Wekenlang overgeven + diarree aan het einde van zwangerschap

02-08-2008 16:04 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben momenteel 34 weken zwanger van ons 2e kindje en heb het helemaal gehad met zwanger zijn. De hele zwangerschap ben ik al dood- en doodmoe. Een veel voorkomende kwaal ik weet het, na 4 maanden werd het gegooid op een laag ijzergehalte, en toen ik me enigszins wat beter ging voelen kwam de volgende domper.

Toen ik 28 weken zwanger was kreeg ik enorme last van buikgriep. We waren op vakantie op Menorca, en ondanks dat ik goed opgepast heb met het eten e.d. kan zoiets natuurlijk toch gebeuren.

Maar na 2 weken was ik nog steeds aan de diarree en overgeven. Niets maar dan ook helemaal niets hou ik binnen.

De huisarts vond het niet verontrustend en stuurde me naar huis.

De gynaecoloog heeft wel me wel een verwijzing gegeven om m'n ontlasting te laten onderzoeken op eventuele bacterien, maar daar is (gelukkig) niets uitgekomen. Het zou dus een virus moeten zijn en een virus moet gewoon je lichaam uit.

Ik ben nu 6 weken verder, bijna 6 kilo lichter en ik moet er niet aan denken dat ik over een week of 6 moet bevallen, ik heb er echt de energie + kracht niet voor!!!

Ik slaap heel veel en heb nergens zin in, ben zoooo moe.

Zijn er meer meiden die dit meegemaakt hebben en bruikbare tips voor mij hebben? Ik word echt helemaal gek ervan!!!

Ik ben inmiddels al wel aan de Floradix voor meer weerstand en ijzer, maar merk na 2 weken nog geen verschil...
Terug naar de dokter/gyn/verloskundige! En niet weggaan voordat jij het gevoel hebt dat ze je serieus nemen en helpen. 6 kilo afvallen is veel te veel.
Heel snel contact zoeken met je gyn/vlos!

Zij snappen toch ook wel dat je zo niet langer door kunt?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Bij de huisarts ben ik al 2x geweest en die zegt steeds dat het geen gevaar oplevert voor het kind en een buikgriep bij een zwangere vrouw nou eenmaal wat langer kan duren, en dat ik gewoon voldoende moet blijven drinken en proberen te eten.

De laatste keer dat ik bij de gyn. was (afgelopen dinsdag) leek de buikgriep over te zijn (ontlasting werd iets harder en misselijkheid iets minder), maar sinds donderdag is het weer in alle hevigheid teruggekomen.
Misschien een second opinion proberen te krijgen? Ik snap heel goed dat alles je nu veel energie kost en dat het veel energie kost om nu een andere arts te eisen... maar het lijkt me voor jezelf een je kindje wel het beste.

Als jij je zorgen maakt over je kindje is dat niet voor niets (moedergevoel)

Of heb je vooral zorgen om jezelf en heb je het idee dat het met je kindje wel goed gaat?

Sterkte!
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Ja met je kind zal het heus goed gaan, dat is het belangrijkste. Maar met jou dus niet. Dat hun van mening zijn dat je het maar even aan moet zien is nu niet meer relevant. 6 weken is te lang, dat noem ik geen aanzien meer. 6 kilo is teveel. Jij moet straks nog wel de energie hebben om de bevalling door te komen.

Maar het is aan jou om hen duidelijk te maken dat jij dit niet meer ziet zitten. Dat je erdoorheen zit. Voor mijn part overdrijf je het nog een beetje maar laat ze naar je luisteren.
quote:Enigme schreef op 02 augustus 2008 @ 17:51:

Ja met je kind zal het heus goed gaan, dat is het belangrijkste. Maar met jou dus niet. Dat hun van mening zijn dat je het maar even aan moet zien is nu niet meer relevant. 6 weken is te lang, dat noem ik geen aanzien meer. 6 kilo is teveel. Jij moet straks nog wel de energie hebben om de bevalling door te komen.

Maar het is aan jou om hen duidelijk te maken dat jij dit niet meer ziet zitten. Dat je erdoorheen zit. Voor mijn part overdrijf je het nog een beetje maar laat ze naar je luisteren.Helemaal mee eens!
Frankly my dear, I don"t give a damn
Een virus duurt 6 wk,ongeveer. Dus zou je nu op moeten knappen. Wat eet je?
Ik eet meerdere kleine porties per dag ipv grote maaltijden.

Veel brood, crackers, liga, fruit, yoghurt.

Drinken: vruchtensappen, water, thee.

Avondeten: lichte maaltijden als stoomgroenten, vis uit de oven, sla met een mager stukje vlees.

De huisarts zei dat ik maar weer gewoon moest gaan eten om aan te sterken, maar als ik een wat zwaardere maaltijd neem kan ik na een paar happen al naar het toilet rennen.

Om het kindje maakte ik me eigenlijk geen zorgen, maar ik ben zo slap als een vaatdoek en weet wat van de eerste bevalling wat een kracht je nodig hebt om te bevallen.

Dinsdag zag de gynaecoloog wel dat het kindje een kleine groeiachterstand heeft opgelopen, maar dit zou los moeten staan van mijn ziek zijn.

Onze dochter heeft namelijk ook een groeiachterstand gehad, alleen kwamen we daar helaas pas met 38 weken achter (is met 39w4d geboren, woog 2410 gram). Mijn placenta heeft destijds niet goed gewerkt en dat de kans dat dat bij een volgende zwangerschap opnieuw gebeurt is redelijk groot.
Jeetje zeg, wat rot voor je!

Raar dat je gynaecoloog niet ingrijpt. Je kunt toch geen kind baren als je zo ontzettend leeg en slap bent? Heb weken gespuugd aan het begin van de zwangerschap en heb minstens zolang nodig gehad om er van bij te komen. Daar werd overigens wel allert door de gynaecoloog bij ingegrepen.

Lukt het om bananen te eten? Dat 'stopt' een beetje. En ik heb de tip gekregen om aquarius te drinken. Dat is niet al te zoet, maar omdat het sportdrank is, laat het je wel sneller vocht opnemen. Misschien helpt het bij jou ook wat.

Sterkte! Hoop dat je toch snel een beetje opknapt!
AnAn, even terugbellen naar de gyn. De vorige keer heb je aangegeven dat het beter ging, maar die situatie is nu veranderd. Misschien dat zijn beleid aangepast moet worden op deze (voor hem nieuwe) situatie.

Voor wat betreft je bevalling: mijn zwangerschap was een ware uitputtingsslag. Ik was op een bepaald moment nog te slap om naar de wc te lopen, kon alleen maar op bed liggen. Ik ben drie maanden lang ontzettend ziek geweest en alleen nog maar zieker en zieker geworden, heb letterlijk bijna alles gegeven om de zwangerschap uit te dragen. Toch ben ik natuurlijk bevallen (ingeleid met 32 weken, vanwege mijn gezondheid). Al denk je dat je nergens kracht meer voor hebt, als je gaat bevallen, maak je zo veel stresshormonen aan, dat je energie die je niet meer dacht te hebben toch nog uit je tenen weet te persen.

Nu was mijn ziekte jouw ziekte niet en het zal vast niet 100% te vergelijken zijn, maar ik wil je in ieder geval meegeven dat je niet moet wanhopen. Je bent echt tot veel meer in staat dan je nu kunt overzien, heb vertrouwen!

Veel beterschap!
<Even een update>

Ik heb vanmorgen de gyn. gebeld, heb het weekend NIKS binnen kunnen houden. Ik moest gelijk komen; aan de CTG gelegd, echo gehad, maar ons kindje maakt het uitstekend in mijn buik. Leeft waarschijnlijk van dat wat kleine beetje wat wel binnen blijft of mijn reserves.

Aan mijn klachten kunnen ze niets doen, ik moet toch proberen kleine beetjes te eten en veel te drinken (iemand zei iets over cafeinevrije energiedrankjes wat een goed idee is).

Diarreeremmers mag ik zelfs niet gebruiken.

Ik moet nog 3 dagen werken maar ga er maar 3 halve dagen van maken (heb nog genoeg verlofdagen staan) en als ik me erg beroerd blijf voelen meld ik me ziek.

Bedankt voor jullie tips en medeleven!!
Anan, wat vervelend dat je je zo ziek voelt. Kun je niet iets tegen de misselijkheid krijgen? Emesafene wordt ook tegen zwangerschapsmisselijkheid gegeven, dat zou misschien kunnen helpen. Of iets van domperidom, geven ze ook aan kleintjes die veel spugen, weet niet of jij het mag hebben.

Je kunt ook proberen ORS te gaan drinken. Dat is tegen uitdrogen, dus alles wat je daar van binnen krijgt zet toch wat zoden aan de dijk. Daarnaast heb je bij de apotheek van die energierijke drankjes (volgens mij ook van nutricia) met vruchtensmaak. Die geven ook veel energie. Vraag eens bij je apotheek of zij tips hebben, ze weten daar vaak veel en kunnen je misschien wat energierijke drankjes ofzo geven en misschien iets dat je kunt slikken tegen misselijkheid.

Heel veel sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven