Wanner komt het uit?

24-08-2009 15:07 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
*
Denk dat als je er echt over gaat nadenken, het nooit echt uit zal komen; er is altijd wel íets.
Je bent al met de pil gestopt en in PRINCIPE kun je ervoor gaan????

Ik neem aan dat je bedoelt dat je nu andere voorbehoedsmiddelen gebruikt of laat je het aan het toeval over?
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
*
Wat fleurtje ook al schrijft, als je gaat nadenken komt het nooit uit.

Je schrijft dat je aan het solliciteren bent, dan komt "het" over een half jaar of een jaar ook niet uit, want stel je vindt een baan, dan loopt je contract af, etc. etc.

Als je ervoor wilt gaan, doe het dan gewoon. Je hoeft niet meteen alles op alles te zetten, maar gewoon rustig aan. Je bent al gestopt met de pil, stop ook met condooms en kijk wat er gebeurt. Mocht je over een jaar nog niet zwanger zijn, dan kun je wat gerichter proberen zwanger te worden.

Succes!!
Er komt nooit een goed moment. Niet voor een kind, niet voor dat ene goede gesprek, niet voor *vul maar in*

Kortom; ga ervoor!
quote:Kabouter23 schreef op 24 augustus 2009 @ 15:24:

Ja we gebruiken nu nog gewoon condooms hoor!

En het is altijd maar afwachten of het je daadwerkelijk "gegeven" is om een kindje samen te krijgen.

Ik bedoel t niet zo rot als dat ik het misschien overkomt..

Nou gelukkig maar want als je je nog afvraagt over hoe en wat dan moet je naar mijn idee nog even die condooms blijven gebruiken.

Tuurlijk kun je alles dood redeneren en duizenden redenen vinden om het niet te doen. Ik vind echter best dat je mag twijfelen maar zorg dan wel dat je je leven een beetje op orde hebt (ik zou dus eerst een baan zoeken).

Klinkt ouderwets maar als het goed zit met je baan, huis en relatie dan is het wellicht de juiste tijd. Zorg dus voor een goede stevige basis want die heb je heel erg nodig als er zoiets life changing aan komt als een kindje.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Voor wat betreft het financiële aspect kun je hier wellicht nog tips/adviezen vinden: Wij willen graag kinderen... maar hoe zit dat financieel?
*
Waarom niet? Jullie hebben de kriebels, een huis, een inkomen en elkaar. Verder niets nodig toch? Alleen nog een bevruchting.
Je kan een kind gewoonweg niet plannen.

Laat staan zwanger worden. Misschien (hopelijk niet natuurlijk) ben je dan alweer een jaar verder en dan weer 9 maanden tot het kind geboren is.

In die tijd kan er veel in je leven veranderen.
If you want to tell people the truth, make them laugh, otherwise they`ll kill you
Ik zou er (ook) gewoon voor gaan. Wij gingen ervoor toen ik m'n vaste aanstelling kreeg en vriend al een vaste baan had. De maand dat ik stopte met de pil ging zijn bedrijf failliet.. moraal: er zijn geen zekerheden, als het op een baan aankomt. Overigens is het allemaal goed gekomen.

Ik heb ooit gesolliciteerd en bleek toen ook net zwanger te zijn. Reactie van m'n nieuwe baas "sja.. konden we verwachten van iemand van jouw leeftijd, het komt alleen wat sneller dan gepland".
Later is nu
quote:Kabouter23 schreef op 24 augustus 2009 @ 15:34:

En als ze vragen of ik ooit kinderen wil kan ik daar nu dus ook gewoon ja op zeggen, dan weten ze iig waar ze aan toe zijn!Die vraag mogen ze helemaal niet stellen en zou ik ook zeker niet beantwoorden. Mochten ze het vragen, dan kun je zeggen dat dat niet relevant is.
Voor de rest zou ik er gewoon voor gaan. Je hebt een woning, inkomsten, een partner met wie je gelukkig bent... wat wil je nog meer.
quote:Kabouter23 schreef op 24 augustus 2009 @ 15:34:

Bedankt dames! :-D

En als ze vragen of ik ooit kinderen wil kan ik daar nu dus ook gewoon ja op zeggen, dan weten ze iig waar ze aan toe zijn!

Dat zou ik niet zo netjes vinden als ze dat vragen. Daar hoef je ook geen antwoord op te geven.

Er zijn altijd redenen om te verzinnen waardoor het niet uit zou komen. Omdat een kind namelijk van alles is, maar niet praktisch (behalve dat je de smoes 'ik kan geen oppas vinden' kunt gebruiken ).Maar die redenen kunnen niet op tegen het oergevoel van een kind willen.

De belangrijkste voorwaarden zijn aanwezig, zo te lezen. Ik zou lekker gaan eh...klussen/babydancen (...ril...)
Is Elninjoo op vakantie?
Tsja, ik zou zeggen dat als jij vind dat je eraan toe bent, je ervoor moet gaan. Het belangrijkste vind ik dat je relatie goed is. Een baan kan je altijd weer kwijtraken, zoals hierboven ook al gezegd is.
*
Even een tegengeluid: in principe moet je doen wat je wilt, maar zelf ben ik onverwacht zwanger en mijn ene contract is net gestopt, dus ik heb ww aangevraagd en SOLLICITATIEPLICHT. Met een arbeidsverleden van 5 jaar hoop ik dat ik c.a. een jaar lang ww krijg, en dus mag solliciteren op werk dat bij mijn niveau past. Daarna volgt een uitkering, en zal ik worden gedwongen om iedere baan aan te nemen met een reistijd van max. 1 uur enkele reis...

Natuurlijk hoop ik dat ik geen jaar zonder werk zit (heb gelukkig een andere baan voor 12 uur maar ik wil 36 uur werken), maar als het de komende maanden niet lukt, moet ik solliciteren met een dikke buik, wat voor mijn kansen niet echt bevordelijk is.

Kunnen jullie met een kind straks rondkomen van het inkomen van je vriend, zodat je e.v. van een uitkering kan afzien als ze je echt gruwelijke banen willen opdringen? Mijn ervaring (nu 34 jaar) is dat ik 5 jaar geleden bij mijn huidige werkgever onder mijn niveau ben binnengekomen, en dat dat nog steeds een hele grote invloed heeft op mijn huidige functie en salaris; krijg amper de kans om te doen wat ik echt goed kan. Neem dit ook mee in je overweging, en kies vervolgens zelf
Flauw grapje, Kabouter.

In mijn ervaring ben je nooit klaar voor een kind en tegelijk kan het altijd. Toen mijn oudste werd geboren ging er bij ons van alles mis; toen we besloten een kindje te maken (hihi) hadden we een inkomen van 10 dagen, vlak voor de uitgerekende datum raakte lif zijn baan kwijt en ik had al aangegeven dat ik maar 3 dagen meer wilde werken dus we voelen van 100 naar 30% inkomen. Maar joh, waar er 2 eten eten er ook 3 en een tweedehands bedje slaapt net zo goed als een splinternieuw desginledikant. Zolang je boterhammen kan kopen en je tijd genoeg hebt om je kind met liefde groot te brengen komt dat best in orde. Belangrijkste is dat je het graag wil... succes!
*

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven