Wat geven jullie je kind voor sinterklaas

17-11-2007 10:50 127 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al; Wat geven jullie je kind voor Sinterklaas

In mijn kennissenkring hoor ik heel verschillende verhalen.

De één vindt dat een kind tevreden moet zijn met een kleinigheidje en de ander koopt een Wii spelcomputer.

Hoe denken jullie erover, en welke gedachten zit er achter?

Als je bijv een kleinigheidje geeft, is dat vanwege de beperkte financiele middelen, of zit er een pedagogische gedachte achter?
dochter van 2 is net jarig geweest en heeft al van alles gehad, krijgt met sinterklaas waarschijnlijk alleen 2 boekjes en misschien nog wat chocolademuntjes of een sinterklaas ofzo in d'r schoen

er wordt bij mijn ouders ook nog kerst gevierd dus je weet onderhand toch niet meer wat je moet kopen, vind het dus wel prima zo, hopelijk zij ook
Vandaag in de schoen:

Kjongen pokemonstickers

Chipita potje Nutricia worteltjes (uit de Blije Doos)

Ik reeds eerder ontvangen chocoladeletter

wat kruidnoten eromheen gedrappeerd.

Voor baby's kun je natuurlijk ook nog tupperwarebakjes (voor zelf klaargemaakt eten), slabbetjes, muts handschoenen, slofjes inpakken.

Of een paar losse Duploblokjes die je al in huis hebt.
Hier wel een baby born voor onze dochters.

Die willen ze al zo lang, en ze zijn nu 4 en 6 jaar.

Omdat ik nu ook zwanger ben, vind ik het wel heel leuk, kunnen ze alvast met hun poppen spelen, en nadoen (badje, eten geven)

Verder kreeg ik er 2 gratis kruippakjes bij (ook los ingepakt natuurlijk)

En dan wat kleine goedkope dingen, om het wat op te vullen.

Advent kalender (wibra)

Stikkerboekjes (zeemand)

enz enz

Gisteren in de stad was er al heel veel speelgoed uitverkocht, en er kwamen vrachtwagens nieuwe lading binnen. Er wordt er veel verkocht volgens mij
Op het dak zie je kleine musjes,
je weet; ze krijgen wormen ... maar het lijken kusjes!
Vandaag in de schoen, zo'n mini zakje strijkralen, was ca 1,50 met een figuurtje erbij (0,99 )
Op het dak zie je kleine musjes,
je weet; ze krijgen wormen ... maar het lijken kusjes!
quote:Toet schreef op 17 november 2007 @ 19:16:

Drie schoencadeautjes:

een keer een miniverpakking magneetstaafjes (Euro 1,49 Blokker)

en een pyjama (9 euro)

en een kinderbestek (3 euro)

Het is nog niet helemaal duidelijk wanneer we en hoe we Sinterklaasavond vieren. Dan geven mijn ouders de kinderen nog twee a drie cadeautjes, krijgen ze van mijn oma een chocoletter en geld in de spaarpot en van ons krijgen ze dan elk een duurder cadeau (ongeveer 20 euro) en een knutselpakket (paar euro) en/of een boek (ook paar euro)

In totaal geven wij dus per kind zo'n 37 euro uit en krijgen ze nog wat van mijn ouders.....

De grote mensen hebben lootjes getrokken en geven elkaar voor 25 euro cadeaus, gedichten en pesterijtjes.

Toet moet d'r bericht aanpassen:

De schoencadeautjes kloppen nog

maar na Sinterklaas is ons huis niet meer barbievrij.

Mijn ouders en mijn oma hebben hun budgetten bij elkaar gelegd en nu krijgt Oudste een heus barbie prinsessenkasteel, met twee dansende barbies erbij.

Jongste krijgt twee grote dozen duploblokken.

Grote cadeaus dus, dus heb ik ons budget maar wat verkleind, nog en groot cadeau leek ons allemaal niet nodig. Heb voor allebei nog een doos magneetstaafjes gekocht (5 euro p.s.) en een knutselpakketje. Da;s dan wel weer mooi geonoeg allemaal!

Hoewel ik Barbie dus zelf niks vind weet ik zeker dat Oudste helemaal blij wordt van dat grote pak! En da's leuk!
Hihi, sinterklaas komt hier ook altijd op woensdag en zondag ( waarom komtie bij Miepje op andere dagen dan bij ons mama? Omdat sinterklaar niet op 100 plekken tegelijk kan zijn schat!)

In de schoen meestal iets kleins ( dit jaar gratis cd-s van de sint die ik bij de super de boer kreeg, sint knutselboeken, vouwblaadjes, stiften ( 1 euro voor mega veel) Chococentjes en meer van die kleinigheden)

Voor 5 dec heb ik voor Rosa ( 5) Miniloco en verkleedkleren voor in haar toverkist.

En voor Myrdin ( bijna 2) heb ik 2 uitbreidingsets voor bij zijn houten treinspoor. En een 2-de hands kassa van fisher price ( vindt ie helemaal te gek namelijk op de creche) Voor Iris ( 10) heb ik een boek in de serie 'Hoe overleef ik'. En ik heb de nieuwste cd van Kus ( vindt ze geweldig) En de dvd 'Highscool the musical'.

En een schriftje van 'het huis Anubis'. Toen vond ik het wel welletjes. Nog steeds geen geldboom in mijn tuin helaas.

Ik heb iedereen jarig binnen 2 maanden tijd. Het is wel weer leuk geweest dan.

De oma's komen vast ook nog wel met een kleinigheidje aan. En het gaat niet om de hoeveelheid dure kado's, maar om de gezelligheid, en dat leer ik mijn kids dan ook.

We doen met de familie overigens ook aan gedichten en surprises. Pfffffffffffff........leuk hoor, maar dit jaar wel een beetje to much allemaal.

Ach ja, wie weet is een beetje afleiding ook wel goed ook.

Om me heen worden trouwens de gekste kado's gekocht. Wii computers, tv dvd combi's, abbonnementen op allerhande weekbladen, dure kleding, enz.

Vroeger pakte mijn moeder ook de broodnodige pantoffels en onderbroeken in. Dát doe ik dan weer niet. Die krijgen ze van mij gewoon tussen door als ze het nodig hebben. Kadootjes moet je mee kunnen spelen. En een onderbroek is géén kadootje. ( vind ík dan)

Veel plezier allemaal volgende week!
LIgt eraan. Ik wil best een marlies-dekkers-ondrebroek van de sint. Vind ik het helemaal niet erg dat het geen speelgoed is
Ook leuk als de kinderen dan vertellen wat ze hebben gekregen:

"Ik heb un pop gekregen en een puzzel. En mamma un onderbroek!"
Mijn zoon had vanmorgen het boekje 'de gruffalo' in zijn schoen. Voor mij ook een verrassing; ik had in de kinderboekenweek, toen hij een boek mocht uitzoeken, wat aanbiedingen ingeslagen en alvast laten inpakken. Wist echt niet meer wat ik gekocht had. Leuk dus toen we vanmorgen gingen uitpakken! Ik heb ook geen idee meer wat er ook weer in die andere pakjes zit die ik nog uit de boekwinkel heb liggen....
quote:Toet schreef op 30 november 2007 @ 09:11:

Ook leuk als de kinderen dan vertellen wat ze hebben gekregen:

"Ik heb un pop gekregen en een puzzel. En mamma un onderbroek!"

"Maar wèl heel mooie onderbroek, is een beetje feestje!" Oh en kijk! Zefde kleuh als jou beejaa, mama, kijk eens, wat mooi!"

Pleegdochter van 5 krijgt:

Dokter Bibber (kleine uitvoering)

Jip en Janneke boekje over sinterklaas

Cars stoeltje (is helemaal gek van Cars)

Pleegzoontje van 2,5 krijgt:

Een bulk plastic dieren (is ie helemaal gek van, sleept het overal mee naar toe)

Teletubbies rugzakje (passen dan mooi die dieren weer in)

Duplo doos met diverse steentjes

Mijn dochter van bijna 2 krijgt:

Pop van Dipsy

Duplo poppenhuisje (tweedehands van Ebay)

Winnie de pooh badeiland ding dat bellen blaast in bad
~[quote]moppetoet schreef op 17 november 2007 @ 13:51:

Sinterklaas: (tot nu toe) een treintje met wagonnetje van GeoTrax, past óók op die houten spoorbaan en twee autootjes van Cars. Plus natuurlijk wat pepernoten/chocomuntjes-gedoe.

Okee, nog even een update van Moppetoet, die gisteren heeft ingepakt voor woensdag.

Ik heb me aan het bovengenoemde lijstje kunnen houden, het is uitgebreid met een boek+speelklok+kaarten dat ik nog boven op zolder had liggen uit de blije-doos-serie "Kid do".

Eigenlijk is het wel zielig dat nu alleen Dave wat krijgt, ik moet ook nog maar achter iets voor papa en mama aan. (Foei, mama, je hebt net de nieuwste Harry Potters gekocht boek deel 7 en dvd deel 5)
[quote]moppetoet schreef op 30 november 2007 @ 12:27:

~~quote:moppetoet schreef op 17 november 2007 @ 13:51:

. (Foei, mama, je hebt net de nieuwste Harry Potters gekocht boek deel 7 en dvd deel 5)

gewoon weer inpakken en er bij leggen?!?!

Of anders een fles wijn uit de voorraadkast, een pak koffie, of een lekker badderding dat nog nietis gebruikt inpakken. Klaar!
quote:tilalia2 schreef op 30 november 2007 @ 08:03:

LIgt eraan. Ik wil best een marlies-dekkers-ondrebroek van de sint. Vind ik het helemaal niet erg dat het geen speelgoed is

------------------------------------------------------------------------------------------

mwoa, ik vind marlies dekkersspul ook wel een soort speelgoed hoor
Flirty hier vierde in september haar 2e verjaardag. Daarvan heb ik een paar kado's in de kast gemikt en nu weer netjes ingepakt. Ik heb nog wel even goed moeten zooeken, had er nl ééntje heul goed verstopt (ondertussen wel weer gevonden, na alles ondersteboven gekeerd te hebben....)

Ze krijgt:

- boerderij van little people (¤17,50 op mp, krijgt ze van opa)

- klei (verjaardag)

- potje plaksel met kwast (¤ 1,95)

- dvd "grote verhaal van Knorretje" (¤ 7,99)

- pyama (¤ 9,95, tja ik vind dat geen probleem om te geven, tis

een héle leuke)

- kerststalletje van little people ( van opa & oma ¤ 29,95)

- Stickerboekje (verjaardag)

Ik ben zelf een kleine ¤ 20, = kwijt; dat valt me mee.

Schoenzetten is hier pas één keer gebeurd, kado was een stickervelletje van WtP, alleen was ze bozer dat dr appeltje uit dr schoentje was gehaald. Het kado viel nie eens op.

VAnavond mag ze nog een keer dr schoen zetten, krijgt ze een WtP boekje ofzo, of een surprise ei
Ik dacht, ik zal dit topic eens uppen; je kunt nooit op tijd genoeg zijn
*Kijkt naar buiten. Ziet zon. Kijkt naar de kalender. Ziet de maand juni* (....) SINTERKLAAS?!
Je kunt ook alvast in gaan slaan op al die kinderkleedjesmarkten in juni/juli/augustus:-))
Ik verveelde me Kelov
Ik was op bladzij 1 begonnen en had niet naar de datum gekeken. Ik heb werkelijk 5 bladzijden voorbereiding op sinterklaas zitten lezen in de veronderstelling dat er echt mensen zijn die daar nu al mee bezig zijn
O maar ik durf best te zeggen dat ik daar inderdaad mee bezig ben. Koop de cadeautjes altijd ruimschoots op tijd, omdat veel dingen na de sinterklaasperiode en in het eerste halfjaar vaak veel goedkoper zijn. Dus hier liggen al wat cadeaus in de kast. Maar echt er verder mee bezig zijn, neuh, 't is meer dat als ik dan een aanbieding zie ik het koop en verder denk ik er pas half november weer aan.
Whatever, I do what I want
Ik heb er wel over gedacht maar nog niks mee gedaan. Het moet in elk geval anders dit jaar. Vorig jaar zijn er heel veel spullen gekregen -vonden ze errug leuk- maar er is eigenlijk niet mee gespeeld.

Kan best wel eens een jaartje frobelspul worden dit keer. Dat mag op, graag zelfs.
whaha!!!!
Haha.... Sorry hoor!

Da's ook een leuke bezigheid ja.

Absoluut niet-relevante topics uppen!

Wat zal ik aandoen met kerst?
Oeh ja FLoor, dat is ook een goede vraag; wat zal ik aandoen met Kerst. Zullen we bij de etenpijler alvast een kerstmenutopic uppen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven