Weer zwanger worden na een miskraam! #4!

02-08-2007 19:28 3528 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oh Nala, ook nog heel veel sterkte gewenst voor vanmiddag!
Inderdaad Madelieve, erg mooi geschreven.

Nala, heel veel sterkte...
Dames dank je voor jullie reacties...en het welkom heten...

Moet zeggen dat er veel verschillende ervaringen staan he? Ik laat het maar beetje over me heen komen...En in november gelijk zwanger geraakt in 1e..ja het ging mis..maar weet dat ik zwanger kan worden en nog snel ook blijkbaar. Mischien beetje "arrogante" gedachte maar zit toch in je kop en je hoopt stiekum dat het zon vaart niet zal lopen van jaren bezig zijn. Nu maar eens kijken of cyclus inderdaad op gang komt en dan zullen we zien. Heb nog geen gevoel van ongeduld maar dat zou ook beetje raar zijn

Nala gaat niet echt lekker bij jou...sterkte....
Snok, ook namens mij welkom hier.

Voor ik de eerste keer zwanger was heeft het een half jaar geduurd. Toen kreeg ik in maart vorig jaar een miskraam toen na 8 rondes weer zwanger (ik had een hele korte cyclus) toen in sept weer een miskraam. Daarna ben ik 1 keer ongesteld geweest (we hebben een ronde gewacht voor we er weer voor gingen) en daarna weer zwanger. Nu ben ik bijna 20 weken zwanger en lijkt het dus goed te gaan.

Ik hoop dat je snel weer zwanger bent!
Snok, ik hoop het echt voor je! Maar hou je er niet teveel aan vast dat het meteen weer lukt. Ken helaas teveel verhalen waarbij dat niet het geval is. En als je elke maand opeens weer ongesteld wordt is het ook zo'n grote teleurstelling! Wat ik je mee wil geven... Wees er niet teveel mee bezig, want het maakt je liefdesleven niet veel leuker. Hoe moeilijk dat ook is weet ik uit ervaring.

Mmm Nala. Ik vind het gewoon kut voor je! Zo het mag gezegd worden vind ik. Maar blijf erbij dat het echt nog wel gaat lukken bij jullie! Zal even een muntje in de wensput gooien (vooral met de wens dat het ook maar snel mag lukken!).

Dikke kus!
Nala; tsjee meid, wat een klotedag vandaag voor je. Hoop dat je het een beetje trekt vandaag op de crematie. Heel veel sterkte en kijkze bij Bassie en Adriaan. Dikke knuf

Snok, welkom hier. Hoop heel erg voor je dat je snel weer zwanger wordt. Ik ben het levende bewijs dat het ook snel kan gaan. Ben na de curretage 1 keer ongesteld geweest om de cyclus af te wachten en daarna direct weer zwanger. And so far gaat het nog steeds goed.

Dedijk; Fijn dat het allemaal goed was bij de Vk, ha ha die hormonen he krijg er wat van. Zat gisterenavond weer te huilen voor de tv!

Lekker genieten nu, pas jij je broeken nog, bij mij gaan ze toch wat krapper zitten nu. Probeerde gisteren mn buik in te houden en dat ging al niet meer, zo'n raar gevoel!

Hier alles goed, moet al wel wat minder gaan werken omdat ik na het einde van de avond echt last van mn buik krijg (moet ook de hele tijd lopen, rennen en vliegen dus dsa niet zo gek). Nou ja dan maar wat minder, dan werk ik nog steeds genoeg.

Dikke knuffel voor iedereen!!!
Nala, wat ongelooflijk kut voor je zeg!!! Ik zal voor je duimen dat het bij ronde nr 2 wel goed gaat. Hoe werkt dat bij IUI? Kan je dan gelijk verder of is dat hetzelfde als je cyclus en moet je wachten tot je eisprong? (weet helemaal niet hoe dat werkt)

Heel veel sterkte vanmiddag op de crematie!

Snok, ga je deze maand weer gelijk ervoor? Ik heb een tijdje meegelezen op het augustus 2008 forum, dus ken je verhaal. Ik durfde mezelf er toen niet echt bij aan te melden, en achteraf terecht want bij mij ging het ook niet goed.

Madelieve, weer erg mooi geschreven. ik ken dat gevoel wel hor! Die reclames over de negenmaanden beurs kan ik op het moment ook moeilijk zien.

Bij mij gaat het wel weer een beetje de goede kant uit. Probeer weer vooruit te kijken en ben weer begonnen met ovulatietesten. Vandaag mij LH piek dus maar lekker vroeg naar bed vandaag en morgen ;) Mijn clyclus is nu dus 2 dagen langer dan dat hij was. Valt gelukkig nog wel mee. Ik ga er niet vanuit dat het gelijk weer raak is, maar zou wel fijn zijn.

Ben blij dat ik nu voel dat het allemaal een plekje gaat krijgen. Het huilen is een stuk minder en het vooruit kijken gaat me steeds beter af.

Nut, krijg wel hoop van jou verhaal. Na een keer weer raak!!! Hoop dat dat bij mij ook gaat lukken.

Voor in de tabel: 5 maart ongesteld worden.
Marielle, bedankt voor je berichtje op het juli topic. Tja, zoals ik al zei, mijn vk is niet echt goed wijs hahahaha. Ik zei de vorige keer tegen haar dat ik het anders wel alleen zou doen, misschien is dat nog een beter plan. Ik word alleen maar onzeker van haar geneuzel.

Maar ik ben nu wel gerustgesteld. Ik maak me er niet meer druk om, krijg ik alleen maar hoge bloeddruk van
Nala, wat vreselijk jammer.... Kan me voorstellen dat je dat mk gevoel weer helemaal krijgt. Zeker na dat spannende wachten. Kon je die 3,5 jaar maar uitwissen uit je geheugen. Want eigenlijk begin je met de IUI weer met een schone lei met net zoveel kans als iedereen....dan zou je nu net pas je 1e ronde gehad hebben. Door die enorm lange tijd kun je er zo niet meer naar kijken. Knuffel en alle kracht om tóch door te zetten de komende ronde.

Pfff ik zit hier met tranen in m'n ogen (op m'n werk in een ziekenhuis nota bene). Maar ook hier op en top achtbaan gevoelens en dikke spanning....
Caro (echte naam? want mijn lijkt erop Gefeliciteerd met je zwangerschap! Fijn dat het nu wel goed gaat....

Marielle i know....dat was ook precies wat me altijd zo verbaasde..hysterisch gedrag vond ik het...er zo mee bezig zijn. Joh je gooit pil weg en ziet het wel...tot je gelijk zwanger bent (denk je pffffff zie je...mooi zo) maar daarna een miskraam krijgt...opeens wordt het belangrijker..kan het moeilijk uitleggen. Moet wel zeggen dat ik relaxed ben. Geen verplichte seks heb...we hebben goed en regelmatig seksleven dus hoeven niet "extra" te doen ofzo op vruchtbare dag(en)... Maar goed het zit wel meer in me koppie....

Nut dat is hoopvol bericht wat jij stuurt....zo kan het ook gelukkig. En gefelictieerd met je zwangerschap!

Hee taartje was je ook zwanger en uitgerekend in augustus eigenlijk? Wat is jouw verhaal?

Heb eind januari abortuspillen gekregen en boel was 6 feb officieel schoon en zagen toen dat cyclus al wel op gang was....afwachten dus of ik gelijk weer in regelmatige cyclus zit....volgende week weet ik meer denk ik (evt. dit weekend)....
Snok, ik was 19 augustus uitrekend. Na 11 weken mocht ik voor een echo en daar bleek dat het vruchtje met 6 weken is gestopt met groeien. Het vruchtzakje groeide wel door. Dus heb me al die tijd gewoon zwanger gevoeld. Mijn lichaam stoot het niet zelf af dus toen ik er achter kwam dat het niet leefde heb ik besloten om het zo snel mogelijk weg te laten halen. Op dinsdag had ik de echo, woensdag naar de gynecoloog, donderdag naar de anesthesist en vrijdag een curretage. Allemaal heel snel achter elkaar, maar wilde dit graag zelf zo. Als zijn lichaam het 5 weken vast houdt dan kreeg ik voor mij gevoel niet zelf een miskraam.
Ok dan....ik 23e aug. Met 7.5 week ongeveer vastgesteld dat vruchtzak leeg was en bleef...toen wachten dat het spontaan kwam maar gebeurde niet...Vond het echt allemaal maar "gedoe"...curreteren en narcose vond ik drastisch omdat er geen beeb zat /waarneembaar toen nog dus pillen gevraagd en die hebben het werk gedaan.

En nu dan? Ben je al ongesteld geweest?
Hey meiden....

Vandaag naar de HA geweest, doorverwijsbrief voor de gyn gehaald....lag al klaar, had ze dus net zo goed even kunnen faxen, stond met 2 min weer buiten.

Ik meteen de gyn gebeld, en ik mag de 25ste (as maandag al!!!!) voor een echo, om 14:45...duimen jullie voor me?

Nala, dat meen je niet?? Wat onwijs klote zeg!!! Ik vin dat het idd best zo gezegd mag worden, het is gewoon kut, klote en alles wat er nog meer in mn hoofd opkomt maar ik maar niet hier op het forum neer zal zetten...

Hoe was het bij de crem vandaag? Heb je dat wel een beetje kunnen doorstaan?

En kun je als je echt ongi wordt wel meteen weer beginnen met hormonen?

Snok, had je veel pijn van die pillen? ik had wel een beetje hetzelfde, geen zin in t ZH en dagopname en al dat gedoe...achteraf heb ik wel heel veel pijn gehad en was de aanblik van een klein compleet kindje van 2 cm in de wc best heftig, maar ben ergens blij dat ik dat heb mogen zien...heel indrukwekkend eigenlijk...al klinkt dat best een beetje gek zo. Had eigenlijk toen hetzelfde als Taartje, was ook 11 weken en beeb bij 7 weken gestopt.

Ik vind het knap hoe je er tegenover staat...moet zeggen dat ik dat na de eerste mk ook wel had, maar na de 2de werd het toch wel een soort van "obsessie" en was ik er echt veel mee bezig.

Taartje, fijn dat je je weer wat beter voelt! Op naar positievere maanden :-)

Trav, ik zit ook met tranen in mn ogen hoor....het leven is gewoon zo hard en oneerlijk :'-)

madelieve, wat kan jij jezelf prachtig verwoorden zeg! Je slaat de spijker met elk stukje precies op de kop!

Caro, 20 weekies.....schiet al op he!!! Heb je nog last van vermoeidheid enz?

Nut, doe jij ook rustig aan???

Ik moet snel weer verder!!!!

XXXX
Oei veel bijgeschreven.

Nala wat ontzettend K zeg. Had zo voor je gehoopt. Probeer de moed er in te houden meid, weet hoe moeilijk dat is.

Verder veel bijgeschreven en ook een nieuwe hier, welkkom!

Ben even een paar dagen niet geweest. Erg druk gehad en wilde even niet met zwanger worden bezig zijn. Ben er te veel mee bezig en dat is niet zo goed voor me. Maar goed, probeer vanaf hier weer wat bij te lezen en te schrijven, maar als ik een paar dagen niet reageer, ik heb de boel even op een lager pitje staan, voor hoe lang ik he vol houd, hahaha.

Moet wel zeggen dat het ook steeds lastiger wordt allemaal. Wil niet steeds het verhaal opnieuw schrijven, maar er blijven maar weinig mensen van de oude garde over (gelukkig maar, want dat betekent voor hun goed nieuws) dus om steeds opnieuw te vertellen wat er nu gebeurd is en hoe lang enzo vind ik wel een beeje lastig en confronterend. Hou het er dus maar op dat we vorig jaar 2 miskramen hebben gehad en we nu 6 jaar bezig zijn, even in het kort.

Volgende week weer adoptiecursus, heb er zin in!
Riz ik heb eigenlijk "weinig" pijn gehad..zie mezelf wel beetje als stoere meid Tuurlijk...krampen en weekje veel vloeien en krampjes maar nee..viel echt mee....
Haha Snok, dan heb je het wel 'beter' gehad als ik....ik lag echt dubbel van de kramp, nou ja kramp, t voelde echt als weeen, ook al heb ik die nog nooit gehad ...Moest elk half uur zo'n megaluier verband verwisselen omdat het er gewoon uitliep....als ik op de wc zat drupte het er gewoon uit, continu! Had ook een niet zo goed bloedbeeld erna...veel ijzer moeten nemen enz...en toch zou ik het een onverhoopt volgende keer weer met die pillen doen denk.

Voorlopig nog maar even van het positieve uit gaan ;)
Jeeminee! Wat wordt er een hoop geschreven op dit forum!! Ben even een paar dagen niet geweest en het staat alweer helemaal vol. ik zal later ook nog op andere reageren. Maar lees even de laatste 2 post van Riz en Snok.

Jullie zijn de eersten die ik positief hoor over die pillen. Ik heb spijt dat ik ze ooit genomen heb. Enorme pijn, op eerste hulp ermee beland en nu zit ik 3 weken later nog steeds thuis met een bloedarmoede waar ik voorlopig nog wel zoet mee ben. En uiteindelijk toch nog een curettage gehad.

Maar het doet me goed te lezen dat het in sommige gevallen wel werkt. Voelde me al zo voorgelogen door het ziekenhuis.

Maar jij bent dus weer zwanger Riz, gefeliciteerd meid. Spannend je echo, ik hoop echt voor je dat alles goed is, maar dat zal vast wel. Ik duim voor je!

Op de rest zal ik ook snel proberen te reageren, maar moet nu eten.

Veel liefs van Kusje
Nala wat onwijs kut voor je, ik heb zo enorm hard voor je geduimd. Kun je nu gelijk weer met een nieuwe poging beginnen? Ik blijf heel hard voor je duimen, je hebt het zo enorm verdient om met een enorme buik rond te lopen.

Dikke knuffel
Toosje: Heb je nu elke week adoptiecursus?

Ik reageer een beetje minder hier want ik ben zoo vreselijk moe en lusteloos, maar ik lees en leef wel enorm met jullie mee

Ik zit hier een beetje zenuwachtig te zijn want ik heb morgen weer een echo, ik hoop dat ik daarna er wat meer vertrouwen in kan hebben want dat vind ik zo moeilijk.

Dikke knuffel voor jullie allemaal
Tos, succes met de echo morgen! Ik ben benieuwd!
snok: welkom hier

tos: succes met de echo morgen

caro: wat werk jij veel zeg! denk aan jezelf

ben blij om alle verhalen te lezen van de meiden waar het goed mee gaat. vooral met Caro leef ik mee, omdat ik jou heb gezien in het juli forum.. daar waar ik eerst ook bij hoorde. ook fijn om verhalen te horen van meiden die weer snel na een miskraam zwanger worden. ik heb er nu twee menstruaties opzitten en vind dat eigenlijk wel genoeg. maar ja...

vind wel dat je er veel meer mee bezig bent. het onbezorgde en spontane is er wel een beetje af. jammer hoor. daarom wil ik ook nog niet beginnen met ovu testen. denk dat ik het dan helemaal niet meer los kan laten.

nala: k*$%6&%^& er zijn geen worden voor. kan me goed voorstellen dat je je net zo voelt als tijdens een miskraam. dit is ook een soort verlies toch!
Ziekenhuis gebeld en gaan met poging 2 starten. Donderdag weer eerste echo.

Ga zo mijn bedje in. Ben helemaal brak. Crematie was ook errug heftug...

Reageer morgen weer op jullie allemaal.
Wow, Nala, gelijk weer verder. Fijn dat dat zo snel kan, tenminste ik ga ervan uit dat dat voor jullie fijn is. Maar het blijft een heftige en spannende tijd. Hopelijk slaap je goed vannacht. Ik ga ook richting bed, welterusten!
Lieve allemaal,

Zal proberen op iedereen te reageren, maar lig eigenlijk de hele dag in bed of op de bank, dus als ik even iemand vergeet...sorry.

Traveler, lief wat je zegt. Zelfs bij dit soort dingen zit ik tegenwoordig met tranen in mijn ogen, maar goed.

Herken dat gevoel wel dat mensen die hetzelfde (of in ieder geval ongeveer hetzelfde hebben meegemaakt) je beter begrijpen en er opener over zijn. Ineens lijk je overal te horen over miskramen en dingen die fout gegaan zijn. Vind dat soms ook best beangstigend, want het lijkt dan ook niet meer om toevallige gebeurtenissen te gaan, maar toch echt heel vaak voor te komen. Zoals hier al eerder geschreven is gaan 9 van de 10 zwangerschappen wel goed, maar als je het zelf meegemaakt hebt lijkt dit toch even niet zou.

Voor jou ook een dikke knuf.

Nala, wat heftig weer allemaal zeg. Begrijp zo goed dat het weer voelt alsof het een MK was. Alle voorwaarden waren optimaal en stiekem hoop je dan natuurlijk dat het direct raak is. Vind het zo bewonderenswaardig hoe je je toch telkens maar weer oppept. Nu ook weer, heb je net zo'n ontzettend heftige dag achter de rug en klink je toch weer vrij positief over de volgende IUI poging. Ik vind dat zo ontzettend knap. Tussen alle narigheid klinkt er toch altijd hoop uit je woorden. Daar zouden nog heel wat mensen een voorbeeld aan kunnen nemen.

Heel veel liefs en kop op!

Snok, helaas welkom hier. Naast alle nare verhalen inderdaad ook het nodige goede nieuws hier. Dat heeft mij altijd erg goed gedaan en geholpen om de MK een plek te geven. Ondanks alles is het een heel gezellig topic hier met allemaal lieve meiden. Je zult je er vast en zeker thuis voelen.

Caro, doe je wel een beetje rustig aan! Elf uur werken is wel een beetje gortig hoor.

Madelieve, na de MK realiseerde ik me ook ineens veel meer hoeveel geluk ik al heb (heb twee schatten van kids). In het normale leven neem je veel voor lief en vergeet je soms wat een wonder het eigenlijk is dat je al kinderen hebt. In die zin heeft het mijn kijk op sommige dingen wel veranderd.

Dat dingen niet meer vanzelfspreken zijn bijvoorbeeld. Toen miijn 2 zwangerschappen goed verlopen waren dacht ik eigenlijk dat het bij de 3e ook wel zonder problemen zou gaan. Tot het dus misging en het helemaal niet zo gewoon was allemaal. Dat realiseer ik me nu des te meer nu ik weer zwanger ben.

Riz, goed dat je gebeld hebt! Spannend hè de 1e echo. Ik krijg ook a.s. maandag (avond) mijn 1e echo. Ben er best nerveus voor eerlijk gezegd. Ik voel me dan wel heel zwanger, maar uit de verhalen hier blijkt dat dat niet altijd wat hoeft te zeggen. Zal blij zijn als het achter de rug is.

Nut, niet zo gek met jouw werk dat je last van je buik hebt. Goed dat je het wat rustiger aan doet.

Taartje, je klinkt steeds beter, dus dat gaat de goede kant in ieder geval op.

Tos, vandaag je echo toch? Hopelijk kun je een heel mooi baby'tje zien en is alles goed.

Toosje, begrijp dat het je soms allemaal even te veel is al dat gepraat over zwanger worden en zijn. Je hebt helemaal gelijk dat je je dan wat terugtrekt. Veel plezier bij de adoptiecursus.

Hier gaat het nog altijd niet veel beter. Gisteren was mijn slechtste dag tot nu toe, dus die heb ik dan maar weer gehad. Het begint in mijn omgeving wel steeds meer op te vallen dat ik al zo lang ziek ben en de vraag of ik zwanger ben heb ik nu iets te vaak gehoord. Zou ik een of ander aura om me heen hebben ofzo? Zie er heel slecht uit, maar dat kan toch ook best als je ziek bent? Vind het vooral moeilijk om tegen mijn ouders te liegen. Zal dan ook blij zijn als ik maandag de echo heb gehad, dan kan ik het tenminste aan wat meer mensen vertellen. Zal al een hele opluchting zijn en voor velen een hoop verklaren (ben namelijk nooit ziek, dus vrij verdacht momenteel).

Ga zo weer met een dekentje op de bank. Genieten komt wel weer!

Liefs,

Puck
Goeiemorgen dames!

Riz succes met je echo!!

Kusje jammer dat het bij jou zo gelopen is...Ik ben echt erover te spreken maar moet wel zeggen dat er alleen vruchtzakje zat he? Zou dat niet schelen met afkomen? Enne had al keer gevloeid...zo begon ellende dat ik dacht het gaat mis....

Overigens ook ik heb week hoofdpijn gehad en ontzettend moe geweest maar heb toen bietensap op en goed op voeding gelet...gaat nu hardstikke goed....

Toosje mijn broer heeft ook twee kindjes geadopteerd...is dit je eerste? Welk land?

Tos succes met je echo vandaag...

Puck dank je.....moet zeggen dat ik mk wel al plek heb gegeven ondanks dat het nog niet zo lang geleden is....Sta er redelijk nuchter in. Tuurlijk is het K.. en had ik het liever anders gezien...in aug. mamma geworden maar het is niet zo en dat heeft vast een reden...Het was gewoon niet goed...Heb vertrouwen in toekomst. Het wachten is nu op eerste cyclus...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven