Waterpokken voor de tweede keer...

26-07-2008 12:03 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje van vijf heeft sinds eergister weer de waterpokken. Ja je leest het goed weer de waterpokken. Vorig jaar was de eerste keer en je zou dan denken dat je geen waterpokken meer krijgt. Niets is minder waar. Waarschijnlijk heeft hij niet genoeg antistoffen aangemaakt en krijgt hij het nu weer.

Het is heel zielig, hij heeft veel pijn en last van zijn pukkeltjes.

Wie heeft dit ook voor een tweede keer mee gemaakt?
Niet waterpokken en waterpokken. Wel waterpokken en gordelroos. Dochter was toen 3, niet echt een gordelroosleeftijd.

Hopelijk is hij er snel vanaf. Beterschap.
Hoi Pammie,

Bedankt voor je reactie!

Ja dat heb ik wel wat vaker gehoord inderdaad, gordelroos. Maar meestal komt dat inderdaad voor op latere leeftijd op bij ouders van de kids met waterpokken.
Ken meerdere kinderen op mijn werk die meerdere malen de waterpokken hebben gehad... (kinderdagverblijf)

Heb me laten vertellen dat wanneer kinderen voor hun 1e jaar waterpokken hebben, ze het nog een tweede keer kunnen krijgen...

Maar ook bij oudere kinderen heb ik dit vaker gezien!!

Had zelfs een moeder die voor de 4e keer de waterpokken had.. zèèr uitzonderlijk, maar op de een of andere manier raakt zij niet immuun ofzo??
quote:borrie2 schreef op 26 juli 2008 @ 12:29:

Heb me laten vertellen dat wanneer kinderen voor hun 1e jaar waterpokken hebben, ze het nog een tweede keer kunnen krijgen...

Ja dat heb ik ook vaak gehoord.

Zelf heb ik als kleuter waterpokken gehad en toen ik 17 was weer. Mijn zus had het beide keren ook.
Ik heb zelf ook 2 keer de waterpokken gehad. Als jong kind al.

Wel was ik beide keren er ziek van, maar niet zo ziek zoals je ook wel eens hoort.

Misschien dat dat toch ook scheelt, dat je het 2 keer iets minder heftig hebt?
Hoi!

Toch wel! Dan heb ik een rare huisarts. Hij vond het zo raar en ging het zelfs bespreken in het academisch ziekenhuis. Het gekke is dat hij het nu erger heeft en het pijnlijker is.

Hopelijk is het zo voorbij...arm schaapje!
Ik heb het zelf ook 3 keer gehad. De eerste keer was ik baby en had ik een paar vlekjes. De 2e keer was ik 3 en zat ik helemaal onder. De 3e keer was ik 24 en kreeg ik het weer. De huisarts vond het ook vreemd. Waterpokken en gordelroos worden veroorzaakt door hetzelfde virus. De 3e keer dat ik het kreeg zat het wel aan 1 kant van mijn lijf, een gordelrooskenmerk, ook de plek waar het zat, onder mijn arm was een gordelrooskenmerk, maar de blaasjes waren echt los van elkaar en dat hoort weer echt bij waterpokken. Diagnose waterpokken en ik was er flink beroerd van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven