aan".
:whistle:

Ik vind dat-ie leuk opdroogt :biggrin:
anoniem_327275 wijzigde dit bericht op 06-04-2021 17:11
6.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Westerpaviljoen schreef:
06-04-2021 18:40
Kom op vertel
Nee joh, te veel om op te noemen.
Zo hilarisch dat kind :rofl:
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
06-04-2021 18:46
Nee joh, te veel om op te noemen.
Zo hilarisch dat kind :rofl:
Des te meer reden
Kaascracker schreef:
06-04-2021 17:51
Je kunt je kind beter leren dat ie niet de grappigste/leukste/speciale persoon op aarde is. Als je deze (uitgekauwde) grap al zó geweldig en bijzonder vindt dat je jubelend van een compleet forum wilt horen hoe geweldig je kind is, ben ik benieuwd wat voor volwassene je kweekt. Sorry hoor, dan heb ik maar gegorgeld met azijn.
Nou, als het nog om azijn-gorgelen ging. Ik heb eerder het idee dat er hier een paar mensen rondwaren die zelfs om te lachen het toilet opzoeken. Stel je voor dat iemand ziet dat ze plezier hebben, dat kan echt niet hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het geweldig hoe verliefd ik op rozetje kan zijn over kleine dingen. Die ieder kind doet, grapjes die niet leuk zijn maar waar ze zo om lacht, verstoppertje spelen terwijl ze zich zelf elke keer verraadt.

Wonderlijk geweldig :)
Ik zei ooit in een opgejaagde bui na een azijn-gorgel-streek: potverdrie, hier vallen mijn schoenen van uit zeg!

Kind keek meteen berouwvol naar mijn voeten.
Alle reacties Link kopieren
En TO, je kan trots op zoon zijn dat hij schijnbaar ook het nieuws volgt en zomaar onze PM kan quoten ;-)

Geen kinderen hier, wel dieren...zijn ook de leukste, lolligste en liefste in mijn ogen.
Je reactie zegt meer over jou dan over mij....
Alle reacties Link kopieren
Luci_Mster2 schreef:
06-04-2021 17:38
Wat heeft dit hele betoog te maken met of iemand dat grappig vindt of niet?
“Ja, heel grappig die zienswijze op seks en vrouwen. “

Je miste ten eerste de grap.
En ten tweede mis je blijkbaar dat een jongen van 11 niet de volwassen zienswijze over seks en vrouwen heeft als jij. Die denkt alleen maar ik wil een blote vrouw zien. Meer niet.
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
06-04-2021 17:42
En dat mijn moeder dan een ingezonden brief of briefkaart naar de Libelle stuurde? Nee.
Nee waarschijnlijk niet, maar ze zal het vast op verjaardagen hebben verteld. Of tegen haar vriendinnen.
Hecamel schreef:
06-04-2021 19:15
Nee waarschijnlijk niet, maar ze zal het vast op verjaardagen hebben verteld. Of tegen haar vriendinnen.
Ach, gooi het op generatiekloof. Iemand die nog praat over ingezonden brieven en de Libelle is niet van deze tijd.
Alle reacties Link kopieren
De reacties in dit topic laten weer "mooi" zien waarom dit forum al lange tijd geen drol meer aan is. Iemand plaatst nietsvermoedend een luchtig topic en de harde kern zuurpruimen is er als de kippen bij om hun nare commentaar te leveren. Bah!
Alle reacties Link kopieren
Wat een lekker gevatte zoon TO! Ik vind het ook leuk hoe je hiermee omgaat, helemaal niks mis mee. Gezien de eerste reacties wilde ik je gewoon even een hart onder de riem steken.
Ik ken een paar van dit soort mensen in het echt en dat zijn de mensen die ik met succes op afstand houd.
Alle reacties Link kopieren
sjonge jonge wat een zure reacties! Ik vind het ook een leuke gevatte opmerking voor een 11-jarige!
Alle reacties Link kopieren
blijmetmij schreef:
06-04-2021 17:47
Nou ja: soms is het niet echt dat je er op kantoor de aandacht voor vraagt, maar wel gewoon grappig om te delen met andere ouders.

Ik vind het bijzonder dat als mijn zoon iets grappigs zegt, dat dan vaak helemaal niet leeftijdgebonden is. De dingen die hij kan zeggen, kan hij ook zeggen als hij 16, 27 of 45 is. Het is een soort voorproefje van het mens dat hij al is; niet meer het kind. Ook met grapjes zonder seks.

Hij heeft bv kort geleden South Park ontdekt, en mijn man had daar nog een T-shirt van in de kast liggen dat hij eigenlijk amper droeg. Wij vinden het een heel grappig T-shirt in combinatie met mijn man. Miin man heeft namelijk NAH, en op het shirt staat "Timmy" (gehandicapt jongetje in rolstoel) met de tekst "I'm special". Dat is een soort zelfspot bij mijn man.

Mijn zoon vond het fantastisch dat mijn man dat shirt heeft, en hij zat het echt bewonderend aan te kijken. En dan later gebeurt er iets onhandigs (dat niets met NAH te maken heeft), en dan zegt mijn zoon "you're special" terwijl hij mijn man spottend over zijn hoofd aait. Het is leuk om samen relativerend over sommige dingen te kunnen doen; we accepteren elkaar zoals we zijn.
Snap wat je bedoelt en is inderdaad leuk om te zien.
Voorbeeld wat je eronder schrijft wb de zelfspot humor ook; je herkent je kind dan in jezelf of specifiek je man in dit geval, de manier hoe met bepaalde dingen te dealen.

Zo heb ik dat met mijn opoe. Wij delen een bepaalde humor die mensen soms echt kan verbazen. Ik heb 4 kinderen en er is er één die exact die humor ook heeft. Levert vaak hilarische situaties op, tenminste wij vinden het hilarisch ;)
Alle reacties Link kopieren
MissPientje schreef:
06-04-2021 19:20
De reacties in dit topic laten weer "mooi" zien waarom dit forum al lange tijd geen drol meer aan is. Iemand plaatst nietsvermoedend een luchtig topic en de harde kern zuurpruimen is er als de kippen bij om hun nare commentaar te leveren. Bah!
+1

Zeiken over mogelijk seksisme. :facepalm:

Dan heb je dus de hele clou van de OP gemist.

Baard of niet, ik vind het een leuke grap. En als je kind op deze leeftijd al zo gevat uit de hoek kan komen dan zou ik als ouder stiekem retetrots zijn. Wordt het later vast ook een toffe volwassene van met een goede dosis zelfspot en relativeringsvermogen.

En daar is behoefte aan! We hebben tegenwoordig al zoveel azijnpissers en mensen die zichzelf veel en veel te serieus nemen.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Alle reacties Link kopieren
Vera8 schreef:
06-04-2021 19:38
+1

Zeiken over mogelijk seksisme. :facepalm:

Dan heb je dus de hele clou van de OP gemist.

Baard of niet, ik vind het een leuke grap. En als je kind op deze leeftijd al zo gevat uit de hoek kan komen dan zou ik als ouder stiekem retetrots zijn. Wordt het later vast ook een toffe volwassene van met een goede dosis zelfspot en relativeringsvermogen.

En daar is behoefte aan! We hebben tegenwoordig al zoveel azijnpissers en mensen die zichzelf veel en veel te serieus nemen.
Deze conclusie snap ik niet.
Wat heeft dat met elkaar te maken?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Het programma Praatjesmakers vind ik ontzettend leuk.

Kinderen kunnen zo enorm grappig zijn, maar kan zo even weinig bedenken op het moment van mn eigen kinderen.
Ja, gênante situaties in het openbaar toen ze klein waren.
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
06-04-2021 19:42
Deze conclusie snap ik niet.
Wat heeft dat met elkaar te maken?
Precies zoals ik het zeg. Als ze op deze leeftijd al zo adrem kunnen reageren dan zegt dat iets over hun karakter en intelligentie.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Alle reacties Link kopieren
MissPientje schreef:
06-04-2021 19:20
De reacties in dit topic laten weer "mooi" zien waarom dit forum al lange tijd geen drol meer aan is. Iemand plaatst nietsvermoedend een luchtig topic en de harde kern zuurpruimen is er als de kippen bij om hun nare commentaar te leveren. Bah!
Zo zeg dat. Het had zo gezellig kunnen zijn.
Ik moest trouwens een jaar gelden ook enorm lachen om een vriendje. Echt ook een glimps van hoe hij gewoon "is". Hij nam mij geweldig in de zeik.

Ik ken het joch nog van toen hij als kleuter allergisch was voor "alles". Kreeg eczeem etc.
Toen een aantal jaar uit beeld. Kwam op zijn 9e weer eens spelen. Dus na school mee en hier lunchen. Ik voorzichtig gevraagd of hij niet meer allergisch was. "Nee hoor". Maar als voorzichtige moeder toch nog een keertje gewaarschuwd dat ergens noten in zaten (chocopasta ofzo). Nou, daar werd amper op gereageerd. Zegt die jongen 10 minuten later gortdroog (krabbend op zijn hoofd): "ik krijg allemaal jeuk!". Maar ook echt met een stalen gezicht he? :rofl:

Ik vond het vooral stoer dat hij mij als beetje overdreven bezorgde moeder op mijn plaats zette met een geintje terwijl hij me jaren niet gezien had. Dat is ook een soort compliment dat hij dat bij me aandurft.
Zoon (4) heeft niet heel goed gegeten en krijgt dus geen toetje van vader. Zoon kijkt vader aan en zegt “kan jij niet verhuizen?”.

Vond ik echt grappig.
Blijkbaar zit je zoon behalve op je e-reader ook op GeenStijl en Dumpert!
Peertjes schreef:
06-04-2021 19:36
Snap wat je bedoelt en is inderdaad leuk om te zien.
Voorbeeld wat je eronder schrijft wb de zelfspot humor ook; je herkent je kind dan in jezelf of specifiek je man in dit geval, de manier hoe met bepaalde dingen te dealen.

Zo heb ik dat met mijn opoe. Wij delen een bepaalde humor die mensen soms echt kan verbazen. Ik heb 4 kinderen en er is er één die exact die humor ook heeft. Levert vaak hilarische situaties op, tenminste wij vinden het hilarisch ;)
Heerlijk om te lezen. Dat bedoelde ik dus...

Zo was ik ook enorm onder de indruk van een hele oude tante (niet eens echt familie) die ik op mijn 25e een keertje opzocht. Had haar vooral in mijn kindertijd gezien en kende haar dus niet zo goed als persoon.

Toen ik na mijn bezoek naar mijn auto terug wandelde, en zij mee wilde lopen in het donker, zei ze op mijn gesputter iets met de strekking: "Als ze me zo in het donker in een auto trekken en meenemen, brengen ze me morgenvroeg wel weer terug als ze zien wat ze hebben ingeladen (een oud wijf)"..

Voor mij was dat echt de "kennismaking" waardoor ik nog een aantal jaar leuk contact heb gehad daarna. Droge zelfrelativering en absurde verdraaiingen: heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Gatekeeper LOL.

Het is dat we de scene niet kunnen laten zien natuurlijk, maar zo loopt mijn kleindochter nu ook "the power of Christ compells you" te roepen.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Of bij een hoestje...euh Corona?
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Een tijdje geleden hadden we het over oude dingen, dus ik vroeg aan mijn jongste (toen 15) of ze wist wat een walkman was. Zegt ze ‘hmm, zo iemand die de ballen opraapt bij het tennis’.
Nee, dat heeft niets met oude dingen te maken, maar ik vond hem ontzettend goed verzonnen en best grappig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven