Welk slot keukenkastjes?

22-10-2017 20:28 53 berichten
Over welke (magnetische) sloten op de keukenkastjes of laden ben jij tevreden? Van die plastic stengeltjes, welke je naar beneden moet doen om de lade/kast te openen passen hier niet op de laden.
BahcoBarbie schreef:
22-10-2017 21:04

Mijn dreumes zat vandaag in het leeggehaalde keukenkastje tegen de zwanenhals van de wasbak te beuken waardoor ik de rest van de dag een lekkage had.

Heb je je dreumes dan niet iets te lang alleen gelaten? o_o
Belle73 schreef:
22-10-2017 21:14
Maar ook als je iets van bescherming op je kastje hebt, zou ik toch de echt gevaarlijke dingen wegzetten, je weet maar nooit hoe vindingrijk jouw kind kan zijn.
Wij hadden hier op één la op de kamer van oudste een slot zitten en dat was er binnen een paar dagen afgesloopt inderdaad. Was om te voorkomen dat ze haar knuffels in alle vroegte zou insmeren met sudo/Zwitsal/...
anoniem_287941 wijzigde dit bericht op 22-10-2017 21:25
0.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden destijds een mini-keukentje en niet alles kon veilig opgeborgen worden en niet elk kastje kon voorzien worden van een sluiting. We hebben uiteindelijk ervoor gekozen om het gootsteenkastje af te sluiten, voor scherpe messen zo´n magneetstrip boven het fornuis te maken en de pannen enzo heb ik heel vaak opgeruimd, omdat ze wilde ´heppelen´ met koken :heart:

De besteklade hebben we andersom ingericht en de messen achterin gelegd. Tegen de tijd dat ze groot genoeg was om erbij te kunnen, snapte ze ook dat messen geen speelgoed zijn.

Borden en glazen stonden in de bovenste kastjes, volgens mij is dat bij de meesten zo. Voor die kastjes heb ik afsluiten sowieso al nooit overwogen. Het ging ons echt alleen om afwasmiddel, schuurmiddel en allesreiniger. Van de rest vond ik het niet zo´n probleem als het een keer extra uit de kast kwam. Liever een kind dat blij trommelt op mijn pannen dan continue heel hard roepen dat iets niet mag. Ze mocht al zoveel niet ;-D .
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Wij hebben traphekje tussen woonkamer en keuken geplaatst. De keuken is te klein om alles wat gevaarlijk is hoog te plaatsen.
Alle reacties Link kopieren
clemance schreef:
22-10-2017 21:16
Heb je je dreumes dan niet iets te lang alleen gelaten? o_o
Nou idd!! Als hij alles leeg kan halen en kan lopen beuken tegen iets.
Als mijn kinderen vroeger in de kamer waren dan ga ik niet ff forum lezen of iets voor mezelf doen, nee dan let ik op (weliswaar met kop koffie op de stoel).

Hier hebben ze nooit getaald naar de keukenkastje (nee was voldoende of afleiden) en de giftige middelen staan nog steeds in het gootsteenkastje.
clemance schreef:
22-10-2017 21:16
Heb je je dreumes dan niet iets te lang alleen gelaten? o_o
Ik bukte om papier in de printer te steken en de printer in het dressoir te zetten. In die tijd is dreumes met zo'n rooie plopper in de het kastje gaan zitten en zat al brullend en beukend de zwanenhals te ontwrichten. Gewoon 4 meter verder op..

Het is ook elke keer iets wat ik mij niet kan bedenken, wat hij dan toch doet :wtf:
Alle reacties Link kopieren
taxi87 schreef:
22-10-2017 20:38
Wij hebben dus wel van die plastic stengeltjes.
Maar de discussie zal hier wel weer worden dat je je kinderen moet leren er niet bij te zitten

Ik ben het daar in principe wel mee eens, maar een peutertje kan dingen waar je niet over nadenkt sneller bedenken dan ik kan plassen. Better safe then sorry.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Zeepdoos25 schreef:
22-10-2017 21:26
Nou idd!! Als hij alles leeg kan halen en kan lopen beuken tegen iets.
Als mijn kinderen vroeger in de kamer waren dan ga ik niet ff forum lezen of iets voor mezelf doen, nee dan let ik op (weliswaar met kop koffie op de stoel).

Hier hebben ze nooit getaald naar de keukenkastje (nee was voldoende of afleiden) en de giftige middelen staan nog steeds in het gootsteenkastje.

Maar jij bent dan ook fantastisch en TO is een ontaarde moeder.
Een schande, dat is het.
Alle reacties Link kopieren
Maar Barbie, soms kan een simpel postbode-elastiek van het ene handvat naar het andere ook al een oplossing zijn.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
BahcoBarbie schreef:
22-10-2017 21:29
Ik bukte om papier in de printer te steken en de printer in het dressoir te zetten. In die tijd is dreumes met zo'n rooie plopper in de het kastje gaan zitten en zat al brullend en beukend de zwanenhals te ontwrichten. Gewoon 4 meter verder op..

Het is ook elke keer iets wat ik mij niet kan bedenken, wat hij dan toch doet :wtf:
:rofl:

En ze worden steeds creatiever, je bent gewaarschuwd.
Alle reacties Link kopieren
Geen sloten.

Wel een traphekje tussen de woonkamer en de keuken. Kind kon dus niet de keuken in.
Alle reacties Link kopieren
clemance schreef:
22-10-2017 21:41
:rofl:

En ze worden steeds creatiever, je bent gewaarschuwd.

:HA:

Dit dus.

Echt he, je kijkt naar je kind, dat braaf zit te spelen. Je draait je om, schenkt koffie in een mok, kijkt weer naar je kind en vraagt je af waarom ze op zo´n moment ineens wel zichzelf heel snel kunnen uitkleden, terwijl het rond bedtijd minstens een half uur in beslag neemt.

Of je geeft ze een groot blad papier waarop gekleurd kan worden. Je bent al zo slim om geen stiften te geven. Peuter maakt een tekening. Je loopt naar de voordeur om een pakje aan te nemen, loopt terug en voilá, een prachtige muurschildering van 2 m².
Gelukkig hadden we nog een rol behang over. Potlood op behang bleek namelijk niet uitgumbaar.

En die keer dat ik in de keuken stond en ´mjamjam´ hoorde ben ik ook nog niet vergeten. Ze kon nog niet staan. Dacht ik. Want toen er bonbons op tafel stonden bleek dat ze dat wel degelijk kon. Ze had het alleen nog niet laten zien. Gelukkig lusten wij geen alcohol.
ceylon wijzigde dit bericht op 22-10-2017 22:04
2.43% gewijzigd
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
We hadden eerst voor de katten aan de buitenkant een kinderslot. Van de ene kant naar de andere kant. Katten kregen dat niet open. Ik neem aan kinderen ook niet want het was echt voor kinderen. Weet even niet meer precies hoe het nu werkte of hoe het heet. Hmm heb je ook weinig aan he.
Jammer dat dat plastic staafje niet past. Hebben we hier en dat werkt fijn.
Ik heb geen bovenkastjes dus dingen hoog wegzetten gaat niet. En mijn kind luisterde niet naar nee mag niet. Ook niet na 80 x. De ene la met pannen en bakjes mag hij wel in en de andere met schoonmaakmiddelen niet, dat is niet uit te leggen aan een eenjarige. Daarnaast hoe irritant is het om dat 60 keer per uur te moeten zeggen? Nu kam hij lekker rommelen op plaatsen waar het mag, ongestoord en kan ik ook even iets doen voor mezelf. Of ben ik nu een luie moeder?
Ceylon schreef:
22-10-2017 21:30
Maar Barbie, soms kan een simpel postbode-elastiek van het ene handvat naar het andere ook al een oplossing zijn.

Ja klopt maar dan moet je wel handvatten op je pleuris dure designkeuken hebben :-P
clemance schreef:
22-10-2017 21:41
:rofl:

En ze worden steeds creatiever, je bent gewaarschuwd.

Ja lach maar (6)

En ik verheug mij al op de toekomst :-[
Ceylon schreef:
22-10-2017 21:56
:HA:

Dit dus.

Echt he, je kijkt naar je kind, dat braaf zit te spelen. Je draait je om, schenkt koffie in een mok, kijkt weer naar je kind en vraagt je af waarom ze op zo´n moment ineens wel zichzelf heel snel kunnen uitkleden, terwijl het rond bedtijd minstens een half uur in beslag neemt.

Of je geeft ze een groot blad papier waarop gekleurd kan worden. Je bent al zo slim om geen stiften te geven. Peuter maakt een tekening. Je loopt naar de voordeur om een pakje aan te nemen, loopt terug en voilá, een prachtige muurschildering van 2 m².
Gelukkig hadden we nog een rol behang over. Potlood op behang bleek namelijk niet uitgumbaar.

En die keer dat ik in de keuken stond en ´mjamjam´ hoorde ben ik ook nog niet vergeten. Ze kon nog niet staan. Dacht ik. Want toen er bonbons op tafel stonden bleek dat ze dat wel degelijk kon. Ze had het alleen nog niet laten zien. Gelukkig lusten wij geen alcohol.

O_o h.e.l.p
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het altijd een beetje onhandig dat je kinderen je nooit vertellen wat ze kunnen. Dus kunnen ze op een gegeven moment ergens bij waarvan je dacht dat hij er niet bij kon. Zoon had laatst onze muren gedecoreerd en wist echt niet dat hij niet op de muur mocht tekenen. En in de auto zitten spelen met het lampje boven hem. De volgende ochtend startte de auto niet meer...
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Ceylon schreef:
22-10-2017 21:30
Maar Barbie, soms kan een simpel postbode-elastiek van het ene handvat naar het andere ook al een oplossing zijn.
Of een houten pollepel tussen de handvatten van twee deurtjes.
edit: niet in een designkeuken dus...
anoniem_350483 wijzigde dit bericht op 22-10-2017 22:20
7.09% gewijzigd
Ceylon schreef:
22-10-2017 21:56
:HA:

Dit dus.

Echt he, je kijkt naar je kind, dat braaf zit te spelen. Je draait je om, schenkt koffie in een mok, kijkt weer naar je kind en vraagt je af waarom ze op zo´n moment ineens wel zichzelf heel snel kunnen uitkleden, terwijl het rond bedtijd minstens een half uur in beslag neemt.

Of je geeft ze een groot blad papier waarop gekleurd kan worden. Je bent al zo slim om geen stiften te geven. Peuter maakt een tekening. Je loopt naar de voordeur om een pakje aan te nemen, loopt terug en voilá, een prachtige muurschildering van 2 m².
Gelukkig hadden we nog een rol behang over. Potlood op behang bleek namelijk niet uitgumbaar.

En die keer dat ik in de keuken stond en ´mjamjam´ hoorde ben ik ook nog niet vergeten. Ze kon nog niet staan. Dacht ik. Want toen er bonbons op tafel stonden bleek dat ze dat wel degelijk kon. Ze had het alleen nog niet laten zien. Gelukkig lusten wij geen alcohol.
Hahahahaha. Ik lees ook het pubertopic waar jij in mee schrijft. Leuk om dan ook eens de jongere jaren te horen!
Alle reacties Link kopieren
BahcoBarbie schreef:
22-10-2017 22:04
Ja klopt maar dan moet je wel handvatten op je pleuris dure designkeuken hebben :-P
In mijn dure designkeuken geen lelijke kindersloten waar ik vooral zelf last van heb. Ze hebben idd geleerd er vanaf te blijven. Echt, uiteindelijk ben je maar een paar weken aan het 'opvoeden' en dan is het wel duidelijk hoor. Mijn jongste van bijna 2 is echt een creatieve boef, maar de keuken laat hij nu met rust.

Voor de zekerheid echt gevaarlijke dingen (messen, schoonmaakmiddel etc) wel goed hoog opgeborgen, zodat ik wel met een gerust hart ff naar de wc kan ofzo. Er zijn nog genoeg andere dingen die hij kan uitvreten, maar ik merk dat hij nu al meer verstand krijgt en minder idiote dingen uithaalt dan een paar maanden geleden. En naarmate ik hem beter leer kennen kan ik ook steeds beter voorspellen wat hij mogelijk gaat doen.
nootboek wijzigde dit bericht op 22-10-2017 22:29
10.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zeepdoos25 schreef:
22-10-2017 21:26
Nou idd!! Als hij alles leeg kan halen en kan lopen beuken tegen iets.
Als mijn kinderen vroeger in de kamer waren dan ga ik niet ff forum lezen of iets voor mezelf doen, nee dan let ik op (weliswaar met kop koffie op de stoel).

Hier hebben ze nooit getaald naar de keukenkastje (nee was voldoende of afleiden) en de giftige middelen staan nog steeds in het gootsteenkastje.
Die van mij is als baby voor hij los kon lopen uit zijn kinderstoel geklommen, op de eettafel en via mijn stoel weer op de grond. En dat alles in een paar seconde terwijl ik met open mond naar hem stond te kijken en te snel om in te grijpen, ik ging wat uit de keuken pakken dat ik was vergeten en draaide me bij de deur om en zag hem gaan. 2 dagen later zat er een tuigje op de stoel hoor. Ze kunnen altijd net iets nieuws dat jij nog niet weet en zijn sneller dan je denkt. En dan is hij heel lief en luistert normaal altijd naar nee, maar je hoeft maar 1 keer te laat te zijn en het kan echt goed mis zijn.
Alle reacties Link kopieren
https://m.youtube.com/watch?v=yi2HthOQFDo

Wij hadden deze. Bij oudste zoon nooit over na hoeven denken, die zat echt alleen in het kastje waar het van mij mocht.
Maar toen ondernemende dochter kwam moest ik toch iets bedenken zodat ze niet elke keer alle frisdrankflessen over de keukenvloer gooiden.
Gevaarlijke dingen had ik zo en zo hoog staan, maar sommige dingen zijn gewoon niet geschikt om mee te gooien. (Had hem wel echt op één kastje, de rest mocht er allemaal uit)
nootboek schreef:
22-10-2017 22:22
In mijn dure designkeuken geen lelijke kindersloten waar ik vooral zelf last van heb. Ze hebben idd geleerd er vanaf te blijven. Echt, uiteindelijk ben je maar een paar weken aan het 'opvoeden' en dan is het wel duidelijk hoor. Mijn jongste van bijna 2 is echt een creatieve boef, maar de keuken laat hij nu met rust.

Voor de zekerheid echt gevaarlijke dingen (messen, schoonmaakmiddel etc) wel goed hoog opgeborgen, zodat ik wel met een gerust hart ff naar de wc kan ofzo. Er zijn nog genoeg andere dingen die hij kan uitvreten, maar ik merk dat hij nu al meer verstand krijgt en minder idiote dingen uithaalt dan een paar maanden geleden. En naarmate ik hem beter leer kennen kan ik ook steeds beter voorspellen wat hij mogelijk gaat doen.
Nee, JIJ bent een paar weken aan het 'opvoeden' en dan is het wel duidelijk. Dat zegt niks over het kind van een ander. Ik 'voed' dreumes sinds hij liep met 10 maanden 'op' en hij snapt het nog niet. Dat is inmiddels 4 maanden a 16 weken dat ik aan het 'opvoeden' ben.

Ik vraag niks over je kind, over je keuken, over opvoeden. Ik vraag "Over welke (magnetische) sloten op de keukenkastjes of laden ben jij tevreden?" :lijstje:

En omdat je in je dure designkeuken geen kindersloten hebt, heb je niks te zoeken in dit topic :bye:
my-little-appletree schreef:
22-10-2017 22:28
Die van mij is als baby voor hij los kon lopen uit zijn kinderstoel geklommen, op de eettafel en via mijn stoel weer op de grond. En dat alles in een paar seconde terwijl ik met open mond naar hem stond te kijken en te snel om in te grijpen, ik ging wat uit de keuken pakken dat ik was vergeten en draaide me bij de deur om en zag hem gaan. 2 dagen later zat er een tuigje op de stoel hoor. Ze kunnen altijd net iets nieuws dat jij nog niet weet en zijn sneller dan je denkt. En dan is hij heel lief en luistert normaal altijd naar nee, maar je hoeft maar 1 keer te laat te zijn en het kan echt goed mis zijn.

Oh gelukkig :biggrin: We zijn niet de enige met een 'Epke'.

Hier stond dreumes met het kantelraam te klepperen. Daar was hij gekomen door een lage fauteuil naar een stoel te schuiven, van de stoel op de tafel te klimmen en van de tafel via zijn kinderstoel naar het raamkozijn. Ik was alleen even de stofzuiger uit de voorraadkast aan het pakken en stond even met mijn rug naar hem toe.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden deze van Ikea: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90278098/
Je zet ze vast met plakstrips (boren kan ook, maar dat wil je niet met je dure keuken)
Op het keukenkastje had ik wel van die andere (plastic staafjes), maar deze zit op een oud keukenkastje wat in de garage hangt. Die draait de hele tijd open als er niets op zit. En dat is irritant met langslopen ed. Deze kunnen dus ook om de hoek geplaatst worden.

Overigens, hier 2 kinderen waarvan er 1 belangstelling had voor de keukenkastjes en de ander totaal niet (maar toen zat de kinderbeveiliging er al op, want het kind wat er belangstelling voor had was de oudste).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven