Wel dtp geen bmr

19-10-2020 19:25 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vraagje : mijn dochter krijgt binnenkort de 9 jaars prik. Ik wil dat ze wel de dtp krijgt maar op dit moment niet de bmr. Ik moet dat op dat moment aangeven denk ik, ik ga ervan uit dat de prikken los gegeven worden. Heeft iemand ervaring met op het moment zelf aangeven dat je 1 van de 2 prikken niet wil?

Dank!
WitteHaai schreef:
19-10-2020 20:38
Zo zie je maar weer met wat voor gekkigheid ze bezig zijn. Jongens worden tegenwoordig tegen baarmoederhalskanker gevaccineerd.
Ja, ik kocht voor mijn kind de Gardasil 9, een veel betere versie dan de cheap ass die meiden nu krijgen (en jongens vanaf 2021 ook). Het kostte voor drie prikken iets van 450 euro in totaal.

Ik gun mijn kind een verminderde kans op genitale wratten, keelkanker, anuskanker en peniskanker.
Jongens kunnen ook HPV overbrengen waardoor baarmoederhalskanker kan ontstaan.

https://www.rivm.nl/hpv-humaan-papillom ... 0Nederland

Welke HPV vaccins zijn geregistreerd in Nederland?
Er zijn drie vaccins tegen HPV geregistreerd in Nederland. De vaccins beschermen alle drie tegen de meest voorkomende hoog-risico HPV virussen. Gardasil® en Gardasil 9® beschermen ook tegen de meest voorkomende laag-risico HPV virussen. De vaccinaties moeten meerdere keren gegeven worden voor goed effect. Hieronder het overzicht (klik op de merknaam voor een link naar de bijsluiter).

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Snoesje666 schreef:
19-10-2020 20:32
De meest uitgebreide versie daarvan vermindert namelijk ook de kans op keel-, anus en peniskanker.
Heeft niets met uitgebreide versie te maken. Dezelfde HPV-typen die baarmoederhalskanker kunnen veroorzaken, kunnen ook keel-, anus- en peniskanker veroorzaken.
Keelkanker door HPV is alleen van toepassing als je deep throat pijpt.
Anuskanker door HPV is alleen van toepassing als je je laat holnaaien.
WitteHaai schreef:
19-10-2020 20:48
Heeft niets met uitgebreide versie te maken. Dezelfde HPV-typen die baarmoederhalskanker kunnen veroorzaken, kunnen ook keel-, anus- en peniskanker veroorzaken.
Keelkanker door HPV is alleen van toepassing als je deep throat pijpt.
Anuskanker door HPV is alleen van toepassing als je je laat holnaaien.
Ik heb geen idee van waar mijn kind terecht kan komen op sexueel gebied. Misschien trouwt hij keurig met zijn eerste vriendinnetje en gaan ze beiden ongerept het huwelijksbed in. Misschien gaat hij naar gangbangs. Misschien wordt hij een mannelijke Linda Lovelace.

Zijn leven, ik kan alleen maar mijn best doen om hem zo veilig en verstandig mogelijk af te leveren.
Bij mij laten ze altijd de spuit en naam van vaccinatie zien voordat ze prikken. Ze prikken niet zomaar en gelijk als je gaat zitten (mijn ervaring)
WitteHaai schreef:
Zo zie je maar weer met wat voor gekkigheid ze bezig zijn. Jongens worden tegenwoordig tegen baarmoederhalskanker gevaccineerd.

Dit is echt een domme opmerking. Lees je in over HPV en waarom men meisjes en jongens ervoor doet inenten en kom dan terug.
EllaBowie schreef:
19-10-2020 20:57
Bij mij laten ze altijd de spuit en naam van vaccinatie zien voordat ze prikken. Ze prikken niet zomaar en gelijk als je gaat zitten (mijn ervaring)
Plus ze plakken de batchsticker op de vaccinatiekaart. Je weet dus precies waar en wanneer de vaccinatie is gefabriceerd.
WitteHaai schreef:
Had nou niemand door dat ik dit als een grap bedoelde?
WitteHaai schreef:
19-10-2020 21:00
Had nou niemand door dat ik dit als een grap bedoelde?
Misschien moet je de mop grappiger vertellen?
Snoesje666 schreef:
19-10-2020 20:59
Plus ze plakken de batchsticker op de vaccinatiekaart. Je weet dus precies waar en wanneer de vaccinatie is gefabriceerd.
Ja hier ook. Ze raden waar ik woon ook de waterpokkenvaccinatie aan, die heb ik niet gedaan en dat was ook gewoon prima (als in ze ging niet in discussie of iets)
Snoesje666 schreef:
19-10-2020 20:59
Was ik ook gewend, maar deden ze deze keer (2wk geleden) niet.
Laat ook maar
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven