Wanneer weer werken

22-12-2008 10:38 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in oktober bevallen van mijn zoontje en moet in januari officieel weer gaan werken. Tijdens mijn zwangerschap had ik last van bekkeninstabiliteit en ben daardoor ook eerder uitgevallen op mijn werk.

Nu na de bevalling heb ik nog steeds last van mijn bekken en rug. Ik had vandaag aan mijn leidinggevende aangegeven dat ik nog verlof ga opnemen omdat ik mij nog niet voldoende hersteld voel. Mijn man vind het onzin om hier vrije dagen voor op te nemen en zegt dat ik mij gewoon moet ziekmelden.

Ik zit in dubio, want ik weet niet wanneer ik weer volledig de oude ben.

Wie kan mij hierin adviseren?
Lou dat is wat mijn man mij ook net vertelde.

Je hebt absoluut gelijk hoor, maar toch dat rotgevoel bah.

Nou goed ik ga gewoon heel hard aan mijn herstel werken en ga lekker proberen te genieten van al het andere.
Ziekmelden. Je moet je ook realiseren dat je collega's al "gewend" zijn aan het feit dat je er niet bent. Waarschijnlijk is er al vervanging geregeld en dit gaat dan gewoon door.

Voordeel van ziekmelden voor je werkgever is ook dat er een vergoeding voor komt via het uwv. Voordeel voor jou is dat je je vakantiedagen niet onnodig opmaakt.

Je kunt niet leven voor een ander. Als je je niet goed genoeg voelt dan houdt het op. Je hebt maar één lichaam en meerdere collega's. Dan is de keuze vrij gemakkelijk zou ik zeggen.

In ieder geval van harte gefeliciteerd met de geboorte van je zoontje en ik hoop dat je spoedig hersteld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven