website doorgeven: is dat bemoeien of meedenken

23-09-2009 12:17 30 berichten
Een kennis van mij woont in Scandinavie en is daar pas bevallen. Ze geeft borstvoeding dus ik zou haar graag attent willen maken op een aantal websites die misschien handig zijn. Zouden jullie dat zien als je ergens tegenaan bemoeien of zou je denken dat iemand goed met je meedenkt?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het sturen en dat erbij zeggen: dat je je niet wilt opdringen en als ze niet geïnteresseerd is, je mail kan weggooien of gewoon de sites negeren. Ze is toch volwassen, kan ze zelf bepalen of ze de websites interessant vindt of niet.
Waarom denk je dat ze het nodig heeft?

In Scandinavië geeft toch vrijwel iedereen BV, of heb ik dat mis? In dat geval zou ik denken dat ze zelf al genoeg informatie en begeleiding heeft?
Geen van beide. Ik zou kijken of ik ze nuttig vond. Zo ja: leuk. Zo nee: dan kijk ik er niet meer naar. Ik zou aan een dergelijk bericht geen positieve dan wel negatieve relationele connotatie verbinden.
Alleen als ze zelf heeft aangegeven er problemen mee te hebben oid.

Anders is het inderdaad onnodig.
Shit happens
Als je ze zou sturen aan een moeder die wil gaan flesvoeden zou ik het wel bemoeizuchtig vinden. Nu niet hoor. Ze kan ze toch wegdoen?
oh that purrrrrrrrrfect feeling
je kan ook eerst laten weten dat je een paar websites kent met nuttige informatie mbt borstvoeding met de vraag of ze er interesse in heeft en of ze wil dat je het doormailt naar haar of juist niet.
Mayls, dat is een goeie tip, dat ik dat nou zelf niet heb bedacht zeg!
quote:mayls schreef op 23 september 2009 @ 12:24:

je kan ook eerst laten weten dat je een paar websites kent met nuttige informatie mbt borstvoeding met de vraag of ze er interesse in heeft en of ze wil dat je het doormailt naar haar of juist niet.Dat lijkt me idd een hele handige oplossing.
Shit happens
quote:Ainne schreef op 23 september 2009 @ 12:21:

Waarom denk je dat ze het nodig heeft?

In Scandinavië geeft toch vrijwel iedereen BV, of heb ik dat mis? In dat geval zou ik denken dat ze zelf al genoeg informatie en begeleiding heeft?My thoughts exactly. Volgens mij kan men in Nederland een puntje zuigen aan hoe het in Scandinavië gaat.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
quote:Supersmollie1 schreef op 23 september 2009 @ 12:30:

[...]

My thoughts exactly. Volgens mij kan men in Nederland een puntje zuigen aan hoe het in Scandinavië gaat.

Maar als het een nederlandse kennis is, dan vindt zij het misschien juist fijn om informatie in het Nederlands te krijgen.

Als ik jouw kennis was zou ik het een lief gebaar vinden en hartstikke waarderen - zelfs als ik de informatie niet nodig had of er al mee bekend was.
Wat een moeilijk gedoe, stuur gewoon die adressen toe en zet erbij dat het misschien interssant voor haar is. Als je mijn vriendin zou zijn, zou ik het fijn vinden om te weten dat je aan me dacht.
Waarom denk je dat dit gelijk bemoeizuchtig is? Heb je daar al eerder issues met haar over gehad?

Bij twijfel de tip van mayls, maar ik zou het gewoon doormailen. Wil ze er niets mee dan kijkt ze er niet naar, toch?
...
Om hier een topic voor te openen tjeezzzzzz.

Ik wacht met smart op:

Een scheet laten als je alleen op het werk bent...doen of niet?

Ik heb 2 dagen vrij...afwezigheidsassistent op het werk in outlook aanzetten of is dat overdreven?

maargoed....
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
De vraag is: wat is jouw gedachten erachter?
DTEEZ!
quote:queenie1 schreef op 23 september 2009 @ 12:44:

Waarom denk je dat dit gelijk bemoeizuchtig is? Heb je daar al eerder issues met haar over gehad?

Bij twijfel de tip van mayls, maar ik zou het gewoon doormailen. Wil ze er niets mee dan kijkt ze er niet naar, toch?Nouuu ik kan me er wel iets bij voorstellen hoor. Woon zelf ook niet in NL en als ik toendertijd een mail had gekregen met BV-websites van een NLse vriendin, had ik misschien wel gedacht, hallo, ze zijn hier ook niet achterlijk hoor, die info kun je hier ook gewoon krijgen.

Ik zou dan eerder met de eerder gegeven tip gaan, gewoon belangstellend mailen hoe alles gaat en dan zeggen dat je nog wat interessante sites weet en laat maar weten als ik ze door moet geven, zoiets.
quote:sprokkelientje schreef op 23 september 2009 @ 12:45:

Om hier een topic voor te openen tjeezzzzzz.

Ik wacht met smart op:

Een scheet laten als je alleen op het werk bent...doen of niet?

Ik heb 2 dagen vrij...afwezigheidsassistent op het werk in outlook aanzetten of is dat overdreven?

maargoed....
quote:Helenita2 schreef op 23 september 2009 @ 12:40:

[...]

Maar als het een nederlandse kennis is, dan vindt zij het misschien juist fijn om informatie in het Nederlands te krijgen.

Dat is wel een goed punt.
Ja, iedereen die dit vergelijkt met een 'ik laat een scheet topic'': gelijk heb je. Maar het zou maar dwars zitten.

Met borstvoeding gaan ze daar inderdaad heel anders om. Er wordt niet eens gepraat over de fles. Toen ze vroeg hoe dat dan moet als je niet wil, werd ze echt heel raar aangekeken, zo van, wat nou, niet willen, je bent toch zwanger?

98% van alle vrouwen geeft daar borstvoeding, het is echt de doodnormaalste zaak van de wereld. Kind was geboren en hop, gelijk aan de borst. Niet gevraagd of dat wel of niet de bedoeling was, gewoon gedaan. het is daar totaal geen issue. Je bent zwanger, bevalt en kind wordt aangelegd.

Ik wil die websites vooral aan haar doorgeven om de reden die Helenita ook aangeeft.
[quote]Katherina schreef op 23 september 2009 @ 14:16:

Ja, iedereen die dit vergelijkt met een 'ik laat een scheet topic'': gelijk heb je. Maar het zou maar dwars zitten.

Met borstvoeding gaan ze daar inderdaad heel anders om. Er wordt niet eens gepraat over de fles. Toen ze vroeg hoe dat dan moet als je niet wil, werd ze echt heel raar aangekeken, zo van, wat nou, niet willen, je bent toch zwanger?

98% van alle vrouwen geeft daar borstvoeding, het is echt de doodnormaalste zaak van de wereld. Kind was geboren en hop, gelijk aan de borst. Niet gevraagd of dat wel of niet de bedoeling was, gewoon gedaan. het is daar totaal geen issue. Je bent zwanger, bevalt en kind wordt aangelegd.

Ik wil die websites vooral aan haar doorgeven om de reden die Helenita ook aangeeft.

Oh, vroeg Djoelz dat, wat mijn gedachten erachter zijn? Ik wil die informatie graag doorgeven, maar wil me niet ergens tegenaan bemoeien. Uit de meeste reacties hier blijkt, dat dat weer een veel te grote gedachtekronkel is, zoals Ainne zo kernachtig aangaf. Dus.

hmmm, ik wilde wijzigen maar quotte mezelf. tja.
Katherina, wat zoiets doet met een vers bevallen en dus zwaar hormonale vrouw weet je natuurlijk nooit.
quote:Supersmollie1 schreef op 23 september 2009 @ 14:20:

Katherina, wat zoiets doet met een vers bevallen en dus zwaar hormonale vrouw weet je natuurlijk nooit.

Tjaaaa, het blijft een gok he?
quote:Katherina schreef op 23 september 2009 @ 14:16:

Klinkt zo logisch he? Waarom is dit nou een Nederlandse zwangere vrouw zo ontzettend moeilijk aan haar verstand te brengen en vinden wij dat we ergens voor moeten kiezen?
quote:Supersmollie1 schreef op 23 september 2009 @ 14:20:

Katherina, wat zoiets doet met een vers bevallen en dus zwaar hormonale vrouw weet je natuurlijk nooit. Da's inderdaad precies het uitgangspunt waar mijn vorige uitspraak vandaan kwam.
quote:La India schreef op 23 september 2009 @ 14:43:

[...]

Klinkt zo logisch he? Waarom is dit nou een Nederlandse zwangere vrouw zo ontzettend moeilijk aan haar verstand te brengen en vinden wij dat we ergens voor moeten kiezen?Hmmmmm. Die discussie is pas gevoerd geloof ik. ik denk niet dat we het daar over eens gaan worden op het forum.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven