welk merk flessenvoeding gebruiken jullie?

19-02-2009 20:17 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil van de BV overstappen op flessevoeding. Mijn zoon is 6 maanden.

Mijn vorige zoon was nogal kieskeurig met de smaak van kunstvoeding en was het zoeken welke hij lekker vond. Met als gevolg dat we veel geld hebben uitgegeven om alle merken te proberen.

Ik zou dus willen weten welke flesvoeding jullie gebruiken om te zien wat de babys over het algemeen het "lekkerste" vinden.

Elke baby is natuurlijk anders, maar ik moet toch ergens mijn keuze op maken. Hij heeft geen speciale voeding nodig.

Bedankt alvast.
Etos huismerk, is supergoed bevallen! (Sarahmeisje is momenteel met het laatste pak bezig, daarna gaan we volledig over naar gewone melk )
Nutrilon, ik heb nooit klachten gehoord van mijn dochters.
AH huismerk, dochter heeft ook geen commentaar

Mijn oudste heb ik in het begin ook Nutrilon gegeven en ben op een gegeven moment overgestapt ook Similac en dat beviel ook goed, helaas is het moeilijk te verkrijgen daarom geef ik dochter 2 AH huismerk.
Pepti 1 (nutrilon) en dat smaakt volgens zoon Daaadaaadaaaawaaawaaa. Zou dat goed zijn?
Forte van Nutrilon. Beetje gemakzucht... ik vind die bussen super handig. Hygienisch etc. Tevens kun je van dit merk verschillende soorten kopen en dat vond ik makkelijker switchen.
Ik ben na de borstvoeding overgegaan op Friso. Reden: het kinderdagverblijf had dit ook standaard in huis (andere voeding moest je zelf meenemen) en is volgens hen licht verteerbaar waardoor het goed aansluit op borstvoeding.
Nutrilon Pepti omdat hij koemelkallergie heeft. Hij moest erg wennen aan flesvoeding, maar gaat nu goed.
Nutrilon hypoallergeen
Friso comfort, de avondfles met een paar lepels rijstebloem erin.. Alle 3 vonden ze het geweldig !

EDIT: ik heb kruidvat eigen merk babyvoeding geprobeerd toen het net nieuw was.. wat een stank!!! Kattenvoer uit blik wat over de datum is, ruikt lekkerder.. :puke:
Etos huismerk!
Nutrilon Omneo 1

Ook geen klachten, gaat meestal tot de bodem op
Frankly my dear, I don"t give a damn
Kruidvat.

Ik dacht eerst dat proberen en als het niet goed/lekker is doen we wel een ander merk.Zoonlief heeft het al vanaf de geboorte en ik heb nog geen klachten gehoord.Ook zonder problemen overgestapt op de opvolgmelk 2.
Ik zou vooral ook kijken wat je wat ze voor kv op het kdv hebben, mocht je zoon daarheen gaan, dan houd je hetzelfde aan en hoef je geen aparte voeding mee te geven.

Mocht dat niet het geval zijn dan zou ik iets nemen wat goed verkrijgbaar is waar je meestal boodschappen doet of van een winkel die in de buurt is.

Ik heb na mn bv als eerste de voeding van bambix gegeven, die wat toen net nieuw, in de aanbieding dus proberen maar, en dat beviel goed.

Toen kreeg ik een AH aan de overkant, en het huismerk daarvan vind zoon ook lekker en het is niet duur.

Ik had zo een blauwe box van de friso staan die ooit in de blije doos zat, en daar doe ik het altijd in, bevalt prima.
Friso Hypoallergeen

Zoon vindt het lekker, ik niet. Hij krijgt trouwens 99% bv en maar heel soms een fles.
Nutrilon! Bevalt goed, maar als je er eenmaal aan begint is het overstappen moeilijker naar een ander/goedkoper merk bv. Dus als je de prijs meeneemt in je afweging moet je daar wel aan denken. Maar het voelde voor mij goed om een bekend merk te geven, wilde daar het beste van hebben. Maar goed, alle flesvoeding moet voldoen aan hoge eisen dus het is allemaal goed spul.
Kruidvat. Scheelt de helft met Nutrilon (qua geld) en ze drinkt het prima.
Oh ja, voorheen bij ons en nu nog steeds op het KDV krijgt ze Nutrilon, maar ze drinkt beide blijkbaar goed.
hier ook kruidvat-huismerk. eerst kreeg zoonlief naast de bv friso hypoallergeen bijgevoed, toen ik na vier weken bv overstapte op kv eerst dus die friso hypoallergeen gehaald (15 euro per pak) toen na een week overgestapt op kruidvat tegen spugen, makkelijk verteerbaar, (8 of 9 euro per pak) en nu alweer twee weken op de goedkope kruidvat voeding (6,50 per pak) ik dacht inderdaad gewoon de goedkoopste proberen als zoonlief erg gaat spugen of niet meer wil drinken of krampen gaat krijgen probeer ik wel wat anders, maar hij doet het er prima op...

en dan inderdaad in die handige blauwe friso bak uit de babydoos.
Bedankt voor de reacties. Ik heb gekozen voor de Friso. Ook omdat vriendinnen dat veel gebruiken.

Er is in de loop van de jaren al weer zoveel merken bij gekomen, dat ik dus geen keus kan maken. In de tijd van mijn 1e zoontje (is nu 2jr)

was er iets minder keuze. Nu heb je veel eigen merken. Ook Bonbebe heeft nu eigen merk voeding, Etos eigen merk. Het worden er steeds meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven