Wel dtp geen bmr
maandag 19 oktober 2020 om 19:25
Vraagje : mijn dochter krijgt binnenkort de 9 jaars prik. Ik wil dat ze wel de dtp krijgt maar op dit moment niet de bmr. Ik moet dat op dat moment aangeven denk ik, ik ga ervan uit dat de prikken los gegeven worden. Heeft iemand ervaring met op het moment zelf aangeven dat je 1 van de 2 prikken niet wil?
Dank!
Dank!

maandag 19 oktober 2020 om 19:48
Ik stelde het misschien een beetje overdreven in mijn vorige post, maar ik blijf bij mijn advies van een trui met lange mouwen. Dat schept namelijk wel een geschikt moment of gelegenheid om aan te geven dat je je dochter maar één prik wil geven.
maandag 19 oktober 2020 om 19:51
Welke redenen zijn hiervoor te bedenken dan?Hetvrijewoord schreef: ↑19-10-2020 19:47Er zijn best redenen waarom ervoor gekozen wordt de BMR uit te stellen.
Natuurlijk ben je daar niet iedereen uitleg over verschuldigd. Moeimakerij.
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!

maandag 19 oktober 2020 om 19:53
Lekker handig voor die andere arm die geprikt moet worden. Kan je daar lekker in je tiener BH gaan zitten. Je kan ook gewoon communiceren, pra-ten. TO en dochter hebben gelukkig allebei een mond. Die mensen die prikken zijn echt geen debielen die “nee ik wil alleen deze prik” niet snappen.

maandag 19 oktober 2020 om 20:10
Dat vind ik dus echt dubieus, dat ze een kind prikken zonder dat vader of moeder erbij is. je mag als ouder toch wel zien wat ze met je kind doen? Als het om mijn kind zou gaan, dan zou ik dat nooit pikken.Zeilboot76 schreef: ↑19-10-2020 20:07Hier gaat het prikken op afspraak. Je wordt in een tijdvak in een kamertje verwacht en als het even kan zonder ouder. Mocht dat bij jullie ook zo zijn zorg dat je dochter de juiste/gewenste kaart bij zich heeft zodat er geen verwarring kan ontstaan.

maandag 19 oktober 2020 om 20:13
Dat had je dan ook op een andere manier kunnen zeggen vind ik.haringkje schreef: ↑19-10-2020 19:42Daar ben ik het dan weer niet mee eens. Ik vraag of iemand ervaring heeft met het proces. Een praktische vraag. Ik ben niet op zoek naar meningen, adviezen of discussies. De vraag "waarom wil je de BMR niet" is gericht op een discussie of ongevraagd advies. Dat is verder totaal niet onaardig bedoel. Gewoon een praktische vraag waarop ik een ervaring van een mede forummer hoop te krijgen.
Blijf in jezelf geloven !
maandag 19 oktober 2020 om 20:23
Eén van de twee is de colasinas-prik.
De enige waarbij mijn zoon het uitgilde van schrik. Die wordt daarom ook als tweede gegeven, de eerste voelen ze amper.
De juf had me al gewaarschuwd, dit was de eerste keer dat ik in mijn jaszak een supermarktprul paraat had om hem na de prikken af te leiden.
"Als ik had geweten dat ik die prul zou krijgen, dan had het vast niet zo'n pijn gedaan" was zoons reactie.
En ja, het gebeurde in een grote hal (Kardinge Groningen, bijvoorbeeld), negen jaar geleden ook al. Gewoon omdat er verder geen consternatiebureau-onderzoek aan vast zit.
Binnen een week alle 9-jarige kinderen van 15 kilometer in de omtrek gevaccineerd. Heel efficiënt.
De enige waarbij mijn zoon het uitgilde van schrik. Die wordt daarom ook als tweede gegeven, de eerste voelen ze amper.
De juf had me al gewaarschuwd, dit was de eerste keer dat ik in mijn jaszak een supermarktprul paraat had om hem na de prikken af te leiden.
"Als ik had geweten dat ik die prul zou krijgen, dan had het vast niet zo'n pijn gedaan" was zoons reactie.
En ja, het gebeurde in een grote hal (Kardinge Groningen, bijvoorbeeld), negen jaar geleden ook al. Gewoon omdat er verder geen consternatiebureau-onderzoek aan vast zit.
Binnen een week alle 9-jarige kinderen van 15 kilometer in de omtrek gevaccineerd. Heel efficiënt.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
maandag 19 oktober 2020 om 20:23
Zou het niet super eerlijk zijn als je indien je de bmr niet wilt de dtp / dktp ook niet zou mogen hebben...
Dan is het in plaats van een smorgasbord gewoon wat de pot schaft of honger lijden...
'Soul mate' isn't a pre-existing condition. It's earned over time.
(Pamela Druckerman)
(Pamela Druckerman)
maandag 19 oktober 2020 om 20:31
Kinderen hebben vorige week de 9 jrs prikken gehad, was hier georganiseerd in de kerk en ook in dit coronatijdperk nogal massaal.
De brief bevat 2 kaarten, voor elke vaccinatie 1. Ik zou vooraf even bellen met het infonummer ipv confrontatie met de medewerkers terplekke aan te gaan omdat je het systeem verstoort. Kan me voorstellen dat ze haar liever op een ander moment prikken.
De brief bevat 2 kaarten, voor elke vaccinatie 1. Ik zou vooraf even bellen met het infonummer ipv confrontatie met de medewerkers terplekke aan te gaan omdat je het systeem verstoort. Kan me voorstellen dat ze haar liever op een ander moment prikken.

maandag 19 oktober 2020 om 20:32
Heiterundsanft schreef: ↑19-10-2020 20:12Nee. Geen ervaring.
Dat is wel een antwoord op jouw vraag.
En nu?
Nu kun je weer ophoepelen.
Doei.
maandag 19 oktober 2020 om 20:32
Er was maar één prik waar zoon alleen heen ging, zo'n nieuwe die net bestaat. Ik was wel mee voor de administratie, maar alle knullen en meiden (een jaar of 16) gingen zelf met de prikker bij het groenekruisgebouw mee.
Zoon had het toen wel druk met prikken, ik heb hem ook drie vaccinaties tegen baarmoederhalskanker laten geven. De meest uitgebreide versie daarvan vermindert namelijk ook de kans op keel-, anus en peniskanker. En een kleinere kans op genitale wratten. Ook fijn.
Zoon had het toen wel druk met prikken, ik heb hem ook drie vaccinaties tegen baarmoederhalskanker laten geven. De meest uitgebreide versie daarvan vermindert namelijk ook de kans op keel-, anus en peniskanker. En een kleinere kans op genitale wratten. Ook fijn.
snoesje666 wijzigde dit bericht op 19-10-2020 20:33
0.21% gewijzigd
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
maandag 19 oktober 2020 om 20:33
Ik wil daar liever niet op reageren aangezien iedereen zijn eigen mening heeft en ik niet wil dat dit topic 1 grote discussie gaat worden.
Maar dat zal dan wel aan mij hebben gelegen dat ik het wat onaardig over vond komen.
Blijf in jezelf geloven !
maandag 19 oktober 2020 om 20:36
Nu met Corona heb ik liever zo weinig mogelijk volwassenen bij zo’n priksessie.

maandag 19 oktober 2020 om 20:38
Zo zie je maar weer met wat voor gekkigheid ze bezig zijn. Jongens worden tegenwoordig tegen baarmoederhalskanker gevaccineerd.Snoesje666 schreef: ↑19-10-2020 20:32Zoon had het toen wel druk met prikken, ik heb hem ook drie vaccinaties tegen baarmoederhalskanker laten geven.

maandag 19 oktober 2020 om 20:41