Wat geven jullie je kind voor sinterklaas

17-11-2007 10:50 127 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al; Wat geven jullie je kind voor Sinterklaas

In mijn kennissenkring hoor ik heel verschillende verhalen.

De één vindt dat een kind tevreden moet zijn met een kleinigheidje en de ander koopt een Wii spelcomputer.

Hoe denken jullie erover, en welke gedachten zit er achter?

Als je bijv een kleinigheidje geeft, is dat vanwege de beperkte financiele middelen, of zit er een pedagogische gedachte achter?
Ach dochter van 3 1/2 zong vorige week nog sinterklaasliedjes. En over een paar weken is het uitverkoop bij het Kruitvat, soms wel 50 % korting, zeker voor de jongste dochter van 1 zijn er dan leuke dingetjes te koop. Die maakt toch nog geen lijstje.
Alle reacties Link kopieren
Er is inderdaad wel wat voor te zeggen om - wanneer De Uitverkoop begint van speelgoed - dan alvast in te slaan voor sinterklaas e.d.

Toch ben ik blij dat het nog even een tijdje duurt. Ik begin steeds meer moeite te krijgen met dat massale kadootjes geven. Als ik zie hoe belachelijk veel speelgoed zoonlief hier in huis heeft en waarvan ik met lede ogen zie hoe het merendeel slechts een gedurende een heel korte tijd (of helemaal niet) interessant bleek, dan gaat me dat wel aan het hart...

Ik heb me voorgenomen om dit jaar toch echt wat in te perken, want eigenlijk gaat het nergens meer over, zo onderhand...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven