Wanneer box weg?

26-04-2009 08:20 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

ik twijfel om de box weg te doen. Ons zoontje is nu 16 maanden en zit er eigenlijk nooit meer in. Alleen laatst kwam een man gordijnen opmeten en toen "moest"er even in en hield dat overigens goed vol ongeveer 15 minuten lekker gespeeld. Maar dat gebeurt eigenlijk nooit meer is ook niet echt nodig. Wat zijn jullie ervaringen?

Groetjes
box is bij ons uit de kamer gegaan toen zoon een jaar was. Hij zat er ook nooit in. Vond het vreselijk en krijste altijd alles bij elkaar. Hij heeft er dus ook bijna nooit in gespeeld.
Je kunt hem toch gewoon weg halen? Haal dat ding lekker uit elkaar en berg hem op / zet hem ergens anders neer. Mocht je er achter komen dat je de box toch mist, dan zet je hem toch zo weer terug (nou ja, even in elkaar zetten dan). En als je hem na een paar weken of een maand nog niet gemist hebt, dan kun je de box helemaal opbergen / verkopen / whatever.
hmmm ok, onze zoon kon er wel prima in spelen maar ik vind hem nu ook gewoon groot zeg maar....
scheelt ook lekker ruimte in de woonkamer.....
Zoon was 1,5 toen ik merkte dat de box eigenlijk meer als opslagplaats werd gebruikt. Maar nr 2 was al onderweg en had geen zin om hem voor die paar maandjes op te ruimen.

Maar deze keer ruim ik hem wel eerder op tenzij zoontje aangeeft dat hij er zélf nog in wil!

Zou hem dus gewoon opruimen en klusjes waarbij je je zoon niet kan gebruiken doen als hij op bed ligt.
Zoon hier is 13 maanden en zit nog regelmatig in de box. Als ik even naar boven moet of naar de schuur, zet ik hem er altijd in. Nu vindt hij het ook prima en kan zo een half uurtje tevreden spelen in de box.

Ook hier is nr. 2 inmiddels onderweg, dus die box staat er nog wel even.
The time is now
Dochter is na 10 maanden er niet meer in geweest. Het was alleen maar een drama, omdat ze rond wilde kruipen/lopen.

Toen ze een jaar was heb ik de box dan ook weggehaald.

What matters most is how you see yourself
Mijn zoon is 20 mnd en zit nog elke keer na het slapen (dus 's ochtends en 's middags) ongeveer een uurtje in de box.
...
Mijn dochter is nu 19 maanden en ik heb de box nog steeds staan voor als ik even naar boven moet ofzo. Ze zit momenteel in een ontzettende klim- en ontdekkingsfase en ik durf haar niet alleen in de huiskamer te laten. Dus ik laat m nog even staan tot deze fase een beetje voorbij is. Ze vind het trouwens ook niet erg om even in de box te zitten.
Mijn dochter is nu 18 maanden en zit elke dag nog wel een half uurtje in de box. Ze speelt dan met de duplo en vindt het ook wel prima. Over een paar weken komt ons tweede kindje en kan dochter er natuurlijk niet meer in. Als er geen tweede was gekomen zou ik de box ook nog niet opgeruimd hebben. Ik vind het ideaal voor als ik aan het koken ben bijvoorbeeld.
Onze zoon is 15 maanden en onze dochter 1 maand en de box is voor onze zoon! Juist omdat nummer 2 er is, is het super dat nummer 1 nog tijdens de voedingen enz. in de box kan.

Hij vermaakt zich er ook prima, dat scheelt. En mijn dochter ligt vaak in de kinderwagen die in de woonkamer staat of op een boxkleed op de grond.

Dus dat is ook nog een mogelijkheid voor mensen die een tweede op komst hebben.
Hier de box opgeruimd toen dochter 1 jaar was. Ze zat er nooit meer in.
Hier ging de box weg toen dochter 16 maanden oud was.
bedankt voor de reacties.........ik denk dat we hem weg doen en eventueel weer terug kunnen pakken als we het nodig zouden vinden...

groetjes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven