Weekendnanny

26-06-2022 10:07 136 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo,
Ik heb 2 kinderen: een van 13 en een van 15 met een lichte verstandelijke beperking.
Ik zou graag een weekendje weg willen met mijn partner en iemand (die wij kennen) voor een weekend voor onze kinderen willen laten zorgen.
Mijn jongste is erg zelfstandig en redt zichzelf prima. Mijn oudste heeft sturing nodig met bijvoorbeeld persoonlijke verzorging/eten/vermaken.
Maar wat betaal ik iemand (van 20) voor bijvoorbeeld van vrijdagavond tot zondagavond voor het zorgen voor de kinderen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Heeft die 'iemand' van 20 jaar jong ervaring met het verzorgen van iemand met een lvb?
Dit is natuurlijk iets heel anders dan gewoon op 2 pubers oppassen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat is 48 uur. Moet hij/zij al die tijd echt stand by staan? Heeft oudste constant zorg nodig, bijv ook 's nachts (nachtmerries, bedplassen ed) en heeft de oppas ook de verantwoording voor zijn handelen (weglopen, niet alleen kunnen zijn ed)? Dan is 48x10 euro denk ik redelijk. Als het wat lichter is, alleen voor overdag is, spelletjes ed. misschien de helft.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als ze de nachten niets hoeft te doen omdat alles gewoon lekker slaapt, dan zou ik een verdeling maken tussen dag- en nachttarief. Bijvoorbeeld overdag 10 euro per uur en ‘s nachts 5. Ze is immers wel stand-by.
Poezengek schreef:
26-06-2022 10:55
Dat is 48 uur. Moet hij/zij al die tijd echt stand by staan? Heeft oudste constant zorg nodig, bijv ook 's nachts (nachtmerries, bedplassen ed) en heeft de oppas ook de verantwoording voor zijn handelen (weglopen, niet alleen kunnen zijn ed)? Dan is 48x10 euro denk ik redelijk. Als het wat lichter is, alleen voor overdag is, spelletjes ed. misschien de helft.
Nee joh, 10 euro per uur voor alle uren is bizar.
Ik zou €150-200 doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor mijn pgb bijbaantje (ben 30) krijg ik 15 euro per uur (maar dan wissel je de diensten af). Toen ik 10 jaar geleden au pair was kreeg ik 60 euro in de week en kost en inwoning.
Als ze dit niet voor de kost doet, dan zou ik al blij zijn met 100-150 euro voor het gehele weekend.
Chocolate is the answer, who cares what the question is..
Met een normaal oppastarief voor 2 kinderen ben je na 48 uur zo 350 euro kwijt als niet meer is.

En nu is er ook nog best wat specifieke zorg bij toch?

Waar dacht je zelf aan?
Reep-Chocolade schreef:
26-06-2022 10:59
Voor mijn pgb bijbaantje (ben 30) krijg ik 15 euro per uur (maar dan wissel je de diensten af). Toen ik 10 jaar geleden au pair was kreeg ik 60 euro in de week en kost en inwoning.
Als ze dit niet voor de kost doet, dan zou ik al blij zijn met 100-150 euro voor het gehele weekend.
Vind dat echt belachelijk laag. Al voor 2 kinderen zonder beperking.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het lijkt mij dat € 150 heel netjes is.

Fijn weekend :)
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Hangt ervan af wat die 'sturing' inhoudt.
Alle reacties Link kopieren Quote
200 euro zou ik doen. 10 per uur is belachelijk, kom je op 500 euro bijna.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ligt inderdaad aan de sturing, als dat alleen betekend dat je het moet aangeven en even opletten of het gebeurt... dan zou ik minimaal 250 euro doen voor 48 uur.
Is dit serieus
Iemand van 20 op laten passen die je kinderen niet kent
En met lvb

Is er geen familie die bij kan springen?
Ohh sorry
Lees net die je kent
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou in geen geval iemand zonder ervaring laten oppassen .dan liever n professioneel iemand dan maar meer betalen .ook voor je eigen rust.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren Quote
Er van uitgaande dat de oppas ook `s nachts kan slapen zonder oppasklussen en de sturing die moet worden gegeven licht is ( opletten en waar nodig instructies geven), zou ik € 200,00 en een H&M bon ofzo een redelijke prijs vinden.
Je hoeft niet overal iets van te vinden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zijn er geen ;mogelijkheden via vergoedingen respijtzorg?
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit is het Vivaforum, dus TO, ik denk dat 40000 euro redelijk is.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren Quote
Is een zorgboederij/logeerhuis geen betere optie voor de 15 jarige? En de 13 jarige dan ergens logeren.
fashionvictim schreef:
26-06-2022 11:47
Dit is het Vivaforum, dus TO, ik denk dat 40000 euro redelijk is.
:HA:
Alle reacties Link kopieren Quote
fashionvictim schreef:
26-06-2022 11:47
Dit is het Vivaforum, dus TO, ik denk dat 40000 euro redelijk is.

Wel ex BTW :D :D
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Alle reacties Link kopieren Quote
fashionvictim schreef:
26-06-2022 11:47
Dit is het Vivaforum, dus TO, ik denk dat 40000 euro redelijk is.
Echt hè.
Je hoeft niet overal iets van te vinden.
Ik snap TO en haar man heel goed, onze zoon met autisme en lvb zou ik met alle vertrouwen bij iemand uit mijn netwerk onderbrengen die hem goed kent, ipv dat ik een wildvreemde professional in huis haal en die heel z’n handleiding moet gaan uitleggen.

Kent diegene jullie kinderen ook goed TO? Of alleen jullie?
puck-en-hans schreef:
26-06-2022 11:41
Er van uitgaande dat de oppas ook `s nachts kan slapen zonder oppasklussen en de sturing die moet worden gegeven licht is ( opletten en waar nodig instructies geven), zou ik € 200,00 en een H&M bon ofzo een redelijke prijs vinden.
Waarom een H&M bon? Ik zou liever geld hebben.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ttroeteltje schreef:
26-06-2022 11:56
Waarom een H&M bon? Ik zou liever geld hebben.
Ja, maar jij bent niet de oppas hè. eerlijk gezegd ging ik ervan uit dat er wel iemand over het H&M gedeelte van die bon zou vallen.
Je hoeft niet overal iets van te vinden.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven