weersverandering = irritant kind?
vrijdag 17 juli 2009 om 17:37
Oef, ik heb er eentje van het pittige soort, maar vandaag is hij draak eerste klas! 2,5 jaar maar mij het bloed onder de nagels vandaan halend.
Toen we even buiten waren zei de buurvrouw dat het ook weleens door de weersverandering kon komen. Nu is zoon z'n hele week al niet helemaal in goeie doen doordat hij ziek is geweest, en dat is altijd meteen te merken aan zijn humeur. Hij is echter al weer een dag of 2 beter.
Herkent iemand het? Dat een kind prikkelbaar reageert op zulke weersveranderingen als vandaag? Of heb ik werkelijk een jekyll and hyde gebaard!
Toen we even buiten waren zei de buurvrouw dat het ook weleens door de weersverandering kon komen. Nu is zoon z'n hele week al niet helemaal in goeie doen doordat hij ziek is geweest, en dat is altijd meteen te merken aan zijn humeur. Hij is echter al weer een dag of 2 beter.
Herkent iemand het? Dat een kind prikkelbaar reageert op zulke weersveranderingen als vandaag? Of heb ik werkelijk een jekyll and hyde gebaard!
vrijdag 17 juli 2009 om 17:42
vrijdag 17 juli 2009 om 17:54
Hier loopt er ook een rond van het "pittige" soort, zoals jij dat keurig omschrijft. Caro-mini is altijd nadat ze ziek geweest is ook extra "pittig". Ik wijt het altijd aan het feit dat ze veeeel meer verwent wordt als ze ziek is en dus weer even de grenzen moet verkennen. Caro-mini is trouwens net 3.
vrijdag 17 juli 2009 om 18:05
quote:Quinty schreef op 17 juli 2009 @ 17:54:
Ja, mijn moeder riep dat ook altijd, tegen ons als kinderen en ook tegen haar leerlingen. Zij is meer dan 40 jaar onderwijzeres geweest: Wat zijn jullie druk vandaag, er is zeker storm op komst... Nu zegt ze het tegen de kleinkinderen... Ha, mijn moeder doet precies hetzelfde (ook lerares), alleen heeft ze nog geen kleinkinderen!
Ja, mijn moeder riep dat ook altijd, tegen ons als kinderen en ook tegen haar leerlingen. Zij is meer dan 40 jaar onderwijzeres geweest: Wat zijn jullie druk vandaag, er is zeker storm op komst... Nu zegt ze het tegen de kleinkinderen... Ha, mijn moeder doet precies hetzelfde (ook lerares), alleen heeft ze nog geen kleinkinderen!
vrijdag 17 juli 2009 om 18:11
Ah vandaar dat zoon van vijf, de HELE dag al aan het 'klooien' is, niet luisteren, druk, gillen, schreeuwen, slaan, de hond pesten en ga zo maar door. Hij is net een uur met mijn moeder weggeweest (en oma is streng hoor) maar die liep ook al te klagen. En ja, ik geloof zeker in weersinvloeden, nu wordt het hier al bewolkter (NL woord?) en ik verwacht regen....
Sterkte voor al die moeders met kinderen met een ingebouwde barometer! (enne hier nog 'maar' 5 weken vakantie) Dat wordt mijn mantra de eerste paar weken.
Sterkte voor al die moeders met kinderen met een ingebouwde barometer! (enne hier nog 'maar' 5 weken vakantie) Dat wordt mijn mantra de eerste paar weken.

vrijdag 17 juli 2009 om 18:15
Ja, ik zeg het ook tegen mijn leerlingen. Of "zit er wat in de lucht?" of "hebben ze wat in het water gedaan?" Het hangt samen met het weer maar ook met dingen als: naderende vakantie/Sinterklaas/toetsweek dat soort dingen. Mijn leerlingen zijn trouwens 12 tot 17 jaar oud dus het duurt ook nog wel even voordat het weer geen invloed meer heeft op het gezamenlijk gemoed van de jeugd

vrijdag 17 juli 2009 om 19:17
quote:nouschi schreef op 17 juli 2009 @ 19:11:
Lijkt mij een beetje onzin, hier in ieder geval niks anders dan anders vandaag.Bij kinderen in een groep is het anders echt zo! In de pauze kom ik mijn collega's dan tegen en die merken het ook op. Lijkt wel of ze bij de voordeur van de school zo'n geurding hebben hangen dat een pufje geeft elke keer als de deur open gaat. En dat er dan geen geurtje in zit maar een pepmiddel ofzo.
Lijkt mij een beetje onzin, hier in ieder geval niks anders dan anders vandaag.Bij kinderen in een groep is het anders echt zo! In de pauze kom ik mijn collega's dan tegen en die merken het ook op. Lijkt wel of ze bij de voordeur van de school zo'n geurding hebben hangen dat een pufje geeft elke keer als de deur open gaat. En dat er dan geen geurtje in zit maar een pepmiddel ofzo.