Wagenzak op de buggy: bij welke temperatuur?

22-10-2007 10:57 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien een rare vraag, maar wanneer doen jullie de wagenzak op de buggy? Vorig jaar was zoonlief nog piep, dus toen ging hij altijd goed ingepakt mee. Nu gaan we vanmiddag een stuk wandelen en het is best fris, maar is het al nodig hem met zijn beentjes in de wagenzak te doen? Wil hem niet laten koukleumen, maar ook niet overdreven vroeg in de wagenzak doen.
Je moet toch gewoon bedenken wat je zelf zou willen?

Ga je een uur wandelen? Bedenk dan of jij het koud zou hebben als je een uur stil zit op een stoel buiten. Lijkt me wel deze week.

Ons meisje zit dus ook al in de voetenzak. En ze slaapt ook in een slaapzak met mouwen (maar dan alleen een rompertje aan). Jij ligt toch ook lekker warm onder je dekbed?

En als wij naar bed gaan voelen we of ze nog een denkentje nodig heeft.
fleurtje schreef op 22 oktober 2007 @ 14:21:

Dochter is vorig jaar oktober geboren en we hadden de hele winter geen wagenzak gebruikt. Eerlijk gezegd was ik niet van plan er eentje te kopen.

Hahaha, vraag me altijd af wat voor kinderen je kweekt als je ze in oktober al in zo'n zak stopt.

Ook allemaal al aan de slaapzak?

Wat een rare reactie.

Ik loop iedere ochtend een uur met zoon van 13 maanden (en hond) in het bos. Zoon slaapt dan meestal en die verkleumt echt bij de 0 graden die we gisterochtend hadden als ik hem niet een beetje inpak, oa in de voetenzak nu. Oktober, of geen oktober..

En hij slaapt 's nachts ook in een slaapzak. Al vanaf zijn geboorte, aangezien hij een dekentje aftrapt. En in alleen een pyama en blote voetjes vind ik zelf ook wat koud op een kamertje waar het 's nachts een graad of 16/17 is.

Oftewel, voetenzak of geen voetenzak en slaapzak of geen slaapzak is toch afhankelijk van heel wat meer factoren dan de maand waarin we leven?

Maar zo te lezen vonden al meer mensen hier dat. :smile:
Ik heb voor mijn dochter van 2,5 nog nooit een voetenzak of iets in die trant gebruikt en het ook altijd onzin gevonden. Ze is in maart geboren en toen het koud begon te worden zat ze al in de buggy en deed ik een maillot onder d'r broekje en een winterjas aan. Warm zat. Voor haar.

Ik ben er sinds een paar dagen achter dat het meer kindgebonden is dan temperatuurgebonden. Mijn zoontje van nu 6 weken heeft van de week voor het eerst langer dan 10 minuten gemopperd. Na bijna een half uur een dekentje gepakt en hem ingewikkeld en meneer was meteen stil. Gister een shelter van lodger (soort voetenzak voor de maxi-cosy) gekocht die ook gelijk als draagzak te gebruiken is en meneertje werd er heel erg happy van. Hij heeft het duidelijk veel eerder koud dan zijn grote zus die ook nu nog onder haar dekbedovertrek (zonder dekbedje erin) slaapt omdat ze het anders te warm vind en dat terwijl het toch ehct rond de 15 graden op haar kamer is 's nachts. Zoontje die indezelfde temperatuur slaapt heeft een met kruik voorverwarmd bed met dubbele deken en lakentje en een romper en lekker warme pyama anders slaapt ie niet 's nachts.

Maarja man heeft het altijd warm. Loopt ook nu nog rustig in zijn korte mouwen (is toch nog niet koud?) en door hem hebben we hier in huis nooit de kachel aan want dan gaat ie van z'n stokje zowat). Net als dochter dus. Ik heb het altijd koud. Moet er niet aan denken geen lekkere trui aan te trekken met dit weer en heb m'n wintersokken ook alweer tevoorschijn getoverd. Net als zoon dus wss.
Branca schreef op 24 oktober 2007 @ 13:24:

[...]

Oftewel, voetenzak of geen voetenzak en slaapzak of geen slaapzak is toch afhankelijk van heel wat meer factoren dan de maand waarin we leven?

:
Hangt ook niet van de maand af. Zoals ik al zei: of het nou oktober, juli of januari is, ik gebruik die dingen (voetenzak en slaapzak) niet.
Maar zoals Sunemom hier schreef: het zal ook wel kindgebonden zijn. Hoewel ik ook bij sommige kinderen denk dat het aangeleerd is.
Fleurtje; jij woont vast en zeker in een stad, of niet? Als ik hier, door de weilanden ga lopen zonder voetenzak, dan waait die snoeiharde zeewind zo door de broek van mijn zoon heen... Dat kan echt niet!

Ik was zelf ook altijd vrij makkelijk. Vlak na onze verhuizing naar een dorp fietste ik in maart een stuk met zoon. Lekker voorop de fiets, winterjas aan, wantjes, muts sjaal, gevoerd spijkerbroekje. Hij huilde en huilde maar. En ik trapte en trapte me helemaal suf. Een snoeiharde, ijskoude tegenwind. Toen ik thuiskwam begreep ik waarom zoon zo huilde. Zijn benen waren rood/blauw gevlekt van de kou. Arm kind.
Sunemom schreef op 24 oktober 2007 @ 13:58:

Ik heb voor mijn dochter van 2,5 nog nooit een voetenzak of iets in die trant gebruikt en het ook altijd onzin gevonden. Ze is in maart geboren en toen het koud begon te worden zat ze al in de buggy en deed ik een maillot onder d'r broekje en een winterjas aan. Warm zat. Voor haar.

.

Maar...doe je dan als je thuis weggaat een extra maillot aan en als je thuis komt weer uit? Lijkt me best onhandig. Als we ergens heen gaan doe ik de voetenzak dicht en als we er zijn weer open.

En klaar is Clara O.o
Precies Ka32, dat doe ik ook.In winkels etc doe ik 'm open en haar jasje een stukje open en als we buiten zijn weer dicht. Werkt prima !

En het is toch heerlijk om met die koude wind in een lekkere voetenzak te zitten ipv dat die wind in je net iets te korte broekspijpen waait....
Als ik thuis kom gaat kind naar bed en dan krijgt ze sowieso een andere broek aan. Dus nee, dat probleem ken ik niet.
sosofie schreef op 24 oktober 2007 @ 15:00:

Fleurtje; jij woont vast en zeker in een stad, of niet? Als ik hier, door de weilanden ga lopen zonder voetenzak, dan waait die snoeiharde zeewind zo door de broek van mijn zoon heen... Dat kan echt niet!

Woon in de stad inderdaad. Zoals jij het omschrijft kan ik het me goed voorstellen. Maar hier op straat, tussen de huizen is dat inderdaad anders, en hier dus ook allemaal voetenzakken etc.

Iemand schreef dat je het met dit weer als volwassene, óók koud hebt als je twee uur op een terras gaat zitten. Nou ja, niet dus als je een panty/maillot onder je broek aan hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven