waarom je eigen kind het leukste is... (gezinshumor)

06-04-2021 17:10 122 berichten
Het is lekker als je je kind opmerkingen hoort maken die helemaal spot on zijn qua droogheid, scherpte of gewoon meligheid. Wanneer vind jij dat je kind geslaagd is voor de gezinshumor?

TO trapt af:
Ik maak zoon (net 11) er op attent dat je de zoekgeschiedenis op mijn Ereader ook kunt wissen, aangezien ik daarin ineens een lijst met "neuken, hoer" etc. voorgeschoteld krijg als recente zoekopdracht...
Enige reactie: "Ik heb daar geen actieve herinnering aan".
:whistle:

Ik vind dat-ie leuk opdroogt :biggrin:
anoniem_327275 wijzigde dit bericht op 06-04-2021 17:11
6.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
attribuutje schreef:
06-04-2021 22:18
Of bij een hoestje...euh Corona?
Dit is toch niet grappig?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
blijmetmij schreef:
06-04-2021 20:56
Heerlijk om te lezen. Dat bedoelde ik dus...

Zo was ik ook enorm onder de indruk van een hele oude tante (niet eens echt familie) die ik op mijn 25e een keertje opzocht. Had haar vooral in mijn kindertijd gezien en kende haar dus niet zo goed als persoon.

Toen ik na mijn bezoek naar mijn auto terug wandelde, en zij mee wilde lopen in het donker, zei ze op mijn gesputter iets met de strekking: "Als ze me zo in het donker in een auto trekken en meenemen, brengen ze me morgenvroeg wel weer terug als ze zien wat ze hebben ingeladen (een oud wijf)"..

Voor mij was dat echt de "kennismaking" waardoor ik nog een aantal jaar leuk contact heb gehad daarna. Droge zelfrelativering en absurde verdraaiingen: heerlijk!
Dit dus. Ik houd van dat soort mensen.

Geen lange tenen of tere zieltjes waar je om heen moet laveren.

Het maakt de omgang met anderen vaak zo veel leuker en makkelijker. En het werkt ook andersom!

Humor komt in vele variaties en het een is niet per definitie beter dan de ander. Maar de droge zelfspot herken ik heel erg in mijn eigen kring. Het haalt vaak de scherpe kantjes van een zware kutsituatie waardoor het toch weer draaglijk wordt.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Alle reacties Link kopieren
*poef*
vera8 wijzigde dit bericht op 06-04-2021 22:59
Reden: Voorbeeld genoemd uit eigen gezin. Weggehaald ivm herkenbaarheid.
98.89% gewijzigd
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Ghe, ghe! Ik vind het mooi.
Alle reacties Link kopieren
Calvijn, het meisje is 3, wij als volwassenen roepen het constant tegen elkaar, eigenlijk bij alles wel tegenwoordig.
die ik wilde bestaat al...
Ik denk dat je topic titel het al zegt. Uitspraken van andermans kinderen zijn helemaal niet grappig.

Ik moet om werkelijk niks hier lachen.

En ik zou echt een gesprek voeren met je zoon over respect voor vrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Disclaimer: Ik ga in deze post vast wel een aantal dingen zeggen dat bepaalde lezers triggert om mij te 'helpen' of mij van ongevraagd advies te voorzien, misschien over de opvoeding van mijn zoon, misschien over mijn eigen gevoelsleven. Ik zou jullie willen verzoeken om hiermee het topic niet onnodig te vullen. Als je echt wil reageren en het niet kunt laten, dan graag in PB. Alvast bedankt en namasteeeeeeeee holladiejeeeeeee :) Wil je het wel graag in dit topic spuien dan staat je dat vrij, maar houd er dan rekening mee dat ik er niet op ga reageren. Misschien krijg je een ander zo gek?

Onze zoon is zeven jaar oud. Nadat hij de hele middag bij een vriend had gespeeld, vertelde hij over de 'boze buurman' in de straat. Deze man is de hele tijd erg bozig en flipt als er ballen in zijn tuin terechtkomen. Deze neemt hij in onder luid geschreeuw, gevloek en getier. Hij had, zo vertelde zoon, al ZES ballen van vriend ingepikt.
Hierop begin ik me hardop af te vragen waarom het toch vaak (ik kan altijd gezegd hebben ;)) boze buurMANNEN zijn die lopen te tieren... Man reageert met: ik weet het niet...Maar zoon draait zich vliegensvlug om (wilde net uit de auto stappen) en zegt: Zijn vrouw, die is pas erg!

Ik voelde me wel even in mijn hemd gezet...ik begin naar aanleiding van zijn verhaal te zeiken over mannen en mijn zevenjarige snoert mij eventjes de mond!
Ik vond het ook vooral grappig omdat ik weet dat deze man helemaal geen vrouw heeft ;)
Ceester schreef:
07-04-2021 12:17
Disclaimer: Ik ga in deze post vast wel een aantal dingen zeggen dat bepaalde lezers triggert om mij te 'helpen' of mij van ongevraagd advies te voorzien, misschien over de opvoeding van mijn zoon, misschien over mijn eigen gevoelsleven. Ik zou jullie willen verzoeken om hiermee het topic niet onnodig te vullen. Als je echt wil reageren en het niet kunt laten, dan graag in PB. Alvast bedankt en namasteeeeeeeee holladiejeeeeeee :) Wil je het wel graag in dit topic spuien dan staat je dat vrij, maar houd er dan rekening mee dat ik er niet op ga reageren. Misschien krijg je een ander zo gek?

Onze zoon is zeven jaar oud. Nadat hij de hele middag bij een vriend had gespeeld, vertelde hij over de 'boze buurman' in de straat. Deze man is de hele tijd erg bozig en flipt als er ballen in zijn tuin terechtkomen. Deze neemt hij in onder luid geschreeuw, gevloek en getier. Hij had, zo vertelde zoon, al ZES ballen van vriend ingepikt.
Hierop begin ik me hardop af te vragen waarom het toch vaak (ik kan altijd gezegd hebben ;)) boze buurMANNEN zijn die lopen te tieren... Man reageert met: ik weet het niet...Maar zoon draait zich vliegensvlug om (wilde net uit de auto stappen) en zegt: Zijn vrouw, die is pas erg!

Ik voelde me wel even in mijn hemd gezet...ik begin naar aanleiding van zijn verhaal te zeiken over mannen en mijn zevenjarige snoert mij eventjes de mond!
Ik vond het ook vooral grappig omdat ik weet dat deze man helemaal geen vrouw heeft ;)
Ik vind je post-opening het meest interessant. Ik las je en dacht.......wauw, nou gaat wat komen zeg.

Vervolgens snap ik het grappige aan je verhaal niet. o_o
Ttroeteltje schreef:
07-04-2021 13:00
Ik vind je post-opening het meest interessant. Ik las je en dacht.......wauw, nou gaat wat komen zeg.

Vervolgens snap ik het grappige aan je verhaal niet. o_o
Ik vind hem wel grappig.
Het is geen "mop". Het gaat eigenlijk bij veel voorbeelden over hoe flexibel kinderen reageren, om een manier die je niet zo snel van een KIND verwacht.
Ook hier zit een (respectvol) soort spotten in met zijn moeder..Eventjes een draai geven aan een soort vooroordeel. Iemand op het verkeerde been zetten... Ik zou ook wel trots zijn.
Melofkim schreef:
07-04-2021 10:57
Ik denk dat je topic titel het al zegt. Uitspraken van andermans kinderen zijn helemaal niet grappig.

Ik moet om werkelijk niks hier lachen.

En ik zou echt een gesprek voeren met je zoon over respect voor vrouwen.
Tja: het is geen moppentopic. Pech als je dat er in wil zien en dan vervolgens klaagt dat het daar niet aan voldoet.

Ik kan je een lange lijst geven van dingen die niet grappig zijn,maar open daar gerust zelf een ander topic over.
Melofkim schreef:
07-04-2021 10:57
Ik denk dat je topic titel het al zegt. Uitspraken van andermans kinderen zijn helemaal niet grappig.

Ik moet om werkelijk niks hier lachen.

En ik zou echt een gesprek voeren met je zoon over respect voor vrouwen.
Precies.

Is fijn voor de vrouwen die hij gaat tegenkomen in zijn leven en hemzelf.
Echt niet oke. En die leeftijd is juist mooi om er eens goed over te hebben. Iets met opvoeden.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet er wel in bedacht me net. Zonder hem te kakken te zetten.

Het is midden in de nacht.

"Maaam! , Is het nog nacht"
"Ja, het is nog nacht"
"Ow dat dacht ik al, welterusten"
Aargh!

Toen vond ik het niet leuk, nu wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben diep bedroefd om het niveau van sommige mensen hier
Alle reacties Link kopieren
Moederke74 schreef:
07-04-2021 13:32
Ik weet er wel in bedacht me net. Zonder hem te kakken te zetten.

Het is midden in de nacht.

"Maaam! , Is het nog nacht"
"Ja, het is nog nacht"
"Ow dat dacht ik al, welterusten"
Aargh!

Toen vond ik het niet leuk, nu wel.
Lol.... Toen irritant, maar ook zo vreemd en ' random' dat het leuk is :) ik vind het het leukst als mijn kind het gezeik van anderen ( dus ook van mij) het hoofd biedt. Met zo'n andere kijk erop dan ikzelf. Hij gaat echt niet liggen om het onderspit te delven, is niet van zijn stuk te brengen. Een tijdje terug probeerde iemand hem te plagen/ pesten... Hij heeft dan een bijdehante opmerking terug, zonder over de ander te praten, dus zonder ruzie ervan te maken... Hij geeft zo'n kind gewoon helemaal niks... Hij heeft dat van mijn schoonvader... Dol op zichzelf, zonder een ander te schaden ❤️
Alle reacties Link kopieren
Moederke74 schreef:
07-04-2021 13:32
Ik weet er wel in bedacht me net. Zonder hem te kakken te zetten.

Het is midden in de nacht.

"Maaam! , Is het nog nacht"
"Ja, het is nog nacht"
"Ow dat dacht ik al, welterusten"
Aargh!

Toen vond ik het niet leuk, nu wel.
Ik werd gisteravond geroepen door mijn jongste van 8 met de vraag of ik de hagel even uit kon zetten, want hij kon niet slapen.
Op dat moment vind ik dat grappig/schattig, maar voor een ander toch totaal niet lijkt mij
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
blijmetmij schreef:
07-04-2021 13:06
Ik vind hem wel grappig.
Het is geen "mop". Het gaat eigenlijk bij veel voorbeelden over hoe flexibel kinderen reageren, om een manier die je niet zo snel van een KIND verwacht.
Ook hier zit een (respectvol) soort spotten in met zijn moeder..Eventjes een draai geven aan een soort vooroordeel. Iemand op het verkeerde been zetten... Ik zou ook wel trots zijn.
Jij maakt er echt veel meer van dan het is, een droge opmerking
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Toen mijn dochter een jaar of 11 was gebruikte ze ook eens het woord hoer, in combinatie met een meisje dat ze niet zo aardig vond. Toen ik vroeg of ze wist wat een hoer was, kwam ze daar niet helemaal uit. Dus dat heb ik even toegelicht, direct het nette woord prostituée of sekswerker erbij gegeven, en gevraagd of het dan nog een leuk scheldwoord was. Behanger is immers ook alleen maar grappig met ‘Lul de’ ervoor. Overigens vond ze het idee van seks voor geld maar raar, waarom zou je dat doen? :)
calvijn1 schreef:
07-04-2021 15:14
Ik werd gisteravond geroepen door mijn jongste van 8 met de vraag of ik de hagel even uit kon zetten, want hij kon niet slapen.
Op dat moment vind ik dat grappig/schattig, maar voor een ander toch totaal niet lijkt mij
Ik snap jou houding niet: je wil soort van toch wel meedoen, maar oordeelt overal over dat het niet leuk is voor anderen om te lezen.
Je MOET niets opschrijven he?

Bij jouw voorbeeld vraag ik me af of je kind een grapje maakte, of gewoon benoemde dat het ergens last van had en een soort wens uitsprak.
Vind jij het een voorbeeld van "typische humor binnen ons gezin"?

Want dat is dus het onderwerp: niet of iets enorm dijenkletser is, maar of je een bepaalde toon herkent, of een manier van ergens op reageren. En wat je daar ev. in aanspreekt.
Dan vindt je daarom je kind "de leukste": je herkent iets gemeenschappelijke. Dat betekent niet dat de hele wereld hoeft te lachen.
Hier in huis heeft vader van kind veel humor. Humor die soms zo ver gaat dat ik stiekem wel lachen wil, maar vanuit een soort van opvoedkundige insteek niet lach of een droge opmerking erover maak.

Kind zegt wel eens: mama is bij ons de grappigste, echt, haar humor slaat alles.

En dat dus helemaal in de sarcasme modus. Droog en wel.
Daar moet ik ook wel eens om lachen. Dat is dan weer vaders humor die dan tevoorschijn komt.
Alle reacties Link kopieren
blijmetmij schreef:
07-04-2021 16:26
Ik snap jou houding niet: je wil soort van toch wel meedoen, maar oordeelt overal over dat het niet leuk is voor anderen om te lezen.
Je MOET niets opschrijven he?

Bij jouw voorbeeld vraag ik me af of je kind een grapje maakte, of gewoon benoemde dat het ergens last van had en een soort wens uitsprak.
Vind jij het een voorbeeld van "typische humor binnen ons gezin"?

Want dat is dus het onderwerp: niet of iets enorm dijenkletser is, maar of je een bepaalde toon herkent, of een manier van ergens op reageren. En wat je daar ev. in aanspreekt.
Dan vindt je daarom je kind "de leukste": je herkent iets gemeenschappelijke. Dat betekent niet dat de hele wereld hoeft te lachen.
Met mijn voorbeeld geef ik een reactie op de posting van Moederke.
En wil ik aantonen dat IK mijn kind op zo'n moment heel grappig kan vinden, maar de rest van de wereld er niets grappigs in ziet.
Hij was overigens serieus of ik even iets aan de hagel kon doen
Frankly my dear, I don"t give a damn
calvijn1 schreef:
07-04-2021 18:35
Met mijn voorbeeld geef ik een reactie op de posting van Moederke.
En wil ik aantonen dat IK mijn kind op zo'n moment heel grappig kan vinden, maar de rest van de wereld er niets grappigs in ziet.
Hij was overigens serieus of ik even iets aan de hagel kon doen
Ik vind jouw kind ook grappig. Dat zijn toch van die verhalen die je nooit meer vergeet.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie hier ook voorbeelden van irritant, maar eigenlijk ook grappig. Dat heeft mijn zoon ook... Staat hij zich af te drogen in de badkamer, slaat de handdoek als een toga om zich heen en begint van alles te roepen dat ie Cesar is en dat ik, zijn onderdaan, goed zijn haar moet afdrogen... Helemaal gek, die kleine dictator ;)

Ook best grappig, maar een opmerking van een ander kind: een vriendje had tegen zoon en vriend gezegd dat hij hun op homo's vindt lijken, want ze hebben lang haar. Daar werd nog even over nagepraat met weer een ander vriendje: ' ja, ik vind het eigenlijk zielig voor jullie...' waarop langhaar vriend zegt: het kan ook helemaal niet want ik heb twee omen ( ooms) en die zijn samen homo's maar hebben een beetje kort haar! ( Onderwijl plukken aan zijn eigen haar om te laten zien hoe kort)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven