Welk slaapzakje na inbakeren
donderdag 31 juli 2008 om 14:53
Hallo,
Ik heb een dochtertje van (morgen) 14 weken. Vanaf week 2 hebben wij haar ingebakerd omdat ze enorm met haar armpjes zwaaide en zichzelf hierdoor wakker hield.
Nu is het nog een lastig slapertje maar goed, dat is voor een ander onderwerp.
Ik wil het inbakeren gaan afbouwen bij haar omdat ze een hekel heeft aan die inbakerzak.
Mijn vraag is nu: wie kan mij een slaapzakje aanraden die toch wat stevigheid bied waardoor ze niet zo heel gemakkelijk met haar armen kan gaan zwaaien?
Hopelijk kunnen jullie mij goede raad geven..
Anna
Ik heb een dochtertje van (morgen) 14 weken. Vanaf week 2 hebben wij haar ingebakerd omdat ze enorm met haar armpjes zwaaide en zichzelf hierdoor wakker hield.
Nu is het nog een lastig slapertje maar goed, dat is voor een ander onderwerp.
Ik wil het inbakeren gaan afbouwen bij haar omdat ze een hekel heeft aan die inbakerzak.
Mijn vraag is nu: wie kan mij een slaapzakje aanraden die toch wat stevigheid bied waardoor ze niet zo heel gemakkelijk met haar armen kan gaan zwaaien?
Hopelijk kunnen jullie mij goede raad geven..
Anna
donderdag 31 juli 2008 om 15:06
Geen advies hier over een type/merk slaapzakje maar wel wat anders. Ik baker mijn dochter sinds 2 weken ook in. Deze week is ze een paar dagen gaan wennen op de creche. Ik heb haar bakerzak niet meegegeven. Ze hebben haar een slaapzakje aangedaan (een goed passende!) en 1 armpje erin gestopt, eentje er buiten gelaten.
Hier sliep ze ook goed mee. Als ik het bakeren wil gaan afbouwen ga ik denk ik ook op die manier beginnen. Langzaamaan wat meer ruimte geven.
Hier sliep ze ook goed mee. Als ik het bakeren wil gaan afbouwen ga ik denk ik ook op die manier beginnen. Langzaamaan wat meer ruimte geven.
donderdag 31 juli 2008 om 15:27
Zelf gaan experimenteren met beddengoed lijkt me een beetje eng. Van die zakken die je vast kunt leggen worden volgens mij zowiezo afgeraden.
Als ze op een leeftijd komen dat inbakeren gevaarlijk wordt is het volgens mij het veiligst om op een normaal slaapzakje over te stappen.
Wat ik begrijp uit je bericht zal dat wel wat strijd opleveren maar de veiligheid lijkt me belangrijker.
Cold turkey overstappen is met een heleboel dingen vaak moeilijk in het begin maar geeft wel het snelst resultaat en het is meteen duidelijk voor haar.
Als ze op een leeftijd komen dat inbakeren gevaarlijk wordt is het volgens mij het veiligst om op een normaal slaapzakje over te stappen.
Wat ik begrijp uit je bericht zal dat wel wat strijd opleveren maar de veiligheid lijkt me belangrijker.
Cold turkey overstappen is met een heleboel dingen vaak moeilijk in het begin maar geeft wel het snelst resultaat en het is meteen duidelijk voor haar.
dinsdag 5 augustus 2008 om 12:18
Wij hebben een slaapzakje van Ikkelief toendertijd gekocht. Dat is een slaapzakje van flanel (net als de pacco). Heel fijn. www.ikkelief.nl