wat kan ik gaan doen

16-12-2009 17:35 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
nu het winter is en ik veel thuis ben met me dochtertje van 5 mnd wil ik wat leuke dingen gaan doen met haar of als ze op bed ligt alleen

maar kan niet echt wat bedenken met die leeftijd

weten jullie iets
geniet van alles om je heen
Volgens mij heeft een kind op die leeftijd nog helemaal niets aan leuke dingen doen omdat het vooral veel prikkels geeft waar ze vervolgens niets mee kunnen. Hoe het vooral lekker rustig. of ga op visite, boodschapjes doen, een wandeling in de kinderwagenbak, dat soort dingen. de Winterefteling en Artis of het zwembad zijn echt nog niet leuk voor haar. Nou ja, babyzwemmen misschien.

Kun je zelf geen leuke cursus gaan doen? Of meer gaan werken zodat je je thuis niet zo zit te vervelen?
Doe gewoon leuke spelletjes binnen.

Zoals kiekeboe of een toren bouwen, die je vervolgens omgooit (vinden kinderen vaak erg grappig).

Of een boekje lezen.

Ik weet niet precies wat kinderen van die leeftijd al wel of niet kunnen. Misschien zijn er leuke ideeën op internet te vinden.

Ik las in je vorige topic dat er een vermoeden bij je is van autisme.

Dan zou ik voor jezelf zeggen, doe rustig aan en zorg dat je iets hebt waarbij je helemaal tot rust kan komen als het je allemaal even te veel of te druk wordt.

En zoek anders een leuke hobby, zoals schilderen, fotograferen of lezen.
Je wilt met een 5 maanden oude baby leuke dingen doen in de winter? Ik kan niet zoveel spannends bedenken behalve een keer babyzwemmen zoals Katherina al aangaf. Lekker thuis spelen lijkt me veel leuker voor een baby.

En je wilt dingen alleen doen als ze slaapt? Hardlo..... Huishouden?
Ga lekker een opleiding doen, is goed voor je toekomst.
quote:JustMe32 schreef op 16 december 2009 @ 17:49:

Doe gewoon leuke spelletjes binnen.

Zoals kiekeboe of een toren bouwen, die je vervolgens omgooit (vinden kinderen vaak erg grappig).

Of een boekje lezen.

Ik weet niet precies wat kinderen van die leeftijd al wel of niet kunnen. Misschien zijn er leuke ideeën op internet te vinden.

Ik las in je vorige topic dat er een vermoeden bij je is van autisme.

Dan zou ik voor jezelf zeggen, doe rustig aan en zorg dat je iets hebt waarbij je helemaal tot rust kan komen als het je allemaal even te veel of te druk wordt.

En zoek anders een leuke hobby, zoals schilderen, fotograferen of lezen.

hehe eindelijk iemand die weet hoe ik me voel

ik zit vaak thuis omdat ik gewoon niet tegen drukte kan en zelf geen geld heb

daarnaast werkt mijn vriend snachts en zit ie overdag thuis

dat vind ik ook best lastig want hij is dan veel in huis bezig met klussen enz en ik ben dan zo ongeveer verplicht om op de kleine te letten

het klinkt misschien stom maar doordat ik geen geld heb houd het me erg tegen om weg te gaan

ik ben wel graag buiten maar ja wel met een doel
quote:Silvy schreef op 16 december 2009 @ 17:56:

Ga lekker een opleiding doen, is goed voor je toekomst.

nee dat is niks voor mij

ben al vanaf me 18de van school omdat ik moeilijk kon leren enz dus een opeliding zit er niet in

en heb daar ook geen geld voor
Is het dan helemaal geen goed idee om te gaan werken? Dan ben je er lekker uit en je verdiend je eigen geld, daar voel je je veel beter bij.

Als je vriend dan overdag wil klussen zou je je baby 1 of 2 daagjes naar het kinderdagverblijf kunnen brengen.
quote:mamasilly schreef op 16 december 2009 @ 17:57:

[...]

nee dat is niks voor mij

ben al vanaf me 18de van school omdat ik moeilijk kon leren enz dus een opeliding zit er niet in

en heb daar ook geen geld voorJa, jee, MS, je moet het natuurlijk wel zelf willen. Kun je niet via het CWI in aanmerking komen voor een opleiding? Of informeer eens bij het gemeentehuis naar tegemoetkomingen voor studiekosten. Je moet het wel zélf willen. Er zijn ook genoeg baantjes te vinden voor mensen met weinig opleiding. Achter de toonbank bij de bakker, in de bediening bij een eetcafé, weet ik het.
Als jouw vriend overdag kan klussen dan kan hij toch ook voor de baby zorgen zodat jij kunt gaan werken/leren?

Als je niet goed kunt leren zou je ook een werken en leren traject in kunnen gaan. Dan leer je de dingen die je moet weten in het bedrijf zelf en hoef je niet dagenlang de boeken in.
Ik denk zoals ik alles een beetje lees, dat je vermoeden van pdd-nos (of misschien een andere vorm van autisme) zeer waarschijnlijk juist is.

Opleidingen volgens zijn dan ook erg vervelend.

Ook erg vermoeiend, al die prikkels en die sociale contacten waar je je vaak niet prettig bij voelt of die je niet begrijpt.

Ik begrijp goed dat het niet hebben van een eigen inkomen je tegenhoud dingen te gaan ondernemen. Hoewel je het stiekem als excuus zou kunnen gebruiken omdat het ondernemen van dingen misschien wel erg moeilijk en uitputtend voor je kan zijn. (ik weet hoe het is).

Probeer wel zoveel mogelijk een vast ritme aan te houden. Dat zal je namelijk veel steun geven. Ook al is dat in het begin zeker heel erg moeilijk.

Heb je verder hulp van bijvoorbeeld een psycholoog of dergelijke? Die zou je met een aantal dingen misschien kunnen ondersteunen zodat je er niet alleen voor hoeft te staan.

Veel succes met alles en zeker veel plezier met je dochtertje.
quote:JustMe32 schreef op 16 december 2009 @ 18:03:

Ik denk zoals ik alles een beetje lees, dat je vermoeden van pdd-nos (of misschien een andere vorm van autisme) zeer waarschijnlijk juist is.

Opleidingen volgens zijn dan ook erg vervelend.

Ook erg vermoeiend, al die prikkels en die sociale contacten waar je je vaak niet prettig bij voelt of die je niet begrijpt.

Ik begrijp goed dat het niet hebben van een eigen inkomen je tegenhoud dingen te gaan ondernemen. Hoewel je het stiekem als excuus zou kunnen gebruiken omdat het ondernemen van dingen misschien wel erg moeilijk en uitputtend voor je kan zijn. (ik weet hoe het is).

Probeer wel zoveel mogelijk een vast ritme aan te houden. Dat zal je namelijk veel steun geven. Ook al is dat in het begin zeker heel erg moeilijk.

Heb je verder hulp van bijvoorbeeld een psycholoog of dergelijke? Die zou je met een aantal dingen misschien kunnen ondersteunen zodat je er niet alleen voor hoeft te staan.

Veel succes met alles en zeker veel plezier met je dochtertje.

ik heb hulp van het rcg afdeleing pit

wat bij mij het probleem is dat ik rond 8 uur de kleine de fles geef ff lekker knuffel met haar enz en daarna allebij weer op bed gaan

reden 1) ben ontzettend moe

reden 2) me vriend ligt dan nog te pitten en is het lekker om er nog ff bij te kruipen

ik wil eigenlijk gewoon om 8 uur opstaan kleine verzorgen enz en als die weer op bed ligt wat gaan doen maar ik weet gewoon niet wat

het moet iets in huis zijn want me vriend ligt tot 11 uur in bed ivm zijn werk dus kan hij niet op de kleine letten

iemand tips
Je zou misschien wat kunnen opruimen in huis en dergelijke (niet het leukste karweitje, haha, ik weet het, maar je bent tenminste bezig).

Misschien is sporten ook wel een leuk/goed idee.

Eventueel als je liever niet naar de sportschool wilt gaan, schaf je je een wii fit aan. Kan erg leuk en ontspannend zijn.
forummen...lezen...schoonmaken....tv kijken...telefoneren...breien.....schilderen op ezel
bloemschikken..puzzelen....huisdier nemen......
quote:mamasilly schreef op 16 december 2009 @ 18:08:

[...]

ik heb hulp van het rcg afdeleing pit

wat bij mij het probleem is dat ik rond 8 uur de kleine de fles geef ff lekker knuffel met haar enz en daarna allebij weer op bed gaan

reden 1) ben ontzettend moe

reden 2) me vriend ligt dan nog te pitten en is het lekker om er nog ff bij te kruipen

ik wil eigenlijk gewoon om 8 uur opstaan kleine verzorgen enz en als die weer op bed ligt wat gaan doen maar ik weet gewoon niet wat

het moet iets in huis zijn want me vriend ligt tot 11 uur in bed ivm zijn werk dus kan hij niet op de kleine letten

iemand tips

Tip 1 Niet alles van je vriend af laten hangen

Tip 2: Energie gebruiken maakt nieuwe energie aan,tuurlijk is het lekker om terug in bed te kruipen, vooral in de winter, mar je wordt er nog futlozer door

Tip 3 Volg je motto
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Mamasilly,

Hou je van lezen? Het is heerlijk omn sochtends met een kopje thee op de bank een lekker boek/leuk tijdschrift te lezen! abbo bij de bieb is goedkoop!

Wat als je in die tijd het huishouden doet? Is dat aan kant als de rest van het gezin wakker is!

Misschien heb je wel een creatieve hobby die je leuk vindt, kaartjes maken, breien, schilderen, hout bewerken, naaien, ...?

Alvast eten maken/voorbereiden voor ´s avonds?

Misschien brieven schrijven? Foto´s inplakken / fotoboek maken van je kleine meid?
Het huishouden? Eendjes voeren? Boodschappen?
Schaf een metaaldetector aan en ga zoeken naar geld, oude munten, sieraden etc.
Misschien een hobby zoeken wat je makkelijk thuis kan doen, 's avonds of overdag op de uurtjes dat je kindje slaapt. Bijvoorbeeld tekenen of schilderen, zelf sieraden maken of een leuk fotoboek maken van je kindje (je zal wel genoeg foto's hebben van de kleine). Misschien dat je goed bent in schrijven, schrijf je eigen verhaal of gedichten.

En verder lezen, tv kijken (beetje afgezaagd) en puzzelen, sudoku's zijn nog best wel hip
Liedjes zingen met je baby, oefenen met speelgoed grijpen, oefenen met rollen, zitten en rechtop staan, gekke gezichten trekken, voorlezen, samen door de kamer dansen, verschillende dingetjes laten ruiken, vertellen hoe lief en mooi ze is, hoeveel je van haar houdt, kietelen, met de buggy er op uit, foto's maken, digitaal fotoalbum maken van haar babyfoto's, verhaaltjes erbij schrijven en laten afdrukken, dat dan weer samen bekijken,
Ik vond het al heerlijk om boodschapjes te doen of een lekkere wandeling te maken. Verder eendjes voeren of naar de schaapjes kijken. Ik vind de tips van mieomij erg leuk!
.
Ben je nog ergens goed in? Iets knutselachtigs? Iets met draadjes of met stofjes? Kun je baby-spulletjes fabriceren die je via internet verkoopt? Als je het leuk vindt om te naaien, breien, haken, vilten, weet ik niet wat en je kunt het een beetje kun je volgens mij best een leuk handeltje opzetten. Niet om er veel geld mee te verdienen, maar gewoon om op een leuke manier met dingen bezig te zijn. Je kunt denken aan kleertjes (genaaid, gebreid, gehaakt) of aan accessoires (knuffels, mobiles e.d.) of gewoon zinvolle dingen zoals mooie (evt gepersonaliseerde) lakentjes/dekentjes/aankleedkussenhoezen/boxkleden/speelkleden enz.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Is er niet iets mogelijk om eenvoudig thuiswerk te doen? Bijvoorbeeld brieven in enveloppen stoppen ofzo. Weet niet precies wat er allemaal mogelijk is op dit gebied. Dan snijdt het mes aan twee kanten. 1 je hebt iets om handen, 2 je verdiend er nog iets mee. Zodat je op andere momenten wel ergens naar toe kan als je kindje wat groter is.

Maar goed, misschien is er niet zoiets, heb er niet zoveel ervaring mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven