Wanneer Stokke van new born naar baby set?

15-03-2019 10:52 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben even nieuwsgierig wanneer jullie kindje over ging in de kinderstoel. Ik heb zelf de tripp trapp van Stokke en op dit moment zit onze dochter in de New Born set. Nu is ze bijna 7 maanden en ze weegt 8,5 kilo (was al flink bij de geboorte).
Nu kan ze sinds een week zelfstandig zitten zonder om te vallen.
Kan ik haar dan nu in de kinderstoel zetten? (de babyset van stokke) of is dit aan een bepaalde leeftijd verbonden? Het gaat om zo'n 3 eetmomenten per dag dat ze er zal zitten.

Groetjes en alvast bedankt
Ik vond de babyset niet geschikt in 't begin van in de kinderstoel zitten. Wij begonnen met 6 maanden en gebruikten tot ruim na z'n eerste verjaardag de ikea kinderstoel met opblaasbare rugkussen. Ik vond dat hij daarin echt super goed zat itt in de Stokke. Vanaf 14 maand zit hij in de Stokke goed.
COtweepuntnul schreef:
16-03-2019 19:10
Mijn twee kinderen gingen vanaf zes maanden zelf eten (stukjes). Vonden ze prachtig. Lepels trouwens ook, maar die kregen ze pas veel later ;-D
Wat schattig!! De mijne ook, die kijkt dan heel trots dus ik vind het alleen maar goed.
Eze schreef:
16-03-2019 16:30
Ik heb er ook drie. Ging prima.
Bij mij zou het ten koste gaan van mijn twee oudsten als we de hele tijd met de baby op schoot moeten zitten. En ten koste van zelf kunnen eten. Als het nou iets heel belangrijks was dan had ik het er wellicht voor over gehad, maar ik zie er nog altijd geen enkel kwaad in, dus waarom zou ik? Als je ze niet lang/scheef/onderuitgezakt/nog niet in staat hun hoofd goed recht te houden erin zet dan is er niks mis mee. Zat ouders die het enorm leuk of handig vinden om hun kind uren per dag zittend neer te zetten (want wat staat dat schattig en wat is het handig dat ze dan op 1 plek blijven). Dát is slecht voor de motorische ontwikkeling, die 10 minuutjes in een kinderstoel zitten niet.
Ik zou niet eens weten of dat mijn zoon zou kunnen blijven zitten als we hem neer zouden zetten, omdat we dit dus nooit doen. Hij "zit" alleen bij ons op schoot.

Als we buiten de deur gaan lunchen of iets dergelijks dan "zit" hij ook bij ons op schoot tijdens het eten, dit gaat prima met onze peuter erbij.
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven