Weer zwanger worden na een miskraam! #4!

02-08-2007 19:28 3528 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hee meiden,

Ja, ik ben er nog, maar ik heb het zo enorm druk met de verhuizing dat ik geen tijd heb om te reageren, maar wel om mee te lezen.

Het grote voordeel van al die drukte is wel dat ik helemaal niet bezig ben met een eventuele zwangerschap.

Ook nu heb ik eigenlijk ook niet veel tijd maar ik wilde jullie even laten weten dat ik nog steeds op de hoogte ben van al jullie perikelen. En.....dat ik erg met jullie meeleef.

Misschien heb ik komende week meer tijd om hier wat vaker wat van me te laten horen.

Dikke kus,

Dedijk
Hoi allemaal,

MJ (is het goed als ik jouw naam inkort?), welkom hier ook namens mij. Wat heftig en verdrietig zo vlak achter elkaar twee miskramen. Hoe ben je er nu onder?

Traveler, ik heb een stukje terug gelezen. Waarom mag je eigenlijk geen foliumzuur tijdens de onderzoeken? Hoe gaat het met de voorbereidingen van de bruiloft? Komt de stress al? Ik ben vorig jaar gertrouwd en heb van de dag genoten. Vond het heerlijk om alle mensen waar je van houdt/sterke band mee hebt allemaal tgt om je heen te hebben.

Riz, hoe gaat het met de pijn in jouw rug?

Toosje, hoe is het met jou?

Puck, we lijken dan nu een beetje op elkaar;), ik heb sinds twee weken ook een vrij korte bob en sinds gisteren in een donkere kleur geverfd! De kapper deed me goed, werd er helemaal blij van!

Ik had trouwens na twee weken (incl. de miskraam) al een negatieve zwangerschapstest.

Caro, leuk je irl te zien! De pijn die ik afgelopen dagen had/heb doet me ook denken aan mijn eisprong. Daarom vind ik het ook nog een beetje eng, doet me weer denken aan het oorspronkelijk vermoeden van een bbz bij mij. Ongi. neemt nu alweer wat af.

Moet je trouwens bij jouw nieuwe baan veel achter de pc zitten?

Nut, veel plezier dit weekend met vriendin!

Tosje, een dikke knuffel van mij. Balen als alles tegenzit!!! Hoe is het vandaag met je?
Hoihoi,

Heeej Dedijk, dus je bent aan het verhuizen, leuk! Gelukkig heb je door de drukte niet zoveel tijd om na te denken! Is alleen maar goed denk ik.

Jee, Tos, nog niet ongesteld. Wat bagger zeg! Geen sorry zeggen hoor, kan me voorstellen dat je depri bent. Ga je nou een keer naar de dokter? Je had al bijna 2 weken geleden ongesteld moeten worden, lijkt me tijd voor de dokter. Dikke knuffel voor jou!

MJ12345, jij ook welkom hier. Wat naar, ook al 2x mis....

Wat je zegt over dat je weet dat je lichaam een zwangerschap aankan, dat lijkt me een goed gevoel (ondanks dat het gewoon klote is natuurlijk) ik zou niet weten of mijn lichaam ooit een gezond kindje op de wereld zit, daar maak ik me vaak zorgen over.

Nut, Goed dat je nog niet weer gerookt hebt! Petje af. En nou nog weer afkicken van snoepjes

Nala, wat een goed nieuws over je neefje! Ben echt heel blij voor je!

Toosje, dikke knuffel!

Puck, ik weet niet meer of je je al had aangemeld voor de groep, nogmaals de link (ook voor de rest dioe zich nog aan wil melden!)

http://groups.msn.com/Wekletsenverder------

Joy, ja, ik moet bij mijn nieuwe baan alleen maar achter de pc zitten. Nog 1 week full-time en daarna kan ik het wat rustiger aan doen.

Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt om een bbz. dat is ook mijn ergste nachtmerrie. maar gelukkig komt dat weer niet zo vaak voor. kijk maar eens naar hoeveel meiden die hier meeschrijven en er is er geen die een bbz heeft gehad. Ik ken ook vrij veel meiden die een miskraam hebben gehad en ook daarvan maar 1 een bbz. En het schijnt dat dat zoveel pijn doet dat je het echt wel merkt.

ik heb heerlijk uitgeslapen, ga nu even lekker ontbijten.

tot later.........

xxx
Allereerst, welkom MJ, zoals ze tegen mijn onlangs ook zeiden...bij de club waar je eigenlijk helemaal niet bij wilt horen. Wat naar voor je zeg twee keer zo kort achter elkaar een miskraam. Bij 1x denk je natuurlijk vooral dat het toeval is, maar dit lijkt me echt wel een klap zeg. Gelukkig blijf je zo positief en weet je inderdaad dat je lichaam wel een kindje kan dragen. Geeft in ieder geval hoop, toch?

Anyway, hoop dat je net als wij allemaal gewoon steun vindt hier en je verhaal kwijt kunt.

Caro, snap heel goed dat jij je soms wel extra zorgen maakt omdat je nog geen kindje op de wereld hebt gezet. Als het dan 2 keer achter elkaar misgaat zou ik dat ook hebben hoor. Maar ik vind je er altijd heel goed inzitten. Hou gewoon vast aan je idee dat het domme pech was en wel goedkomt!

Heb me trouwens onder mijn echte naam aangemeld bij de groep. Kan ik binnenkort ook leuke foto's kijken.

Joy, we zijn nog wel te onderscheiden hoor, want mijn bob is juist erg licht Wel heerlijk hè, zo'n nieuwe look?'

Ben echt heerlijk aan het relaxen vandaag. Morgen met de kids naar de film. We gaan op hun verzoek (of dochter's verzoek zeg maar, die is 5 dus heeft gewoon de grootste mond van de 2) naar 'Waar is het paard van Sinterklaas'. Vrees dat ze vanaf dat moment ongeveer elk uur gaan vragen wanneer ze nu hun schoen mogen zetten, maar goed. Heb er wel zin in. Eerste keer dat we met ze naar de bioscoop gaan.

Voor jullie allemaal nog een fijn weekend.

Liefs,

Puck
Nou, de comp doet het al weer! En hij is stukken sneller!

Jippie!!!

He bah MJ, wat heftig allemaal.

Allereerst welkom op het topic waar je niet bij wilt horen. (ons bekende gezegde...)

Heel veel suc6 de komende weken.

Tos, babybezoek van vandaag overleefd? Hoop dat je je snel weer beter voelt.

Dedijk, hoe is het verder met jou?

Puck, ik heb je aangemeld bij de groep.

Iemand het programma Babyboom gezien? Wel heftig hoor. Ze volgen 100 stellen die zwanger willen worden. Maar nu zie je ook eens de verhalen dat het niet lukt. I.p.v. altijd de goede verhalen op tv. 23 van de 100 tellen waren nu zwanger, dus dan zie je maar, dat er nog niet zoveel zo snel zwanger zijn.

Vind het aan de ene kant wel moeilijk om te zien, maar je leert er ook weer wat van.

Zo ff lekker badderen en dan vanaaf verjaardag van 2 vrienden die 30 worden. Dat wordt gezellig!
hallo, allemaal

Nala: wat een heavy verhaal van je tante...

sterkte!

Wel fijn dat het met je neefje goed gaat, ook weer goed nieuws.

Ik heb ook naar baby boom gekeken, vond het zelf wel veel, 23

stellen zwanger.

Vind het altijd wel interesant om naar te kijken, en inderdaad tips

zijn altijd welkom!

Joy34: Inderdaad jammer, maar we gaan ervoor!!!

Met de pil was mijn cyclus 25 dagen, nu dan deze maand 27.

Caro: Hoe gaat het met je arm?

Gebruikte jij nou de persona, of was dat weer iemand anders?

Nut: Wat goed dat je niet meer hebt gerookt, succes!!

Mj: Welkom!!

Tos: Het zit je ook niet mee....

dikke knuf!!

Puck: Veel plezier bij de film morgen!!

Vandaag gaan shoppen met mijn collega's voor het werk, altijd leuk al dat speelgoed!

Vanavond komen nog wat vrienden langs, met hun dochtertje, echt een heerlijk kind!

Morgen lekker wandelen in het bos, heb er echt zin in.

iedereen een heel fijn weekend!!

liefs,kim.
Hallo allemaal,

Bedankt voor al jullie welkomsberichten! Ik twijfelde eerst om te reageren aangezien jullie allemaal al zo lang schrijven hier. Maar als jullie het geen probleem vinden schrijf ik graag met jullie mee.

Met mij gaat het momenteel best redelijk. Maar ik haast niet wachten tot het woensdag is. Raar misschien, maar nu ik weet dat het niet goed is wil ik er het liefst zo snel mogelijk vanaf. Ik heb echt bewondering voor mensen die het volhouden om te wachten tot je lichaam het vanzelf afstoot.

Tja, dat programma babyboom. Ik heb ook gekeken en als ik dan hoor welke adviezen jullie allemaal krijgt. Niet te oud, niet roken, niet drinken, foliumzuur slikken. Nou, ik heb alle adviezen opgevolgd en ondanks dat is het toch voor de tweede keer mis. Frustrerend allemaal!

Jeetje Traveler, jij hebt het al drie keer moeten doorstaan. Maar zwanger worden gaat ook bij jou best snel hè. Heb jij ook de optie gekregen om onderzoek te laten doen? Ik moet woensdag aangeven of ik een chromosomeonderzoek of een of ander onderzoek naar de stollingsfactor of iets dergelijks wil laten doen. Moet eerlijk zeggen dat ik het niet helemaal meegekregen heb, was toch wel van slag door het slechte nieuws. Heb jij of iemand anders hier een dergelijk onderzoek laten doen?

Nou, fijne zondag nog allemaal. Ik hoop dat we maar snel positieve berichten/ zwangerschapstesten krijgen!
MJ, Ik heb ook die vraag gekregen, of ik onderzoek wil. Ik heb het niet gedaan. Het is bij mij 2x mis gegaan en wil blijven geloven dat we 2x pech hebben gehad. En de gynaecoloog zei ook dat er maar heel zelden iets uit het onderzoek komt. En ik ben er achter gekomen dat 2 x een miskraam best heel vaak voorkomt en dat er dan alsnog een kerngezond kindje is gekomen. Het is natuurlijk heel erg, en je zoekt naar een reden maar die is er heel vaak gewoon niet. Hoe verdrietig ook.

Ik vind het ook helemaal niet raar dat je het liefst zo snel mogelijk alles achter de rug wilt hebben. Sterkte de komende tijd, en natuurlijk mag je hier mee schrijven!

Ik reageer niet op iedereen, mijn schouder doet echt vervelend! Ik heb me met een stapel dvd's op de bank genesteld. Fijn weekend allemaal.

XXX Caro
Goedenmiddag allemaal,

iedereen lekker weekend gehad? Tis hier zo stil, iedereen heeft vast een hoop gedaan.

Hier alles oke, wachten op ongi he en verder nog steeds niet gerookt ondanks een zware vuurdoop (avondje kroeg)

Vriendinnetje is vanochtend weer richting huis gegaan, had haar al een half jaar niet meer gezien dus we hebben een hoop bijgekletst. Vond wel moeilijk te horen dat steeds meer mensen uit mijn vroegere leventje allemaal kindjes hebben gekregen of zwanger zijn.

Ik heb ook het progamma Babyboom gekeken. Ik was wel nieusgierig. Heb het even volgehouden, maar toen mensen gingen vertellen en voordoen welk standje het beste is om kinderen te verwekken kon ik het niet meer aanzien. Duh of wij niet weten hoe en wanneer je het het beste kan doen. En sowieso je gaat toch niet heel nederland laten meegenieten van jou zwangerschaptest. Nee ik kijk niet meer, die tijd kan ik beter steken om zelf op tijd naar bed te gaan met nutman.

MJ;

welkom hier,

tuurlijk mag je meeschrijven; hoe meer zielen hoe meer vreugd toch.....

Ik kan me goed voorstellen dat je uitkijkt naar woensdag. Ik heb zelf ook 3,5 week rondgelopen met het idee dat het niet goed was. Zelf heb ik ook de pilletjes gehad, helaas werkten die niet bij mij en dus moest ik een curretage ondergaan.
MJ, had precies hetzelfde gevoel als jij hebt. Wilde ook dat wat er niet hoorde uit mijn lichaam zou gaan. Heb ook om de pillen gevraagd, maar bij mij in het ziekenhuis geven ze die niet. Net toen ik ze van mijn vriendin de VK had gekregen begon het alsnog vanzelf. Vond het een heel naar idee dat er al meer dan 3 weken iets zat dat niets deed. Was dan ook erg blij toen het er alsnog vanzelf uit kwam. Was ook bang dat ik nog heel lang bloedverlies zou hebben, maar ook dat viel gelukkig mee. Na een kleine week ben ik nu bloedvrij zeg maar.

In ieder geval heel sterkte de komende week. En we begrijpen je hier allemaal helaas maar al te goed.

Nala, dank je dat me aan de groep heb toegevoegd. Heb er al even rond gekeken. Ga deze week eens rustig alles bekijken.

Heb ook naar babyboom, maar heb geloof ik de helft gemist, want schakelde net voor die zwangerschapstest in. Vond het vooral veel trieste verhalen, maar waarschijnlijk zijn ze daarom ook uitgekozen. Werd er ook een beetje verdrietig van, dat het er voor sommige mensen waarschijnlijk helemaal niet in zit dat ze een kind krijgen. Het kan dus echt altijd erger...

Kimmie, de kids vonden de film erg spannend en leuk. Waren vooral blij dat Sinterklaas uiteindelijk toch zijn paard weer had. Kan hij in ieder geval cadeautjes brengen straks. Grappig hoe ze helemaal in zo'n verhaal worden meegezogen.

Zelfs ons zoontje (van bijna 3) vond het wel spannend. Had wel verwacht dat hij in slaap zou vallen, maar hij heeft het de hele film volgehouden.

Nut, knap hoor dat je de eerste niet-roken vuurdoop hebt doorstaan. Nu volhouden hè!

Tos, babybezoek overleefd?

Liefs,

Puck
Hej Allemaal

dedijk: fijn dat je lekker druk bent met de verhuizing! Succes ermee

Joy: Is de pijn al minder geworden?

Caro: Ik begin me nu ook zorgen te maken of het nog wel gaat lukken.

Puck; Fijn weekend gehad? Leuk bij de film?

Nala: Babybezoek ging wel aardig. Ik was niet erg verdrietig maar wel erg mat, net als de hele week trouwens. Normaal smelt ik weg bij zo'n kleintje maar nu deed het me niks.

Ik heb ook het programma gezien. Eerst wou ik absoluut niet kijken want ik ken natuurlijk al veel verhalen via dit forum, maar toch maar gekeken dus. Ik vond dat samen testen wel erg heftig. Vreemd ook, je kan toch ook ongesteld zijn? En misschien wel goed dat er ook eens een keer verhalen op tv komen waarbij het niet meteen lukt.

Kim: Hoe was het in het bos? Het was hier heerlijk weer ( wel koud)

Nut: Ja dat voordoen vond ik ook vreselijk. Voelde me best wel in de maling genomen.

Nou ik ben eindelijk ongesteld geworden. Dan was toch de 2e eisprong de echte pfff. Ik hoopte na de vorige cyclus van 34 dagen dat het weer normaal zou worden en nu dit. Volgens mij zit ik inmiddels alweer rond dag 50. Wat een slopende cyclus was dit zeg. Ik ben er echt helemaal depri van. Toch maar ff de dokter bellen.

Dikkk knuf!
Hallo allemaal,

Hier is alles rustig. Nog twee daagjes en dan is het eindelijk woensdag.

Puck, het schijnt inderdaad zo te zijn dat die pilletjes bij 1 op de 5 vrouwen niet werkt. Tja, en dan moet je helaas alsnog een curretage ondergaan. Maar ik heb toch besloten om het weer te proberen aangezien het de vorige keer ook gelukt is. Maar het is wel heftig hoor. Je verliest in zeer korte tijd ontzettend veel bloed. Als het lichaam het vanzelf afstoot dan komt het toch geleidelijker op gang. Puck, bij jou is het dus ook pas kort geleden? Ik zag je nl. ook nog niet in het overzicht staan. Ik heb de vorige keer wel langer bloedverlies gehad hoor. Het duurde zeker twee weken voordat het helemaal gestopt was.

Caro, ik houd er ook nog steeds aan vast dat het gewoon domme pech is dat dit twee keer achter elkaar gebeurt. Ik heb me ook voorgenomen om eerst een menstruatie af te wachten voordat we weer verder gaan met "klussen". Misschien heeft mijn lichaam toch onvoldoende tijd gehad om te herstellen?

Tos, vervelend zo'n onregelmatige cyclus. Zo weet je ook niet waar je aan toe bent. Ik zou inderdaad eens langs de huisarts gaan. Mijn vriendin had ook een hele onregelmatige cyclus en heeft daar toen medicijnen voor gekregen. Inmiddels is ze 7 maanden zwanger van haar tweede kindje.

Ff nog een vraagje over die kolom "1e, 2e etc". Staat deze kolom voor hoeveel kind(eren) je al hebt of betekent het iets anders?

Joy, ik had na mijn eerste miskraam ook veel pijn en steken in mijn lies. Tijdens de controle bij de gyn bleek dat er een (overigens) onschuldige kyste zat. Deze werd waarschijnlijk veroorzaakt door de hormoonschommeling veroorzaakt door de miskraam. Inmiddels is ie alweer vanzelf verdwenen. Dat gaf de gyn ook aan, meestal verdwijnt ie ongeveer gelijk met je 1e menstruatie na je miskraam weer vanzelf. Maar als je pijn aan blijft houden zou ik misschien toch eens laten kijken.

Nut, verwacht jij de komende dagen je NOD? Staat namelijk niet in het overzicht maar zoiets kon ik opmaken uit je bericht. Spannende tijd weer dus! En nog steeds niet gerookt?

Kimmie, en heeft je menstruatie doorgezet? Heb je een regelmatige cyclus?
Zo hehe! Ik heb een poetsbui en ben het hele huis aan het schoonmaken. Even pauze met de laptop en een glaasje melk! We hebben in de zomer altijd het hele huis in blauwe accesoires. Als het najaar dan weer komt dan haal ik alle blauwe dingen weg en vervang ik deze voor rode! Is het weer net of je in een heel ander huis woont! Wel leuk!

Heb het weekend gewerkt, dus ben vandaag en morgen lekker vrij! Kan ik heerlijk weer wat dingetjes doen.

Tos; Ik zou ook echt naar de huisarts gaan hoor! Zo is het voor jou toch ook geen doen? Bovendien kost het je een fortuin aan zwangerschapstesten! Maar dat je wel zwanger kan worden met een onregelmatige cyclus, daar ben ik het bewijs van! Dus houd hoop! Straks als je het gewoon niet verwacht, dan is het zo! (En dat hoop ik van harte!)

Puck; Ik heb nog aan de film 'waar is het paard van Sinterklaas' meegewerkt! De film is voor een gedeelte in het gebied waar ik werk opgenomen. Erg grappig!

Caro; Ik hoop dat je snel weer een beetje opknapt! Het zit je ook allemaal niet mee!

De rest natuurlijk ook allemaal een dikke knuffel! Ik word gek van steeds naar beneden scrollen!

Morgen moet ik weer naar de verloskundige. Heb er zin in! Bovendien gaat vriendlief eindelijk weer eens mee. Hij zal zich wel rot schrikken als ie ziet hoe groot monster is geworden! Had gister toch iets geks, zat heerlijk op de bank Gooische Vrouwen te kijken, toen er opeens een natte plek op mijn t-shirt verscheen! Was mijn tepel gewoon aan het lekken! Haha, ik er dus in knijpen, kwam er een heel straaltje uit! Ik ben nog maar 17 weken das toch niet normaal? Uit allebei die dingen komt nu gewoon al (veel) colostrum (zo heet het geloof ik). Dit samen met de immense omvang van mijn buik doet me denken aan een melkkoe! Ben trouwens nog steeds geen gram aangekomen, maar wel kollosaal!

Ga weer aan de poets, en nog even naar de winkel, want ik heb trek in boerenkool!!
Hoi

Ik heb een vraagje, zouden jullie de gegevens voor de tabel willen mailen naar mij? Anders moet ik steeds alles nazoeken, dat ging al wel beter met het dikgedrukte en gekleurde maar ik heb nu heel weing tijd dus dan doe ik het liever 1 keer ind e week, als ik dat in m'n postvak heb is het makkelijker terug te vinden.

Mijn mailadres staat op de groep.

Ik ben lekker al thuis. Ik moest eigenlijk tot 5 uur maar had gevraagd of ik 2 uur eerder weg mocht, en toen kwamen ze bij mij of ik nog eerder weg wou, hahaha, ja natuurlijk!

MJ, wat betreft het vele bloedverlies in korte tijd. Bij mij was het beide keren spontaan en de eerste keer was het bloedverlies ook erg heftig! Echt alles zat eronder, heel smerig! je voelt je dan echt vies. De 2e keer was het wel geleidelijker.

Het kan best zijn dat je lichaam er nog niet klaar voor was. Ik hoop dat het weer snel op gang komt en je menstruatie daarna snel op gang komt.

Tos, Ga jij eens snel de dokter bellen!!!!!! Bah, zo lang wachten en weer ongesteld! 50 dagen lijkt me echt niet goed. Intussen ben je ook een flinke poos bezig toch?

Ik zie dat er veel naar babyboom hebben gekeken, ik niet. Ik heb er echt geen zin in om naar dat soort programma's te kijken. Maar nu ik hier jullie reacties lees was het misschien toch goed geweest om er naar te kijken. Staat vast nog wel ergens op internet als ik het nog wil zien.

Haha, jij vond het dus geen succes. Je hebt misschien ook wel gelijk, beter op tijd naar bed, daar wordt je eerder zwanger van dan naar zo'n programma kijken haha.

Goed hoor, dat je het niet roken vol hebt gehouden!

Kimmie, ik gebruik inderdaad persona. Ik kan nog niet echt zeggen wat ik er van vind. Is pas de eerste ronde dat ik het gebruik. Als je net zwanger bent geweest kun je hem niet gebruiken. Eigenlijk is het zelfs zo dat je een paar maanden moet wachten geloof ik maar dat is dan meer om zekerheid te hebben om niet zwanger te worden dus ik ben er gelijk na de eerste menstruatie na de miskraam mee begonnen, ik zit nu op dag 18 en krijg al vanaf dag 6 een rood lampje (dat zou dus betekeken dat je dan de kans hebt om zwanger te worden, dat moet elke cyclus korter worden, omdat dat ding eerst je cyclus moet leren kennen)

Ik ben erg benieuwd hoe lang mijn cyclus nu gaat duren. De vorige keer werd ik na 28 dagen weer ongesteld en daarna kreeg ik een cyclus van 23 dagen. Nu ook weer na 28 dagen, en nu maar afwachten hoe lang het duurt....... Is wel onzeker als je niet weet hoe lang het gaat duren, maar ik heb al geluk dat ik na 28 dagen alweer ongesteld werd, ik moet er niet aan denken om net als Tos een cyclus te hebben van 50 dagen, ik zou echt gek worden!!!

Ik ga lekker genieten van mijn vrije middag (was opvouwen enzo, lekker hoor zo'n vrije middag )

XX Caro
Hahaha, Marielle, ik moet steeds weer om je lachen. Melkkoe......

Leuk dat je voor een gedeelte aan die film hebt meegewerkt. Lijkt me leuk om die film te zien als je er zelf aan mee hebt gewerkt.

Eet smakelijk vanavond
Haha, nou als je echt wil lachen dan moet je je eens bedenken hoe dat er gisteravond uit heeft gezien! Ik op de ene bank, vriend op de andere bank... Ik met onblote borst in mijn tepel knijpen, waardoor er een straal uit komt die tot de tafel reikt! Vriend kijkt me aan met grote, verschrikte, verbaasde ogen en zijn mond valt open van verbazing! Daarna schudt ie met zijn hoofd en noemt ie me Bertha. Haha! Daarna brabbelt ie nog wat over een melkstal in visgraat verband en dat ik er zo tussen pas. Het feest der bijnamen is begonnen!

Ik heb trouwens zaterdagavond ook al de bijnaam koekie gekregen... Naar aanleiding van een bepaald optreden bij Idols zaterdagavond. Ben namelijk ook zo'n zangeres die graag zingt, maar weinig mooie klanken kan voortbrengen.

Zal mijn veranderingen voor de tabel even naar je mailen!

Groet!
Caro, Ik hoop inderdaad dat het dit keer met iets minder bloedverlies gaat. Ik heb me de vorige keer echt twee weken zweverig gevoeld en telkens het gevoel dat ik flauw ging vallen. Heel vervelend! En ik voelde me inderdaad ook zo ontzettend vies.

Tja, die zwangerschapstesten zijn werkelijk onbetaalbaar. Ik heb ze via internet besteld. Scheelt veel geld!

Mijn gegevens voor de tabel, MJ12345, leeftijd 25, NOD (normaal heb ik een zeer regelmatige cyclus van 29 dagen maar dat is na deze miskraam natuurlijk maar weer afwachten, 1e miskraam gehad op 5 sept en wrs. 24 of 25 okt. En ik heb al een dochtertje van 1.

Marielle, ik produceerde in mijn eerste zwangerschap ook al vroeg melk. Sterker nog, inmiddels is mijn dochter 1 maar als ik in mijn tepel knijp dan komt er nog steeds een beetje melk uit. Ik heb bijna vier maanden borstvoeding gegeven en aangezien dat heel makkelijk ging vond ik het heel prettig. Wil jij borstvoeding gaan geven of flesvoeding? Heerlijk trouwens zo'n poetsbui, hormonen hihi?

Dit is de kinderkamer die we vorige week gekocht hebben!
De verjaardag van die vrienden zaterdag was echt onwijs gezellig.

En de Boswandeling smaakte ook heerlijk.

Vandaag lekker gewerkt. Stond met 2 jongens op de groep. En dat heb ik nog nooit meegemaakt in die 6 jaar tijd.

De stagiair was weer behoorlijk aan het flirten. Maar vond dat wel lache. Streelt je echo toch wel.

Caro, nog steeds zo'n last van je schouder?

Is goed hoor, mail je t.z.t. mijn gegevens wel voor het schema.

Wel lekker hoor, dat je eerder weg mocht vandaag.

Goed hoor Nut, nog niet gerookt!

Ik ben nog steeds niet ongi. Echt irri. Morgen naar het zh. Gelijk vragen of het altijd zo lang duurt en dan horen we de uitslag en zo. Ben heel erg benieuwd!!!

Tos, de dokter al gebeld? Jemig, 50 dagen weer! Is nie normaal.

Klopt MJ, 1e, 2e, 3e in het schema betekend of je voor je 1e kindje gaat, 2e, etc...

Das apart Marielle, nu al melk uit je (.)(.)

Verder voel je je lichamelijk weer wat beter?

Gave babykamer hoor!
He hallo allemaal!

Ik laat ook weer eens iets van me horen...valt voor mij nog niet mee om regelmatig te reageren.

Oudste is al twee weken aan het kwakkelen. Van het weekend ontdekte ik gele plekjes op zijn amandelen. Zou dat soms de keelpijn verklaard kunnen hebben? Oeps...voelde me een beetje een ontaarde moeder. Ik dacht dat het vast hetzelfde virusje is als waarmee half Nederland rondloopt. En oudste is niet zo'n heel erg leuke patient, dus ben erg moe van hem.

Daarnaast ben ik gewoon ongi geworden...beetje jammer. Hele cyclus is op de een of andere manier ook helemaal van de slag af. Eerste bruinverlies is voriger week zaterdag al begonnen en verolgens zette het op woensdag pas echt goed door. En nu heb ik nog de laatste spoortjes....grommmm. Erg goed voor een superslecht humeur.

Daarnaast heb ik vorige week tijdens het klussen een glassplintertje van het glasweefselbehang in mijn oog gekregen. Mocht dus fijn vier dagen met pleisters op mijn oog rondlopen en een antibioticazalf gebruiken. Zalven moet ik nu nog steeds, maar de pleister is gelukkig niet meer nodig. Klinkt echt als een lekkere vakantie, he?

En als laatste hebben we nu nog zo'n beetje 1 cyclus voor project baby. Vanmorgen kwam de pinderman al vroeg uit zijn werk en vertelde dat hij begin december weg moet.....op uitzending....voor zes maanden naar Afghanistan. Onze hele wereld staat dus nu eventjes op zijn kop. Vrees dat ik me binnenkort dus maar echt naar het meeleesbankje ga verhuizen. Weet niet of ik wel zoveel zin heb in allerlei positieve testen en zwangerschapsverhalen als dat bij ons niet eens mogelijk is de komende zes maanden. Maar goed, eerst gaan we maar alles op alles zetten om te proberen het komende ei te benutten. Ik vind dat we dat ook wel erg verdienen. Ook bij ons komt de uitgerekende datum al akelig snel dichtbij. Deze cyclus is de laatste mogelijkheid om weer zwanger te zijn voor de uitgerekende datum. Helaas zijn wij schijnbaar niet zo heel erg goed in het vangen van een ei.....

Genoeg ego-bericht gedaan inmiddels.

Marielle als melkkoe. Nou, je zou toch bijna zeggen dat je borstvoeding moet gaan geven en dat dat dus wel flitsend zal moeten gaan, toch? Ik heb bij de oudste zes weken borstvoeding gegeven en bij de jongste veertien maanden volledig. Ik vind het naarmate het eerste jaar vordert alleen maar leuker worden om borstvoeding te geven. Asl het goed gaat is het hartstikke mooi om te doen. Moet ik eerlijk zeggen dat bij mijn werk, natuurlijk, de randvoorwaarden om borstvoeding te geven ook wel erg goed zijn. Ik werk ook nog eens heel dicht bij het kinderdagverblijf, dus toen de jongste een half jaartje ofzo was ben ik gestopt met kolven op het werk. Ik kon gewoon tussendoor langs het kinderdagverblijf om haar te voeden. Ideaal.

Koekie..hahahaha, dus ook Idols gekeken? Ik moet toch elke keer weer kijken als er een nieuwe serie Idols start. En om heel eerlijk te zijn, vind ik de audities altijd het leukste om te zien. Pinderman en ik roepen telkens heel hard tegen elkaar dat wij onze kinderen daartegen gaan beschermen als ze de geschikte leeftijd maar niet het benodigde talent bezitten. En, als ik afga op het zangtalent waarmee de pinderman en ikzelf toegerust zijn, vrees ik dat een carriere bij Idols niet voor onze kinderen weggelegd is. Leuke kamer trouwens! Wel heel erg echt hoor, als je al een kamertje hebt uitgezocht en gekocht!

Caro, hoe is het met je schouder? Knapt het alweer een beetje op? Wel lekker om weer te werken, of niet? En lekker hoor, zo'n vrij middagje! Heb je een beetje leuke directe collega's? Babyboom is ook aan mij voorbij gegaan. Heb het voorstukje er wel van gezien, maar vrees dat het niet echt een programma is waar ik blij van word.

En daarnaast sluit ik aan bij wat Nut volgens mij schreef. Vroeg naar bed gaan is effectiever dan Babyboom kijken.

MJ12345, jouw dochtertje is 1 jaar? Pas jarig geweest of al een tijdje 1? Mijn jongste is ook 1. Maar is inmiddels alweer 20 maanden. Gaat alweer schrikbarend hard richting de twee jaar dus!

Tos, we moesten je helpen: GA DE DOKTER BELLEN. Hier word je toch niet goed van! En lijkt me ook niet helemaal normaal. Ik heb wel eens wat gehoord over medicijnen die de cyclus weer op regel zouden krijgen. Volgens mij is dat in sommige gevallen een kuurtje van een maand ofzo. Sjemig, met een cyclus van vijftig dagen wordt de kans op een zwangerschap ook wel een stuk kleiner. Sommigen hebben dan bijna twee keer kans op een ei, tegenover 1 van jou. Je hebt nu toch ook wel lang genoeg afgewacht. Bellen. NU.

Dedijk, succes met verhuizen. Wat een ongelooflijke klus toch altijd weer! Schieten jullie al wel een beetje op?

Elska hoe is het bij jou met klussen en net zwanger zijn? Is het nog een beetje vol te houden? Waarschijnlijk lees je dit pas over een paar daagjes als je weer voorzien bent van internet, maar ik hoop dat maar dat je dan het grootste gedeelte van de verhuizing achter de rug hebt.

Traveler, inmiddels al een beetje door de voorbereidingen voor de bruiloft heen?

Nut, nog steeds geen teken van de rode duivels? Kan ook een goed teken zijn, toch? En het stoppen met roken ook nog volgehouden tot nu toe? Ik en mijn man zijn inmiddels al 3 1/2 jaar gestopt en ik moet eerlijk bekennen dat ik tabak ook steeds smeriger vind ruiken. Hewb er dus geen last meer van dat ik nog wel zou willen roken. De laatste keer dat we stopten, ging de knop in mijn hoofd ook echt om en hebben we het er beiden ook niet echt moeilijk mee gehad. In die periode sportte ik ook redelijk intensief en het was echt iondrukwekkend om te zien hoe mijn conditie verbeterde nadat ik gestopt was met roken. Ga door, het is voor een goed doel. Ook voor je eigen lijf is het zoveel beter als je niet rookt.

Nicolette, alles nog steeds goed bij jou? En pullekie en brite ook alles goed?

Nala, ook een lekker weekendje gehad? Voel je je alweer een beetje als vanouds? En deze week had je nu de afspraak bij de gyn staan?

Gemeen is dat he, als er overal kindjes worden geboren en iedereen zwanger raakt, behalve jij! In de 2 1/2 jaar dat wij moesten wachten op de zwangerschap van jongste had ik regelmatig hetzelfde gevoel als jij beschrijft. Ik vond het onrechtvaardig dat er zoveel mensen zwanger raakten en kindjes kregen en wij maar niet. Uiteindelijk is het bij ons allemaal wel goed gekomen, maar dat wachten was echt niet tof.

Met je neefje alles goed, trouwens? Gaat het de goede kant op?

Hoorde vorige week een triest verhaal uit de schoonfamilie van mijn broer. Een nichtje van zijn vrouw was zwanger van een tweeling. Vorige week zijn ze met 24 weken en een paar dagen geboren. De ene heeft een kwartiertje geleefd en de andere 1 1/2 uur. Vandaag is de begrafenis....

Zulk soort verhalen doen mij altijd een beetje twijfelen of ik nog wel zo nodig een kindje wil....

Verder ben ik vast nog een heleboel mensen vergeten, maar ga ik nu stoppen. Ga met de pinderman een kopje koffie drinken. Nu kan het nog!

X

Pinder
Ooooh Nala, onze berichten hebben elkaar "gekruist". Nog steeds niet ongi...das irri! Als er nu nog een goede reden zou kunnen zijn om niet ongi te zijn, dan was het wel mooi geweest, maar nu is het alleen maar vervelend. Hopen dat je cyclus niet al teveel in de war is en succes bij de gyn deze week!
Hoi Luitjes,

Weer veel bijgeschreven. Had me even weer teruggetrokken.

Pinder wat erg zeg dat je man naar Afganistan moet. Doodeng lijkt me dat en dan ook nog niet zwanger kunnen worden al die tijd. Heftig!

MJ welkom hier. Hopelijk heb je niet teveel bloedverlies dit keer.

Mariëlle, leuk kamertje! Zoiets vind ik ook erg leuk!

Caro, hoe gaat het met je schouder?

Tos, ga je de dokter morgen bellen? Die lange cyclussen zijn waardeloos en de kans op een zwangerschap wordt toch kleiner dan?

Nala, nog niet ongie. Misschien is de boel wat van slag door de operatie?

Hier ging het niet zo lekker de afgelopen dagen. Heb het idee dat ik blijf hangen. Pfff. Ik wil vooruit, niet steeds die pieken en dalen. Ik wilde eigenlijk wel weer aan het werk, maar ben zo labiel als wat. Jank om de haverklap. En dat wil ik niet. Ik wil gewoon mezelf weer zijn. Positief en sterk. Maar zo voel ik me nu helemaal niet. Vandaag belde bazin op. Gelukkig begripvol. Ze vroeg of ze me mocht aanmelden voor arbo arts. Ja hoor, dat mag! Ben van plan om niet zo lang thuis te blijven, maar merk dat ik nu gewoon niet in staat ben om mijn cliënten te helpen. Evt zal ik administratief werk kunnen gaan doen. Ik geef mezelf steeds een schop onder de kont, maar kan het soms niet opbrengen om iets te ondernemen. Bah!

Heb bewust even niet op het forum geschreven. Al dat geklaag van me vind ik maar niks. Maar merk dat ik vandaag me beter voel als gister, dus hopelijk blijf ik nu wat stabieler met mijn emoties. Of zal het hormoon nog wat meerspelen?
Marielle, wat een leuke babykamer. Als ik dat zie begint het alweer helemaal te kriebelen.....

Nala, een beetje flirten is altijd leuk toch? Ik denk altijd maar, zolang de bouwvakkers nog fluiten....

Pinder, wat een rotbericht. Het zit je niet mee hè. Dat wordt dus echt presteren onder tijdsdruk. Zes maanden is ook een lange tijd. Ik kan me voorstellen dat je er tegenop ziet. Is hij al eerder uitgezonden geweest? Mijn dochtertje is deze maand 1 geworden. Om precies te zijn 11 dagen geleden en net op die dag begon ik bloed te verliezen. Eerst dacht ik dat het allemaal nog wat onschuldig was. Het was namelijk alleen bruin/oud bloed. Maar helaas. Ik zal er volgend jaar waarschijnlijk nog wel even aan terug denken op haar verjaardag.

Toosje, de hormonen zijn nog niet uit je lichaam en dat is natuurlijk ook niet zo gek. Voor mij moet het woensdag nog allemaal gaan beginnen (voor de tweede x in 2 maanden tijd) en ik merk dat het wel gaat zolang ik maar druk bezig ben. Maar bij mij gaat het ook op en af. Ene moment kan ik er heel realistisch over praten en andere moment barst ik in tranen uit en vind ik het ontzettend oneerlijk dat mij dit twee keer achter elkaar moet overkomen. Misschien komt de echte klap woensdag pas maar ik merk dat ik me er nu nog even voor afsluit. Ik ga morgen en woensdag dus ook maar gewoon werken. Geen idee wat ik thuis moet doen. Thuis ga ik alleen maar zitten malen. Maar als je het gevoel hebt dat je er nog niet aan toe bent om weer te gaan werken moet je het vooral niet doen hoor! Het is belangrijk dat je aan jezelf denkt. Zie je, adviezen geven aan anderen kan ik best goed. Nu alleen zelf nog opvolgen.... Fijne avond.
Wat een week zeg Pinder, balen. En helemaal dat je man uitgezonden wordt. Vriend van ons is net een paar maanden trug, ik was blij dat 'ie weer in NL was. Vond het toch wel spannend hoor.

Met mijn neefje gaat het steeds beter. Mag ws vandaag naar de afdeling Medium care, dus weer een stapje dichterbij huis!

Maar wat een verhaal zeg van die schoonfamilie van je broer zeg. Bleh. Nee, daar moet je niet bij nadenken.

Klopt Toosje, ze zeiden ook dat mijn cyclus van slag kon zijn. Maar zou al een week geleden ongi moeten worden. Mag nu wel komen hoor!

Ik ga werken, heb er zin in!
Hoi allemaal

Sorry dat ik jullie zo verwaarloos, maar heb nog geen internet thuis en op mijn werk is het zoooo druk! Daarnaast natuurlijk alle verhuissores en mijn beperkte energie. Pfff… het is niet niks. Ik merk ook dat de concentratie op mijn werk heel laag is en dat is ook erg lastig. Maar goed, ik mag niet klagen, want ik ben nog steeds zwanger (hoop ik), nu 7 weken en 2 dagen. De tijd kruipt echt! Nog 1,5 week tot de echo…vind het echt enorm spannend en ik hoop dat de tijd een beetje snel vooruit gaat!

Toosje, ik vind het niet zo gek dat het nog niet zo goed met je gaat. 2 miskramen is natuurlijk niet niks, zeker niet als je bedenkt dat je ook niet heel makkelijk zwanger raakt. Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet zou weten hoe ik zou reageren als ik nu weer een mk krijg, zou me niet verbazen als ik er een beetje (of een beetje veel) van instort. Pas goed op jezelf!

Jeetje Pinder, naar Afganistan? Wat heftig! Ik hoop voor je dat je komende maand je ei vangt. Maar aan de andere kant, de eerste 6 maanden van je zwangerschap alleen doorbrengen met je 2 kleintjes, dat is ook niet alles, toch?

Mijn collega heeft een paar jaar geleden bij haar eerste zwangerschap ook een tweeling verloren na 20 weken. Verschrikkelijk. Gelukkig heeft ze daarna nog 2 gezonde kindjes gekregen.

Nala, ik ben benieuwd naar de uitslag, laat je snel wat horen? Ik hoop ook voor je dat je snel ongesteld wordt. Gaan ze nog met een echo kijken hoe het eruit ziet?

Marielle, onze melkkoe, haha. Mooie kamer! Ben blij dat het allemaal goed gaat met jou en de beeb.

Tos, GA NAAR DE DOKTER! Volgens mij kan je inderdaad gewoon pilletjes krijgen om je cyclus even te resetten. Want dit is toch niks? Gaan, nu, deze week nog!

Ik moet weer aan de slag, knuffel voor jullie allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven