Wel dtp geen bmr
maandag 19 oktober 2020 om 19:25
Vraagje : mijn dochter krijgt binnenkort de 9 jaars prik. Ik wil dat ze wel de dtp krijgt maar op dit moment niet de bmr. Ik moet dat op dat moment aangeven denk ik, ik ga ervan uit dat de prikken los gegeven worden. Heeft iemand ervaring met op het moment zelf aangeven dat je 1 van de 2 prikken niet wil?
Dank!
Dank!
maandag 19 oktober 2020 om 20:46
Ja, ik kocht voor mijn kind de Gardasil 9, een veel betere versie dan de cheap ass die meiden nu krijgen (en jongens vanaf 2021 ook). Het kostte voor drie prikken iets van 450 euro in totaal.
Ik gun mijn kind een verminderde kans op genitale wratten, keelkanker, anuskanker en peniskanker.
Jongens kunnen ook HPV overbrengen waardoor baarmoederhalskanker kan ontstaan.
https://www.rivm.nl/hpv-humaan-papillom ... 0Nederland
Welke HPV vaccins zijn geregistreerd in Nederland?
Er zijn drie vaccins tegen HPV geregistreerd in Nederland. De vaccins beschermen alle drie tegen de meest voorkomende hoog-risico HPV virussen. Gardasil® en Gardasil 9® beschermen ook tegen de meest voorkomende laag-risico HPV virussen. De vaccinaties moeten meerdere keren gegeven worden voor goed effect. Hieronder het overzicht (klik op de merknaam voor een link naar de bijsluiter).
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

maandag 19 oktober 2020 om 20:48
Heeft niets met uitgebreide versie te maken. Dezelfde HPV-typen die baarmoederhalskanker kunnen veroorzaken, kunnen ook keel-, anus- en peniskanker veroorzaken.Snoesje666 schreef: ↑19-10-2020 20:32De meest uitgebreide versie daarvan vermindert namelijk ook de kans op keel-, anus en peniskanker.
Keelkanker door HPV is alleen van toepassing als je deep throat pijpt.
Anuskanker door HPV is alleen van toepassing als je je laat holnaaien.
maandag 19 oktober 2020 om 20:53
Ik heb geen idee van waar mijn kind terecht kan komen op sexueel gebied. Misschien trouwt hij keurig met zijn eerste vriendinnetje en gaan ze beiden ongerept het huwelijksbed in. Misschien gaat hij naar gangbangs. Misschien wordt hij een mannelijke Linda Lovelace.WitteHaai schreef: ↑19-10-2020 20:48Heeft niets met uitgebreide versie te maken. Dezelfde HPV-typen die baarmoederhalskanker kunnen veroorzaken, kunnen ook keel-, anus- en peniskanker veroorzaken.
Keelkanker door HPV is alleen van toepassing als je deep throat pijpt.
Anuskanker door HPV is alleen van toepassing als je je laat holnaaien.
Zijn leven, ik kan alleen maar mijn best doen om hem zo veilig en verstandig mogelijk af te leveren.

maandag 19 oktober 2020 om 20:58
maandag 19 oktober 2020 om 20:59
Plus ze plakken de batchsticker op de vaccinatiekaart. Je weet dus precies waar en wanneer de vaccinatie is gefabriceerd.

maandag 19 oktober 2020 om 21:03
Ja hier ook. Ze raden waar ik woon ook de waterpokkenvaccinatie aan, die heb ik niet gedaan en dat was ook gewoon prima (als in ze ging niet in discussie of iets)Snoesje666 schreef: ↑19-10-2020 20:59Plus ze plakken de batchsticker op de vaccinatiekaart. Je weet dus precies waar en wanneer de vaccinatie is gefabriceerd.
maandag 19 oktober 2020 om 21:23
Was ik ook gewend, maar deden ze deze keer (2wk geleden) niet.Snoesje666 schreef: ↑19-10-2020 20:59Plus ze plakken de batchsticker op de vaccinatiekaart. Je weet dus precies waar en wanneer de vaccinatie is gefabriceerd.