Wanneer bevallen na verlies slijmprop

23-11-2007 22:30 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben vandaag precies uitgerekend en verlies de hele dag al een beetje bloederig slijm. Ik heb iets meer krampjes maar dat is nu weg en dus nog geen weeën. Ik ben wel benieuwd naar de hoeveelheid tijd die er zat bij jullie tussen het verliezen van slijm en de bevalling.
mijn twee kinderen zijn geboren in nog geen twee uur na het verliezen van mijn slijmprop.

Het is natuurlijk niet gezegt dat het bij jou ook zo gaat maar ik zou er maar rekening mee houden dat het snel kan gaan nu.

Sterkte en veel succes.
Ik verloor een week na de uitgerekende datum de slijmprop maar helaas moest hij alsnog een week later gehaald worden omdat hij niet kwam....hoop voor jou dat kindje snel komt!
Mijn bevalling is een dag na het verliezen van de slijmprop begonnen en nog een dag later werd mijn dochter geboren met precies 41 weken.

Heel veel succes!!
Ja, dat vind ik echt.
Bij allebei mijn bevallingen zaten er twee dagen tussen het verliezen van de slijmprop en de geboorte.

Bij het verlies van de slijmprop "rommelde" het toen ook al bij mij. En na een dag ging het "rommelen" over in weeen.

Hetzelfde advies als dat de andere dames geven; houd er rekening mee dat het snel kan gaan en als je nog wat dingetjes wilde doen, beter nu doen. En evt. de verloskundige inlichten als je haar/hem weer ziet.

Hoe lang het ook nog mag duren, alvast een goede bevalling toegewenst.
Nooit een slijmprop verloren.....
quote:Dinly29 schreef op 23 november 2007 @ 22:30:

Hallo,

Ik ben vandaag precies uitgerekend en verlies de hele dag al een beetje bloederig slijm. Ik heb iets meer krampjes maar dat is nu weg en dus nog geen weeën. Ik ben wel benieuwd naar de hoeveelheid tijd die er zat bij jullie tussen het verliezen van slijm en de bevalling.quote:granny71 schreef op 23 november 2007 @ 22:33:

mijn twee kinderen zijn geboren in nog geen twee uur na het verliezen van mijn slijmprop.

Het is natuurlijk niet gezegt dat het bij jou ook zo gaat maar ik zou er maar rekening mee houden dat het snel kan gaan nu.

Sterkte en veel succes. En, is hij/zij er al ?
Hier ook nooit een slijmprop gezien, maar het staat in alle boeken, dus officieel ben je echt begonnen! Zet 'm op!
Ik verloor mijn slijmprop (al was dat niet zo expliciet als in de boekjes beschreven stond) tijdens de weeen pas. Maar uh, als je nu al 1 dag over je uitgerekende datum zit, dan het nooit lang meer duren, hoor. Mijn vk zei dat bij de eerste baby de meeste vrouwen de eerste week na de uitgerekende datum bevallen. Bij mij was dat 5 dagen na de uitgerekende datum.

Succes!
Ik heb nooit een slijm 'prop' gezien maar heb wel ongeveer 1,5 dag lang voor de bevalling begon bloederig slijm in mijn onderbroekje gehad. Toen een paar uur lichte krampjes (geloof me, dat zijn géén wee-en... ik heb er toen echt nog over getwijfeld, maar een wee, dat kun je geen krampje meer noemen), daarna vliezen gebroken en binnen 2,5 uur bevallen.

Veel sterkte en geluk daarna!
Het staat inderdaad in alle boeken, maar daar staat ook (al zal dat in Dinly haar geval niet zo zijn), dat het dan nog wel twee weken kan duren. Dus 'beginnen' is wel een heel ruim begrip
Tja, ik wil inderdaad niet demotiveren, maar ik ben mijn slijmprop 2,5 week geleden verloren en nog geen activiteit hoor! Maar meestal begint het volgens mij vrij snel. Ach, je hebt altijd de uitzonderingen die....... om er maar eens een clichétje tegenaan te gooien. Succes in ieder geval!
Net als Mamasaar en Luna_Vacano ben ik ook bevallen 2 dagen na het verliezen v/d slijmprop. Ik was toen 2 dagen over tijd.

Ik verloor 'em op dinsdagochtend.

Tot woensdag namiddag heeeeeel veel slijm verloren en veel harde buiken.

Woensdag om 17.00 uur werden de harde buiken weeën.

Donderdagavond om 20.41 uur via keizersnee bevallen.

De kans is best groot dat je dit weekend gaat bevallen (maar het hoeft nog niet.... dooddoener).

Succes !
What matters most is how you see yourself
Hoi,

Bedankt voor jullie reacties, hier nog geen baby en ook nog geen weeën dus die twee uur red ik niet maar het 'rommelt' al wel wat. Het is idd ook geen prop maar vanaf gisteren tot en met vanochtend elke keer wat bloederig slijm.

Ik hoop dat het voor mij een beetje gangbaar wordt, een dag of twee dat hoor ik toch het meest. Maar goed, ik weet dat ik ook rekening met een langere tijd moet houden.
Dinly,

het gaat vast snel gebeuren als je al uitgerekend bent ook. Ik verloor om 9 uur de slijmprop, kwart over 9 begonnen de weeën, kwart over 12 werd de baby geboren.

Succes in elk geval!

Reizigster
..
Nou hier dus heel anders dan de meeste hier. Ik verloor een maand voor de uitgerekende datum mijn slijmprop met wat bloed. Daarna heeft het nog twee weken geduurd voordat de bevalling kwam. Uiteindelijk ben ik dus twee weken voor de uitgerekende datum bevallen.

In ieder geval succes!
ik hen ook de slijmprop verloren om 20 uur, om half elf begonnen het echt een beetje weeen te worden daarvoor meer krampjes zoals jij omschrijft, om 3.45 is mijn zoon geboren...

succes
quote:Pink lady schreef op 24 november 2007 @ 07:12:

Ik verloor mijn slijmprop (al was dat niet zo expliciet als in de boekjes beschreven stond) tijdens de weeen pas. Maar uh, als je nu al 1 dag over je uitgerekende datum zit, dan het nooit lang meer duren, hoor. Mijn vk zei dat bij de eerste baby de meeste vrouwen de eerste week na de uitgerekende datum bevallen. Bij mij was dat 5 dagen na de uitgerekende datum.

Uhhh hmm da's wel optimistisch van je VK, de mijne was iets minder optimistisch. Die zei gewoon dat de meeste vrouwen bij hun 1e kind tussen de 1 en 2 weken overtijd zijn. Gelukkig maar, anders was ik zwaar teleurgesteld geweest omdat ik met bijna 42 weken pas beviel

Slijmprop trouwens tijdens de weëen verloren, echte prop met slijm, dát dan weer wel volgens het boekje
Hier de slijmprop verloren en nog geen uur later begonnen de weeen, en heftig ook gelijk.

Sterkte! Het zal vast niet lang meer duren bij jou!
Bij de eerste verloor ik de slijmprop een week na de uitgerekende datum. 7 dagen later beviel ik pas.

Bij de tweede verloor ik de slijmprop vijf dagen voor ik beviel (weer twee weken te laat).

Bij mij zei het dus helemaal niets.

Succes!
En, is beeb er al?
Ja, dat vind ik echt.
Slijmprop verloren begin mei, terwijl ik toen nog niet eens met verlof was ongeveer 5 week voor uitgerekende datum, uiteindelijk bevallen op 19 juni 2006 (12 dagen na uitgerekende datum)
quote:bubbelwijn schreef op 24 november 2007 @ 12:21:

Nou hier dus heel anders dan de meeste hier. Ik verloor een maand voor de uitgerekende datum mijn slijmprop met wat bloed. Daarna heeft het nog twee weken geduurd voordat de bevalling kwam. Uiteindelijk ben ik dus twee weken voor de uitgerekende datum bevallen.

In ieder geval succes!Zelfde hier, maand van tevoren, twee weken later bevallen.
Hoe kun je nu zeggen dat het vast snel gaat gebeuren? Dat weet je gewoon niet. Die prop zegt niet veel meer dan dat je lichaam zich klaarmaakt voor de bevalling. Bij veel vrouwen komt de bevalling dan snel, bij een heleboel vrouwen ook niet. Bij mij duurde het ook nog zeker twee weken na het verliezen van de prop. En bij de eerste 13 dagen overtijd, tweede 9 dagen. Echt, het is allemaal koffiedik kijken, niemand hier kan je vertellen wanneer jouw kindje komt. Geniet nog even van je buik, feit is, dat het binnen een dikke twee weken in ieder geval geboren is, aangezien ze je dan niet langer laten rondlopen. Je kindje heeft het fijn daarbinnen, en zodra het klaar is, zal het geboren worden. Veel succes met je bevalling!
Goed gezegd June! Inderdaad, slaap nog lekker bij, kijk een leuke film, lees een lekker tijdschrift. Het zal een heeeeeeeeeele tijd duren voordat dat weer kan..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven