Wachten om CLOMID te gebruiken....

23-10-2007 16:30 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
jaaa er zou nog wel een Topic zijn die hierover gaat. maar ik zie dat dit alweer oud is...

Hier een berichtje van Jade, 26 jaar oud/jong en ongeduldig haha:

Ik heb PCOS en ik ben dus erg onrgelmatig ongesteld. vanaf vorig jaar januari 2007 ben ik gestopt met de pil. Toen na 116 dagen ongi geworden, daarna na 40 dagen en toen na 50 dagen. Ik zit nu inmiddels op mn 60e dag en nog niet ongi. Dat is een balen want we willen met Clomid beginnen.

Nu is mijn vraag of er meer meiden zijn die ook eerst een poos/ maanden moesten wacht totdat ze met Clomid konden beginnen. Beetje frusti dat je namelijk niet van je lijf op aan kan, snik.

Vorige week nog testje gedaan en ook niet zwanger.

Liefs Jade
De topics hierover zijn misschien al wat ouder, maar nog steeds erg actueel hoor. Kan je ook altijd je vragen kwijt.

Waarom moet je dan wachten met de clomid? Ik ben net pas bezig in de MMM en vanaf afgelopen maand ook begonnen met Clomid. Nu een jaar gestopt met de pil. Maar door andere redenen dan zwanger te worden. En vanaf afgelopen maand ook voor het echie bezig. Door een zeer wisselende cyclus, ene keer hele cyclus door vloeien dan weer een keer er 4 maanden over gedaan om ongesteld te worden. Toen ben ik ook terug naar de gyn gegaan in de hoop meteen met Clomid te kunnen starten. Ondertussen ongesteld geworden en bij de gyn besproken met Clomid te starten. Kon direct aangezien ik heel toevallig op dag 4 toen zat van mijn cyclus. In eerste instantie zei de gyn tegen mij ook dat ik maar een half jaar tot een jaar moest proberen zonder, maar toen had ik dus nog geen cyclus van 4 maanden! En toen ik dat wel had en wij voor het echie wilden gaan eigenlijk direct gestart met clomid.
hallo mijn gyn heeft me t recept voor geschreven. En als ik ongi wordt, dan begin ik met de Clomyd. van dag 3 t/m 7. en dag 10 dan naar Gyn om te kijken of er een eisprong is geweest? of hoe het eitje rijpt.

dus vandaar dat ik nu moet wachten voordat ik t kan gebruiken
Vraag aan je gyn een receptje provera of orgametril om een onttrekkingsbloeding op te wekken. Dan kan je beginnen.
ok Mooncatcher, thanx voor de tip. Heb je er zelf ook ervaring mee?

en kan ik dat zomaar vragen aan de Gyn, moet ik dan op spreekuur komen denk je??
Eens met Mooncatcher. Je kan aan je gyn. iets vragen om de ongesteldheid op te wekken.

Heb ik destijds ook gehad. Ik ben even kwijt hoe het nou ook alweer precies heette. Volgens mij heet het Primolut.(??)

Het is idd frustrerend als je niet kan beginnen.
Of ik ervaring mee heb? Ja helaas wel zit al 3 jaar in het medische circuit en heb net een buitenbaarmoederlijke zwangerschap met chemo achter de rug, maar heb vaak genoeg orgametril genomen om een onttrekkingsbloeding op te wekken zodat we weer verder konden.

Gewoon de assistente bellen en vragen om een receptje. Je zit op dag 60? Denk niet dat ze er moeilijk over zullen doen.
Hallo, ook ik heb PCOS. Ik heb inderdaad ook provera gekregen om een menstruatie op te wekken en ben toen begonnen met clomid. De gyn. kon tijdens een echo niet goed zien of en wanneer er een eisprong zou komen, Later bleek uit een bloedtest dat de clomid gewerkt had en ik een eisprong had gehad. Sterker nog: ik ben nu zwanger, direct dus bij de eerste behandeling, Hou vol en heb vertrouwen dat het met clomid lukt!
thanx voor de reacties. en mooncatcher, hoop dat het de betere kant met je op gaat. moet je nog veel chemo hebben...

Ja mijn zus heeft ook Primolut gehad. Die was maar 3 of 4 x in het jaar ongi. Ik zal eens binnenkort bellen met mn Gyn of de assistent. kijken wat wijsheid is.

En weet je aan de ene kant durf ik ook niet... want een half jaar terug had ik een cyste op mn eierstok. en die is gelukkig uit zichzelf weg gegaan, hij was 2 cm. en toen mocht ik nog niet met Clomyd beginnen. dan had t geen effect. dus ik hoop niet dat hij mij weer wil onderzoeken... straks zit er weeer een cyste en moet ik nog langer wachten

Maar ja...als dit....als dat...

ik moet het gewoon maar doen!!
Hallo!

Ik voelde me wel aangesproken door de titel, en durfde ook niet zo goed aan te sluiten bij een bestaand topic. bij dezen dus mijn verhaal:

Ik ben daan, 26 jaar en ook ik heb (vorige week) te horen gekregen (en gezien op de echo) dat ik PCOS heb.

Ben zelf pas in juli gestopt met de pil, daarna nog niet ongesteld geworden. Maar omdat ik voor ik met de pil begon (toen was ik 17) ook al zeer onregelmatig ongesteld was (5-9 maanden), had ik zelf al ongeveer bedacht dat het wel eens pcos kon zijn. Heb geen overgewicht of overbeharing of acne, alleen haaruitval na stoppen pil. Door de huisarts meteen doorgestuurd naar gyn en daar dus vorige week gezien dat er op iedere eierstok zo'n 15 'blaasjes' zitten.

Omdat ik nog maar zo kort gestopt ben, en het in ons (academisch) ziekenhuis de procedure is om naar fertiliteitspoli te worden doorgestuurd hiervoor, moet ik nog 3 maanden wachten tot ik terecht kan, en dan waarschijnlijk mag beginnen met clomid. Man moet dan ook mee, snap niet helemaal waarom, het probleem ligt immers bij mij, maar ja, dat zal wel voor de zekerheid zijn. In de tussentijd moesten we het maar vaak doen, want het kan zomaar dat er opeens wel een eitje gaat springen!

Over twee weken de uitslag van het bloed, en eind november ook nog naar klinische genetica voor een ander probleem (heb erfelijke netvliesaandoening, moeten onderzoeken hoeveel kans een kindje heeft op deze aandoening, oogarts heeft altijd gezegd dat dat gewone populatie kansen zijn, omdat het recessief overge-erfd is, maar de gyn wilde het voor de zekerheid toch nog verder laten uitzoeken).

Wel even slikken om meteen de medische molen in te moeten, en ook balen dat ik nog zo lang moet wachten. Ik merk wel dat ik niet de enige ben, dus dat is dan wel weer fijn om te merken.

@jadesummer: ik hoop voor jou dat je gewoon een receptje krijgt om je menstruatie op te wekken, dan kun je beginnen met clomid. Wat een eng verhaal van die cyste op je eierstok. heeft dat ook met je pco te maken?
daantje 81: wat een verhaal meisje....Veel dingen zijn dus wel herkenbaar voor mij. Jij zit dus ook nog even extra in de medische molen. succes meisje!

Cyste zou inderdaad kunnen komen door de PCOS. Want een follikel kan dan verharden of dat er vocht in komt (een vochtblaasje bij mij in dit geval).

heeeeele zomer moest ik dus wachten op mn ongi en dat de cyste dus weg zou gaan. En toen was ik het zat. Ik ben toen naar iemand gegaan die Reiki doet (positieve energie doorgeven, daar waar het nodig is). Ik heb toen een behandeling gedaan op 24 augustus en op 27 augustus werd ik toen ongesteld. Toen ik op 1 oktober weer naar mn Gyn moest, was de Cystre weg. Joepie ole ole. Erg toevallig en wonderlijk allemaal....
ELKA Joepie ole, gefeliciteerd met jullie zwangerschap!!!!
@jadesummer: Heb je ondertussen al gebeld naar gyn voor eventueel primolut o.i.d.?

wat een bijzonder verhaal van dat reiki trouwens. Tijdens het zoeken op internet, kwam ik al meer van dat soort verhalen tegen (o.a. ook met homeopathie enzo).

Ik vind het voor mezelf nog te vroeg om me daarmee bezig te houden, maar als het voor zoveel mensen schijnt te helpen, geeft dat wel wat hoop voor later.

@Elka; Gefeliciteerd!! jouw verhaal is natuurlijk helemaal super, al na 1 keer clomid raak, daar hopen we natuurlijk helemaal op!
@Daantje81ja ik heb gebeld naar Gyno. ik moet morgen vroeg eerst nog even weer een testje doen, om te zien of we echt niet zwanger zijn.... en zoniet dan mag ik weer bellen en dan gaat hij Prymolut voorschrijven of een andere medicatie, zodat ik wel ongi wordt. dus dan kan ik beginnen met Clomyd.

Vind dit wel een fijn idee. De afgelopen 2 dagen namelijk 2x een huilbui gehad. Omdat iemand mij een compliment gaf op het werk. Vond dit zoooo lief dat ik moest huilen hahaha. gekke hormonen.

ps. hoest verder met jou???

Cia Ciao Liefs Jade
Ha Jade,

Nou, dat ging makkelijk dan, fijn hoor dat je toch met de primolut mag beginnen (als je tenminste niet zwanger bent, zou wel super leuk zijn natuurlijk!). (f)

Hier eerlijk gezegd niet helemaal geweldig. Heb het er toch moelijker mee dan ik dacht. Ook het wachten op de bloeduitslag en daarna verder pas eind januari valt me zwaar. Gister dus heel de avond beetje emotioneel geweest (zeker toen we ook nog naar Babyboom gingen kijken), gelukkig heb ik heel lieve man. Hij is nog speciaal voor mij chocola gaan halen bij de supermarkt, want dacht dat dat wel zou helpen. (en dat helpt altijd natuurlijk, zelfs als je niet ongesteld hoeft te worden )

Ik wens jou in ieder geval heel veel succes met de primolut, en strakjes met de clomid!
jep ik heb de Primolut binnen. nu snap ik t nog even niet zo goed, hoe ik dat moet combineren met de Clomid...

ik denk dat ik t zo moet doen:

- 10 dagen lang 3x daags Primolut gebruiken

- als ik een ontrekkingsbloeding krijg (dus ongi wordt) dan vanaf 3e t/m 7e dag Clomid gebruiken van mijn cyclus.

- na hoeveel dagen wordt ik dan ongi, na die tien dagen. nadat alle pillen dus op zijn??

- snap ik het zo goed??

ps. leuk programme he Babyboom

hoop dat de choco lekker was.... en dat je er wat van bent opgeknapt..
Hoi Jadesummer,

Ik heb al met al zo'n 8 primolut kuren gehad, dus ik ben een expert

Bij mij begon de bloeding meestal al als ik nog met de kuur bezig was (wel op het eind van de kuur). Ik moest dan wel de kuur afmaken en dan idd van de derde dag tot en met de zevende dag (vanaf de eerste dag van de ongesteldheid), de clomid slikken.

Ik wens je heel veel succes en ik hoop dat je een eisprong zult krijgen.

Groetjes
@Bikkie: thanx Bikkie voor je reactie.... Wat ik nu begrijp is dat je dus de kuur afmaakt van Primolut. Stel je nou eens voor dat ik de 6e dag ongi wordt.... moet ik dan dus Primolut en Clomid tegelijk gebruiken? (omdat ik dag 3 start met Clomid)

Ja sorry voor die vragen, maar strax doe ik t niet goed en dan zou ik balen

Fijn weekend

Liefs Jade
Jadesummer, eerlijk gezegd weet ik niet of je het samen mag slikken. Ik werd namelijk meestal op de achtste of negende dag van de Primolutkuur ongesteld.

Misschien kun je daar maandag even navraag over doen bij de gyn. Het kan natuurlijk ook zijn dat je pas later (dus nadat de Primolutkuur afgelopen is) ongesteld wordt.

Jij ook een fijn weekend.

Groetjes
ik wacht het eerst wel eens even af wanneer ik ongi wordt. mocht ik dan bijv. in het weekend (volgende week) ongi worden. dan bel ik vrijdag nog even om het te vragen.

Liefs Jade

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven