Wanneer zomervakantie (school)?

14-01-2020 22:05 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje gaat in feb voor het eerst naar school. Spannend! We willen de zomervakantie plannen maar weten niet waar we nu goed aan doen. We kunnen dit jaar nog buiten hoogseizoen om ivm nog niet leerplichtig. Echter, dan mist hij 3 weken school en gaat hij weer even en dan heeft hij weer 6 weken vrij. Mij lijkt dit niet handig. Het is allemaal al zo nieuw en teveel wisselingen in het ritme lijkt me dan niet wenselijk. Of overdrijf ik en kan dat prima, wat zijn jullie ervaringen? Het lijkt mij ook niet fijn om het einde van het jaar te missen, gezamenlijk afsluiten of het begin van nieuwe schooljaar te missen. Dus die periodes vallen ook af.
Wat mij betreft gewoon in hoogseizoen dan is er geen gedoe, partner hoopte dit jaar nog buiten t seizoen te kunnen gaan en vind dat ik het te groot maak.
Hoe hebben jullie het gedaan?
Alle reacties Link kopieren
Bladiebladiebla2016 schreef:
14-01-2020 22:09
Wij hebben het een keer gedaan maar daarna nooit meer. Die 6 weken thuis duurde eindeloos voor zoon die zo toe was aan school. Een vakantie breekt die weken nog een beetje.
Dit.
Wij zouden dit jaar ook nog buiten het hoogseizoen op vakantie kunnen gaan, maar dat doen we niet. Dochter vond de 2 weken kerstvakantie al veel te lang.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het gewoon doen. Met mijn zoon ook gedaan in september toen hij net in groep 2 zat. Ging prima. Schoolvakantie ging prima. Ik zou het zo weer doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven